کد خبر: ۹۳۲۴۴
تعداد نظرات: ۱۰۱ نظر
تاریخ انتشار:

آیت‌الله مکارم: گوشت مرغ نمي‌خورم

اين مرجع تقليد در آغاز سلسله مباحث تفسیری خود در ماه مبارک رمضان كه در شبستان امام خمینی حرم مطهر حضرت معصومه‌ (س) برگزار مي‌شود، با ابراز خرسندی از تشکیل جلساتی میان دولت و مجلس خاطرنشان کرد: البته مردم هم در این زمینه نباید خیلی برای تامین برخی مواد غذایی اصرار کنند. عده زیادی درباره قیمت مرغ اصرار می‌کنند؛ در حالی که اگر گوشت مرغ نخورند خیلی مسئله مهمی نیست. بیشتر اطبا گفته‌اند که مواد گوشتی غذای مناسبی برای انسان نیست و نباید افراط کرد؛ تنها مقدار کمی لازم است.

 
وي با بیان اینکه من خودم تصمیم گرفتم گوشت مرغ نخورم، تاکید کرد: من بدون اینکه در این مسئله تحریم کنم، خودم تصمیم گرفتم گوشت مرغ نخورم. مردم هم می‌توانند با جمع و جور کردن اطراف کار در مقابله با گرانی سهیم باشند؛ البته دولت هم باید برای برطرف کردن گرانی‌ها کمر همت ببندد.

 
مكارم شيرازي در ابتداي سخنان خود با محکومیت کشتار مسلمانان میانمار تصريح كرد: متاسفانه در میانمار، یکی از کشورهای شرق آسیا که در همسایگی هند و برخی کشورهای اسلامی قرار دارد، جمعیت بودایی بر سر مسلمانان ریخته و آنان را قتل عام می‌کنند.

 
وي با بیان اینکه بوداییان متعصب چنین کارهایی را از وهابیت یادگرفته‌اند، ادامه داد: وهابیت، افرادی را برای آدم‌کشی در جهان مامور می‌کنند و بوداییان نیز این کار را انجام می‌دهند.

 
مكارم شيرازي با بيان اینکه چرا کشورهای اسلامی کاری برای مسلمانان بی‌دفاع میانمار انجام نمی‌دهند؟ افزود: دلیل این کار این است که مسلمانان به جان هم افتاده‌اند و مسلمان، مسلمان را می‌کشد و خبر ندارند که 800 ‌هزار مسلمان در میانمار غریب مانده‌اند.

 
بر اساس گزارش خبرگزاري حوزه، اين مرجع تقليد با تاکید بر اینکه مسلمانان باید فریاد خود را بلند کنند، اظهار كرد: همگی باید از سازمان ملل و مجامع جهانی بخواهند که جان این مسلمانان را تامین کنند.

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۱۰۱
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۶۳
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
70
70
درودخدابراین مرجع شجاع.بیائیدازامروزبمدت یک ماه گوشت مرغ راتحریم کنیم.بخداقدرت مامردم مافوق همه چیزاست تا همه خناسان و بدخواهان چه داخلی و چه خارجی به غلط کردن بیفتند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
46
55
به نظر من هم اگر گوشت مرغ نخوریم سالمتر می مانیم. انقدر هورمون و دارو به مرغها تزریق می کنند که خودشان تبدیل به یک سم مضر برای سلامتی شده اند.
پاسخ ها
مرتضي.ام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
بارها گفته‌ام، باز هم مي‌گويم: باور بفرماييد گوشت مرغ ماهيتا اصلا و ابدا براي انسان مفيد نيست كه هيچ، مضر هم هست. بنده خودم سال‌هاي مديدي است لب به گوشت مرغ نزده‌ام، تا جايي كه الان وقتي گوشت مرغ در غذايي مي‌بينم حالم بد مي‌شود!. همه دوستان و آشنايان و بستگان هم مي‌دانند كه مرغ نمي‌خورم.

اين همه گوشت و خوراكي، چرا هميشه ما بايد بدترين‌ها را مصرف كنيم تا مريض شويم و بعد با مصرف داروهاي غربي‌ها، منافع مادي آنها را تامين كنيم؟
محمود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
باور کنید نه بخاطر گرانی اما منهم جز مخالفین مرغ هستم البته نه درحد اقا مرتضی ولی این فرمایش ایت ا..مکارم هم مزید بر علت شد که دیگرحتی الامکان مرغ نخرم ونخورم! (شوخی:اگر باور نکردید بگویید انواع قسمهای رایج در جامعه را نمیخورم چون باز هم باور نمیکنید)
یاعلی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
آقا مرتضی شما بر چه اساسی می گین مرغ ماهیتا برای انسان مفید نیست و مضر هم می باشد؟ لطفا دلایلتون علمی و مستند باشه. جایگزین گوشت مرغ چه نوع گوشت و یا خوراکی می باشد؟ اگه مریض شویم شما بر جه اساس علمی آنرا به خوردن گوشت مرغ نسبت می دهید؟ چه نوع مریضی؟ نام بیماری و یا بیماری های حاصله از خوردن گوشت مرغ را بفرمایید؟ آیا درمان دارد و اگر درمان دارد آیا داروهایش در داخل تولید می شود یا وارد می شود؟ چه داروهایی؟
م سادات موسوی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
مرغ تنها پرنده ای استکه فضولات هم میخورد و هرچه دانه بخورد سیر نمی شود ،علاوه بر تأثیر تزریق هورمون ،مصرف کننده اش را بسیار طماع میکند و برای خوردن مناسب نیست.
مهسا(MIS)
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
ما جنوبیا زیاد وابستگی به مرغ نداریم از نبودشم ناراحت نمیشیم!!
بابا ماهی به این خوشمزگی ومفیدی هست تازه قمتش هم زیاد بالا نرفته انواع غذاها رو میشه با ماهی درست کرد همچنین میگو ...
پیمان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
خدانکنه بخوایم به هرقیمتی یک موضوع رو اثبات کنیم!
خود خدا در قرآن آیه 57 سوریه بقره یکی از نعمات رو مرغ بریان میشماره ،پس این حرف که مرغ چیز بدیه اصلا حرف درستی نیست
مرتضي.ام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
آقا پيمان عزيز شما چگونه "سلوي" را در آيه مذكور مرغ معنا كرده‌ايد؟!!

وَظَلَّلْنَا عَلَیكُمُ الْغَمَامَ وَأَنْزَلْنَا عَلَیكُمُ الْمَنَّ وَالسَّلْوَى كُلُوا مِنْ طَیبَاتِ مَا رَزَقْنَاكُمْ وَمَا ظَلَمُونَا وَلَكِنْ كَانُوا أَنْفُسَهُمْ یظْلِمُونَ

حال آنكه "سلوي" نوعي پرنده شبيه كبوتر است. ايا شما تاكنون مرغي ديده‌ايد كه پرواز كند؟ در حالي كه به نص صريح قرآن اين پرنده پرواز مي‌كرده است. جهت اطلاع خدمت‌تان عرض كنم كه مرغ در زبان عربي "دواجن" است و نه "سلوي". اين كه در برخي ترجمه‌ها آن را "مرغ" معنا كرده‌اند به دليل ناشناخته بودن نوع اين پرنده است كه كسي كامل نمي‌داند چه بوده است و در واقع مرغ در اينجا يعني پرنده.
آنتی مرغ
|
France
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
46
34
اصلا گوشت مرغ خوب نیست باعث بروز انواع سرطانها میشه جدیدا هم پزشکان کشف کردن که گوشت مرغ واسه بدن کلی ضرر داره و اگه به مدت یک هفته بخوریم میمیریم
پاسخ ها
چکش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
قشنگ بود!
SaEeD&G
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
+ +
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
میشه بگین این مطلب رو بر چه اساسی می گین؟ چه سرطانی؟ می شه اسم مقالشو بگین تا من هم مطالعه کنم.
مجید(مازندران)
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
اونی که باید متلک منظور دار آنتی مرغ را می فهمید ، فهمید !!!!!!

کیف هم کرد از این حرفش!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
خدایا نسل مرغها را مانند دایناسورها منقرض بفرما
uvthk
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
14
27
بیایید اصلا مرغ نخوریم . اگر مردم یک ماه مرغ نخورند مطمئن باشید مرغ کیلویی 2000 تومان می شود. بابا چرا هجوم به مرغ فروشی ها ؟ خیلی مرغ تحفه است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
جایگزین؟
چکش
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
جایگزین که دارد: مرغ سیاه. همان بادمجان خودمان.
مهسا(MIS)
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
جایگزین ماهی و میگو...
خوردن زیادی مرغ باعث رشد زیاد موهای هورمونی زائد در بدن هم میشود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
2
26
این استدلالهای جالب را کاربران از کدامین منبع تهیه کرده اند؟!
پاسخ ها
مهسا(MIS)
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
خودم نیوز
خروس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
2
32
از وقتی مرغ گرون شده ما خروسا در خطریم!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
10
7
بجای اینکه دنبال مرغ وچیزای گرون قیمت برید از این پولها یه استفاذه های مثبت هم میشه استفاده کرد و کمی از این جو سازی وقلقله براه انداختن خوبتره ضمنا این گرونی رو کسی نمیتونه انکارس کنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
13
10
بلی مرغی که با هورمون در مرغداریها در عرض 40 روز بزرگ میشودبرای سلامتی مضر است نمی دونم چرا ما سراغ ضررهارابیشتر میگیریم آن چیزی راکه نخوریم نمیمیریم بخوریم میمیریم دنبالش میدویم به صف یارانه ای اش ساعتها می ایستیم نمیدونیم از کجا به دست ما رسیده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
شما بگو ما چی بخوریم که هورمونی و دارای ژن اصلاح شده نباشه و در ضمن گرون هم نشده باشه ما همون رو می خوریم!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
چه هورمونی؟ آیا قیمت هورمون از مرغ گرانتر نیست؟
مهسا(MIS)
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
چون سوال زیاد شده دوباره میگم !!
ماهی هم فوایدش بیشتره زیاد گرون هم نشده منبعش رو از بابام گرفتم
افشاركمالي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
10
21
دوست عزيز آياشمامرغدارين؟اگرنيستيدپس چراافتراميزنين كه هورمون زده مي شه و40روزه بزرگ مي شودو.....هورمون چيه عزيزمن؟ماصاحب 8واحدمرغداري هستيم وسالهاي سالتجربه اين كارراداريم وبه شما مي گويم كه ازناآگاهي وناداني شماهااستفاده مي كنندواي اراجيف را درمغزتان فرومي كنندكه هورمون...مگرباشگاه پرورش اندام است؟مرغ بين 40الي 60روزبه وزن ايده ال خود يعني 2الي 3كيلوميرسه وهيچ هورموني وچيزي دركارنيست،ژنتيك مرغ هاي گوشتي به اين صورت كه رشدشون سريعه،اين امردرهمه جاي دنيابه همين منوال است،اطلاعات نداريد تهمت نزنيد به خداوندي خدابه شخصه شمارابه خاطراين تهمت حلال نخواهم كرد.اگر2روزدريكي ازمرغداريها مشغول به كارشويدوزحماتش راببينيدخودتان هم خودتان رانمي بخشيد
پاسخ ها
مرتضي.ام
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
برادر عزيز همان‌طور كه فرموديد اخيرا به دليل گراني هورمون از يكسو و تقلبي بودن اكثر هورمون‌ها و ناياب بودن هورمون‌هاي واقعي از سوي ديگر، حق با شما است و مرغداري‌ها ترجيح مي‌دهند از هورمون استفاده نكنند تا قيمت تمام شده توليد مرغ پايين بيايد. اما بنده از جنابعالي چند سوال ديگر دارم:

١. دارو چطور، آيا دارو هم به مرغ‌ها تزريق نمي‌كنيد؟

٢. چند درصد از مرغداري‌ها دارو‌هايي كه به مرغ‌ها تزريق مي‌كنند را به موقع قطع مي‌كنند تا هنگام ذبح، ديگر دارويي در بدن مرغ‌ها نمانده باشد؟

٣. چرا مرغداري‌ها با تاسيس آزمايشگاه در كشتارگاه‌ها براي بررسي اين موضوع و سنجش ميزان داروي موجود در بدن مرغ‌ها شديدا مخالفت نمودند و سعي كردند اين قانون اجرا نشود و آن را دور زدند؟

٤. چند مرغدار حاضرند مرغ‌هايشان را واقعا قبل از رسيدن به وزن واقعي، ذبح و به نام جوجه روانه بازار كنند؟

٥. آيا قسم جلاله مي‌خوريد كه آن چه به اسم جوجه به بازار عرضه مي‌شود، در واقع مرغ‌هاي مردني و از رده خارج نيستند كه براي جلوگيري از زيان بيشتر، توسط مرغدارها به كشتارگاه فرستاده مي‌شوند؟

٦. مرغ‌هاي تخمي را وقتي سنشان به پايان مي‌رسد چكار مي‌كنيد؟ گوشت مرغ سوسيس و كالباس از چه نوع مرغي تامين مي‌شود؟

٧. لطفا درباره دانه‌هايي كه مرغدارها به مرغ‌هايشان مي‌دهند تا با رنگ كردن زرده تخم مرغ، آن را زرده طلايي! كنند توضيح مي‌دهيد؟

و غيره و غيره و غيره
محمود
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
برادرعزیزم اقا مرتضی سلام طبق معمول بسیار مستدل وخوب بود با اجازه شما
یک سوال کلی وغیر تخصصی از اقای کمالی :

دوست محترم چرا وقتی مرغهای قدیمی ویا حتی مرغهای امروز که در محیطهای طبیعی با غذای طبیعی بزرگ شده اند را میپزیم عطرش همه جارا پر میکند اما مرغهای پرورشی موقع پخت با عرض معذرت بوی مشمئز کننده دارند و با انواع ادویه ها وزعفران و... تازه بوی بد ان از بین میرود بوی خوب پیشکش!!؟
انشا..که خود شما هم از همین مرغهای موجود در بازار استفاده میکنید!!
یاعلی
مهسا(MIS)
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
ماشالله آقا مرتضی در هر زمینه ای سر رشته دارند یکی از کاربرا میگفت که برادر مرتضی بالای 40 سال دارند هاااا!!
افشاركمالي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
4
13
دوست عزيز شماكه اينقدرمطمئن به استفاده ازهورمون هستيدمي شه اسم هورمون رابگويدتاماهم آشنا شويم؟اماپاسخ سوالهايتان
1.آياشمابيمارمي شويددارو مصرف نمي كنيد؟100%مرغداريهاپس ازتزريق واكسن بناشرايط آب وهوايي منطقه دچاردرگيري ويروسي مي شوند كه براي پيشگيري ازتلفات اكثراازداروهاي گياهي مثل منتوفين وغيره استفاده مي كنن كه هيچ تاثيري برروي مرغ نداردوفقط باعث بازشدن راه تنفسشان مي شود ومرغدارها تمام سعي خودرا مي كنندكه ازآنتي بيوتيك ها استفاده نكنندمگردرمواردخيلي هاد چون استفاده ازانتي بيوتيك باعث كم وزني مي شود
2.بستگي به شرايط گله دارد امكان دارد تاروز آخر ازداروهاي گياهي استفده شود اما اگر قطعا از آنتي بيوتيك استفاده شود 10 روز قبل ازبارگيري قطع مي شود چون تا10روز انتي بيوتيك تيتر نمي دهد وخوراندن آنتي بيوتيك كار بيهوده وهزينه اضافي است ودراين 10روز باخوراندن ماءالشعير آبليمو وغيره كليه مرغها شستشوداده شده واثرآنتي بيوتيكها ازبين مي رود
3.دراين زمينه مرغداريها نقشي ندارند زيرا براي بارگيري بايد ازوزارت بهداشت وجهاد مجوزاخذ شود كه دريافت مجوزمنوط به آزمايشاتي است كه قبل ازبارگيري صورت مي گيرد كه اگر به هردليلي گله مريض باشدياتيتيرداروها وواكسن ها به اندازه استانداردنباشد اجازه بارگيري داده نمي شود ودريك حركت درب مرغداري ها پلمپ شده وباتوليد گاز با فرمالين وپرمنگنات كل گله رامنحدم مي كنند تااين قسمت مسئوليت بامرغداراست وبعد ازآن با واحدهاي مربوطه
4.اگرمشتري باشد همه اين كارمي كنند چون تفاوتي نمي كند كه وزن بالا باشد يا پايين چون دروزن پايين دان كمترخورده وهزينه پايين است ودروزن بالا دان بيشترخورده ووزن هم به نسبت بالاست پس تفاوتي نمي كند كه درچه وزني به فروش برساني وازطرف ديگر درسن پايين هم گله رابفروشي به نفع مرغدارهم هست چون يك دوره بيشترمي تواندمرغ بريزد اما بازار ما وامثال شما مرغ 1.5كيلويي را نمي خوري وباخريد مرغ انتظار گوشت به اندازه يك گوسفند راداريد اما دركشورهاي اروپايي مرغ بلاي 1.5 1.600 1
.7.00 نمي خورند اين وزن خيلي به نفه مرغدارهست چون گله تو اين سن نه دچار مريضي مي شود نه چيز ديگر اگر كسي باشد كه با اين وزن بخرد ماباكمال ميل حاضريم
5.دوست عزيز جوجه اي كه واردمرغداري مي شود بامجوز بهداشت است وهرگونه خروجي هم با مجوزاست ومن قسم جلاله مي خورم كخ ماتناكنون چنين كاري نكرديم امابقيه رانمي دانم ولي فكر نميكنم همچين كاري باتوجه به مجوزها صورت بگيرد ونيازي به فروش اين جوجها نيست چون اگرمريض باشند وتلف شوند بيمه بدون دردسرخاصي جبران خسارت مي كنه
6.درست است مر غهاي تخمگذارپس ازاتمام دوران 18 الي 25 ماه شان فروخته مي شود كه اغلب درسوسيس وغيره استفاده مي شود اما شما قسم جلاله مي خوريد كه اين قضيه مربوط به مرغدار است؟مربوط به نهادهاي ديگر مثل بهداشت و صنايع واتحاديه هاي مربوط وغيره نمي شود؟
7.درمرود رنگدانه ها نيز درست است برخي ازمرغدارها استفاده مي كنند اما شما درمورد هندوانه كارن چرا اعتراضي نمي كنيد؟مدرك دارم كه ثابت مي كنه هندوانه كاران وغيره وغيره ازرنگدانه ها استفاده مي كنند
حالا من از شما سوال دارم دوست عزيز
1.آيا رواست سوياي كه سال پيش ماشيني 8ميليون مي خريديم الان اگراگراگراگر توانستيم پيدا كنيم ماشيني 30 ميليون بخريم؟
2.رواست واكسني راكه 1الي2ميليون مي خريديم اگراگراگراگر پيداكرديم 6الي 8ميليون بخريم؟
3.رواست بازحمتهاي بسياربسيارزيادمرغداريها نداني بعد از50 الي 60 روز سودخواهي كرد ياضرر؟كما اينكه مابارها ضرر كرديم،حمايت كو؟
4.رواست ازآذرماه اتحاديه و عناصروابسته ازهرواحد مرغداري 50 ميليون دريافت كنوبراي تحويل سويا وتاالان يك كيلو سويا هم تحويل ندهد؟
5.3واحد مرغداري تخمگذارمان تعطيل شد به خاطر قيمت كه ضرر مي داد وحدود30 خانواده از نان خوردن افتادن،چرا؟قيمت تخم مرغ در بازارشايد گران باشد اما درمرغداريها امروز ميانگين كيلويي 1400 مي خرند درحالي كه كيلويي 1900 هزينه دارد رواست دگناه دلالان به گردن مابيفتد؟
6.رواست زماني كه قيمت تخم مرغ بالا بودتعزيرات مرغداريها راقرق كنند وتخم مرغها رابردارن وبه قول خودشان براي تنظيم بازاربانرخ بسيار پايينتربه مرغدارپول بپردازند؟
وغيره غيره غيره وازشماخواهش مي كنم نام هورمونهارا به مانيز بگوييد تابدانيم
پاسخ ها
مرتضي.ام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
جناب آقاي كمالي با تشكر از مرقومه جنابعالي، قبل از پاسخ به سوالات‌تان لازم مي‌دانم اين نكته را روشن كنم كه بنده با مرغ مخالفم و نه با مرغداران محترم :D اين را از آن رو گفتم كه بخش اعظمي از پاسخ شما حكايت از آن داشت كه پاسخ بنده را حاكي از مخالتم با مرغداران گرفته‌ايد كه چنين نيست. و اما پاسخ بنده:

١. برادري كه سخن از هورموني بودن مرغ‌ها كرده بودند، بنده نبودم، بلكه من عرض كردم اكنون ديگر استفاده از هورمون در مرغداري‌ها به صرفه نيست و استفاده از آن متوقف شده است. اما قبلا از هورمون‌هاي جنسي مثل تستوسترون استفاده مي‌كردند كه باعث پرمويي در زناني كه مرغ مصرف مي‌كردند مي‌گرديد. متاسفانه هنوز هم به شيوه‌هاي ديگر و ارزان‌تري به طور غير مستقيم همين كار صورت مي‌گيرد. به عنوان مثال تا جايي كه بنده اطلاع دارم، ١ درصد جيره غذايي مرغ‌ها را پودر خون تشكيل مي‌‌دهد تا ترشح هورمون‌هاي بدن مرغ مختل شده و افزايش يابد و بدين ترتيب مرغ سريع‌تر رشد كند. بنده واقعا نمي‌دانم آيا با اين حساب، حكم جانور نجاست‌خوار بر مرغ‌هاي ما جاري نيست و آیا پيش از ذبح نبايد اين مرغ‌ها استبرأ شوند؟ كاري كه به دليل زيان هنگفت اقتصادي، بي‌شك هيچ مرغداري حاضر به انجام آن نيست!

٢. فرموديد آنتي‌بيوتيك‌ها صرفا براي عفونت‌هاي ويروسي مورد استفاده قرار مي‌گيرند. آيا واقعا چنين است؟ البته خوشبختانه آنتي‌بيوتيك‌ها نيز گران شده‌اند و ديگر مثل سابق بي‌رويه مورد استفاده قرار نمي‌گيرند، ولي شما كه خود در صنعت پرورش مرغ فعاليت داريد بي‌شك بهتر از بنده مي‌دانيد كه برخي مرغداری‌ها از آنتي‌بيوتيك‌ها نه براي مقابله با عفونت، بلكه براي ايجاد گشنگي كاذب در مرغ‌ها و در نتيجه مصرف غذاي بيشتر و چاق شدن سريع‌تر مرغ‌ها استفاده مي‌نمايند و متاسفانه به همين دليل هم آن ١٠ روز را رعايت نمي‌كنند و بلافاصله مرغ‌ها را به كشتارگاه مي‌فرستند. حتي بسياري از آنهايي كه از آنتي‌بيوتيك براي عفونت استفاده مي‌كنند نيز اين موضوع را رعايت نمي‌كنند و به محض مشاهده اقبال بازار، مرغ‌ها را به كشتارگاه مي‌فرستند تا بازار را از دست ندهند.

شما را به خدا نگوييد وزارت بهداشت ناظر است و نمي‌گذارد كه هم من و هم شما به خوبي مي‌دانيم كه نظارت وزارت بهداشت كشك هم نيست ﴿بگذريم از اين كه روي معيارهاي خود وزارت بهداشت كه صرفا چشمش به دهان غربي‌ها است نيز يك دنيا حرف است﴾!

٣. فرموديد چون در ايران مرغ كوچك مصرف كننده ندارد، مرغداران به اجبار جوجه نمي‌فروشند. كاملا با شما موافقم كه متاسفانه ايرانيان كنوني، بدترين شيوه تغذيه را دارند و همه چيز را تا خراب نباشد نمي‌خورند! عسل را بايد خراب به آنها بدهي تا بخورند؛ شير را بايد خراب به آنها بدهي تا بخورند؛ ميوه و سيب زميني را بايد خراب به آنها بدهي تا بخورند و غيره. در نتيجه، جنس سالم را گرچه بهتر است، ولي به دليل نداشتن مشتري بايد ارزان‌تر فروخت و همين سخن خود ثابت مي‌كند كه مرغداران محترم حاضر نيستند مرغ‌ها را با چنين زياني در دوران قبل از بلوغ بفروشند، مگر اين كه چاره‌اي نداشته باشند و از خسارت بيشتر بترسند. حتي يكي از دلايل استفاده از روش‌هاي غیر متداول براي چاق كردن مرغ‌ها نيز همين است كه همان طور كه فرموديد، دودش، هم به چشم خود مردم مي‌رود و هم مرغداران.

٤. در مورد ضعف‌هاي مديريتي مسئولين مربوطه، كلاهبرداري‌ها و سوءاستفاده‌های نهادها و افراد مرتبط با عرضه نهاده‌هاي دامي و دارويي و كلا هرآنچه در مورد مشكلات مرغداران فرموديد نيز كاملا با شما موافقم و مي‌دانم مرغ الان بايد حداقل كيلويي ٨٠٠٠ تومان باشد تا براي مرغداران سوددهي داشته باشد. همان طور كه قبلا نيز گفتم، ابدا قصد زير سؤال بردن زحمت و مشكلات مرغداران عزيز را نداشته و ندارم، بلكه بنده با خود مرغ مخالفم. ای کاش مرغداري‌ها به خروس داری يا پرورش ساير پرندگان تبديل مي‌شدند تا بنده نيز به تبليغات خوردن آن بپردازم :D
ازد اندیش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
شما اگه هم به فرض هورمون استفاده نکنید، وهمه نوع موارد بهداشتی دارویی را هم رعایت کنید ، جهت اطلاع همه عزیزان عرض میکنم مرغ از وقتی که جوجه است تا هنگامی که یک مرغ میشود و به بازار عرضه میگردد هیچگاه نمیخواد !! به این صورت که در مکان سرپوشیده ای نگهداری میشوند که در ان چراغ ها و پروژکتور هایی روشن است. مرغ بیچاره از همه جا بی خبر هیچ هنگام فکر نمیکند که شب شده است و باید بخوابد . این کار را مرغداری ها به این دلیل انجام میدهند که مرغ هیچگاه نخوابد و همیشه در حال غذاخوردن باشد تا زود به رشد کامل برسد . حال مشکل اینجاست که مرغ به دلیل یک انزیمی که بیش از حد در مفاصلش جمع میشود به بیماری کمبود خواب دچار میگردد. به وضوح شاهد ان هستیم که تمام مرغ های زنده داخل بازار ، همیشه خسته هستند ودر جای خود نشسته اند!!!! حال این مواد جمع شده در مفاصل و تا حدودی گوشت مرغ به صورت مستقیم به بدن انسان منتقل میگردد. ثابت شده است که در میانسالی باعث مشکلات فراوانی برای انسان میگردد .
(جمشید خدادادی یکی از محققین تغذیه برجسته کشور) میتوانید در اینترنت به سایت ایشان مراجعه و از خود ایشان صحت موضوع را جویا شوید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
بنده مجاب شدم اگه مرغ مجانی هم بهم دادند نخورم واقعا خدا خیرت بده آقا مرتضی
نرگس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
2
17
اگر میگوییدمصرف مرغ خوب نیست لطفا چند غذا پیشنهاد دهید تا جایگزین غذاهایی شود که با مرغ درست میشود
نمیشود فقط بگوییم مصرف نکنید پس به جایش چی بخوریم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
اینو راست میگه...
مرغ نخوریم چی بخوریم؟
اون هم تو ماه رمضان...
مرتضي.ام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
خواهر محترم، شما به غذاهاي سنتي ما دقت بفرماييد. كدام يك از آنها بر پايه مرغ برنامه‌ريزي شده‌اند. اصلا شما ببينيد مرغ در كجاي سيستم غذايي سنتي ما جاي داشته است؟ اين همه پرنده خدا آفريده است، چرا مرغ؟ جاي آن خروس بخوريد.

غذاهاي سنتي ايراني واقعا شگفت‌انگيز هستند و اجزاي به كار رفته در آنها چنان ماهرانه و با دقت كنار هم چيده شده‌اند كه هريك عيوب ديگري را رفع و كاستي‌هاي ديگري را جبران مي‌كند و حتي تعجب و حيرت متخصصان غربي را نيز در بر داشته است.

به عنوان مثال شما تصور كنيد اطبايي كه هزاران سال پيش خوردن كباب و سماق را در بين مردم رواج دادند از چه دانش بالايي مي‌بايست برخوردار بوده باشند كه تازه علم امروز توانسته است به صحت و مزاياي آن پي ببرد.

بدن مگر چقدر به گوشت احتياج دارد؟ همان مقدار گوشت قرمز به كار رفته در قيمه و قرمه‌سبزي و غيره كافيست. مرغ را نيز مثل بسياري چيزهاي ديگر برايمان بت كرده‌اند تا بيمار، بدخلق، خسيس و ساير خصوصيات اخلاقي بد را در ما رواج دهند.

لازم نيست كسي چيزي بگويد! خود مي‌دانم الان بسيار در دل دارند به يك متحجر بي‌سواد خرافاتي مي‌خندند. اين سخن را براي آن دسته از متحجرين خرافاتي ديگري مثل خودم گفتم كه حداقل آنها رعايت نمايند.

گوشت گوسفند كه پزشكان امروزي به تبعيت از غربي‌ها، چشم بسته از آن بد مي‌گويند، بهترين گوشت دنيا است. آبگوشت با گوشت گوسفندي نيز بهترين غذا است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
آقا مرتضی درست میگن . مرغ کیلویی 8000 تومان نخوریم . به جاش گوشت کیلویی 20000 تومان بخوریم . نمیمیریم که !
آقا مرتضی ، فقط جهت اطلاعتون میگم. اون چیزی که به عنوان مرغ برای مصرف گوشتش میفروشند همون خروسه .
محمود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
سرکار خانم نرگس وناشناس محترم
حتی اگر اهل غذاهای سنتی هم نباشید که واقعا حیف است ماهی بهترین جایگزین مرغ است ومن خودم این کار را کرده ام هم ازلحاظ ارزش غذایی بسیار سالمتر ومفیدتر است هم ازلحاظ اقتصادی بصرفه (حتی اگر بعضی از انواع ان درظاهر هم گرانتر باشد اما با توجه به زائدات مرغ مثل چربی پوست استخوان و... قطعا بصرفه تراست)

من فکر میکنم یکی از دلایل اصلی رواج افراطی مصرف مرغ علاوه بر بحث فرهنگی راحت بودن پخت ان بوده است خصوصا در مهمانیها برخلاف غذاهای سنتی که غالبا زحمت بیشتری داردوهمین باعث شده به تدریج همه فکر کنند حتما باید در مهمانیها چلومرغ بدهندوگرنه بی احترامی میشود.
ضمنا ناشناس محترم(اخری)
اولا اقا مرتضی غذاهای سنتی راتوصیه کردند که خیلی از انها با وجود خاصیت غذایی بالا وسالمتر بودن اصلا گوشت نیاز ندارد
ثانیا با یک کیلو گوشت 20000تومانی چند وعده غذای مفید درست میشود اما یک کیلومرغ که نصف ان هم زاید است حتی کفاف یک وعده راهم نمیکند.

یاعلی
مهسا(MIS)
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
زنده باد ماهی!!
احمد ا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
من هم با مرتضی موافق هستم، البته من خیلی وقت است مرغ نمیخورم و کاملا بر این عقیده هستم اینکه در سنت ما مرغ نیست گویای بسیاری از مطالب است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
آقا مرتضی خروس بخوریم؟! مرغ واسه انسان ها بده خروس خوبه؟ این مطالب از کجا میاری؟ شما مرغداری؟ پزشکی؟ دامپزشکی؟ اصلا یه مرغداری رو از نزدیک دیدی که اینقدر مطمئن واسه خودت نظر می دی؟ هیچ می دونستی مرغ گوشتی که می خری ممکن مرغ و یا خروس باشه.
افشاركمالي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
2
3
درنهايت فرمول تغذيه اي گله ي گوشتي را به شما مي گويم ومي تواني باخريدجوجه ونگهداري آن درشرايط مناسب وبااين فرمول تغذيه اي به مدت 40 الي 50 روز به وزن بالاي 2500گرم برسي بدون هورموني كه توهم اذهان عمو مي شده
1.سويا
2.ذرت
3.گندم
4.كنسانتره
5.اسيدچرب ياروغن مايع
6.نمك
7.ماسه
اين موادها به نسبت فارم تركيب شده وبه مرغ خورانده مي شود البته مواردي از قبيل ماءالشعير آبليمو سركه ماست و غيره برحسب آب وهوا واشتها وكم اشتهايي به مرغ خورانده مي شود
درمورد توهم اذهان عمومي بايدبگويم كه ماسفري داشتيم به سمت گيلان كه مواجه شديم باپلاكاردهايي كه نوشته شده بود محل توزيع مرغ سبز كه پس از پيگيري گفتند كه مرغي است كه دارو نمي خورد،به شما عزيزان بگويم كه ازناآگاهي مردم سوئ استفاده شده ومرغي كه مثلا كيلويي 2500 تومان بود آن موقع بااين اسم 3500 مي فروختن و به شما بگويم كه امكان ندارد واحدي بدون دارو حتي داروي گياهي مرغي پرورش دهد چون هوا آلوده است جوجه ها ومرغ مادرها آلوده ان وغيره ونيازبه دارو حتما هست.البته دوستان تصورشان ازآلدگي اين نباشد كه مرغ بخوريم مريض مي شويم وغيره.نه منظورمريضي خاص طيورهست كه قابل انتقال به انشان نيست واصلا بيماري نداريم كه ازانسان به طيورياازطيوربه انسان منتقل شود
افشاركمالي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
2
3
خدمت دوست عزي آقاي محمود عرض كنم كه ازنظر سلامت وبهداشت مرغهاي صنعتي بسياربسيار بهداشتي ترارمرغهاي خانگي مي باشند مرغهاي خانگي هرچيزي كه دم دستشان باشد مي خورند اعم از........اما مرغهاي صنعتي كنترل شده وطبق فرمولي كه عرض كرم تغذيه مي كنند حالا بيني وبين الهي كدام سالمتر است؟بوهم مربوط به سويا واسيد چرب وتحرك بسياركم مرغها مي باشد نه عامل ديگري
پاسخ ها
مرتضي.ام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
جناب كمالي عزيز بهداشتي تر يعني چه؟ مثلا اگر به مرغ‌ها به جاي كرم باغچه، چلوكباب برگ بدهيم اين يعني بهداشتي‌تر؟ هر جانوري غذاي مخصوص خود را دارد كه سيستم بدنش براي هضم و تبديل آن ساخته شده است.

براي مرغ، همان سوسك و كرم باغچه يعني عين بهداشت و اينكه براي چاق‌تر شدنش به او ذرت مي‌خورانند يعني غير بهداشتي.

مثلا معده‌ي گاو اصلا براي هضم ذرت ساخته نشده است و كاملا براي علف تخصصي شده است. در حالي كه با توجه به ارزان‌تر بودن ذرت از يكسو و چاق كنندگي بيشتر آن، اكنون ذرت به اصلي‌ترين غذاي دام بدل گرديده است و اين يعني صد در صد غير بهداشتي. حتما مي‌دانيد گاوي كه ذرت مي‌خورد، در معده‌اش باكتري وحشتناكي ﴿متاسفانه الان نامش در خاطرم نيست﴾ ايجاد مي‌شود كه اين باكتري به انسان منتقل مي‌گردد و چند مورد مرگ ناشي از آلودگي به آن نيز مشاهده شده است. به همين دليل در كشتارگاه‌هاي صنعتي به ظاهر بهداشتي، گوشت‌ها را با ماده‌اي ضدعفوني كننده اسپري مي‌كنند كه ديرتر از آن باكتري آدم‌ها را مي‌كشد!

در آزمايش‌هاي صورت گرفته بر روي مرغ نيز ثابت شده است ميزان آلودگي باكتريايي مرغ‌هاي پرورش يافته و كشتار شده به صورت صنعتي چندين هزار واحد بيش از مرغ‌هاي پرورش يافته و كشتار شده به صورت غير بهداشتي! است.

توصيه مي‌كنم مستند "Food Inc" را حتما مشاهده نماييد. فوق‌العاده عالي و آموزنده است.

متاسفانه معيار بهداشت ما منطبق با آنچه غربي‌ها به ما گفته‌اند شكل گرفته است كه در اكثر موارد با واقعيت كاملا متفاوت است.
محمود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
من به دودلیل معمولا از توفیق جواب دادن به عزیزان محروم هستم اول اینکه بخاطر مشغله کاری با فاصله به اینترنت مراجعه میکنم ودوم وجود دوستان هم نظر وهمفکری که معمولا از روی محبتی که دارند زحمت ان را میکشند که اینبار هم اقا مرتضی این کار راکردندومن هم کاملا بانظر ایشان موافقم.
یاعلی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
آقا مرتضی بی زحمت یه مقاله جامع درباره ی فواید و ضررهای مرغ تهیه کنید برا بولتن بفرستید، برای کسانی که میگن منبعتون چیه البته علمی و منطقی صحبت کردن شما مشخص است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
آقا مرتضی نظریه خلق اساعه از خودت در می کنی؟! باکتری وحشتناک در بدن گاو ایجاد می شود؟؟؟؟؟! از چی ایجاد می شود؟؟؟! تو از بدن گاو چی می دونی؟ از سیستم گوارشی و فیزیولوژی اون چی می دونی؟ همه ی ما در دوران بچگی کلی واکسن زدیم که اونو غربی ها بهمون یاد دادند. پس شما بچتو واکسن نزن تا به شکلی واقعی بزرگ شه! واکسیناسیون جان میلیاردها انسان رو نجات داده ولی غریی ها اونو باب کردند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
ببخشید آقا مرتضی مستند Food Inc رو غربی ها تهیه کردند من که نگاه نمی کنم.
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
5
11
سلام ماایرونی ها سالم ترین غذاهای سنتی روداریم وتاهمین چندسال قبل که هجوم تهاجم فرهنگی ازطریق ماهواره و... به این شدت نبود توبرنامه غذایی همه ماایرانی هاهم بود سرطان هم به این شدت نیود. من نمیتونم درباره هرمون ودارو و...چیزی بگم ولی میتونم چندتا ازغذاهای فراموش شده رو یادآوری کنم:کشک وبادمجون- انواع کوکو- املت- میرزاقاسمی- بزقرمه- آبدوغ خیار- آبگوشت- آش ماش- کوفته- بزباش... همه این غذاها که انصافاً از خوشمره ترینهان بدون برنج و فقط با نون خورده میشن بماند انواع خورشتها
پاسخ ها
مرتضي.ام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
احسنت بر شما برادر.

متاسفانه اكنون به قدري مردم در فقر اطلاعات تغذيه نگهداشته شده‌اند كه اگر مرغ و برنج را از آنها بگيريد، اكثر مردم ديگر نمي‌دانند چه بپزند و چه بخورند!

ما انواع بسيار متنوعي چاي داريم، اما همه به بدترين نوع آن كه خود غربي‌ها هم حاضر به مصرفش نيستند و چنان سمي است، كه هيچ حيواني آن را به عنوان دارو مصرف نمي‌كند و هيچ آفتي ندارد و لذا اصلا نيازي به سمپاشي ندارد چسبيده‌اند.

ما بيش از ٤٠ نوع رب داريم كه هر يك مخصوص غذايي خاص طراحي شده است، آن وقت همه به رب بي خاصيت و سمي و پر عارضه گوجه‌فرنگي چسبيده‌اند.

شايد خالي از لطف نباشد دوستان نگاهي به اين خبر نيز بي‌اندازند:

http://www.bultannews.com/fa/news/84775
احمد ا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
شما حتی اگر نگاهی به غرب هم بیندازید، مثلا در سنت آمریکا در مراسم سال نو از بوقلمون استفاده میکنند و مرغ در ان جایی ندارد،

اگر کسی علاقه به گوشت سفید دارد و تمکن مالی دارد بوقلمون و شتر مرغ و بلدرچین را جایگزین کند بهتر است ،

متاسفانه چشممان را باز کردیم اطرافمان شد فست فود و مظاهر غرب،
سنت های زیبای ما را ازمون گرفتن، دسرهای غربی جایگزین شله زردمان شد که جز بیماری قند اثری ندارد

فست فود جایگزین کشک بادمجون و ریحون و دیزی شد که جز سرطان روده سودی ندارد

انواع دلسترهای گازدار جایگزین نوشیدنی ها سالمی نظیر شربت آبلیمو، دوغ ما شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
2
4
ماه رمضانی عموی دامادم که رئیس صنف مرغدارانه خانواده ما و چند خانواده دیگرو به باغش که مرغداریشم هست دعوت کرد بعد از افطار و شام کمی قدم زدیم و تو روشن و خاموش شدن چراغهای بالا سر مرغها(که هی از خواب بپرند و فکر کنند روزه و دونه بخورند تا زودتر بزرگ شن موشهایی دیدیم به اندازه گربه و از بدی بهداشت و تزریق هورمون و بقیه که بگذریم به شخصه عمل حضرت آیت الله مکارم را پیروی میکنم و فکر میکنم با نخوردن مرغ قطعا نمی میرم.
پاسخ ها
مرتضي.ام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
مردن كه چه عرض كنم، قطعا سالم‌تر و خوش اخلاق‌تر نيز خواهيد شد.
ازد اندیش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
8
7
این همه غذا!!!!!!!!!!!!!!!
یعنی مرغ افریده نمیشد انسان از بی پرتوئینی میمرد؟!!
ریحانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
4
5
سلام
بنده به عنوان یک کارشناس تغذیه هیچ دلیل علمی از مضرات مرغ نشنیده ام. دوستان حرف بدون مدرک نگویید.
پاسخ ها
مرتضي.ام
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
سركار خانم ريحانه، اولا نبايد هم شنيده باشيد. شما خودتان تاكنون چه تحقيقي بر روي اين مسئله انجام داده‌ايد؟ بي‌شك هيچ! هر چه مدرك و سند در اختيار شما است، همه مدارك و اسنادي است كه غربي‌ها برايمان ساخته‌اند. خودتان تحقيق كنيد، به اصول غذايي سنتي و گفته‌هاي اطبا نگاهي بي‌اندازيد، احاديث و سخنان معصومين را نيز با آن مخلوط كنيد، خواهيد ديد كه تفاوت دانش يك كارشناس تغذيه با واقعيت تغذيه صحيح از زمين تا آسمان است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
آقا مرتضی میشه بگین تحصیلاتون در چه زمینه ایه؟ ماشاالله در هر زمینه ای صاحب نظرین! شما مشکلت با غرب چیه؟ همین کامپیوتری که جلوش نشستی و واسه خودت نظر می دی غربی ها اختراع کردند. چرا استفاده می کنی؟ غربی ها خیلی از اطلاعاتشون رو قبلا از شرق گرفته اند.
مرتضي.ام
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
جناب ناشناس محترم، بنده پيش از اين بارها و بارها و بارها در مورد تحصيلات خود سخن گفته‌ام. اگر شما نديده‌ايد، مجددا عرض مي‌كنم: بنده بي‌سواد بي‌سوادم. هيچ توقع و اصراري هم ندارم كسي به آنچه مي‌گويم عمل كند، آن را صحيح بداند و يا حتي آن را بپذيرد. بنده مي‌گويم، خواه پند گير، خواه ملال.

فرموديد مشكل بنده با غرب چيست؟ هيچ! بنده با غرب مشكلي ندارم. همين كه مستند Food Inc كه توسط يك محقق منفرد مستقل غربي ساخته شده است را براي مشاهده توصيه نمودم، خود گواه اين سخن است.

مشكل من با غرب نيست، با غرب‌زدگي است. با اينكه تا چيزي را غربي‌ها مي‌گويند، دربست مي‌پذيرم و نه روي آن تحقيق مي‌كنيم و نه فكر مشكل دارم.

با اين مشكل دارم كه وقتي انگليس در آب خود فلورايد اضافه مي‌كند و كمتر از يك سال، به دليل عوارض آن، طرح خود را كنار مي‌گذارد و سپس سازمان بهداشت جهاني همين را به ما توصيه مي‌كند و مسئولين وزارت بهداشت چون غربي‌ها گفته‌اند، احمقانه آن را مي‌پذيرند و به دنبال تحققش مي‌روند مشكل دارم.

با اين كه تا غربي‌ها حجامت را تاييد نكنند، وزارت بهداشت ما آن را قرون وسطايي بداند و جلويش را بگيرد و به محض تاييد غربي‌ها، حجامت بشود گل سرسبد بهداشت مشكل دارم.

بنده با اين كه متاسفانه پزشكان ما كرور كرور قرص آهن به زنان بيچاره و بي‌اطلاع ما مي‌دهند تا نسل آينده ما را بيش فعال و از رده خارج كنند و اگر كسي صدايش درآيد و بگويد به جاي اين قرص مضر، از كتري‌هاي برنجي و ماهي‌تابه‌هاي چدني و انداختن نعل اسب حرارت ديده در غذا استفاده نماييد، به ريشش مي‌خندند مشكل دارم.

با اين مشكل دارم كه امروز غربي‌ها مي‌گويند چربي حيواني فلان و بهمان است نخوريد و بياييد روغن نباتي بخوريد، وزارت بهداشت نيز احمقانه مي‌گويد بياييد روغن نباتي بخوريد؛ فردا كه گندش در مي‌آيد غربي‌ها مي‌گويند روغن نباتي جامد نخورديد و مايع بخوريد، باز هم وزارت بهداشت دانشمند ما مي‌گويد روغن نباتي جامد نخوريد و مايع بخوريد؛ و پس فردا هم چيزي ديگر مي‌گويد چون غربي‌ها چيز ديگر مي‌گويند مشكل دارم.

مثلا همين خود شما فرموديد كامپيوتر اختراع غربي‌ها است! مي‌شود بفرماييد الگوريتم كه كل دنياي رايانه بر پايه آن شكل گرفته است پس چيست؟ بله. همان خوارزمي خودمان كه چون غربي‌ها قادر به تلفظ الخوارزمي نبودند، آن را به الگوريتم تغيير داده‌اند. پس مي‌بينيد كه حتي كامپيوتر غربي هم بر پايه دانش ايراني شكل گرفته است.

فراوان اندر فراوانند چيزهايي كه الان شما غربي مي‌دانيد، در حالي كه تمام آنها علومي ايراني-اسلامي هستند. مي‌گوييد كاشف گردش خون ويليام هاروي بوده است، در حالي كه هزار و اندي سال قبل از آن در احاديث امام صادق ﴿عليه‌السلام﴾ از گردنده بودن خون در بدن سخن به ميان رفته است.

مي‌گويند كاشف جاذبه نيوتون است، در حالي كه پيش از نيوتون در مقاطع مختلف اين ويژگي زمين توسط ٣ دانشمند مسلمان به وضوح توضيح داده شده است.

دنيا علم طب خود را كلا مديون ايران و اندكي هم چين است، آن وقت ما شده‌ايم مصرف كننده علم پزشكي غرب كه جز در زمينه جراحي، در ساير موارد هيچ منفعتي هم به جز مصرف دارو و سود رساني به غربي‌ها از آن نديده‌ايم.

عزيزي گفت پس واكسن نزنيد چون غربي است، غافل از اين كه واكسن هم افتخار طب ايراني است كه باز هم مثل بسياري علوم ديگر غربي‌ها آن را به نام خود دزديده‌اند!

يك دنيا سخن در اين رابطه دارم كه هم فرصت بيان آن نيست و هم براي آنان كه غرب را كعبه آمال خود مي‌بينند، بيانش بيهوده است.

الان شما نگاه كنيد و ببينيد چند نفر قادرند بدون استارتر يا ماست، از شير ماست بزنند؟. در حالي كه ماست اختراع اطبا ايراني است. بنده در زماني كه راهنمايي بودم سالها جستجو كردم تا ريشه ماست را بيابم تا اينكه به لطف خدا در كتابي خواندم ماست اوليه، از افزودن گياهي به نام "يوغورت" كه كنار درياچه اروميه مي‌روييده است با شير به دست مي‌آمده است؛ يعني دقيقا همان واژه‌اي كه در انگليسي امروزه به ماست گفته مي‌شود.

شما را به خدا خودتان تحقيق كنيد و ببينيد چه كسي و چگونه ريشه اين گياه را در ايران برچيد تا ما امروز از باكتري‌هاي تغيير ژنتيك يافته اسرائيلي به عنوان استارتر ماست‌هاي خود استفاده كنيم!.

كافي است كمي درباره طب سنتي-اسلامي خودمان مطالعه بفرماييد تا ببينيد روي گنج خوابيده‌ايم و خودمان خبر نداريم. مو لاي تغذيه سنتي ما نمي‌رود. همه چيز آن جور جور است. كوچك‌ترين ماده به كار رفته در غذاهاي سنتي ما با فكر و انديشه باز و كاملا به صورت آگاهانه انتخاب شده است.
محمود
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
باسلام به همه دوستان
ضمن تشکر از برادرعزیزم اقا مرتضی وتایید کامل نظراتشان برای تکمیل بحث به دوستان علاقمند توصیه میکنم کتاب ((مغز متفکر جهان شیعه))نوشته حمعی از دانشمندان غربی در مجمع مطالعات دینی استراسبورگ فرانسه را مطالعه فرمایند.
یاعلی
احسان اسماعیل پور مطلق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
4
11
علمای ما همیشه در حرفهایشان حکمتی نهفته است.یک زمانی هم استعمال توتون و تنباکو رو حرام اعلام کردند و سودش رو همه دیدند.مرغ خوک پرندگان است و این مرغهای ماشینی هورمنی منبع مضر هست.فکر میکنید چرا عمر متوسط ژاپنی ها نود ساله.سادست.چون غذاهای دریایی مثل ماهی و میگو و صدف و.. مصرف میکنن.البته این ضعف اقتصادی دولت در مهار قیمت برخی کالاها رو پنهان نمی کنه.ولی بیایم و برای تودهنی زدن به اوباش اقتصادی و کسانی که می خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند مدتی این مرغهای مصنوعی آنتی بیوتیکی رو نخورم و حرف علمای بزرگوار رو گوش کنیم. مطمئن باشید این کالا هم مثل تخم مرغ و موز و گوجه فرنگی که قیمتش زمانی سر به فلک زده بود دوباره پایین خواهد آمد. الان موز کیلویی 1300 شده.ماهی قزل آلای رودخانه ای خیلی خیلی سالم تر از مرغ هستش.قیمتش هم مناسبتره و کلسترول مضر خون رو هم پائین میاره.موفق باشید
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
1
6
اقای کمالی حرف دل مرغداران رو زد شما اصلا می دانید جوجه 60 گرمی شده 1200 تومان سویا 400 تومانی شده 1500 تومان همه مرغداریها دارن ضرر میدهند حرف دل مرغداران گوش بدید بده بگین مرغ گران
محرم بیابانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
2
7
من هم با نظر ایت الله مکارم موافقم مرغی که روی پای خود نمیتواند بموند چطور از اون انتظار دارید شمانیز با خوردن اون قدرت داشته باشیداز خوردن مرغ مصنوعی خوداری میکنم شما نیز این کارو بکنید تا ارزان شود
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
8
9
لفظ"مكارم شيرازي"برای یک مرجع تقلید اشتباس(پاراگراف سوم) لطفن از ایت ا استفاده کنید با تشکر
چکش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
3
2
به نظر بنده این صحبت ها در این مقطع حساسیت انگیز است. هر چند مضرات گوشت مرغ مدت زمانی ست که تاکید شده ولی بهتر است وقتی انشاء الله ارزان و فراوان شد دوباره به این موضوع پرداخته شود.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۴
5
3
واقعا آفرین بر این دور اندیشی و روشنگری
لیلا
|
United States
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
1
2
من هم نظر مرجع تقلید را قبول دارم .
پیمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
0
0
بسم الله الرحمن الرحیم
چون مرغ دریک مکان بانور مصنوعی محبوس است وامکان تحرک نداردو45-5 روزهم نمی خوابدالبته مرغ ماشینی ومصنوعی رامی گویم دارای اسیدلاکتیک بسیارزیادداردواسیدلاکتیک به سیستم عصبی مرکزی مغزاسیب میرساندوخلق وخوی واحساسات انسان وابسته به نحوه عملکردسیستم عصبی مرکزی مغزاست.اگرهم به مرغ غدای صالح دهنداماباز درباطن مرغ این وجودداردکه نجس خوارباشدحتی گوشت مرغ رابه مرغ دهید می خوردحتی مدفوع مرغ بدهیدمی خوردمرغ محلی رااگررها کنید اب لجن کنارجوی خیابان راهم می نوشد
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
2
0
چه را گیاهخواری نمی کنید
اميرعلي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
0
1
سلام به همه دوستان عزيز
من تا امروز نميدونستم كه خوردن يه مرغ فسقلي اينقدر ضرر دارد من هم از امروز به بعد مرغ نمي خورم
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
0
0
سلام خدمت همه لطفا یک نفر راهنمایی کند اگر از مرغهای زنده بازاری خریدیم از این مرغهای سفید چند روز در خانه نگه داریم و غذا بدهیم تا مواد مضر ان ازبین برود مثلا انتی بیوتیک ان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
0
0
از وقتی به سفارش متخصص طب سنتی به خاطر سردردم گوشت مرغ نخوردم حالم خیلی خوب شده خیلی راضی ام خدا خیرشون بده با دیدن این مسائل به عمق این کلام معصوم(علیه السلام) رسیدم که فرمود معده خانه هر درد است و پرهیز درمان
امین پاکدامن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۷
2
0
با گیاهخواری به فراتر از خودمان بیندیشیم.
من ۶ سال که گیاهخوارم و هیچ نوع گوشتی مصرف نمیکنم. کمی فکر کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۷
بدترين كار دنيا رو مي‌كنيد. بدن انسان براي گياهخواري ساخته نشده. گوشت و بويژه گوشت قرمز مصرفش يك ضرورت حياتيه. مرغ نخوريد، گوشت بخوريد
مریم
|
France
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
0
1
با سلام ،من چند سالیه ام اس داشتم ودو ساله که پیش یه دکتر تغذیه سنتی میرم .ایشان به من گفت به هیچ عنوان مرغ نخوروبه جای آن میتونی از بلدر چین یا بو قلمون استفاده کنی. حالا با روشهای مکمل دیگه که همراه با اون دارم اجرا میکنم توی این دو سال دیگه حمله ای نداشتم
reza
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
0
1
البته ملت ما مرغ نمی بینند که بخورند.اگر یکجا مجلس مهمانی باشد همچین ننه و بابای مرغ بدبخت رو هم از جا در میارند.
پاسخ ها
گرسنه
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
ما از نداری 2ماه یکبار هم گوشت به چشم نمیبینیم حالا ولی شما هی از مضراتش واسه همدیگه بگید شاید دیگه نخورید بلکم فراوون و ارزون بشه ما هم بتونیم یه کیلو بخریم ببینیم مزه مرغ بدمزه! چطوریه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۳
0
0
کاشکی تلویزیون ایران کمی تبلیغات پفک و چیپس إشغال رو ترک نک
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
0
0
به نظرم آقای مرتضی ام قبلا مرغداری داشته حالا استخر پرورش ماهی زده ای بابا همه خوراکی ها یه جور الودگی دارند سخت نگیرید
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
0
0
اولا آیت الله مکارم بخاطر گرانی مرغ فرمودند مرغ نمیخورم نه بخاطر مضر بودن آن .ثانیا مرغ بهترین و سالمترین و ارزانترین پروتیین موجود در دنیاست که روز به روز بر مقدار مصرف اون در دنیا اضافه میشه . تمام صحبت دوستانی کهبر مضر بودن مرغ اصرار دارند بدون مدرک و غیر مستدل است. و بهتره اول دوستان تو همین اینترنت چند سرچ بزنن و توهم هورمون و قضیه آنتی بیوتیک و داروها و علت زود چاق شدن مرغ رو پیدا کنن .هورمون یک توهم است . آنتی بیوتیک مصرف میشود ولی در صورت بیماری که 10 روزه دفع میشه .مرغدار مشکل زود چاق شدن نداره ، تازه در طول دوره باید جلو رشد مرغ رو بگیره تا دچار سکته نشه . مرغ 24 ساعته بیدار نیست . اونا در روشنایی هم میخوابن . روشن بودن سالنها برای در دسترس بودن دان و آب برای جمعیت بالای اوناست
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
0
0
اولا آیت الله مکارم بخاطر گرانی مرغ فرمودند مرغ نمیخورم نه بخاطر مضر بودن آن .ثانیا مرغ بهترین و سالمترین و ارزانترین پروتیین موجود در دنیاست که روز به روز بر مقدار مصرف اون در دنیا اضافه میشه . تمام صحبت دوستانی کهبر مضر بودن مرغ اصرار دارند بدون مدرک و غیر مستدل است. و بهتره اول دوستان تو همین اینترنت چند سرچ بزنن و توهم هورمون و قضیه آنتی بیوتیک و داروها و علت زود چاق شدن مرغ رو پیدا کنن .هورمون یک توهم است . آنتی بیوتیک مصرف میشود ولی در صورت بیماری که 10 روزه دفع میشه .مرغدار مشکل زود چاق شدن نداره ، تازه در طول دوره باید جلو رشد مرغ رو بگیره تا دچار سکته نشه . مرغ 24 ساعته بیدار نیست . اونا در روشنایی هم میخوابن . روشن بودن سالنها برای در دسترس بودن دان و آب برای جمعیت بالای اوناست
ونوس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
0
1
سلام وادب به همه دوستان.من درموردمرغ وگوشت اطلاع كافى ندارم اماساكن بوشهرهستم هفته اى 4يا5بارماهى مصرف ميكنيم بسيارغذاى لذيذى مىباشدوبراى كسانى كه چربى باليى دارندمفيدهست.توصيه ميكنم شمااگردرموردگوشت قرمز يامرغ ترديدداريدماهى وميگو راجايگزين نماييد.تشكرازتوجه شما
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
0
0
ممنون.از نظرات مفید همه دوستان , ایشاله که فرهنگ استفاده از مواد غذایی در مملکت ما اصلاح شود,
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
0
0
با تشکر از نکات مفیدی که دوستان در این زمینه در اختیار گذاشتند توجه به این نکته هم ضروری کهمصرف بیش از حد ماهی هم مضرات خودش رو داره و در طب اسلامی تاکید بر کم مصرف کردن ماهی شده و این شعار مصرف ۲بار ماهی در هفته نیز یک شعار غربی است که وارد فرهنگ غذایی ما شده
یک گیاهخوار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
0
0
کلا غذا های حیوانی ضرر دارند بعضی ها بیشتر بعضی ها کمتر ولی گوشت ضررش بیشتر است خصوصا در درجه ی اول گوشت قرمز در درجه ی دوم گوشت مرغ
وحید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
1
0
ای دریغا نور ظلمت سوز من ای دریغا صبح روز افزون من
ای دریغا مرغ خوش پرواز من زانتها پریده تا آغاز من
عاشق رنجست نادان تا ابد خیز لا اقسم بخوان تا فی کبد
(مولانا)

یکی از روی نادانی جماعتی رو سرگردان و حیران میکند!!!
آرشین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
0
0
با سلام،این که تعدادی از دوستان اعلام می کنند که گوشت مرغ ضرر داره،خدمتشون چند نکته را یاد آوری می کنم:
1-اولا شاید غذایی را پیدا نتوان کرد که کاملا بی ضرر باشد.آنچه سم را از مواد غذایی و یا داروئی متمایز می کنه در واقع میزان مضرات آن در مقایسه با فواید آن و نیز مقدار مصرف آن است.مفید بودن و یا مضر بودن بک مفهوم نسبی است نه مظلق.برای فردی که لینت مزاج دارد روغن بادام مضر است و برای کسی که مزاج خشکی دارد قطعا مفید خواهد بود.
2- استفاده از هورمون در مرغداری از ریشه و بن دروغ است.آنچه موجب رشد سریع مرغهای صنعتی می شود،عوامل ژنتیکی(مهمترین عامل)،تغذيه متناسب و متعادل (عامل درجه دوم) و تحرک کمتر ناشی از تراکم است.
3-چیزی که واقعا در مرغهای عرضه شده در بازار تهدید جدی برای سلامتی مصرف کندگان می تواند محسوب شود بقایای دارو ها به ويژه آنتی بیوتیک ها هستند.این امر نیز بستگی به دانش و انصاف مرغدار،دامپزشک ناظر فارم و قدرت نظارتی دستگاه های ناظر ،به ویژه ادارات دامپزشکی و بهداشت و درمان دارد.
4-بدن انسان نیاز مبرم به مصرف گوشت دارد.در این میان گوشت سفید،بر اساس تحقیقات علمی غیر قابل انکار،مناسب تر از گوشت قرمز است.از طرف دیگر با توجه به اینکه تولید گوشت قرمز به آب زیادی نیاز دارد(14-20 متر مکعب برای هر کیلو گوشت،تقریبا به اندازه آب مصرفی ماهیانه یک خانواده متوسط) و مهمترین مشکل آینده و حال کشور ما کمبود آب است،توسعه صنعت مرغداری و گسترش مصرف گوشت مرغ از ضروریات کشور و توسعه آن محسوب می شود و کسانی که نا آگاهانه مخالف مصرف آن هستند،متاسفانه،بدون آنکه متوجه باشند به اقتصاد و توسعه کشور ضرر وارد مي شود .
نگين
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
0
0
اقا جون من ب دليلا ي علميش كاري ندارم چون خيليا نميخان قبول كنن و هي ميگن منبع منبع!
من خودم تجربي از وقتي ك مرغ و سوسيس كالباس نخوردم ديگه جوش نميزنم موهامم نميريزه!پوست و مو بيرون بدنه بدونيد درون هم چقدر تغيير كرده...والسلام
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
1
0
گوشت مرغ یکی از منابع مهم تغذیه و پروتیین درایران وجهان می باشد وازنظر اشتغال صنعت طیور جزء برترین ها واینکه نیگویید استفاده کنیم یا نکنیم خود آدما بهتر میدونن ولی از نظر سالم بودن بجز جگر مرغ که به اشتباه استفاده میشه بقیه اون لامشکل وازاین مرغای محلی که میرن بیرون هر کثافتی میخورن خیلی بهتره.ذرت وسویا قوت غالب آنهاست ودارویی که میگید اکثرا داروهایی هست تقویتی وباز کننده برنش و افزودنیهایی مثل پودر سیر ویا هویچ و یا... که حتی اگر مستقیم وارد جیره انسان شود مشکلی ندارد .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
0
0
سلام باتشکر از آقا مرتضی عزیز راستش من خودم هم به شخصه بامصرف گوشت مرغ مخالفم ولی مرغهای محلی از نظر من عالی هستند وبه دور از هر دارویی پس به دوستان توصیه میکنم از مرغ محلی که به طور طبیعی تغذیه می کنند و بزرگ می‌شوند استفاده کنند
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
0
0
از فرمایشات امام علی (ع)مرغ خوک پرندگان است
مرغ تا قبل اینکه تخم نذاشت وخروس قبل اینکه بتواند بخواند غذایه خوبیه وپراز خاصیته این در مورد مرغ محلیه مرغ صنعتی که سرتا پاش ضررداره عقلتو قاضی قرار بده جوجه از تخم میاد بیرون ۱۰۰گرمه چجوری تو ۴۰روز میشه ۲۵۰۰گرم ازمایش کن غذایه سالم بده ببین میشه بد نیست کمی به غذاهایی که میخوریم توجه داشته باشییم ؛سلامتی بزرگترین نعمته
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
0
0
سلام درمورد ماهيان پرورشي هم صحبت بفرماييد
طناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
0
0
من از وقتی گوشت مرغ ترک کردم هم سردردم خوب شده هم دیگه کمتر مریض میشم ...و همه اینا باعث شده کمتر دارو بخورم ....
امیدوار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
0
0
با سلام خدمت همه دوستان بزرگوار که به علم ما افزودند،بعضی اساتید فرموده اند مرغ ضرر دارد،ولی خروس نه یا حداقل بهتر از مرغ است،سوالی که بنده دارم اینه که آنچه از کشتارگاه خارج میشه و وارد مرغ فروشی ها میشود مرغ است یا خروس؟
ابوالفضل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
0
0
من حدود ده ساله کتب ومطالب طب سنتی رو واحادیث مربوط به طب رو مطالعه وپیگیری میکنم تمام صحبت های مرتضی صحیحه چه درآورد مرغ چه بقیه موارد خصوصا پزشکان من خودم یک بیمار ام آسیب رو با ارده شیره نخود آب خوب کردم آگه دست طب غربی باشه باید تا آخر عمر داروی شیمیایی گرون مصرف کنند توپولف بره توجیب کارتهایی صهیونیست کلا غرب چیزی جز بدبختی وعقب موندگی برا ما وغیره خودشون تحولات نداشتن
کریمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
0
0
گوشت سفید که یکیش مرغه سالم ترین و ارزان ترین گوشته برین گوشت قرمز کیلویی ۱۰۰هزار تومان بخرید من که ندارم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
0
0
لطفا گوشت گوسفند هم نخورین. شاید یه کم درد مردم رو بهتر متوجه بشین.
ملیکا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
0
0
با سلام.بنده ۱۹ سال بود سوزش مری داشتم پنج ماهه مرغ خوردنو ترک کردم اسید معده ندارم
خضری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
0
0
من چهارسالست.گیاهخوارم.ازبعدحیوانیت بایدعبورکرد.وقطره ای خون ازبدن حیوان نبایدواردبدن انسان شود.تخم مرغ نطفه اش پیداست.زشته انسان بخوره...
مریم کاظمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
0
0
من بارهاشکم مرغ وجوجه مرده رابازکرده ام(برای تشخیص بیماری یاعلت مرگ )
مرغ مرداربوی خاصی داردکه کاملا قابل تشخیص است

گاهی متاسفانه مرداردرمغازه هابه فروش می رسد ماهم مرغی که دیروزخریدیم مرداربود
آنهم درماه مبارک رمضان
خدایابه فریادبرس
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین