کد خبر: ۹۲۳۵۵
تعداد نظرات: ۲۱۴ نظر
تاریخ انتشار:
در گفت‌وگو با روزنامه آلمانی «دی‌ولت»

فرح پهلوی: بهتر بود دهانمان را می‌بستیم!

فرح دیبا (پهلوی) در گفت‌وگو با روزنامه آلمانی «دی‌ولت»، از شاه انتقاد کرده که «بیش از حد سرگرم سیاست خودش بود. او به آدم‌های عوضی اعتماد کرد. دست بسیاری از ژنرال‌ها و کارمندان بلندپایه را باز گذاشت» و درباره شکنجه در دوران پهلوی گفته است: «ما اشتباه کردیم. آنچه هم در زمان ما رخ داد بد بود.»


فرح در پاسخ به سؤالی درباره انتقادهای شاه از غرب گفت: «ما خیلی زیاد حرف زدیم و خیلی طولانی. بهتر بود دهانمان را می‌بستیم. با توجه به قدرت و نقش قوی غرب ما می‌توانستیم بیشتر بی‌شهامتی یا واقع‌گرایی نشان بدهیم.»
 
این گفت‌وگو که «تاریخ ایرانی» ترجمه متن آن را (با اندکی حذفیات) منتشر کرده، درباره زندگی شاه و خانواده‌اش در ایران و خارج از کشور و دیدار فرح با ملکه ثریا، همسر سابق شاه است که درباره‌اش می‌گوید: «او بخش مهمی از تاریخ ما بود و بعد‌ها زندگی راحتی نداشت.»
 
"فرح پهلوی آخرین شهبانوی ایران بود. او از زمان سقوط شاه در مهاجرت زندگی می‌کند. این گفت‌وگویی است پیرامون گناه و از دست رفتن قدرت (حاکمیت) همسرش."
 
او نامی بر خود دارد که مثل تمام دوران زندگی‌اش سبب قطب‌بندی می‌شود: فرح پهلوی، ۷۶ ساله که زندگی افسانه‌ای یک شهبانو را در کنار شاه از سر گذرانده است. سپس سقوط از تخت پادشاهی، از کف دادن قدرت و میهن، مطرود شدن و خودکشی دو فرزند. سلطنت‌طلبان پهلوی‌ها را چون یک زوج جذاب می‌ستودند. دیگران هزاران قربانی شکنجه در زندان‌های شاه را بخاطر می‌آورند. انقلابی‌ها در سال ۱۹۷۹ قدرت را به دست گرفتند و آن‌ها را از کشور بیرون راندند. نگاه یک شهبانوی سرنگون‌شده به امپراتوری از کف داده.
 
ما در لابی یک هتل سر چای کیسه‌ای (تی بگ) نشسته‌ایم. فرض کنیم مهمانی شام در کاخ بِلوو (کاخ ریاست جمهوری آلمان در برلن) است، بر کارت روی میز شما چه چیزی نوشته شده بود؟
 
علیاحضرت شهبانو. تا زمانی که زنده‌ام این عنوان رسمی من باقی خواهد ماند. بسیاری مرا فرح دیبا صدا می‌زنند، در حالی که دیبا نام‌خانوادگی‌ (دختری) من‌ است و نه اسم دوم. در گذرنامه‌ام فرح پهلوی قید شده، به همین نام هم امضا می‌کنم؛ نام‌خانوادگی شاه. عنوان علیاحضرت کافی است.
 
جای شما در سلسله‌ مراتب رسمی خانواده‌های پادشاهی در کجا است؟
در میان سابق‌ها! (و می‌خندد) در ردیف دوم، در کنار پادشاهان سابق. مگر اینکه دربارهای پادشاهی دوست مثل موناکو، مراکش و یا بلژیک باشند که فرق می‌کند. اخیرا در میان پادشاهان سر کار در کنار شهبانوی ژاپن نشسته بودم. در پشت سر ما بر حسب سلسله مراتب هر کس که مدت زمان طولانی‌تری حکومت کرده بود.
 
جایی که شهبانو پیاده می‌رود.
بله، در مقایسه با یک پادشاهی ۲۵۰۰ ساله در ایران، حکومت پادشاهی در دبی هنوز در قنداق است (در آلمانی در کفش بچگی). برای من این عنوان نقش شفابخش دارد: تا هر زمان و تا حدی که در توان دارم برای هم‌میهنانم باشم. این تکلیفی است که به سبب آن هنوز زنده مانده‌ام. مابقی مثل گلی است که چون نقش بر یک کاغذ دیواری کهنه رنگ می‌بازد.
 
شما مجبور شدید در سال ۱۹۷۹ ایران را ترک کنید و از آن زمان در مهاجرت زندگی می‌کنید. آیا هنوز خاطراتی از دوران شهبانویی در تهران دارید؟
من کاخ کوچک خودمان را به یاد دارم. زمانی که با چهار بچه این کاخ دیگر برایمان کوچک شده بود، به کاخ نیاوران در شمال تهران که در واقع مهمان‌خانه دربار بود نقل‌ مکان کردیم. در مجاورت آن یک کتابخانهٔ بسیار زیبا برای کتاب‌هایم ساختم. بعضی اوقات صبح زود پیش از رفتن به دفتر، شاه و من در آنجا چای صرف می‌کردیم. این روز‌ها، وقتی که به تنهایی در سالن منزلم در پاریس با تمام آن عکس‌هایی که دور و برم دارم، این تصاویر خانواده برایم زنده می‌شود. من حتی صدایشان را هم می‌شنوم. چند هفته پیش از این، در روز ولنتاین، بعد از چهار سال توانستم شوهرم را ببینم. من به مقبرهٔ او در قاهره رفتم...
 
چه چیزی این همه مدت مانع شما شده بود؟
بعد از بهار عربی سفر به مصر برای من خطرناک بود. هنگامی که ما آنجا دوران تبعید خود را می‌گذراندیم حسنی مبارک دوست نزدیک ما بود. صرفنظر از اتهاماتی که به او می‌زنند، من همیشه مناسباتم را با این خانواده حفظ خواهم کرد. این بار پیامی تلفنی دریافت و بلافاصله به آنجا پرواز کردم، کاملا خصوصی. هیچ کس از این سفر خبر نداشت. جهان سادات (همسر انور سادات رئیس‌جمهور اسبق مصر) مرا همراهی می‌کرد؛ خواهر بیوهٔ من. فقط متاسفانه سوزان مبارک (همسر حسنی مبارک) را نتوانستم ملاقات کنم. من به دلایل امنیتی از این کار منع شدم. ما همراه جهان سادات بر سر مزار همسرش انور سادات هم رفتیم. من یک دسته گلایول سفید خریدم، در مسجد رفاعی دستم را روی سنگ همسرم گذاشتم و دعا کردم.
 
به خودتان بپردازیم. پدر شما در مدرسه نظامی معروف Ecole Saint Cyr فرانسه درس‌خوانده بود. او در ارتش ایران قاضی لشگر بود. مادرتان در تهران یک خانهٔ بزرگ را اداره می‌کرد. شما تنها فرزند آن‌ها بودید.
که می‌بایست به جای یادگرفتن آشپزی در دانشگاه تحصیل کند. بله، مادر من زن فعالی بود. ایران یک کشور مدرن غرب‌دوست بود. من در پاریس معماری تحصیل کردم. هنوز یادم هست که آدم با یک گذرنامه ایرانی برای اروپا نیازی به روادید نداشت. من آن زمان در کشور خودم با دامن کوتاه بسکتبال بازی می‌کردم. ما در کنار دریا بیکینی می‌پوشیدیم و در میهمانی‌ها لباس‌های آخرین مد. اما امروز باید زنان در ایران حجاب را رعایت کنند.
 
در سال ۱۹۶۷ تاجگذاری شما به عنوان نخستین شهبانو سمبل برابر حقوقی زنان بود. شما خودتان هم خود را در این نقش می‌دیدید؟ در نقش فمینیست در خاورنزدیک؟
وقتی من ۹ ساله بودم پدرم به خاطر سرطان مرد. من خیلی زود یاد گرفتم که مستقل باشم. با یک مادر قوی بزرگ شدم. به این دلیل خودم را فمینیست نمی‌دانم. یک مرد باید در را برای من نگه می‌داشت، اما من ترس را نمی‌شناختم و می‌توانستم اغلب دیدگاهی را با شاه در میان بگذارم که با دیدگاه مشاورانش تفاوت داشت. اینطور بگویم او تاج را به عنوان نماینده همه زنان کشور بر سر من گذاشت و من آستین‌هایم را بالا زدم. موزه‌ها را تاسیس کردم، یک فستیوال تئا‌تر به راه انداختم و افراد خلاقی مثل وارهول، رابرت ویلسون، والنتینو و پیر گاردن را وارد کشور کردم.
 
شما در افکار عمومی غرب برای مدت طولانی وجهه کاملا متفاوت دیگری هم داشتید: شاه به شما مثل پول بادآورده طلا می‌داد و شما همه چیز را می‌خریدید. ملکه‌ای که ثروتش را به رخ می‌کشید. امروز می‌توانید این انتقاد را درک کنید؟
این نگاه خیلی منفی است. اما درباره ثروت خصوصی عظیم ما حرف‌های بی‌معنی زیادی زده می‌شد. بله. پس این ثروت کجا بود؟ جمهوری اسلامی می‌خواست شهرت ما را خراب کند. من امروز با کمک کسانی زندگی می‌کنم که به من نزدیک هستند. البته با بالا رفتن قیمت نفت بود که توانستیم کمک‌های دولتی برای اشاعهٔ هنر تخصیص دهیم. برای نمونه من یک کلکسیون جمع کردم و هنرمندان معاصری چون ماکس ارنست، کرونینگ، پیکاسو را وارد ایران کردم، البته آثار شگفت‌انگیز هنرمندان ایرانی را هم از خارج به ایران بازگرداندم؛ در آن زمان چیزی در حدود ۱۰۰ میلیون دلار بود. امروز ارزش این کلکسیون در حدود ۵ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود! پس از انقلاب در زیرزمین‌ها گم و گور شد. من ترس داشتم که نیست و نابود شوند.
 
چه بلایی سر این نقاشی‌ها آمده؟
یکی از پرتره‌هایی را که اندی وارهول از من کشیده با چاقو پاره پاره کرده‌اند. بقیه به لطف خدا دست‌نخورده باقی مانده ‌است. پس از این همه سال، دو سال پیش این مجموعه در تهران به نمایش درآمد. در این مورد به من احساس غرور دست می‌دهد. هنر ما همیشه نیرومند‌تر بوده است.
 
از هر پرتره‌ای که وارهول از شما و شاه کشیده دوتایشان امروز در اتاق نشیمن غول مستغلات فرانکفورتی آبی روزن میان پرتره‌های تولید‌کنندهٔ سریال تلویزیونی «داینستی»، داگلاس کرامر و رایمار کلائوسن، یکی از طراحان مُد دهه هشتاد که امروز در کنار دریاچه شویلوو (در شرق آلمان) زندگی می‌کند، آویزان است.
اسمش کلائوسن است؟ من او را نمی‌شناسم. اما عجیب است که وارهول ۱۲ پرتره از من و شاه کشیده است. در زمانی که هنوز وارهول در قید حیات بود هر کدام از این نقاشی‌ها، اولی‌اش ۲۵۰۰۰ دلار و مابقی ۱۵۰۰۰ دلار خرج برمی‌داشت. اما شاه هرگز این مبلغ را پرداخت نکرد، زیرا این پرتره‌ها مدت کوتاهی پیش از انقلاب تحویل داده شد.
 
شما امروز شش ماه سال را در پاریس و شش ماه دیگر آن را نزد دو فرزند و نوه‌هایتان در آمریکا زندگی می‌کنید. بعد از این همه سال‌ حالا آنجا احساس بودن در خانه را دارید؟
من در بهترین جاهای دنیا جهان زندگی می‌کنم. اما آنجا وطن من نیست، احساسات یک تبعیدی را به سختی می‌توان در قالب کلام بیان کرد. از هم گسیختگی و احساس اینکه غربت هرگز وطن نمی‌شود و در وطن نیز احساس غربت می‌کنید در فرد ایجاد می‌شود. بسیاری بر اثر ضربه روحی مهاجرت اجباری در هم می‌شکنند. آیا شما تا حال خاک جمع کرده‌اید؟
 
منظورتان چیست؟
در اتاق نشیمن من در پاریس یک میز شیشه‌ای هست با یک جعبه خاک وطنم. من آن را نگه می‌دارم. جالب است که چنین چیزهایی چقدر می‌توانند اهمیت داشته باشند؛ یک مشت خاک. من متاسفانه تا امروز نمی‌دانم آدم چطور غذا می‌پزد. اما به یک غذای ایرانی خیلی علاقه دارم: آبگوشت. تنها عطر سوپ گوشت در حال پختن برای من وطن است.
 
تصاویر محو خاطره که آدم از آن تغذیه می‌کند.
آری، فرزندانم از بابت ترک میهن رنج بسیار کشیده‌اند.
 
دو تن از فرزندانتان خودکشی کرده‌اند. شاهزاده لیلا پهلوی در ماه ژوئن ۲۰۰۱ در هتلی در لندن بر اثر مصرف دارو و شاهزاده علیرضا پهلوی چهار سال پیش در بوستون با شلیک گلوله خودکشی کرد.
لیلا ۹ ساله بود که مجبور به ترک ایران شد. او وابستگی زیادی به پدرش داشت. او در این اواخر غمزده و مایوس شده بود. علیرضا کوچکترینشان بود. زمان هرگز زخم‌ها را التیام نبخشید. می‌دانید، برای درک بهتر کشور ما باید به خانه‌هایمان بروید. فرهنگ ما متاثر از احساس عمیق نسبت به خانواده و پیوند خانوادگی است. من دوستان زیادی در چهارگوشه جهان دارم، اما در غرب آدم در چهاردیواری خانه‌اش اغلب تنهاست.
 
آیا تاکنون نسبت به خدا تردید به دل راه داده‌اید؟
یکی از دوستانم که بانوی مسیحی بسیار مومنی بود روزی در موقعیت بسیار سختی که داشتم به من گفت خدا تنها کسانی را که دوست دارد در چنین موقعیت‌های تنگی قرار می‌دهد. من بعضی وقت‌ها دلم می‌خواست بگویم: «ای خدا کمتر مرا دوست بدار». ورزش به من کمک کرد. موسیقی، من موسیقی را بسیار دوست دارم. هنر، نقاشی کردن. مدیتیشن، یوگا. من زیاد اهل آزمایش هستم. من واقعا هر چه را امتحان کرده‌ام تا بتوانم به زندگی ادامه دهم. فقط دو امکان وجود دارد: یا باید سعی کنم برخورد مثبتی به زندگی داشته باشم و یا خودم را بکشم. من اولی را ترجیح می‌دهم. من در برابر فرزندان و نوه‌هایم و تمام آن‌هایی که در این جهان مبارزه می‌کنند مدیونم. نه، چنین اتفاقی روی نمی‌دهد که بتواند مرا از پا درآورد. تا حال همیشه برپا ایستاده‌ام. شاید روزی من هم از پا بیافتم.
 
میهن شما اکنون مدت‌هاست که با تحریم زیر فشار قرار گرفته است. غرب می‌خواهد از این طریق مانع آن شود که ایران بمب اتمی بسازد. داوری شما درباره این سیاست چیست؟
تحریم‌ها طبعا به جمهوری اسلامی زیان می‌زنند، در عین حال ایرانی‌ها خیلی بیشتر از آن ضرر می‌بینند. شاه مناسبات خیلی خوبی با غرب داشت. به یقین جمهوری اسلامی حق دارد که انرژی هسته‌ای برای اهداف صلح‌آمیز در اختیار داشته باشد. فقط آدم هرگز نمی‌داند که آیا آن‌ها این را به صورت صلح‌آمیز به کار خواهند گرفت؟ غرب به حق از یک ایران اتمی ترس دارد. من هم می‌ترسم. با این همه آرزو می‌کنم که در مذاکرات اتمی فعلی با ایران تنها موضوع به انرژی هسته‌ای خلاصه نشود، بلکه همچنین بر سر حقوق بشر مذاکره شود.
 
از تلاش شما برای زنان چیزی باقی مانده؟
 ما در آن دوران گام‌های اصلاحی برداشتیم از جمله حق حضانت فرزند در صورت طلاق و دستمزدهای عادلانه. این اصلاحات از بین نرفته است. حق رای زنان هنوز پابرجاست. منع چندهمسری متاسفانه دوباره لغو شد.
 
در سال ۲۰۱۳ حسن روحانی به صورت غافلگیرکننده‌ای انتخابات ریاست جمهوری را برد. احساس شما در این مورد چیست؟
وعده‌های توخالی. روحانی دوباره امید‌ها را بیدار کرد، اما نگه نداشت. ولی در ‌‌نهایت رئیس‌جمهور نمی‌تواند چیزی را تغییر بدهد.
 
تحت رژیم همسر شما هم آن زمان هزاران نفر شکنجه و تعقیب شدند.
بله. ما اشتباه کردیم. آنچه هم در زمان ما رخ داد بد بود. مشاوران همسر من، دولت و شخص شاه آلارم‌ها را ناشنیده گرفتند. شوهر من بیش از حد سرگرم سیاست خودش بود. او به آدم‌های عوضی اعتماد کرد. دست بسیاری از ژنرال‌ها و کارمندان بلندپایه را باز گذاشت.
 
ما در برلین هستیم. شهری که هنگام بازدید شاه در سال ۱۹۶۷ شاهد برخوردهای خشونت‌آمیز علیه او بود. شما امروز با چه احساسی اینجا نشسته‌اید؟
من اغلب به برلین می‌آیم. این شهر را دوست دارم. هرچند به خاطر مرد جوانی که در تظاهرات ضد شاه آن زمان به گلوله بسته شد، مدت‌ها سفر به این شهر برایم خوشایند نبود.
 
اسم او «بنو اونه زورگ» بود. یک دانشجو که در تظاهرات روز ۲ ژوئن سال ۱۹۶۷ مورد اصابت گلوله یک پلیس قرار گرفت.
من همواره در این مورد طوری مورد پرسش قرار گرفته‌ام که انگار من یا همسرم در این جنایت مقصر بوده‌ایم.
 
در این تظاهرات درگیری‌های خشونت‌باری میان مخالفان و هواداران شاه پیش آمد که اعضای ساواک خودشان را قاطی آن‌ها کرده بودند و با تخته و چماق به جان مخالفان افتادند، در حالی که پلیس ناظر خاموش صحنه بود.
اما مدت‌ها بعد شما در آلمان ناگهان کشف کردید که قاتل نه کمونیست، بلکه عضو سابق اشتازی (سازمان امنیت آلمان شرقی سابق) از برلین شرقی بوده که با بی‌رحمی مرتکب قتل شد تا بازدید شاه را خراب کند. او موفق به این کار شد.
 
همسر شما همچنان مثل گذشته به عنوان صاحب قدرتی مورد پشتیبانی واشنگتن دیده می‌شود که صرفنظر از همه تلاش‌هایش برای مدرنیزه کردن کشور پلیس مخفی خود، ساواک را علیه مردم به کار می‌گرفت. او خودش در فروریختن قدرت و تقویت [آیت‌الله] خمینی مقصر بود؟
بعد از انقلاب ما از خودمان می‌پرسیدیم ما چه اشتباهی کردیم. خیلی چیز‌ها مطرح می‌شد، فشاری که از طریق اصلاحات اجتماعی و اقتصادی شاه بر کشور وارد می‌شد. در کشور جریانات مختلفی وجود داشتند: کمونیست‌ها و روحانیت. فشار غرب هم بر این افزوده می‌شد. فشار آمریکایی‌ها، بریتانیایی‌ها و فرانسوی‌ها. آن‌ها ما را در افزایش قیمت نفت مقصر می‌دانستند و اینکه شاه از اوپک پشتیبانی می‌کند. غرب به این دلیل گذاشت ایران سقوط کند. وقتی که من امروز انتقاد رسانه‌ها و سیاستمداران غربی علیه جمهوری اسلامی را می‌شنوم باید بگویم: طبعا ما بی‌خطا نبودیم، اما ما نیت خوبی داشتیم. همسر من می‌خواست اول ایران را به لحاظ اقتصادی توسعه بدهد تا بعد به آزادی سیاسی برسد. ما به زمان زیادی نیاز داشتیم و به اشتباه افتادیم. ما کور شده بودیم.
 
همسر شما یک بار یک مصاحبه پرادعا کرد.
منظورتان چیست؟
 
او با خودپسندی نه تنها آنجا، بلکه همواره روی پیست اسکی سن موریتس تکرار کرد که غرب تقریبا در همه موارد اشتباه کرده است.
بله. ما خیلی زیاد حرف زدیم و خیلی طولانی. بهتر بود دهانمان را می‌بستیم. من در این مورد با شما موافقم. با توجه به قدرت و نقش قوی غرب ما می‌توانستیم بیشتر بی‌شهامتی یا واقع‌گرایی نشان بدهیم.
 
ظاهرا برای شاه روشن نبود که چه سونامی مذهبی‌ای از ناآرامی‌های اجتماعی سر بر خواهد کشید.
کاملا حق دارید.
 
اما چه شد که به رغم پلیس مخفی آموزش یافته از سوی اسرائیل هیچ کس متوجه آنچه داشت می‌آمد نشد؟
می‌دانید؟ من‌‌ همان زمان گفتم که پلیس مخفی وظیفه خودش را خوب انجام نمی‌داد، زیرا خطر برایش روشن نبود. همانطور که پیش‌تر گفتم، ما بیش از مذهبیون متعصب نگران کمونیست‌ها بودیم. من نمی‌دانم آن زمان چه بلایی به سر ما آمد. دشمن یک گام پیش بود و ما یک قدم عقب.
 
اسلام به سختی میان شیعیان و سنی‌ها تجزیه شده است. ایران قدرت رهبری‌کننده شیعیان را کسب کرده و عربستان سعودی در کنار سنی‌ها ایستاده است. آیا این برخورد می‌تواند تمام خاورمیانه را ویران کند؟
من نمی‌توانم بپذیرم که مسلمانان متقابلا یکدیگر را نابود کنند. من تنها می‌توانم آرزو کنم که ما در قرن بیست و یکم مثل قرون وسطی به جنگ‌های عقیدتی بازنگردیم. تراژدی آنجا است که اسلام‌گرایان توانسته‌اند از طریق اینترنت برخی از اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها را به جنگ برای دولت اسلامی متقاعد کنند.
 
آیا دموکراسی پاسخ تنش‌های خاورمیانه است؟
دموکراسی پاسخ است. منظورم دموکراسی واقعی است. در عین حال مشکل هم هست: تمام کشورهای منطقه نمی‌توانند به سادگی از امروز به فردا دموکراتیک شوند. خیلی‌ها به دقت اصلا نمی‌دانند دموکراسی یعنی چه. و اینکه کار به کجا می‌کشد را، می‌شد در به قدرت رسیدن اخوان‌المسلمین در مصر دید.
 
گروه‌های اپوزیسیون ایرانی زیادی در داخل و خارج از کشور وجود دارند. چرا این‌ها علیه رژیم متحد نمی‌شوند؟
کاراکتر ایرانی؟ زمانی که ما سلطه داشتیم متحد شدند، علیه شاه.
 
شما هرگز با دومین همسر شاه، ثریا دیداری داشته‌اید؟
یکبار، بله. در یک آرایشگاه پاریس و در دیور. من شنیدم که یک فروشنده گفت یور هاینس! چرخی زدم و ملکه ثریا را دیدم. ما متاسفانه هرگز با هم صحبت نکردیم. این خیلی غم‌انگیز است. او خوشبختی خود را دیگر هرگز نیافت.
 
ازدواج (شاه و ثریا) به خاطر بچه‌دار نشدن به جدایی انجامید. شاه اگر مدرن بود می‌توانست قانون را عوض کند و دخترش را از نخستین ازدواج خود ولیعهد بنامد. شما هیچ وقت در این مورد بحث کردید؟
من چطور می‌توانم ماه باشم و به خورشید پیشنهاد بدهم که شب بتابد؟ در این صورت خانواده من وجود نمی‌داشت. اما حرف شما کاملا هم نادرست نیست. سال‌های دهه ۵۰ بود. میان خانواده‌ها مشکلاتی وجود داشت. خانواده‌های سلطنتی غرب هم در آن زمان با زنانی مثل کیت میدلتون اینقدر باز نبودند. رفتار با ملکه ثریا ناخوشایند بود. او بخش مهمی از تاریخ ما بود و بعد‌ها زندگی راحتی نداشت.
 
آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که یکبار دیگر از وطنتان دیدن کنید؟
به درد چه کسی می‌خورد؟ فقط برای اینکه بازگردم؟ این خوراک مفت و مجانی برای آن‌ها خواهد بود. حکومت می‌داند که من چه فکر می‌کنم. به جز آن تعریف می‌کنند که تهران دیگر قابل بازشناخت نیست. تهران امروزی شهری شلوغ و کثیف است. مردم تغییر کرده‌اند، البته نه همه. من همچنان با کشورم در ارتباطم. چند نفر از بستگانم که هنوز در قید حیات‌اند، در تهران زندگی می‌کنند. به جز آن جماعت جوانان مشتاق علم و دانشی وجود دارد که برای من از ایران نامه می‌نویسند. من در پاریس تمام روز اخبار ایران را دنبال می‌کنم. میز کار و تمام اتاق ناهارخوری‌ام پر از فکس و ایمیل است. خیلی کار دارم. اما این هم مرا به حرکت وامی‌دارد. نه برنمی‌گردم، حتما مرا دستگیر می‌کنند و می‌اندازند زندان! به جای آن جمعه جشن نوروز، جشن سال نو ایرانیان را در نیویورک به همراه فرزندان و نوه‌هایم جشن می‌گیرم. پیش از آن هم از روی آتش می‌پریم. آن هم چطور!   

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۲۱۴
در انتظار بررسی: ۱۴
غیر قابل انتشار: ۳۷۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
442
141
جای تعجبی نیست...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
لطفا" نام وعکس این جوان را چاپ کنید............
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
میخواین چیکار نام و عکس طرفو؟
اون هم یکی مثل فرح...
سهیل
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
اونایی که منفی دادن یعنی فرح را آدم متدین و مقدسی می دونن!!!
این خانم در زمان حیات شوهرش هم با آقایی به نام فریدون جوادی و ... رابطه داشت.
دقت کنین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
واقعا بعضی خبرا ظاهرا افرادی برای رای دادن بهش گماشته شدن. منفیا خیلی مشکوکه؟ رویه کلی مخاطبین بولتن این نیس.
مدیر پایگاه نشان می دهد که ضدانقلاب بشدت در سایت ما فعال شده اند علتش هم این است که سایت با خبرها و تحلیلهای صحیح خود آب به لانه مورچگان ریخته است
دقت کنین
| United States |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
خدا حفظتون کنه. بله سایت انقلابی و ارزشی ای دارین.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
هنوز هم در جهل خود غرق است فرح
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
389
141
وقتی شوهرش یه پیرمرد هرزه بود که چند تا زن عوض کرد تا بالاخره یکی اش پسر زا از آب در بیاد و در تمام طول دوران زندگی اش هم برایش زنهای رنگ و وارنگ می بردند ، از این زنک چه انتظار ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
الان این منفیا میشه بگین واسه چیه؟؟؟؟؟!!!!
یعنی شاه چند تا زن نداشته؟؟؟
یا مرد هرزه ای نبوده؟؟؟؟
اول خوب نظر بخونین بعد منفی بدین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
شاه هرزه نبود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
شاه يكي از فاسد ترين انسانهاي روي زمين بود...
خوبه اين همه منبع براي كثيف كاريهاش هست...
كساني كه طرفداري مي كنن و مي گن هرزه نبود، يا مثل خودش هستن و اونام هرزه ان يا سرشون رو مثل كبك كردن زير برف...
عارفه
| Germany |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
ما همه انسانیم حتی برای یکبار هم شده جنبه های خوب طرف و ببینید حالا میخواد شاه باشه یا هرکس دیگه ایی هیچوقت از دید خودتون قضاوت نکنید درسته اون شاه بود و نیاز ب پسر داشت برای ادامه ی راهش و با هر زنی هم ک بود با رضایت خودشون بوده.اینو یاد بگیریم ک فرهنگمون رو گسترش بدیم لطفا
پس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
طبق نظر شما برخی از ما هرزه اند چون زن های زیادی دارند
ناشناس
| Canada |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
دوستان کریم پاشا بهادری کیست ؟
ناشناس
| Canada |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
تا آنجا که شنیده ام ایشان قبل از اینکه فرح با شاه ازدواج بکند در فرانسه با فرح دوست پسر بوده و بهد ازدواج کریم پاشا بهادری ریئس دفتر خصوصی شاه شد
پوریا
|
Germany
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
159
41
بولتن ماشالا انتظاراتت زیاد شده ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
واقعا که
سهیلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
267
100
اشرف پهلوی با اون سن و سالش با جوانی به اسم پرویز راجی که 22 سال داشت روابط خصوصی و پنهانی داشت و به خاطر این رابطه به این جوانک زمین ها و پست های مهمی می بخشید ، اینم از این خانم غیر محترم .

این عجوزه ها کی میخوان معنی خجالت رو بفهمند ؟
پاسخ ها
سهیلا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
باعرض معذرت عدد 32 ، 22 تایپ شده .
مریم*
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
جناب بولتون میشه جواب منو بدید چرا من هر چی پیام (بجزء پیام پاسخ)می خوام بفرستم ارسال نمیشه ؟؟؟
مریم*
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
میگن سر پیری و معرکه گیری .این خانوم با این سنش خجالت نمی کشه!!!!!
چه جونی هم داره!!!!!!
مجید(مازندران)
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
صدتا از این عجوزه های وطن فروش ، به فدای یک لحظه نفس کشیدن مومن های انقلابی همچون شما
سهیـلا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
مریم خانم ستاره بغل اسمتون رو حذف کنید مشکلتون برطرف میشه .
مریم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
مرسی سهیلا خانوم از راهنمایتون.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
143
167
غبطه میخورید؟ تا بترکه چشم حسود.
پاسخ ها
سهیلا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
رسوایی مگه غبطه خوردن داره ؟

شنیدی میگن : عشق پیری گر بجنبد سر به رسوایی زند ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
من اشتباه مثبت دادم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
غبطه به پیرزن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
آدم های بد بخت به همه چیز غبطه می خورن.
ناشناس
| Germany |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
اصلا شاید همچین چیزی نباشه چرا باید برای خانمی ب این ابهت حرف در بیارن ؟
شهاب ایراندوست
| Canada |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
خاندان پغبوب خوب یا بد ایرانساز بودند اگر با خودتان صداقت داشته باشید بایر برای همین از هاندان پهلوی تشکر کرد .
mahdieh
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
موافقم واقعا. هر چی که بودن برای مردم خوب بودن.حداقل که بعده قاجار و خرابکاریاشون ایرانو سره پا کردن.چیکار به زندگی خصوصیشون داریم ما اخه؟!
رامین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
186
55
سلام
فکر بد نکنید احتمالا به جهت کهولت سن از این اقا بعنوان پرستار استفاده میکنند. مادر شاه هم از این قماش بود.
پاسخ ها
سهیلا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
پرستاران خانم مگر مرده اند ؟
مجید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
این خانواده اون وقتشم که شوهرداشتن هرزه بودن ....این که جای تعجب نداره .فقط یک نمونش ماجرای "پهلوان تختی "است.
اصلا کدامیک از این طرفدارانشون سالمند؟؟؟؟خاطراتی که فردوست ودیگران نوشتن بخونید تا خوب بدونیدکه" سگ قابل تطهیر" نیست .
اینا با اون سوابق آلوده ی خودشون بااین دروغ های شاخدار تظاهر به پاکی می کنن .از شما خواننده می پرسم اگه پاکی اینقدر خوبه که می خوان فرح کثیفو هم پاک نشون بدن !!!!!!!پس چرا تو ماهواره هاشون ماجوونارو تشویق وترغیب میکنن به بی بندو باری....؟؟؟؟؟
چرا(به اصطلاح)هنرمندان این کشوروبا برنامه ریزی بدنام میکنن؟؟؟؟؟
وچرا وقتی یک عده بارفتار خلاف شرع اونا مخالفت میکنن اسمشو میذارن سخت گیری یا بدبینی یا ؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
208
126
فساد و هرزگي فرح ديبا حتي در زمان حاكميت رژيم پهلوي و شهبانو بودن او برهيچكس پوشيده نيست ....

كتاب خاطرات تاج الملوك ...مادر شاه را بخوانيد ... گرچه فساد اخلاقي از ويژگي هاي همه زنان درباري حتي تاج الملوك هم بوده .... اما او از گوشه هائي از فساد و بي بند و باري فرح پهلوي به خوبي پرده برداري كرده است ....

ماجراي رابطه نامشروع فرح پهلوي و تيمسار خاتمي فرمانده نيروي هوائي شاهنشاهي و مرگ مشكوك تيمسار خاتمي در اين رابطه هم موردي از فساد اخلاقي فرح پهلوي است كه ارتشبد فردوست و چند نفر ديگر از نزديكان رژيم پهلوي به آن اشاره كرده اند ....

جتي در بحراني ترين و نكبتبار ترين روزهاي زندگي خاندان پهلوي ..يعني روزگار آوارگي و حتي بستري شدن شاه مخلوع و لحظات جان دادن و مرگ او در بيمارستان معاذي قاهره .... فرح پهلوي با جوان خوش تيپي به نام جوادي رابطه نامشروع داشته است ...... فرح پهلوي براي خودش و جوادي در كنار اتاقي كه شاه در آن در حال جان دادن بوده ...اتاق اختصاصي مهيا كرده بوده و شبها را با جوادي ميگذرانده ......

داستان رابطه نامشروع فرح پهلوي ... با ملك حسين پادشاه فاسد اردن و پي بردن همسر پادشاه اردن به اين رابطه نامشروع هم خود حكايتي ديگر از هرزگي اخلاقي فرح پهلوي است ... البته همسر پادشاه اردن كمي بعد در يك سانحه هوائي كشته شد ...!
پاسخ ها
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
هر دم از این باغ بری میرسد............
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
مجید هم که میگه سگو نمیشه آب کشید.....یعنی همین.مگه نه؟
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
جناب آقای معتضد هم مطالب بسیار خوبی از این خاندان گردآوری کرده اند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
152
72
گور پدر شاه و فرح. ما خیلی هنر کنیم مشکلات خودمون رو حل کنیم.
پاسخ ها
مریم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
منم قبول دارم گور پدرشون. اما ناشناس جان از مشکلات بسیار مهم در همه ی زمان ها تحریف واقعیت هاومنحرف کردن مردم است. در تاریخ اسلام هم از این چیز ها زیاد داریم چه درزمان امامان (دوران بعد از پیامبر "ص" وجریان خلافت ,داستان معاویه وامام حسن"ع"داستان مأمون داستان عمرسعد...) که دراین زمان درجمهوری اسلامی ایران هم حتی دریکی از روزنامه ها که ازاو به عنوان سردار رشید اسلام نام برده شده بود و..... درتاریخ انقلاب وبیت حضرت امام "ره"هم هم.(سندتبارشناسی روزنامه کیهان )ووووو
بسیجی امام خامنه ای
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
158
48
آخه نا شناس پیرزن چه به غبطه و ترکیدن چشم
لابود حسود خودتی که بهت برخورده یا چشم انتظارشی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
لابود نه لابد بسیجی خان!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
160
43
دخترش که ترشیده شده حالا خودش وارد عمل شده!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
134
41
کلاً افراد این خانواده کارهاشون مغلته ای هستش خودشون نظام ما رو فاشیستی معرفی می کنند ولی سرتاپا فاشیستن هر کی هم تعصب اونارو داشته باشه مثل خودشون فاشیستن خدا این دودمان رو از روی زمین برداره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
مغلطه از غلط میاد عزیز نه از از غلت
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
206
57
لعنت بر این خاندان که باعث تمام بدبختیهای ایران هستند زنیکه هرزه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
برادر عزیز مناز مدافعین نظام هستم ولی مشکلات امروز ما به اونها چه ربطی دارد.لطفا از افراط و تفریط پرهیز کنید.مشکل امروز ما مشکل دولت ماست نه نظام ما و رژیم چهلوی
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
ناشناس بیدار شو لطفا . ما هر چی بدبختی میکشیم از این خاندان منحوس هست.
مجید(مازندران)
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
و درود بر تو برادرم علی اقای گل
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
شما که لعنت میفرستی بگو خب چرا؟!دقیقا چه جوری شد که همه این بدبختیها شد تقصیر اونا؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
ماشالا
امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
97
32
در سیاست تقوا رو رعایت کنیم. به خاطر مخالفت با یک شخص هر اتهامی را نزنیم. به قول آقا این قدر چیزهای روشن و واضح است که احتیاجی نیست به پرداختن به این موضوعات.
ضمن اینکه باید حسن ظن داشت. مثلا پیش خودمون بگیم نامزدشه!
پاسخ ها
ایران
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
جدی گفتی یا داری شوخی میکنی ؟؟اقای حسن ضن!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
نامزد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نکنه فکر کردی 20 سالشه
اون الان دیگه باید با عزراییل نامزدی کنه
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
64
17
رجبعلی خرم اینها خوب میشنا سه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
37
26
متاسفم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
23
40
ما آزموده ایم در این شهربخت خویش . بیرون کشید باید ازاین ورطه رخت خویش ! ازبس دست میگزم وآه میکشم . آتش زدم به تن لخت لخت خویش!!! خواهی که سخت وسست جهان برتو بگذرد . بگذر ز عهدسست و سخن های سخت خویش!!!!!
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
36
128
ما جماعت ایرانی!!!!!!!! اقای محترم رابطه خصوصی ادما به ما ربطی نداره.
پاسخ ها
منا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
آقا محمد
ما جماعت ایرانی نه .ماجماعت شیعه که پیرو امام حسین علیه السلام هستیم میدانیم که آن حضرت درروز عاشورا به دشمن خودشان یزید لعنة الله علیه فرمودند"این زنا زاده وفرزند زنازاده ....."
می خواهی به امام (ع)بگی چه کار به زنا زاده بودنش داری؟از اون بدتر باباش که مرده دیگه به اون چکار داری؟
آن حضرت خواستند به جهان بفهمانند دشمنان ایشان چه کسانی هستند .ما هم می خواهیم بگوییم ببینید دشمنان این نظام چه کسانی هستند .بدانید چه کسانی بر ما حکومت می کردند .بدانید چرا ملت ایران یکپارچه علیه آنان قیام کرد.بدانید این بد کاره ها الآن هم با همین پشتوانه فکری وهمان اهداف آلوده وفاشیستی گذشته شان درصددجدا کردن مرد از نظامشان هستند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
98
33
هنوز احساس خوش تیبی میکنه بیر زن
بابا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
107
34
لعنت بر فرح شاه بی عرضه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
87
32
گوربابای همشون فعلا که گم شدن و از این کشور رفتن به اسفل سافلین. پس هر غلطی میخواد بکنه. اون موقع که ایران بود چه غلطی نکرده که حالا بشینه سرجاش.
پاسخ ها
گلرخ
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
امیدوارم همه به فرانسه و امریکا(اسفل سافلین)بریم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
32
89
فکر میکنم در کشور کارهای مهمتری وجود دارد که به انها بپردازیم تا غیبت در مورد دیگران حتی دشمنان سی سال واندی پیش اینها کارشان تمام شد دیگر نیازی به کنکاش در مورد زندگی انها نیست مگر اینکه یک جایی احساس ضعف می کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
سلام
هیچ وقت تاریخ خوانده اید؟
حتما نه !چون همه اش غیبت است آن هم غیبت مرده .
شاید هم شما چون احساس ضعف نمی کنید تحقیقات تاریخی را نه قبول دارید ونه مطالعه میکنید.
واقعا درمورد تاریخ وتحقیقات تاریخی اینگونه می اندیشید؟
تاریخ چراغ راه آینده است .
البته نفرمایید این تاریخ نیست .این تاریخ معاصر است .
دراین باره می توانید توضیحات بیشتر را از آقای معتضد بشنوید.
خانومی
| Germany |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
دقیقا واقعا حرفت و میپسندم
پاسخ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
58
27
نمیدونم اینا چکار دارن که چسبیدن به یه ادمی که با مرده فرقی نداره. هر گهی میخواد بخوره به ما چه ربطی داره.اون دیگه بودو نبودش فرقی نداره. مهمم نیست که میخواد چه غلطی بکنه...
مجید مازندران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
59
21
پ ن پ میخواستین همچین آدمی با اینهمه سابقه کثیف در عمرش ، و بی دینی بی قید و بند بودنش ، جانماز آب بکشه ؟؟؟؟
ادموت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
64
23
نوکر بیگانگان .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
25
32
پس گشت ارشاد کجاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
22
10
http://www.radepaclip.com/?p=9440
لطفا مستند النمر را منتشر کنید
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
70
20
شماکه ازاین افریته حمایت میکنید میدونید که این واشرف مروج چیزی به اسم کلیدپارتی بودن ؟ توکلیدپارتی زن و شوهرها تو یک هتل مجلل پارتی میگرفتن وآخرشب هرکدوم از خانمامیرفتن تو یکی ازاتاقهای هتل وکلیدای اتاق رو شانسی بین بقیه آقایون پخش میکردن و...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
ضمن تأیید مطلب شما ،عفریته درسته
aha
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
29
15
تمام مشکلات ایران به روابط برمیگردد حتی امروز
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
74
27
مشتی مزدور منفی داده اند معلومه خوب سوخته اند! گور بابای خاندان پست و پلید پهلوی.
محسن لره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
67
25
يعنى انتظار داريد در كشور امريكا شب وروز سجاده نمازش پهن باشد!!!! هر ايرانى كم سواد ميداند اين خانواده جز عياشى هنرى ندارند خوب انسانهايى هم وجود دارند كه بخاطرپول با جنازه اين خانم ازدواج كند اينكه كارى شاق نيست بين پولدارهاى بى دين و بى بندوبار معمولى هم از اين دست زياد هست اما براى كسى كه دست به اين كثافتكارى و هرزه گى ميزند ديگر دم از به قدرت رسيدن بزنند به شعور ملت توهين ميكنندشتر در خواب بيندپنبه دانه..... كى كاه تو آخور رضا پهلوى ميريزد باد دلشون را ميزنند بزار بزنندهمه خانواده پهلوى كثيف بودن و هستن يعنى غرب و امريكا درس اخلاق واسشون تدریس ميكنند لعنت بر همشون ياحق
پاسخ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
24
32
من نمیدونم حالا شماها چرا اعصابتون رو خورد میکنید؟؟؟؟؟
iman
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
26
42
يعني از اين خبر مهمتر نبود كه اين شده جز پرپحث ترينها
خدايي مردم باحالي هستيم
حاج محمدجانبازجنگ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
68
22
انتظار بیشتری نمیشه از این
اشغال فرح پهلوی داشته باشی اینهت ذاتا کثیف هستند
امیرحسین از ایران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
62
22
با اون وضع ننگینش تو دربار الان این کارها ازش بعید نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
16
41
شاید رانندشه
پاسخ ها
هانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
از کی تاحال راننده با رییسش میره مهمونی؟از اون دلیلای قانع کننده بودا...
بهار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
45
17
واقعا خوب شد که به عمق معنای پاکدامنی پی بردیم!!!!
یییی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
29
17
واقعا متاسفم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
14
70
بعید که نیست.اما تا عکسی رو نبینم نمیتونم به کسی تهمت بزنم نه به خاطر اون ادم بلکه به خاطر نامه ی اعمال خودم.عکسش را چرا نمیزارن؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
44
62
بابا شما جوونهای امروزی چه میدونید که شاه چه خدمتی به مملکت کرده همش ازش بد میگین
اون زمان اگه یه کبریت یه ریال بود تا سالها قیمتش ثابت بود نه مثل الان که قیمت اجناس ثانیه ای بالا میره
دزدی تو مملکت نبود
اختلاس سه هزار میلیاردی تو دولتش نبود
کاسه داغ تر از آش نشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
راست میگی ما واقعا از خدمتهای شاه بی خبریم..از زندگی کردن مردم تو حلبی آبادها بیخبریم ...از معشوقه های رنگارنگش،روابط نامشروعش با ستاره های مشهور هالیوودی،از هدیه های چند میلیونیش تو اون زمان به معشوقه هاش بیخبریم....از ذائقه ی عجیبش تو خوردن گوشت طاووس ومیمون و ... درحالی که مردم نون نداشتن بخورن بیخبریم ..میبینی ما کلا بیخبریم.دوست عزیز شما یا واقعا بی خبری یا دوست داری تو بیخبری بمونی...البته اینا ها هیچکدو نمیتونه واقعیت های این دوره رو هم بپوشونه اما تو این جامعه ما سهمداریم میتونیم رای بدیم،انتخاب کنیم حرف بزنیم همون طوری که شما به راحتی حرف زدیو حذفش نکردن.
بهاران
|
United States
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
32
15
محیط کشورهای غربی یعنی همین
محمود از گیلان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
7
45
بابا بی خیالش شین این حرفها دیگه کهنه شده به فکر ساختن مملکت باشیم
ارش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۱
59
38
زشترین ملکه بین نژاد سفید پوستها بود یعنی میگن ایرانیا خوشکلن دخترش لیلا که زشتر ازش اصلا فرح صورتش فاسده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
9
39
برای مردم تو حاشیه متاسفم بابا به مسایل مهمتر بپردازید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
45
31
آقای ناشناس که گفتین زمان شاه اختلاس سه میلیاردی نبود!!! آخه مگه پولی مونده که بخوان اختلاس کنن؟ مگه همه سرمایه دست خودشون نبوده!دیگه چه نیازی به اختلاس بوده کل سرمایه ایران صرف عیاشی وکثافت کاری خاندان شده
عمر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
24
10
ایاکسی میدونه چقدرمال ومنال باخودشون بردند
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
این همه بدبختی تو مملکت شما رفتید حرف 40 سال پیش را میزنید
دینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
16
9
خیلی خوب بود
شهین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۴
23
8
ضد انقلابی
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۴
48
14
خاک توسرشاه بااین زن هرزش
فسیل شناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
7
59
اون هرچی بوده هرکی هست حسابش با کرام الکاتبینه ما مشگلمون با اونایه که جا نماز آب میکشن وچون به خلوت میروند آن کار دیگر میکنند
موسی زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۵
31
12
اولین روزی که فرح از فرانسه برگشت نزد یکی از سران رفت او از فرح- خوشش نیامد معرفیش کرد به شه چون شاه ان زمان زن نداشت از همان اول دوست پسر داشت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
42
18
زنیکه سیییییییر نمیشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۳
41
13
با آن فسادهای بیشماردرباری مملکت رابه سقوط کشاندندودست بردارهم نیستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۳
اگر میشه یک فسادش وبگید که سند داشته باشه بعد حرف بزنید
فریبا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۱
7
35
سلام به نظرمن به فکر یه لقمه نون و کرایه خونه و بدبختی ها باشین چیکار داریم کی چیکار میکنه و کی چیکار نمیکنه .
عکاشه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۳
34
47
همش شایعه ودروغه بزرگی خرج داره
کیانوش کرد
|
United States
|
۰۶:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۷
35
11
این زن هرزه یه دوست پسر هم داشته به نام کریم پاشا و ضمنا قبل از ازدواج نامبارکش باشاه ملعون با پسر داییش تو یه خونه مجردی زندگی میکرده.
زهرا کاشاننننننننننن
|
France
|
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۰
31
10
اینا همه هرزه هستن
اذری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
9
33
گذشته ها دیگه گذشته به مسایل روز بپردازید
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۲
26
11
بهتره فرح چهره پیر و کریه خودشو تو اینه ببینه بعد با جوونا بگرده پیر هرزه
ساحل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۲
33
10
آدمایی شبیه این عمری ناخن انداختن رو مملکت هم خودشون خوردن هم اون سگای اطرافشون
بعدشم اینا از وقتی بوده اینجوری بودن...کثیف هرزه
ahmad imani
|
United Kingdom
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۳
19
10
بر همه ایشان لعنت باد.
فافا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
33
10
تمام فیلما ی شبکه فارسی وان و جم کلاسیک و....همین خانوم پشتیبانی میکنه...
مهم ني
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۱
18
6
جديدوعجيب نيست اگرذات پاكي هم داشتن بعدسالهازندگي بندوبارازبين رفت..دوست عزيزي ماجراي اقاتختي چي بود؟نشنيدم!؟
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
15
8
اینها همه دروغگو پست هستند همان جور که به کشور ومردم خیانت کردن به خودشان هم خیانت می کند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
16
52
الان آخه خيلى وضعمون روبه راهه چه ميدونيد كه آقا زادهها چه مىكنند اون وقتها مى گفتند الن همه مخفى است
ناشناس
|
United States
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
18
8
فرح فاسد بود شاه هم فاسد تر از اون ،واي بر ما كه چه كسايي بر ما حكومت ميكردن .
ناشناس
|
United States
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
26
9
فرح فاسد بود شاه هم فاسد تر از اون ،واي بر ما كه چه كسايي بر ما حكومت ميكردن .
مسلمان سالم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
8
59
لطفا عاقلانه فکر کنید این حرف ها رو جمهوری اسلامی نوشته.یعنی چی؟یعنی دشمن.حالا جواب بدین کدوم دشمن{جمهوری اسلامی}واسه طرفش{پهلوی}خوب میگه که این دومیش باشه؟جواب بدین.ممنون که نظر من رو هم خوندید.
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
6
0
لعنت ونفرین بر مادر ات ادمین که نظر مدافعان ومخالفان منتشر نمی کنی...........
مدیر پایگاه اگر ملاحظات دلسوزانه نبود ، اگر ما هم چندان به منافع كشور و مردم اهميت نمي داديم ،اگر حفظ حرمت افراد حقيقي و حقوقي بجز آنها كه دشمنيشان با مردم ثابت شده است يك ضرورت مسلم نبود ،اگر رعايت ادب و احترام حتي نسبت به بيگانگان جز ء اصول اخلاقي نبودند و...براي ما بهتر بود كه همه نقطه نظرات را منتشر كنيم و تيراژخود را هم بالا ببريم .البته اين معنا هيچگاه در هيچ كشوري محقق نمي شود و همواره هستند كساني كه مرز هاي بديهي انساني و اخلاقي و ديني را درنوردند و به غاله آفريني دامن بزنند .ما فقط يك سطر از توهين ها و كينه توزي و فحاشي اين كاربر را منتشر كرده ايم تا براي ديگر كاربر روشن شود كه با چه مشكلاتي دست به گريبان هستيم و چر ا بايد در انتشار پيام ها وسواس بخرج دهيم .

بی طرف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
8
11
تمام تاریخ نویسان در مورد فرح پهلوی نطرات مشابه دارند که از دید چمهوری اسلامی هم نیست این صحبتها در مورد اشرف و مادرش هم صدق می کنه در صورتی که درمورد دیگر زنان شاه این صحبتها نشده ودیگر خواهرانشان هم یا کمتر یا اصلانشده پس این نشون میده جمهوری اسلامی اونقدر دخالت نداره فقط نظرات رو متعکس کرده کی گفته که دیگر زنان رضا شاه یا محمدرضا شاه فساد داشتند ؟ اگه گفتن هم اعتبار ندارند جون تاریخ با اونا هم نظر نیست
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
4
5
هر کی مسوءل کارای خودشه، هر ؛غطی دلش میخواد بکنه بکنه تا کی میخواد هرزگی کنه؟
بهتره ما اصلا در موردش نحرفیم.
افسون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
5
28
نه اینکه بعضی ها از خودامون کم دوست دختر و پسر داریم؟...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
9
96
اگر راست میگید چرا عکس پسره را منتشر نکردید؟
آدم نباید حتی به دشمنش هم تهمت بزنه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
8
17
الغیبتو اشدمن الزنا
مدیر پایگاه این سخن هرچه باشد غیبت نیست ،گفته شده اینها دوست هستند وی می تواند این موضوع را تکذیب کند واساسا نسبت دوست دادن که نسبت غیر اخلاقی نیست .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
8
16
ما ایرانیا عاشق غیبت کردنو همدیگرو خراب کردنیم
ناشناس
|
United States
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
7
16
دوران پهلوی ها دیگه تموم شد رفت به ما چه ربطی داره که الان چکار دارن میکنن
ما الان در این دوران مشکلات و سختی های زیادی داریم که باید بهشون برسیم
نباید فکر کنیم مشکلات الانمون ناشی از پهلوی هاست
چون در واقع اونا دیگه هیچ کاری نمی تونن بکنن و فقط مشغول زندگی خودشون هستند
...
ايرج
|
United States
|
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
5
7
بنده،بانظرناشناس موافقم،
آریا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
7
15
به کسی تهمت نزنید خدا شما رو به راه راست هدایت کنه. امیدوارم حقوق سر ماهتون قطع بشه تا همه به راه راست برگردید
نازپری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
5
17
واقعا خجالت اوره حد اقل یه عکس دو نفره از یه مهمونی ازشون میذاشتین ادم یه ذره باور کنه
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
7
10
واقعا آدم بعضی از این نظرها رامیخونه تازه متوجه می شی که چرا هرکسی به راحتی می تونه به ما حکومت کنه اینها همانهایی هستند که باباش جرآت نمی کنه پسرش با دخترش تنها بذاره چون به همه چیز حتی به خودشون هم مشکوکند واقعا کارهایی که این بنده خدا انجام داده لااقل بخونین اینها در زمان کوتاهی انجام دادند ...
مدیر پایگاه حتی اگر فرض این خواننده را بپذیریم (که اقتصاددانان بهتر این مسایل را مطرح کرده ان )آیا در قبال آن همه جنایت و خصوصا فروختن استقلال کشور به بیگانگان ارزش داشت ؟
سعيد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
8
13
همه ي اين ها مزخرفه
مريم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
6
11
اصلا به ما چه اونم ادمه بابا احساس داره
حداقل عكس پسره رو مي ذاشتي ادم حرفتو باور كنه بولتن ....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
5
5
ای کاش هممون یک کم مطالعه داشتیم بعد اظهار نظر میکردیم
کاترین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
6
2
زندگی زیباست ای زیباپسندتامیتونی اززندگی لذت ببراون هم یک انسانه .....
افشین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
6
7
فرح وشاه دیگه پوسیدن بایدبفکراشتغال ماجوانها باشیم که واقعا زندگی کردن بدون شغل سخته
مهم نیست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
6
8
تا زمانی که اینقدر بدون دلیل و مدرک همه چیز رو باور می کنید، اوضاع از این بهتر نمیشه. ما خرافاتی ، افسانه پرست ،ساده لوح وبی سواد هستیم که همه این ها باعث عقب ماندگیمون شده.
مهدی شریعتمدار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
6
7
فرح بیچاره اگه یک فساد هم میداشت حالا صداوسیماروزانه همراه اذان پخشش میکرد بدون مدرک تهمت نزنید
شادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
8
7
متاسفم برای همتون اگر هنوز خاندان پهلوی در ایران بودند و حکومت میکردند اوضاع ایران بهتر بود اینقد گرونی نبود همه ازاد میتونستن حرفشون رو بزنن بدون ترس و جوان های جامعه ایران الان اینقدر بیکار نبوند و یکی از قدرتمندترین کشورهای دنیا میشد و غیره......
متاسفم برای اونایی که ضد حکومت شاه بودن و هستن .
مدیر پایگاه توصیه ما این است که کمی اوضاع آن زمان را مطالعه بفرمایید ، از نظر گرانی و تورم کار به جایی کشید که شاه دولت را تهدید کرد که اگر جلوی گرانی را نگیرند ارتش را وارد کار می کنم و شروع به بگیر و ببند کردند و نتیجه ای هم نگرفتند ،اما راجع آزاد بودن آن زمان همین بس که با پیروزی انقلاب بیش از 3000زندانی سیاسی آزاد شدند و کسی جرات کوچکترین انتقادی را نداشت ،از نظر بیکاری هم خوب است بدانید که اقشار متوسط بشدت ناراضی بودند وبا وخیم شدن اوضاع اقتصادی کارگران بیکار و دیگر کارگران هم به انقلاب پیوستند و علیه رژیم وارد عمل شدند...از قدرت همین بس که وابستگی شاه به آمریکا و انگلیس کار را به آنجا رسانده بود که شاه تنها با مشورت سفرای این کشورها تصمیم می گرفت و این معنا در خاطرات سران آن رژیم صریحا آمده است ...
شادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
2
2
سلام
منصور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
5
7
مریم خانم میخوام بدونم چقدرازگفته هات مطمعنی ویااگرمطمعنی پس گفته مولایمان حضرت علی چی میشه که میگه حتی اگرباچشم خودتان دیدیدان راانکارکنیدوازهمه این حرفاکه بگذریم من که یه مردهستم ازاین حرفامیترسم ازشمامتعجبم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
6
9
در مورد خاندان پهلوی فقط عاقلان دانند نه یک مشت بی سواد مزدور
سارینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
12
3
بابا اصل مطلب همون شاه بود که ٢۴ سال پیش مرد و همه رو از جمله همین فرح رو خلاص کرد!!! شاه آدم عیاش و هرزه ای بود و فرح رو هم خیلی حرص داد البته فرح هم آدم متعهد و وفاداری نبود ولی لیاقت مردی که مدام زیر آبی میره و با وجود داشتن همسر , با صد تا زن دیگه هم دوسته , بیشتر از فرح نبود!!! شاه اون موقعی که فرح زنش بود با هزار تا زن دیگه دوست بود و انقدر وقیح بود که حتی سعی نمی کرد این کاراش رو از فرح پنهان کنه بعد حالا شما از فرح توقع دارید بعد از ٢۴ سال از مردن شاه , همچنان به اون نکبت وفادار باشه ؟! برو بابا !
مدیر پایگاه هزاران دوست واقعا صحيح است !؟ آيا بهتر نيست نسبت به دشمنانمان هم رعايت منطق و واقعيت ها را بكنيم ؟
بهرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
9
6
بله دیگه بر طبق گفته ی بعضی ها که اصرار دارن بگن در زمان شاه همه چیز گل و بلبل بود , پس مردم ایران خوشی زیر دلشون زده بود که اون همه شهید دادن تا انقلاب کنن!!! و حتما شاه هم الکی ساواک رو تأسیس کرد تا هر کس که نطق کشید ببرن دخلش رو بیارن!!! مردم ما فقط بلدن حرف بزنن وگرنه اگه چارتا کتاب که توسط مادر شاه و اطرافیان خود شاه نوشته شده رو بخونن می فهمن که حتی بسیاری از درباریان و تیمسارها و درجه دارهای ارتش علیه ایشون اعلامیه پخش می کردن!!! پس اونا هم مرض داشتن دیگه آره ؟! هیچکس منکر نمیشه که شاه با راه سازی و جاده سازی و تأسیس دانشگاه ها کارها ی مفیدی انجام داد ولی چیزی که باعث انقلاب و نفرت مردم از او شد اطاعت بی چون و چرا و تحت هر شرایطی از اسراییل و آمریکا بود....
مدیر پایگاه ......
هلما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
7
9
درود بر هر کسی که برای ایران و گذشته پرافتخارش یک قدم حتی ورداشته و لعنت بر کسانی که از ایران جز محشیگری و فحش و نفرت چیزی نساختن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
12
0
واقعادم پسره گرم
آرین
|
Netherlands
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
8
2
ادم فهمیده از لحظات زندگیش لذت میبره وهرکس غیر از این عمل کند زیان میبرد . ونشانه روشن فکری است
arminziba
|
United States
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
11
4
بنده خدا دزدی وچنایت که نکرده ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
9
4
من که باور نمی کنم این حرفا رو
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
3
4
به تو چه
الی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
3
4
اون هم یه انسانه و میتونه هرجور دلش میخواد زندگی کنه کاش ما هم میتونستیم آزاد زندگی کنیم و در کشورمن لذت ببریم همه جوره.
مدیر پایگاه ما هم در چارچوب قوانین شریعت آزاد هستیم و چون خداوند این حدود را مشخص کرده است مطلحت ما هم در همین است .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
3
4
براي همتون متاسفم
مرضیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
3
5
مطمین باشین اگه واقعیت داشت تا حالا صد تا عکس ازش گذاشته بودن و بودید پس بدون مدرک به هیچ آدمی تهمت نزنین مثلا ادعای مسلمونی دارین
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
3
5
اگه میشه نام اون دوست پسرو بذارین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
3
4
گيريم كه بد بوده حرف زدن راجع به فساد باعث ريختن قبح اون ميشه
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
3
4
من کارهای این خاندانو تایید نمیکنم اما اونکه بیوه است ومطابق شرع اسلام میتونه باهرکی دلش خواست ازدواج کنه تازه ثواب هم داره
صفرنعمتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۸
3
4
زندگی خانواده پهلوی بزرگترین عبرتی است برای عده ای ازمسئولین فعلی اما بالاخره فرح خانم یک ایرانی است من اماده ام با ان ازدواج کنم تا بلکه قسمتی از مشگلات ان را حل کنم
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
3
4
به خودشون مربوطه .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
3
5
چیز عجیبی نیست ...
مگه جرمه؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
3
4
جهالت بدترین نادانیها میباشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
3
3
هرچه درادم هست در عالم هست
ناشناس
|
United States
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
3
6
کاشکی یه کم دوربینمون رو بزاریم رو خودمون
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
دقیقا
بنده خدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
3
7
میدانید که همه برخلاف فرمایشات خداوند غیبت میکنید وخدادر بندگان فرق هم نگذاشته گناه نکنید.
مدیر پایگاه غيبت زماني است كه فرد كاري را در خفا انجام دهد ودوست نداشته باشد كسي آن را باز گويد ولي وقتي او كاري را علني انجام مي دهد اصلا غيبت معنا پيدا نمي كند .
nill
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
3
6
هر کارى هم بکنن لااقل ادعاى مسلمونى ندارن.چه زود فيلم توى اسانسور يادتون رفت.درضمن مطمينا اگه صحت داشت هزار تا عکس رو مى کردين
مدیر پایگاه ادعاي مسلموني كه دارند ومدعي رعايت ملاحظات هم مي شوند .
رامين
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
3
5
نه كه الان فساد كمه و همه پاكدامن و نجيبن!!!!!!!!!!!!!!!!!!
"با خودمون رو راست باشيم لطفأ"
ستاره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
2
2
آخه قابل قبوله زنی که از زنانگیش گدشته ، آن هم با جوانان 32 ساله به حرفی بگید ارزش داشته باشه
آریایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
4
4
دم همتون گرم.آخه یکی نیست بگه چیکار اون ذلیل مرده دارید برید بچسبید به یارانه هاتون و زندگیتون رو بکنید و همش دنبال فساد و فحشای دیگران نباشید.حرف واسه گفتن زیاد دارم اما حیف اینجا جاش نیست.......
021
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
3
7
اخه شما خودتون بودید اونجا که حرف میزنید پشت سر مردم.
سهیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
6
3
فرح کثیف ترین زن دنیاست. هدف او این بود که زنان ایران از عفت و پاکدامنی دور شوند.
امیر
|
United States
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
3
6
هی مسلمون ایمانتو نگه دارچیزی که ندیدی نگوشاید توازاون بدترباشی مسلمون قران میگه.همه شمایکسان هستید.
نارین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
3
3
باسلام بجای نظرسنجی درمورداین واون ازکاراشون درس عبرت بگیریمو خودمون واصلاح کنیم همه بلدنظربدن ولی کو ادم خوب وپاک ومعصوم بابابس کنیداین حرفارو مردم میرن اکتشافات انجام میدن ماایرانیانظرسنجی میکنیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
4
5
با این سخنان نمیتوانید ایشان را رسوا کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
5
4
وقتي خود فرح گفته : هر كس اختيار پايين تنش رو داره ؛ اين خانم جطور ميتونه آدم سالمي باشه !
فرح خانم حرفهاي گذشتت رو يه بار ديگه مرور كن .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
4
3
از چیزیکه خبر ندارید نظر ندهید روزگاری حکم مادر ایران بوده روزگاری خارترین زن دنیا بوده . هر کس خوبیها و بدیها دارد . قضاوت کار ما نیست قضاوت با خداست
nazi
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
3
2
اوني كه بايد باور كنه نيكنه اوني هم كه نبايد بكنه نميكنه شماها نميخواد زحمت بكشيد لطفا
نیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
3
5
با سلام
خیلی ببخشید بدون مدرک تهمت هم میزنین؟حالا خوب بود قدیما اگه تهمتی میزدن حداقل با مدرک میزدن!!!!!!الان که دیگه اخرالزمانه ماشالا....خب کو پسره؟؟؟؟تو جیب فرحه لابد!
سحر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
4
5
بنابراین اگه یکی از از خانوم های این سایت اگر با اقایی که همکار خودشون هست اگه در مورد کار یا چیز دیگری با هم دیده شدند به این نتیجه می رسیم که با هم رابطه دارند میشه از این مطلب چرت فقط همینو فهمید
سحر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
3
2
در ضمن کسی که کارگره و خرج این همه ادمو میده چطور ممکنه دو نفر برای تحصیل بفرسته کشور خارج اگه ممکنه \س اون دوران میشد الان با ناجری هم نمیشه تو مدرسه دولتی درس خوند
افشین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
3
4
سلام.فرح ایرانیه باشخصیت باشه بی شخصیت باشه ایرانیه.هرجای دنیا به دید ایرانی نگاه میکنند خواهشن به ناخن ایرانی ها توهین نکنین تا برسه به شخصیتشون....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
3
5
خدا رو خوش نمياد تهمت نزنن
عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
3
4
نه این که الان همه پاک دامن ومعصوم تشریف دارن چه بلایی سرمون قراره بیادخدامیدونه
کریم
|
Japan
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
4
5
خدا شفاتون بده
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
2
3
خدا ادم هایی را که دنبال پر کردن جیب خود از هر راهی هستند اول مریض و بعد بمیراند و مخصوصا انهایی که از راه دین ..
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
2
2
ما ایرانی ها عادت داریم پشت سر مردم حرف بزنیم و قضاوت کنیم واز هر کس هم بپرسی میگه وای خیلی کار بدیه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
2
2
اول خودمون را درست کنیم بعد پشت دیگران حرف های بیخود بزنیم!!!
گنهکار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۷
2
2
واقعا هرچی لایق خودمون به دیگران نسبت میدهیم خدا را شکر میکنم که اون روزهارادیدم امروزتونم میبینم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
2
2
فرح انسان درست وپاکی است بیایید خودمان را اصلاح کنیم زیرا تهمت از گناهان نابخشودنی است
ناشناس
|
Canada
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
2
2
شاه دیکتاتور بود . چرا ؟ چون همه آزادیها را داد غیر از آزادی سیاسی .. خوب آقای شاه چرا آزادی سیاسی نمیدی ؟ جواب : بزودی آزادیهای سیاسی را شروع و فضای سیاسی را باز میکنیم . تاکنون جامعه آمادگیشو نداشته ....... پدر جان عزیزم هنوز هم نداره !!!!!!!!
وحید شعبانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
2
2
این خانوم که پاکتر از اشرف پهلوی میدونه از دوستش لیلا امیر ارجمند و اشرف بدتره چه ها و چه کارها که تو پاریس با شاه و حسین فردوست انجام نداده حالا باقیش بماند لعنت خدا ب دار و دسته پهلوی؛
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
2
2
اگر شاه یا فرح و... هرز بودند اما کلی برای ایران زحمت کشیدن
ما چیکار به هرزه بودنشون داریم ما رو که تو قبر اینا خاک نمیکنن که این کارشون الم عثمان کردیم
مهم کارهای شاه بود که برای یزمینش کرد
بعدشم شاهای دیگه همشو حرمسرا داشتن اگه راست میگید بیاید اونارو بگید ن گناه اینا که عللنی نبوده و هنوز روشن نیست که درسته یا ن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
2
2
اگرايشان درتمام محافل با دوست پسرشان ظاهرمي شوند چرا حتي يك عكس هم وجود نداره كه ضميمه كنيد !
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
2
3
شما فقط بلدید کسی که چهره موجهی دداره خراب کنید چکارش دارید یه بار بیچارش کردید نفرینش گرفتمون بازم ول نمیکنید یه نگاه به خودتون بندازید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
2
1
سلام نمیدونم چی فکر میکنید
اما یه نگاه به خودمون بندازیم بعد برای مردم حرف دربیاریم ما از هر نظر در این چند ساله پسرفت کردیم
هر چند این مطلب به 3سال پیش برمی گرده اما جای تامل داره ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
2
1
جای تعجب نیس چون فرح هم مثل بقیه آدماس هر چی باشه زنه زنا همیشه به محبت نیاز دارن
فرخناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
2
1
این حرفاچیه ک میزنید!!!ترخداجم کنید این بساطتون رو.برا خراب کردن اینا همه انگی بشون میزنید.کدوم منبع موثق نوشته اینارو؟؟
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
2
0
اره یک بار باش در افتادیم حالا حالا داریم پس میدیم بریم


فکر خودمان باشیم هرکس تو قبر خودش میزارن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
2
1
یک ادم سی ساله ویک ادم 76ساله جای مادر بزرگشه اخه مسلمان این چه حرفیه که نوشتی جنایت کردن درست ولی همچی تهمتی خدتراخوش نمیاد
سولماز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
2
1
نظرم اینه هرکس الان گلیم خودشو ازاب بکشه بیرون برندس چکار به مادرنمونه مثل فرح دارین خداجای حق نشسته انشا...خداعمرباعزت درکنارفرزندان عزیزش مخصوصا اعلحضرت ولیهد بدهددوستتون دارم عزیزای ایران زمین انشا...به امیددیدار
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
2
1
وای چی حرفای بی ربط و الکی نوشته شد برای اون مطلب بی ارزش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
2
1
همش دروغه. بانو فرح دیبا از وفادارترین زنهای تاریخه.
اشکان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
2
1
همه دروغهایی که میگید مختص خودتونه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
2
1
من حاضرم فرح رو زیر بال وپرم بگیرم . تهمت زدن فایده نداره بهتره که تاهست وهستیم کاری کنیم
بی نام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
2
0
من فقط اینومیگم ک ما انسانها چرا مثبت فکر نکنیم چه اشکال داره که این آقا با این خانم ب ازدواج هم درآمدن وفقط غیراز خودشون وخدا کسی دیگری ازاین ماجرا خبرنداره مگه همه چیزارو همه باید بدونن
دوازده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
1
4
لطفا اگر در باره وضعیت خاندان پهلوی در قبل از انقلاب میخواهید مطلع شوید به سخنان و نظرات عمیق آقای دکتر خسرو معتضد که یکی از مورخان نامی ایران است رجوع نمائید تا از وضعیت فساد در بار و شخص شاه اگاه بشوید. نظرات ایشان همه مستند و محکم است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
3
3
خدمتی که شاه وفرح به ایران کردند ستودنیست .ما عمل را ممیبینیم نه مشتی حرفهای مورخان الکی که با تحریف تاریخ چرند وپرند به هم میبافند
مریپ
|
United States
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۵
0
0
آدمین چرا نظر منو ثبت نکردی. به ضررتون بود؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
0
0
آدمین جان اشکال نداره یه جور دیگه حرفم رو به همه میرسونن. سریعتر و بهتر از این سایت
علی
|
Canada
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
1
2
گذشت زمان همه چیز را معلوم میکند
سپیده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۳
1
0
توهین و فحش کار انسان های زبون و ضعیفه
سودا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۹
1
0
اصلا در شرف یک مسلمان نیست راجع به هم وطن خودش حالا هرکی که باشه اینجوری حرف بزنه،آدم از خودشم باید خجالت بکشه که کلمه هرزه رو به زبون بیاره چه برسه راجع به یکی دیگه...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۲
0
0
عالی بنظر میرسه
بختیاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۲
0
0
درود بر جمهوری اسلامی .......اما معتضد ... تاریخ دان نیست اگه روزی فرصت بشه خفش میکنیم
عمرانیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
0
0
فرعون هم تا آخرین لحطه به خاطر عزت طلبی در افکار خود مدفون شد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
0
0
چرا هیچ چیز در مورد ندیمه های خودش و فرزندانش نگفته یا درمورد آرایشگر و مربی ورزشش و حتی رژیم غدایی اطلاعاتی نیست
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین