کد خبر: ۸۶۷۷۹
تعداد نظرات: ۵۷ نظر
تاریخ انتشار:

مراسم بریدن‌ سر و دست در عربستان +تصاویر

گردن زدن یا سر بریدن نوعی اعدام است که سر فرد از ناحیه گلو با آلات برنده همانند چاقو بریده می‌شود؛ یا اینکه با شمشیر، قداره، تبر یا اشیاء برنده سنگین از پشت سر قربانی ضربه محکمی بر گردنش وارد می‌شود.
به گزارش  پارسینه، از قرن‌ها پیش تا به امروز در عربستان سعودی حکم اعدام به صورت قطع سر و در ملأ عام اجرا می‌شود. همچنین مجازات «قطع دست» برای کسانی که مرتکب سرقت می‌شوند اجرا می‌شود.

تصاویر زیر، مجموعه‌ای است که یک عکاس عرب در سال 1953 میلادی (1373 هجری قمری) از یک مراسم اعدام دو متهم در شهر جده تهیه کرده است.




در این تصویر:
1. سر اولین متهم قطع شده است و در کنار بدنش آویزان است.
2. عکس درست در لحظه‌ای گرفته شده است که شمشیر جلاد به گردن متهم اصابت کرده است.
3. جلاد دو حکم اعدام را طی 10 ثانیه اجرا کرده است.




















نوشتهٔ پشت یکی از عکس‌ها.




اجرای حکم قطع ید برای یک متهم به سرقت.

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۵۷
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۲۶
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۵
8
44
امير خسروي عاقبت خود را ببيند. بيت المال خور ها حواسشان باشد
پاسخ ها
مرتضي.ام
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۵
اين مال عربستان بودا! مال بيت‌المال خورها! من جاي آقا احمد از همتون معذرت مي‌خوام. شما نگران نباشيد، بخوريد! ﴿فقط اگه مي‌خواهيد سالم بمانيد تنها نخوريد﴾.
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۵
8
40
بنظرتون قطع دست واقعا مانع کمترشدن دزدی میشه؟؟
من شنیدم توی عربستان دزدی خیلی کمه
پاسخ ها
م
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۵
----

این دزدی پدر کشاورزی و دامداری کوچک رو در آورده و تقریبا به تعطیلی کشونده

برای کشاورز یا دامدار کوچک که بصرفه نیست سالی ده میلیون پول کارگر بده تا یه عده معتاد یا حرفه ای همه چی رو نکنن نبرن
پس بهترین راه تعطیلی یا فروش زمینه .

خسروی ها جای خود .
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۵
24
22
از یه بی شرف وهابی بیشتر از این ها انتظار نمیره
پاسخ ها
م
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۵
----
از سایت
به قول دکتر عباسی
ضد انقلابی پارسینه
هم بیشتر از این ها انتظار نمیره
چکش
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۵
وهابی و بی شرفیش چه ربطی به موضوع داشت ؟
امید(اصفهان)
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۵
سعید جان شرمنده این از احکام اسلام ناب محمدی هس(الهم صلی علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم) و باید اجرا بشه.

البته قطع دست برای سرقت کردن شرایط خاص خودشو داره.

کاری به وهابی و شیعه نداره عزیزم هرکی مسلمون باشه باید تبعیت کنه.
م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۵
29
13
----
آخی
من میگم کلا مجازات اعدام رو حذف کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۵
عزیزم یکی بابا ننه تو رو خدایی نکرده بزنه بکشه باز هم حرفت همینه؟
چکش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۵
11
32
وَالسَّارِقُ وَالسَّارِقَةُ فَاقْطَعُواْ أَيْدِيَهُمَا جَزَاء بِمَا كَسَبَا نَكَالاً مِّنَ اللّهِ وَاللّهُ عَزِيزٌ حَكِيمٌ.

بنده با اجرای حدود و تعزیرات اسلامی صد در صد موافقم.
پاسخ ها
...
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۵
اتفاقا" ما هم موافقیم منتها وقتی حکم اعدام متخلفین صادر میشه آقایان متجدد و روشنفکر (!) مخالف حدود الهی هستند و در سایتها و وبلاگهایشان به شدت اعدام کردن در ایران را عملی وحشیانه میدانند .

شاید نگران جان خویشند !
چکش
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۵
شاید.
اما روشنفکران دیگری از نوع دیگر هم وجود دارند که شخص بنده را به فکر فرو میبرند.
http://paasokh.blogfa.com/post-19.
تا صبح به مساله فکر کردم و به هیچ نتیجه ای نرسیدم.
مرتضي.ام
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۵
احسنت بر شما! كاملا باهاتون موافقم. ايكاش برخي مسئولين از خدا بيش از غربي‌ها مي‌ترسيدند.
مرتضي.ام
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۵
راستي! لازم نبود تا صبح بابت مطلبي كه در لينك ارسالي شما هست فكر كنيد. معني آن اين است كه "صفحه مورد نظر موجود نيست"! :D
م
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۵
----
http://paasokh.blogfa.com/post-19.aspx
البته مطالب این وبلاگ جای بحث داره
چکش
| United States of America |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۵
جناب م متشکرم از تکمیل لینک.
سالاری
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۵
حکم باید ازدست فقیه عادل صادر شود نه سعودی همدست آمریکای جنایتکار وشرابخوار
حسین سوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۵
7
17
خیلی هم خوبه ... به شرط اینکه عدالت

اقتصادی در کشور اسلامی رعایت بشه و

فرصت کسب روزی حلال برا همه باشه ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۵
قطع دست برا یه دزدی خوبه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کجاش خوبه؟
امید(اصفهان)
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۵
ناشناس عزیز این حکم اسلامه نه یه چیزی که کسی از خودش در اورده باشه.
البته قطع دست شرایطی داره.
مرتضي.ام
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۵
جناب ناشناس! آقاي سوري نگفت براي دزد خوبه! گفت براي مردم خوبه.
فرید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۵
اسلامی که با عقل جور نیاد قطعا مورد قبول نیست.انسان بر اسلام مقدمه.در واقع اسلام برای انسان اومده نه انسان در خدمت اسلام
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۵
5
3
پس آل سعود این تاراجگران عقیده و دنیای مردم در اولویت اعدام و مجازات به روش قطع سر و دست هستند. این غاربگران بیت المال در عربستان و بحرین و این غاصبان ستمگر و متجاوزان یعنی آل سعود و آل خلیفه باید به همین روش در برابر دیدگان مردم مظلوم و ستمدیده مجازات شوند.
م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۵
6
5
----

کاش سایت پارسینه آماری هم از گردن زدن توسط گیوتین در فرانسه ارائه کنن .
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۵
2
6
بر طبق نظر اسلام قطع ید برای دزدی شرایطی دارد از جمله شکستن حرز اگر با شرایط دین انجام شود بسیار خوب است
اتنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۵
4
11
دوستان اتفاقا با نظر دوستي كه گفتن فقط از يه وهابي اين كار برمياد موافقم ميدونيد چرا چون اين احكام اسلامي مثلا قطع دست دزد ميدونيد بايد چند شرط برقرار باشه تا اجرايي بشه
وهابيون خشك مذهب كه فقط تو فكر اجراي احكام براي بدبخت هاي عربستان هستند لطفا حكم مشروب خواري مقامات عربستان در مهماني ها ي شبانه و مهماني هاي غربي ها اجرا كنن
حكم قتل عام مسلمين ساير بلاد حتي اهل سنت سوريه و شيعيان عربستان رو هم اجرا كنن
حكم خوردن سهم مردم عربستان در بالا كشيدن نفت مردم سرزمينشون رو هم اجرا كنن
وهابيون وحشي ادم كش لادين كافر
هر چي نفرين و توهين كمشونه
كساني كه دست يك فقير رو براي دزدي قطع ميكنن نبايد دست يك شاهزاده براي هزار كثافت و كاري خوردن نفت و استفاده از پول اونها در ايجاد عشرت كده هاي بلاد مسلمين و كفر هم قطع كنن
همه كار ميكنن روي احكام خدا و قران و رسول الله هر تغيير و دروغي ميزارن اسم خودشون رو هم ميزارن خادم الحرمين
اونها خادم شيطانن
اجراي احكام اونها هم همه جوره مشكل داره
لطفا اول ببينن شرط اجرايي شدن احكام چيه بعد
متاسفم توي اين عصر برگشتن به عصر جاهليت
بيچاره رسول الله و اهل بيت از دست اين انسانهاي دوستدار خون و خونريزي
هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۵
5
17
وهابیون وحشی، هنوزه که هنوزه هم افکار بربریت و ددمنشانه توی اون کله های پوکشان هست.
پاسخ ها
م سادات موسوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۵
و صد البته افکار التقاطی و متعصبانه و دگم خود را به نام اسلام جا میزنند .

در عربستان متکدیان زیادی بدون دست هستند اما هیچکدام از دزدان حقیقی و خانوادههای سرشناس نیستند در حقیقت دزدی و جرائم دیگر فقط برای گمنامان و غیر اشراف حد دارد.
محمد دل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۵
4
4
حالا جالبه همین حالا هم این کارا رو میکنن!
و جالبتر اینه که تو خبر گذاری ها و مراکز بین المللی هیچ کاری با اونا ندارند.
جان من این وهابیهای سعودی اگه فتوا ندن دیگه هیچ مسلمانی مخصوصا شیعه دچار فجایع مختلف و کارهای تروریستی نمیشه و تازه میشه برای دین تبلیغ کرد.
ما ایرانی ها چرا اینقدر بد شانسیم با این همسایه
دخترایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۵
3
9
قطع ید حکم اسلام است نه حکم وهابی ها. البته 16شرط وجود دارد که اگر سارقی تمام آن شروط را یکجا داشته باشد حد سرقت در موردش اجرا خواهدشد.
پاسخ ها
چکش
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۵
من تا 10 شرط میدونستم.جالبه که کاربری حکم صریح قرآن رو افکار بربریت و دد منشانه خونده. اسلام هم گزینشی شده....
امید(اصفهان)
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۵
با چکش موافقم از نوع بد جورش.
دختر ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۵
و جالبتر اینه که بولتن در مقابل توهینهای آشکار برخی کاربران به این حکم صریح قرآن که در واقع توهین به قرآن و اسلام محسوب میشه ساکته و به راحتی تاییدشون میکنه. بولتن نکنه خدایی نکرده اسلام برای شما هم گزینشی شده؟؟؟!!!
مدیر پایگاه خواهر عزیز نظرات را نگاه کنید این نظرات نشان می دهد نیروهای ارزشی چطور از حق و عدالت اسلامی با یک شناخت بسیار عالی دفاع می کنند حال چند تا نظر هم مثلا مخالف حدود اسلامی باشند مهم این است با منطقی زیبا و استدلال خوب توسط دیگر کاربران از حدود اسلامی دفاع و شرایط حد هم ارائه شده است که حتی بنده هم خیلی از این شرایط را نمی دانستم و همین جا از دوستان و کاربران عزیز تشکر می کنم .
در ضمن شما اگر توهینی مشاهده می فرمایید بفرمایید یا اصلاح می شود یا نظر مورد نظر حذف می گردد
مرتضي.ام
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۵
امروز مثل اينكه روز موافقت دربست با سركار خانم چكش است :D بنده هم هموني كه برادر اميد فرمودند. :)
مهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۶
1
12
احکام الهی معمولن برای تخم مرغ دردها اجرا می شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۶
1
0
اححححححححححححححح
م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۶
2
1
----

لعنت بر وهابیت و تندروی های آنها

حضرت اميرالمومنين (ع): «همانا خدای سبحان روزی فقرا را در اموال سرمایه‌داران قرار داده است. پس فقیری نمی‌ماند جز به کامیابی توانگران و خداوند از آنان درباره‌ی گرسنگی گرسنگان خواهد پرسید.» (حکمت 328)


آیا این حکم در جوامع اسلامی اجرا شده که حد سرقت لازم الاجرا باشد

آیا ثروت مندان خمس مال خود را با دست خود شان هم نمی توانند به فقیر تر ها برسانند

آیا مالیات جدی از ثروتمندان گرفته می شود

سایت پارسینه هم خیلی پز روشنفکری ندهد
تا همین چند دهه قبل گردن زدن همه جای دنیا بود هم ایران هم اروپا

هنوز هزاران سر گردن زده شده توسط اختراع شگفت انگیز آقای گیوتین در موزه های فرانسه نگهداری می شود
م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۶
1
2
----

عجیبه که سایت الف بدون اینکه نامی از پارسینه ببره میگه به گزارش بولتن نیوز
حمید
|
Germany
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۶
3
1
هیچکدامتان توجه نکرد عکسها حداقل مال 60سال قبل است(1952 میلادی)،اخبار چقدر زود به ایران میرسه
دختر ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۶
0
1
یکی از شروط اجرای حد سرقت(مضطر بودن سارق)است.پس نگران نباشید.حد در مورد فقیران اجرا نمیشود.
پاسخ ها
دخترایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۶
منظورم مضطر نبودن سارق بودا... یه ن جا انداختم.
کیارس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۶
0
4
اگر توی ایران اجرا می شد خسروی ها این دزدی بزرگ را نمی کردند انها به قول شما وهابی اند ولی حکم اسلام را اجرا ممی کنندولی تو ایران گردن دزدان بزرگ کلفتر می شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۶
2
2
وهابیون به کاربران منفی داده اند!
پاسخ ها
امید(اصفهان)
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۶
بولتن جان خیلی خیلی ممنون که نظر اون علی که فقط نامش علی بودا و به اسلام ومسلمونا توهین کرده بود رو پاک کردی ونظر تند من روهم نذاشتی..

ممنون بولتن. تو تایید کردن نظرات اینگونه دقت کنید
دانشجو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۶
1
6
اتفاقا کار درست رو همین عرب ها میکنن...!
همین کارها رو میکنن که دزدی تو کشورشون اینقدر کمه
محمد علي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
0
4
تو كشور ما هم اگر يك دست قطع مي شد ديگه كسي جرات نمي كرد 3000 ميليارد پول مردم بيچاره را بالا بكشه .
احكام الهي وهابي و غيره ندارد ولكم في قصاص حيات يا اولوالاباب در قصاص حيات و آرامش و امنيت نهفته است و صاحبان بصيرت آن را مي فهمند .
سحر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
0
2
حکم قطع دست هم اینک جزء قوانین شرکت است
البته نه اینجوری به شرطها و شروطها که این شروط خیلی زیاد هستند(حتما دزدی شاهد عینی داشته باشه، صاحب مال بسیار خوب از مالش حفاظت کرده باشه و چندین و چند شرط دیگر.....(

در ضمن در قطع ید باید کف دست سالم باشد تا دزد بتواند نماز را کامل بجا بیاورد
یعنی فقط چهار انگشت باید قطع شود
پاسخ ها
علی011
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
احسنت !
رها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
2
0
راه بهتري براي مجازالت كردن هم وجودداره بايد به آدمها فرصت داد وگرنه انسان جايزالخطاست نه تنها در عربستان بلكه درهرجاي ديگه بايد طوري فرهنگ سازي بشه كه اين جورمسائل پيش نياد مقام انسان خيلي بالاست ما هممون قرباني فقر فرهنگي وسنتهاي جاافتاده و ضعيف هستيم ونبايد وقتي يك نفر جرمي رو مرتكب شد سرعا از راه مجازات وارد شد بلكه بايد تمام جوانب و زوايارو درنظر گرفت كه چرا وبه چه علت مرتكب جرمي شده من قانون اعراب رو درباره نحوه اعمال مجازات قبول ندارم
مدیر پایگاه ببینید خواهر گرامی کمی از این کلی گویی بیایید خارج شویم حال اگر مثلا فرهنگ سازی نشد یا در راه فرهنگ سازی که مسلما زمان می برد فردی جرمی مرتکب شد و همه شرایط حکم قصاص و یا بالاتر از آن را داشت به نظر شما باید این فرد رها شود ؟
می دانید شاید با این تفکر در یک محله کوچک یا یک کمپ یا یک روستا بشود اینطور که شما می فرمایید عمل کرد اما در جامعه بزرگتر قوانین بعضی مواقع باید قاطع و حتی بی رحم باشد تا امنیت که مهمترین مولفه بعد از اجرای عدالت است برقرار گردد.
باران پو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
0
1
من تابه حال سر هیچ حیوانی را نبریده ام و اصلن دل این کار را ندارم اگر به من بدهند غش می کنم اما چقدر دوست دارم سر ملک عبدالله خائن الحرمین و ولیعهدش را با چاقو ببرم ودر کنارش سر مفتی وهابی عربستان را و مطئمنم که از این کار لذت می برم !
tnt جون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
0
1
عربستان نگو...خانه وحوش و یه مشت مفت خور نجس
دختر ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۸
0
3
انشاءلله ذکر این مواد شبهه ی دوستان را برطرف کند.
سرقت در صورتی موجب حد میشود که دارای کلیه ی شرایط و خصوصیات زیر باشد:
1. سارق به حد بلوغ شرعی رسیده باشد
.2 سارق در حال سرقت عاقل باشد
3. سارق با تهدید و اجبار وادار به سرقت نشده باشد
4. سارق قاصد باشد
5. سارق بداند و ملتفت باشد که مال غیر است
6. سارق بداند و ملتفت باشد که ربودن آن حرام است
7. صاحب مال، مال را در حرز قرار داده باشد
8. سارق به تنهایی یا با کمک دیگری هتک حرز کرده باشد
9. به اندازه نصاب یعنی 4،5 نخود طلای مسکوک که به‌صورت پول معامله می شود یا ارزش آن به آن مقدار باشد در هر بار سرقت شود
10. سارق مضطرنباشد
11. سارق پدر صاحب مال نباشد
12. سرقت در سال قحطی صورت نگرفته باشد
13. حرز و محل نگهداری مال، از سارق غصب نشده باشد
14. سارق مال را به عنوان دزدی برداشته باشد
15. مال مسروق در حرز متناسب نگهداری شده باشد
16. مال مسروق از اموال دولتی و وقف و مانند آن که مالک شخصی ندارد، نباشد.
اثبات محکومیت سارقی که این 16 شرط را احراز کرده، با یکی از این سه شرط صورت می گیرد:
1. شهادت دو مرد عادل
2. دو مرتبه اقرار سارق نزد قاضی، به شرط آنکه اقرار کننده بالغ و عاقل و قاصد و مختار باشد
3. علم قاضی
تبصره - اگر سارق یک مرتبه نزد قاضی اقرار به سرقت کند، باید مال را به صاحبش بدهد اما حد بر او جاری نمی شود.
ماده 200 قانون مجازات اسلامی پنج شرط را نیز برای اجرای حد سرقت بر شمرده که عبارتند از:
1. صاحب مال از سارق نزد قاضی شکایت کند
2. صاحب مال پیش از شکایت، سارق را نبخشیده باشد
3. صاحب مال پیش از شکایت، مال را به سارق نبخشیده باشد
4. مال مسروق قبل از ثبوت جرم نزد قاضی، از راه خرید و مانند آن به ملک سارق در نیاید
5. سارق قبل از ثبوت جرم از این گناه توبه نکرده باشد.
تبصره:حدسرقت بعد از ثبوت جرم با توبه ساقط نمیشود و عفو جایز نیست.
حد سزقت به شرح زیر است:
مرتبه ی اول:قطع چهار انگشت دست راست.
مرتبه ی دوم:قطع پای چپ از پایین بر آمدگی به نحوی که نصف قدم و مقداری از محل مسح باقی بماند.
مرتبه ی سوم:حبس ابد.
مرتبه ی چهارم:اعدام.ولو سرقت در زندان باشد.
پادنگ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
0
0
انگلیس وآمریکا وروسها واقمارشان منابع عربستان را می دزدند دستهاشان باقانون عربستان قطع نمی شود اما شهروند عربستانی دزد ی کند دستش را می برند ودزدهای مافوق به این توحش می خندند!
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
0
0
واقعا این وهابی ها آدم های عوضی و خدا نشناس هستند که دست به چنین جنایتی می زنند
میلاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
0
0
افسوس که در ایران قوانین اسلامی همچون قطع کردن دست اجرا نمیشود...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
0
0
سلام کسی که داراییش یه موتور هوندا قدیمی است وبا ان خرج خانواده اش را پیدا میکند ودزد ان رابرای مبلغ ناچیزی می رباید مجازاتش چیست واقعا که برای دزدی باید قوانین سخت تر از ان چیزی باشد که هست زیرا ان ها عادت کرده انو وبه دزدی عادت کرده اند وهر روز هم جمعیتشان زیاد تر میشود
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین