١. تاثير ازدواج
قال رسول الله صلى الله عليه و آله و سلم:اذا تزوج الرجل احرز نصف دينه.
کسى که ازدواج کند، نصف دينش را حفظ کرده است. ﴿مستدرک الوسائل، ج ۱۴، ص ۱۵۴٫﴾
۲. ازدواج در هنگام تنگدستى
قال الامام الصادق عليه السلام:من ترک التزويج مخافة الفقر فقد اساء الظن
بالله-عز و جل-، ان الله- عز و جل – يقول: «ان يکونوا فقراء يغنهم الله من
فضله.» (۲)
هر کس از ترس فقر ازدواج نکند نسبت به لطف خداوند بدگمان شده است. چرا که
خداوند مىفرمايد: اگر آنان فقير باشند خداوند از فضل و کرم خود بى نيازشان
مىکند.
هر که با زنى به خاطر مالش ازدواج کند، خداوند او را به مال وى واگذار
مىکند، و هر که با او به خاطر جمال و زيبائىاش ازدواج نمايد، در او چيزى
را که خوشايند او نيست، خواهد ديد، و هر که با وى به خاطر دينش ازدواج کند،
خداوند تمامى اين مزايا را براى او جمع مىکند. ﴿من لا يحضره الفقيه، ج ۳،
ص ۲۵۱﴾
۳. ازدواج رحمت است
قال النبى صلى الله عليه و آله و سلم:يفتح ابواب السماء بالرحمة فى اربع
مواضع: عند نزول المطر، و عند نظر الولد فى وجه الوالدين، و عند فتح باب
الکعبة، و عند النکاح.
درهاى رحمت آسمانى در چهار وقت گشوده مىشود:۱- موقع بارش باران.۲- زمانى
که فرزند به چهره پدر و مادرش مىنگرد.۳- هنگام گشوده شدن در کعبه.۴- هنگام
برپايى مراسم عقد و عروسى. ﴿بحار الانوار، ج ۱۰۳، ص ۲۲۱﴾
۴. آفات بى همسرى
قال رسول الله صلى الله عليه و آله و سلم:اکثر اهل النار العزاب.
بيشترين اهل جهنم انسانهاى بى همسرهستند. ﴿من لا يحضره الفقيه، ج ۳، ص ۲۵۱﴾
۵. تلاش در ازدواج بى همسران
عن الصادق عليه السلام قال:من زوج اعزبا کان ممن ينظر الله- عز و جل-اليه يوم القيامة.
کسى که مجردى را تزويج کند و امکان ازدواج او را فراهم نمايد از کسانى است
که در قيامت خداوند به آنان نظر لطف مىکند. ﴿وسائل الشيعه، ج ۲۰، ص ۴۵﴾
۶. در سايه عرش
قال موسى بن جعفر عليه السلام:ثلاثة يستظلون يظل عرش الله يوم القيامة، يوم
لا ظل الا ظله: رجل زوج اخاه المسلم او اخدمه او کتم له سرا.
سه دسته در روز قيامت، روزى که سايه و پناهى جزء سايه خداوند نيست، در سايه
و پناه خدا هستند:۱- مردى که زمينه ازدواج برادر مسلمانش را آماده
نمايد.۲- مردى که (به برادر مسلمانش خدمت کند.)۳- کسى که سر برادر مسلمانش
را بپوشاند. ﴿وسائل الشيعه، ج ۲۰، ص ۴۶﴾
۷. منظور نظر حق
قال الامام الصادق عليه السلام:اربعة ينظر الله اليهم يوم القيامة:من اقال نادما او اغاث لهفان او اعتق نسمة او زوج عزبا.
چهار کس در قيامت مورد نظر پروردگارند:۱-آنکه چون طرف معامله پشيمان شود،
معامله را برگرداند.۲- کسى که غم از دلى برگيرد.۳- کسى که بردهاى را آزاد
کند.۴- کسى که بى همسران را به ازدواج درآورد. ﴿وسائل الشيعه، ج ۲۰، ص ۴۶﴾
۸. بهترين وساطت
قال اميرالمؤمنين على عليه السلام:افضل الشفاعات ان تشفع بين اثنين فى نکاح يجمع الله بينهما.
از بهترين شفاعتها، شفاعت بين دو نفر در امر ازدواج است تا اينکه خداوند
آنان را مجذوب يکديگر گرداند. ﴿تهذيب، ج ۷، ص ۴۰۵، وسائل الشيعه، ج ۲۰، ص
۴۵﴾
۹. ازدواج با دينداران
عن النبي صلى الله عليه و آله و سلم قال:من تزوج امراة لمالها وکله الله
اليه، و من تزوجها لجمالها راى فيها ما يکره، و من تزوجها لدينها جمع الله
له ذلک.
هر که با زنى به خاطر مالش ازدواج کند، خداوند او را به مال وى واگذار
مىکند، و هر که با او به خاطر جمال و زيبائىاش ازدواج نمايد، در او چيزى
را که خوشايند او نيست، خواهد ديد، و هر که با وى به خاطر دينش ازدواج کند،
خداوند تمامى اين مزايا را براى او جمع مىکند. ﴿وسائل الشيعه، ج ۱۴، ص
۳۱﴾
۱۰. ديدار قبل از وصلت
عن الصادق عليه السلام قال:لا باس بان ينظر الرجل الى المراة اذا اراد ان يتزوجها. ينظر الى خلفها و الى وجهها.
مانعى ندارد که مرد قامت و صورت زنى را که قصد ازدواج با او دارد، ببيند. ﴿وسائل الشيعه، ج ۲۰، ص ۸۸﴾
۱۱. ديدار عروس و داماد قبل از ازدواج
عن محمد بن مسلم قال: سالت ابا جعفر عليه السلامعن الرجل يريد ان يتزوج المراة، اينظر اليها؟ قال: نعم انما يشتريها باغلى الثمن.
محمد بن مسلم مىگويد: از امام باقر عليه السلام پرسيدم:مردى که مىخواهد
با زنى ازدواج کند آيا حق دارد او را ببيند؟امام عليه السلام فرمود: آرى،
چون در برابر آن بهاى سنگينى مىپردازد. ﴿وسائل الشيعه، ج ۲۰، ص ۸۸﴾
۱۲. سؤال از اوصاف
قال على عليه السلام:اذا اراد احدکم ان يتزوج فليسال عن شعرها کما يسال عن وجهها فان الشعر احد الجمالين.
هر وقت يکى از شما، بخواهد، ازدواج کند، از اوصاف موى سر زن نيز سؤال کند
همچنانکه از چگونگى رخسار او مىپرسد. چون که موى زن يکى از دو زيبايى (مو و
صورت) اوست. ﴿من لا يحضره الفقيه، ج ۳، ص ۲۵۴﴾
۱۳. خواستگار مذهبى و خوش اخلاق
قال الامام الرضا عليه السلام:اذا خطب اليک رجل رضيت دينه و خلقه فزوجه و لا يمنعک فقره و…
هنگامى که مردى از شما خواستگارى کرد که از دين و اخلاق او راضى بوديد به
ازدواج با او رضايت دهيد. و مبادا فقر او ترا از اين رضايتباز دارد و…
﴿ميزان الحکمة، ج ۴، ص ۲۸۰﴾
۱۴. داماد هم شان
قال النبي صلى الله عليه و آله و سلم:اذا جائکم الاکفاء فانکحوهن و لا تربصوا بهن الحدثان.
وقتى که اشخاص هم شان به خواستگارى دختران شما آمدند، به آنها دختر دهيد و
در کار آنها منتظر حوادث نباشيد. ﴿نهج الفصاحه، ص ۳۷، ح ۱۹۳﴾
۱۵. عروس شايسته
قال رسول الله صلى الله عليه و آله و سلم:ما استفاد امرء فائدة بعد الاسلام
افضل من زوجة مسلمة تسره اذا نظر اليها، تطيعه اذا امرها و تحفظه اذا غاب
عنها فى نفسها و ماله.
پس از اسلام، هيچ نعمتى براى مرد بهتر از زن مسلمانى نيست که هر گاه به او
بنگرد، مسرورش کند و هر گاه به او فرمان دهد، اطاعتش نمايد و در غياب او
حافظ ناموس و مالش باشد. ﴿من لا يحضره الفقيه، ج ۳، ص ۲۵۵﴾
۱۶. دقت در انتخاب
قال الامام الصادق عليه السلام:انما المراة قلادة فانظر ما تتقلد.
زن همانا گردنبندى است، نيک بنگر که چه گردنبندى را به گردنت آويزان مىکنى. ﴿وسائل الشيعه، ج ۲۰، ص ۳۳﴾
۱۷. وصلت نکردن با خانواده ناشايست
عن النبى صلى الله عليه و آله و سلم قال:اياکم و خضراء الدمن، قيل: يا رسول
الله و ما خضراء الدمن؟ قال: المراة الحسناء فى منبت السوء.
بپرهيزيد از سبزههايى که در مزبله مىرويد. عرض شد: يا رسول الله!
سبزههايى که در مزبله مىرويد چيست؟ حضرت صلى الله عليه و آله و سلم
فرمود: زن زيبايى که در خانواده پست و ناشايست پرورش يافته باشد. ﴿من لا
يحضره الفقيه، ج ۳، ص ۲۵۶، مکارم الاخلاق، ص ۲۰۵﴾
۱۸. ازدواج با دوشيزگان
قال رسول الله صلى الله عليه و آله و سلم:تزوجوا الابکار فانهن اعذب افواها و ارتق ارحاما و اسرع تعلما و اثبت للمودة.
با دختران باکره ازدواج کنيد زيرا که دهان آنان شيرين و رحمشان مناسبتر است
و زود چيزى را ياد مىگيرند و محبتشان پايدارتر است. ﴿بحار الانوار، ج
۱۰۳، ص ۲۳۷﴾
۱۹. رضايت داماد
سئل عن الصادق عليه السلام:انى اريد ان اتزوج امراة و ان ابوى اراد غيرها. قال: تزوج التى هويت ودع التى هوى ابواک.
من مىخواهم با زنى ازدواج کنم ولى پدر و مادرم مايلند با ديگرى ازدواج
کنم. امام عليه السلام فرمود: با زنى که خودت مايل هستى ازدواج کن، و زنى
را که پدر و مادرت [بدون رضايت تو] انتخاب کردهاند، رها کن. ﴿تهذيب،
الاحکام، ج ۷، ص ۳۹۲﴾
۲۰. سهولت خواستگارى
قال رسول الله صلى الله عليه و آله و سلم:ان من يمن المراة تيسير خطبتها.
از نشانههاى برکت زن آن است که خواستگاريش بى تکلف و آسان انجام گيرد. ﴿کنز العمال، ج ۱۶، ص ۳۲۲، ح ۴۴۷۲۱﴾
21. آداب خواستگارى
قال النبي صلى الله عليه و آله و سلم: لا يخطب احدكم على خطبة اخيه.
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله و سلم فرمود: هيچ يك از شما زنى را كه
ديگرى خواستگارى مىكند، خواستگارى نكند. [تا اينكه با او ازدواج كند و يا
اينكه منصرف شود. اگر منصرف شد خواستگاريش بلامانع است.] ﴿صحيح مسلم، ج 2، ص
1034، ح 56﴾
۲۲. خواستگار شرابخوار
قال رسول الله صلى الله عليه و آله و سلم:شارب الخمر لا يزوج اذا خطب.
شرابخوار اگر تقاضاى ازدواج کرد قبول نکنيد. ﴿وسائل الشيعه، ج ۲۰، ص ۷۹﴾
۲۳. مراسم عروسى در شب
قال الامام الرضا عليه السلام:من سنته [رسول الله صلى الله عليه و آله و
سلم]التزويج بالليل، لان الله تعالى جعل الليل سکنا و النساء انما هن سکن.
مراسم عروسى در شب، سنت پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله و سلم است، چرا
که خداوند شب را مايه آرامش قرار داده و زن هم آرامش خاطر است. ﴿وسائل
الشيعه، ج ۲۰، ص ۹۱﴾
۲۴. سور عروسى
قال النبى صلى الله عليه و آله و سلم:لا وليمة الا فى خمس: عرس او خرس او عذار او وکار او رکاز.
سور و وليمه در پنج مورد است:۱- عروسى ۲- تولد اولاد ۳- ختنه کردن نوزاد ۴-
خريدن خانه ۵- بازگشت از سفر مکه. ﴿من لا يحضره الفقيه، ج ۳، ص ۲۶۳﴾
۲۵. وليمه در عروسى
قال الامام الصادق عليه السلام:ان رسول الله صلى الله عليه و آله و سلم حين تزوج ميمونة بنت الحارث اولم عليها و اطعم الناس الحيس.
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله و سلم در هنگام تزويج «ميمونه» دختر
«حارث» وليمه داد و با غذاى معجون خرما از حاضرين پذيرايى فرمود. ﴿فروع
کافى، ج ۵، ص ۳۶۸٫﴾
۲۶. طعام دادن در عروسى
قال رسول الله صلى الله عليه و آله و سلم:ان من سنن المرسلين الاطعام عند التزويج.
سور دادن و اطعام در ازدواج، از سنت پيامبران است. ﴿فروع کافى، ج ۵،ص ۳۶۷﴾
۲۷. برترين زنان امت
قال رسول الله صلى الله عليه و آله و سلم:افضل نساء امتى اصبحهن وجهان و اقلهن مهرا.
بهترين زنان امت من زنانى هستند که خوشروتر و مهريه ايشان کمتر باشد. ﴿من لايحضره الفقيه، ج ۳، ص ۲۵۲﴾
۲۸. کمى مهريه برکت زن
قال الامام الصادق عليه السلام:ان من برکة المراة قلة مهرها.
از برکات زن کمى مهريه اوست. ﴿من لا يحضره الفقيه، ج ۳، ص ۲۵۴﴾
۲۹. سنگينى مهريه
قال اميرالمؤمنين على عليه السلام:لا تغالوا بمهور النساء فتکون عداوة.
مهريه زنها را سنگين نگيريد که موجب کدورت و دشمنى گردد. ﴿وسائل الشيعه، ج ۱۵، ص ۱۱﴾
۳۰. جهيزيه بى منت
قال رسول الله صلى الله عليه و آله و سلم:لو ان جميع ما فى الارض من ذهب و
فضة حملته المراة الى بيت زوجها ثم ضربت على راس زوجها يوما من الايام،
تقول: من انت؟ انما المال مالى، حبط عملها و لو کانت من اعبد الناس الا ان
تتوب و ترجع و تعتذر الى زوجها.
اگر تمام چيزهايى که در روى زمين از طلا و نقره وجود دارد و زن آنها را به
خانه شوهرش بياورد. آنگاه يک روز از روزها بر سر شوهرش منتبگذارد و بگويد
تو کيستى؟ اين اموال مال من است. در اين صورت اجر و عمل زن از بين مىرود
اگر چه از عابدترين مردم باشد. مگر اينکه توبه کند و برگردد و از شوهرش
عذرخواهى کند. ﴿مکارم الاخلاق، باب ۸، ص ۲۰۲﴾
۳۱. مهريه چيست؟
عن ابى جعفر عليه السلام قال:الصداق ما تراضيا عليه من قليل او کثير فهذا الصداق.
مهريه همان چيزى است که طرفين بر آن توافق مىکنند، کم باشد يا زياد. ﴿فروع کافى، ج ۵، ص ۳۷۸﴾
۳۲. ندادن مهريه
عن ابى عبدالله عليه السلام قال:من امهر مهرا ثم لا ينوى قضاءه کان بمنزلة السارق.
کسى که مهريهاى (براى زن قرار دهد) و قصدش اين باشد که به او ندهد او همانند دزد است. ﴿فروع کافى، ج ۵، ص، ۳۸۳٫﴾
۳۳. خانه دوست داشتنى
قال الامام الصادق عليه السلام:ان الله يحب البيت الذي هو العرس.
خداوند خانهاى را که در آن عروسى انجام گرفته، دوست مىدارد. ﴿وسائل الشيعه، ج ۲۲، ص ۷﴾
۳۴. بيدارى در شب عروسى
قال رسول الله صلى الله عليه و آله و سلم:لا سهر الا فى ثلاث: متهجد بالقرآن، او فى طلب العلم، او عروس تهدى الى زوجها.
شب بيدارى روا نيست، مگر در سه مورد:۱-تلاوت قرآن.۲-تحصيل علم.۳-بردن عروس به خانه داماد. ﴿وسائل الشيعه، ج ۲۰، ص ۹۲﴾
۳۵. بدرقه عروس
امر النبي صلى الله عليه و آله و سلم بنات عبدالمطلب و نساء المهاجرين و
الانصار: ان يمضين فى صحبة فاطمة عليها السلام و ان يفرحن و يرجزن و يکبرن و
يحمدن و لا يقلن ما لا يرضى الله.
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله و سلم امر فرمود، دختران عبدالمطلب و زنان
مهاجر و انصار در شب عروسى حضرت فاطمه عليها السلام به همراه او بروند و
شادى کنند، شعر و سرود بخوانند، تکبير و حمد بگويند. و از گفتن حرفهايى که
خدا بدان راضى نيست، بپرهيزند. ﴿مستدرک الوسائل، ج ۱۴، ص ۱۹۸﴾
۳۶. زفاف و مهمانى
عن الصادق عليه السلام قال:زفوا عرائسکم ليلا و اطعموا ضحى.
مراسم عروسى را در شب و مهمانى را در روز انجام دهيد. ﴿من لا يحضره الفقيه، ج ۳، ص ۲۶۲﴾
۳۷. دعاى شب زفاف
قال الصادق عليه السلام:اذا دخلت عليک اهلک فخذ بناصيتها و استقبل بها
القبلة و قل: اللهم… فان قضيت لى منها ولدا فاجعله مبارکا سويا.
چون همسرت به خانه تو آمد، دستبر پيشانيش بگذار، و رو به قبلهاش برگردان و
[دعا کن و] بگو: خداوندا!… اگر از اين همسرم، فرزندى براى من تقدير نمايى،
فرزند مبارک و سالم عنايت فرماى. ﴿من لا يحضره الفقيه، ج ۳، ص ۲۶۳﴾
۳۸. هفته عروسى
سئل عن ابى عبدالله عليه السلام فى الرجل يتزوج البکر، قال:يقيم عندها سبعة ايام.
از امام صادق عليه السلام سؤال شد در مورد مردى که با دختر باکرهاى ازدواج
مىکند، امام عليه السلام فرمود:شوهر يک هفته در پيش او باشد. ﴿وسائل
الشيعه، ج ۲۱، ص ۳۳۹﴾
۳۹. آب دادن زن به شوهر
قال الامام الکاظم عليه السلام:ما من امراة تسقى زوجها شربة من ماء الا کان خيرا لها من عبادة سنة.
هر زنى که به شوهرش قدرى آب آشاميدنى بدهد، پاداش آن از عبادت يک ساله بالاتر است. ﴿وسائل الشيعه، ج ۲۰، ص ۱۷۲﴾
۴۰. محبت به زن
قال الامام الصادق عليه السلام:العبد کلما ازداد للنساء حبا ازداد فى الايمان فضلا.
هر چه محبت مرد بر زن بيشتر گردد، بر فضيلت ايمانش افزوده مىشود. ﴿من لا يحضره الفقيه، ج ۳، ص ۲۵۱﴾
منبع: حوزه نت/گردآورنده: محمد رحيم بيگمحمدى ارسالي: مرتضي ام
والله با اين وضع مخارج و مهريه و .... مگه ميشه ازدواج کرد؟؟؟
پاسخ ها
مرتضي.ام
||
۰۶:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
شرمنده! اومدم منفي بدم، مثبت دادم!
سهیلا *
||
۰۶:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
عوضش من منفی دادم
حمیدرضا.ا.پ
||
۰۶:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
جوان ایرانی ! ارجاعت میدم به حدیث شماره 2:
هر کس از ترس فقر ازدواج نکند نسبت به لطف خداوند بدگمان شده است. چرا که خداوند مىفرمايد: اگر آنان فقير باشند خداوند از فضل و کرم خود بى نيازشان مىکند.
مجید
||
۰۶:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
بله
به شرطی که دختر خوبی پیدا کنید
من الان با همین شرایط ازدواج کردم
سخته اما بسیار شیرین
علی اصغر.ه
||
۰۶:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
بنده 24 سال دارم و 22 سالگی ازدواج کردم. می خواهید باور کنید یا نه ولی من موقع ازدواج 200 هزار تومان هم نداشتم. الحمدلله با کمک پدر و مادر و فهم و شعور همسر خود زندگی خوبی دارم.
حسن
||
۰۶:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
ای بابا ما که نتونستیم ازدواج کنیم باشه خیالی نیست میگذره شاید ایمانمون ضعیف بود ولی محاله آدم به خدا توکل کنه و خدا تنهاش بذاره شک نکن . امیدوارم همه داداشای گلم و خواهرای خوبم ازدواج کنن
aac
||
۰۶:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
اگر مسلمان باشد بله مهریه عند المطالبه است نباید بالا باشد و فرد باید توان پرداخت آن را داشته باشد
تیتر خبر رو که خوندم متوجه شدم این کار ، کار آقا مرتضی ست . دستتون درد نکنه برادر .
در مورد گزینه دوم اتفاقا" آقای علی اکبری حدود یکماه پیش در برنامه سیمای خانواده توضیح دادند و گفتند مقام معظم رهبری میفرمودند من خیلی فکر کردم اگه کسی به خاطر خدا و به خاطر دینش ازدواج کنه خب حتما خداوند مال و دارایی اون فرد رو تامین میکنه اما چطور جمال شخص مقابل رو در نظر خواهان زیبا جلوه میده؟ تا اینکه به این نتیجه رسیدم خداوند بر دید شخص مسلط میشه و شخص فقط زیبایی می بینه .
پاسخ ها
مجید(مازندران)
||
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
دقیقا منم همینطور باور کنید با تیتیر خبر فهمیدم کار آقا مرتضی گل خودمونه
ممنون آقا مرتضی عالی بود برادرم عالی بود
مرتضي.ام
||
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
شما لطف داريد خواهرم. ممنونم.
مرتضي.ام
||
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
ميبينيد بولتن جان! وقتي پاسخها را به ترتيب تاييد نميكنيد اينطوري ميشه كه الان احتمالا آقا مجيد از بنده دلگير شده باشند، در حالي كه وقتي بنده پيام خود را نوشتم ﴿و اكنون پس از پيام آقا مجيد قرار گرفته است﴾، هيچ پيام ديگري تاييد نشده بود.
در هر حال از لطف شما نيز ممنونم برادرم.
مجید(مازندران)
||
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
آقا مرتضی گل خدا نکنه من از شما دلگیر بشم که اگر هم روزی چنین اتفاقی بیافتد عیب کار از جانب من است نه شما
ضمن اگر شما این پاسخ رو هم اضافه نمی فرمودید بازهم از شما دلگیر نمی شدم
وحید
||
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
سلام به تمام جوان های عزیز خواستم بگم مراقب باشین
من از روزی که ازدواج کردم تمام درها بروم بسته شد با اینکه هم در شرکت نفت هم کارای کامپیوتری
انجام میدم به یچ جا نمیرسم و به زور از پس اجاره خونه 50 متری بر میام کل ماه رو بزور شکممونو سیر می کیم
بعد دیدم میگن بچه بیاد روزی زیاد یشه با اجازتون از 5 ماه پیش من همسرم دو ایی گشنگی رو تحمل میکردیم
الان با وجود بچه سه تایی فقط پول پوشک وشیر خشک افزوده شد به شوخی گفتم ولی نمیونید شرمده زن و بچه شدن یعنی چه
از خجالت روتون نشه خونه برینو تا صبح از شرمندگی سر به دیوار بزنید تازه وقتی ازدواج کردین سنگ انداختن
جلوی پاتون جوری که ارزو کنید ای کاش از مادر زاده نمیشدید ...
سلام
جالبه، شما اینجا با هم گفتگو میکنید!
تازه هم دیگه رو هم میشناسید!
عجب انسان ها زود خو میگیرند.
منم تو همین گرونی ازدواج کردم،هیچی ندارم، اما توکلم فقط به خداست.
پاسخ ها
گوجه سبز
||
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
امیر جان من هم چند ماهی هست بولتنی شدم ولی تقریبا با هم زندگی هم میکنیم و آقا مرتضی. ام و بقیه عزیزان همیشه مطالب مفید و ارزنده ای بیان میکنن
و البته نظرهامون هم ممکنه با همدیگه متفاوت باشه که برای من یکی تنوع داره و جالبه
ازدواجتون مبارک باشه همه چی هم داری چون اراده داری و خدا رو هم میطلبی. شعار هم نمیدم
اینها رو که نوشتی یاد خودم افتادم ، من هم مثل شما ازدواج کردم با اینکه تقریبا هیچی نداشتیم ( حتی یخچال ، تلویزیون ، کولر ، فرش ....)
( ساده بگم هیچی دیگه )
ولی با کمال پر رویی ازدواج کردیم مراسم خاصی هم نداشتیم
و از اونجایی که از نظر بعضیها یه تختمون کم بود !! (که راست میگن ) ماه عسل بلند شدیم رفتیم یه نقطه مرزی و یه جای بسیار محروم
برای من جالب و عجیب بود چون اونجا به شغل فنی که بلد بودم توی یه شرکت کوچیک نیاز داشتن و ما هم مثل دیوانه ها قبول کردیم و موندیم !!!
بعد با کار و تلاش و توکل به خدا تونستیم آروم آروم رشد کنیم
دانشگاه رفتیم ، دوره گذروندیم ، چند تا اختراع کاربردی ثبت کردیم ، بچه دار شدیم و مهمتر از همه :
تمام این لحظه ها برای ما ماندگار شد و لذت بردیم . الان قدر همه چی رو بهتر میفهمیم
تا الان تقریبا کل ایرانو چرخیدیم و از مردمان خوب این سرزمین درسها یاد گرفتیم
حالا باز هم عازم یه نقطه خیلی محروم هستیم از اینکه به این زودیها نمیتونم به این سایت سر بزنم کمی غمگینم
از همه شما دوستان میخوام که حلالم کنید و دعا کنید تا مفید باشم و برای سربلندی هر چه بیشتر ایران عزیز قدمی بردارم
آقا مرتضی مطلبت ، مثل دلت خیلی قشنگ بود از شما ممنونم و بهترینها رو براتو آرزومندم
دست در دست هم دهیم به مهر
میهن خویش را کنیم آباد
موفق باشید و خدا حافظ همه شما
صلوات
لاالاال الله !!! آقا مرتضی !! چرا داری گریه میکنی روی مین که نمیرم برادر آب بریز پشت سرم دارم میرم
بولتن خداحافظ
مرتضي.ام
||
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
جناب گوجه سبز عزيز، نميدانم چه بگويم! وقتي براي اولين بار مطالب شما را خواندم، ابدا تصورش را هم نميكردم كه همانند نامتان، به اين زودي برويد! انصافا اين كارتان نامردي است. :((
بنده شخصا از نوشتهايتان و به ويژه طنز ناب نهفته در آن همواره بسيار لذّت ميبردم.
اميدوارم هم شما و هم خانواده محترمتان در مسيري كه براي جهاد در راه خدا در پيش گرفتهايد همواره موفق باشيد و زندگي شيرين و دلچسبي داشته باشيد كه ايران اسلامي به عزيزاني چون شما شديدا نيازمند است.
اما!! اخوي الان اگه پشت كوه قاف هم برويد اينترنت هست. شما را به خدا براي سرنزدن به سايت بهانه نياوريد. وگرنه از همسر محترمتان خواهم خواست كه داستان "سلام استاد سلمانی" را عملا سرتان پياده نمايند :D
پاينده و موفق باشيد
مرتضي.ام
||
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
آقا امير عزيز، شما والاترين دارايي را داريد كه هيچگاه از بين رفتني نيست. تلاش در كنار توكل، هر مانعي را در هم خواهد كوبيد. شك نكنيد. ضمنا! اخوت مابين اعضاي بولتن، اخوتي ايماني استع يعني قويترين ريسمان برادري در جهان. پس از اينكه مشاهده ميكنيد ما نديده با هم خو گرفتهايم، چندان تعجب نكنيد كه دل به دل راه دارد و اين برگرفته از حديثي رضوي است.
امیر
||
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
سلام
جناب گوجه سبز عزیز، امیدوارم همیشه سبز و با طراوت باشید، خدا پشت و پناهتان.
خیلی احادیث خوب وزیبایی من قبول کردم که از دواج امر خوب و مهمی و همه کار ها رو خدا درست میکنه و دوستانی که میگن گرونی اشتباه است زیرا لطف خداوند متعال به تمام انسان ها میرسد. و این دوستمون هم امیر اقا حرف خوبی زدند که احادیث رو به حالت بس زمینه بگذارید که بتوانم بس زمینه کام÷یوتر بگذاریم برای مرور هر روزه
سلام
خواهش ميكنم به من كمك كنيد
يكي از احاديثي كه اينجا بود معنيش اين بود كه پسر بين اون دختري كه خودش ميخاد با دختري كه پدر و مادرش ميخان دختري رو كه خودش ميخاد انتخاب كنه!
أول اين كه چه طوري؟يعني خودش تنهايي بره خواستگاري؟
حالا تنهايي رفت و برفرض اونا بهش دختر دادن!
خوب پدر مادرشو چيكار كنه؟
ممكنه اونا ديگه حتي با اون پسر بدبخت حرف هم نزنن..
تو اين گروني پسر بيچاره تنها چيكار كنه؟
اجازه بديد مشكلمو بگم
برادر من 27سالشه
از نظر من پسر باإيماني هست
الآن داره دكتري ميگيره
چندسالي هست كه بيچاره به مادرم گفته كه براش دنبال زن باشن
پدرم كه با اينكه حوزويه تا الآن ميگفت خونه نداره كار نداره سربازي نرفته و...
مادرم هم دنبال دختري ميگشت كه دهن پركن باشه
به قول خودش كه ميگه پسر من داره دكترا ميگيره زنش نبايد كمتر از دكتر باشه
حتي دنبال يه دختر پزشك رفتن كه 29سالش بود و حجاب كامل هم نداشت
بالأخره
الآن حدود8ماهه كه برادر من از طريق همسر دوستش با خانمي آشنا شده كه از نظر خودش ملاكهايي كه اون ميخاد رو داره
ولي پدرم به دلايل قبلي و يه دليل ديگه كه اون دختر تهرانيه مخالفه(ما شهرستاني هستيم)
مادر هم چون اون دختر تا سال سوم دبيرستان چادري نبوده و بعدأ چادري شده مخالفه
در ضمن هر دو به اين دليل كه برادرم بدون اطلاع دادن به اونا رفته اون دختر رو ديده ناراحتن
البته برادرم أول با تلفن حرفاشو با دختر زده بعد كه ديده ملاكهايي كه اون ميخاد رو داره با خواهرم رفتن و اون دختر رو ديدن!
الآن هم،هم دختر و هم برادرم با اين ازدواج موافقن!
ولي پدر و مادر من هيچ كدوم راضي نميشن كه حتي يه دفعه اون دختر رو ببينن
بابا گير داده به تفاوت فرهنگ
مادرم هم به گفته خودش چون اون دختر تهرانيه كوتاه نمياد
حالا داداش من چيكار كنه
خودش بره خواستگاري؟
من باهاش برم؟
(البته پدرم اجازه رو به من نميده بايد مخفيانه برم)
اين هم بگم دختره گفته مهريه 5تا سكه و سفر حج.
عروسي هم هر چه ساده تر بهتر.
جز موارد نايابه!
أگه بشه به من لطف كنيد و به ايميلم جواب بديد ممنون ميشم
آخه من براي اينترنت محدوديت دارم ولي با گوشي خودم ميتونم ايميلامو چك كنم!
خواهش ميكنم كمكم كنيد
آخه برادرم خيلي تنهاست
من واقعا نميدونم ديگه چيكار بايد انجام بدم!
خواهش ميكنم زود جواب بديد!
ببخشيد به خاطر پرحرفيام
پاسخ ها
منتظر
||
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۷
سلام بزرگوار
می تونید از مشاوران روانشناس برای حل مشکلتون کمک بگیرید
اونا می تونند به شما بگن چطور با خونوادتون صحبت کنید و اونها رو راضی کنید روشهای زیادی و جود داره که نسبت به افراد مختلف به کار برده میشه البته من خودم کارشناس کامپیوتر هستم ولی به علم روانشناسی علاقه دارم و میدونم که یکسری روشها هست که بشه مشکلتون را حل کنید ان شاءالله
اما به هیچ وجه تسلیم خواسته نابه جای مادرتون نشید این مادرتون نیست که می خواد با اون دختر زندگی کنه معمولا به طور متوسط یک مادر شوهر و عروس هفته ای یکبار همدیگرو می بینند اما زن و شوهر در طول شبانه روز ساعت ها همدیگرو می بینند
در مقابل خواسته هایی که حق شرعی شماست کوتاه نیایید به هیچ وجه به والدینتون سر این موضوع بی احترامی نکنید که همه رو از چشم اون دختر میبینه و کارو خرابتر میکنه ولی اجازه هم ندید به خاطر لج بازی یکی دو نفر زندگی برادرتون تباه بشه
در پناه حق موفق باشید
روانشناس فراموش نشه
قال رسول الله صلى الله عليه و آله و سلم:اکثر اهل النار العزاب.
بيشترين اهل جهنم انسانهاى بى همسرهستند. ﴿من لا يحضره الفقيه، ج ۳، ص ۲۵۱﴾
واقعا که
به جای اینکه به کسای که ازدواج میکنند کمک هزینه ی بدن به مجرد هذا میدن و به محض ازدواج قطعش میکنند
خلاف سنت رسول اکرمه.
از خدا بترسید که موانع ازدواج را بیشتر میکنید،هر چند ناقابل هم باشه اما یه جور ترویج مجرد بودنه برا خانم ها.
اگه راست میگین به هر خانم مجرد به محض عقد20 میلیون طلا قسطی بدین و کمک هزینه عائله مندی خانم ها را بردارین جای قسطش.
ثواب دنیا و آخرت هم داره و مشکلات ازدواج را کم میکنین
هر خانم مجردی هم بعد 10 سال اشتغال به هر علتی ازدواج نکرد باز از این مزایا بتونه استفاده کنه.
به آقایون مجرد هم همین طور.
لطفا در سایت درج کنید.
باسلام پیامبر اکرم میفرمایند .ازدواج کنید که ازدواج روزی شمارا بیشتر می کند. من فروردین 91 با دخترعمویم ازدواج کردم درحالی که هردو ما دانشجو و بیکار بودیم من مواقع تعطیلی با بابام نقاشی ساختمان کارمیکردم در ضمن وقتی عقد کردیم نزدیک 2سال بود که به علت دیسک کمر فقط استراحت می کردم وتوان کارنداشتم وهمه پس انداز سالهای قبلم هم تواین دوسال خرج دانشگاه کردم حتی 10هزار تومن هم ازخودم نداشتم کل هزینه مراسم عقد وحلقه و بقیه هزینه هاش 590هزار شد که به لطف خدا وبا کمک بابام تهیه شد واین درحالی بود که قیمت طلا بیداد میکرد 5سکه مهریه ماست الان یک سالو هفت ماهه که نامزدیم دوم ابان عروسیمون هست هنوز هردوبیکاریم هردو ا استخدامی قبول شدیم مدارک دادیم قراره به مصاحبه بخوان که هنوز خبری نیست به لطف خداکمرم خوب شده شغل ازاد کارمیکنم وزندگی ساده ودر عین حال بسیار شادابی داریم وهرروز خدارا بخاطر داشتن چنین همسر خوبی وقانعی شکر میکنم تو مدت نامزدیمون کلا یک میلییو ن هزینمون نشد اونم با هزینه بازاری که با 560تومن سرو تهشو هم اوردیم عروسیمونم قراره ساده برگزار بشه امیدمون بخداست وبه لطف خدا اعتماد کرده وپا پیش گذاشتیم ویقین داریم خدا یاریمان میکند. در ضمن من فوق لیسانس روانشناسی هستم همسرم هم دانشجوی ارشد معماری است
.امام صادق میفرمایند ..هرکس بخاطرترس از فقرازدواج نکند به لطف خدا بدگمان شده ...به جوانها بگین میشه ساده اماشاد زندگی کرد ..خونه وماشینی که بعضی ها دنبالش هستن ومیگن تا بدست نیاوردن ازدواج نمیکنن یا بعضی از دخترها شرط ازدواج می کنند شاید روزی همسرشان است وتا ازدواج نکنندبه ان دست نمی یابند
پاسخ ها
امیررضا
||
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
سلام دوسته عزیز من هم دیسک کمر دارم بابت کار کردن خیلی میترسم
میترسم دیسکم پاره بشه و بکشه به عمل باز
ممنون میشم راهنماییم کنی
به نظر من هم توکل بهترین گزینه است.شاید باور نکنید همسایه ما خیلی فقیر بودن که بعضی اوقات ما بهشون کمک میکردیم اما توکل داشتن و پسراشون بعد از تموم شدن سربازی فوری زن می گرفتن بدون هیچ سرمایه ای اما برادرای من یکیش مجرده و یکیشم تقریبا سی ساله ازدواج کرده چون.پدرو مادرم میگن ما باید همه چی داشته باشیم بریم خواستگاری. و حالا حرفای من روشون تاثیر گذاشته و میخوان برا برادرم خواستگاری راستی هرکی مشکل ازدواج داره یه ختم قرآن بخونه حتما جواب میگیره .اگه نشد با من
پاسخ ها
خسته
||
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
من تا حالا سه تا ختم قرآن تو يه فته خوندم ما هنوز گزينه مورد نظرم نيومده.گرچه بعد از هر بار ختم خواستگاري داشتم اما مطابق ميلم نبوده حالا چي ميگي؟!!!
ناشناس
||
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
خانم خسته ميگم ميلت را درست كن! به خدا چه كه شما ميليت مشكل داره؟!!
یاسین
||
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
در بحث ازدواج خوبه آدم توکل به خدا داشته اما بده همه چی رو به خدا ربط بدیم !!
ما باید تلاش کنیم برای رسیدن به خواسته هامون
بغلش خواندن قرآن و توکل به خدا و ائمه هم شاید قوت قلبی بشه برای اونی که واقعا ایمان داره وگرنه نمیشه با دیدی طلبکارانه قرآن ختم کرد.
این استفاده ی ابزاری از دین و خداست و دقیقا برای همینه که اهل تسنن عربی مارو مشرک میدونن
موفق باشید.
دختر گیر نمیاد که!!!!!!!!!
25سالمه لیسانس با پایان خدمت دارم و در ضمن بیکارم.قیافه هم دارم !اما مشکل اینه که بی پول و فقیرم!
تکلیف من و امثال من با این توقعات دخترا چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟...
پاسخ ها
زهرا
||
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
بدو ن کار ک زندگی مجردیم نمیشه اداره کرد چ برسه ب...
خدیجه
||
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
بخاطر اینکه میری سراغ خیلی از خودت یالاتر به اونایی که بهت محل میدن علاقه نشون نمیدی. توقعات خودت رو تاحالا دیدی چقدره دختری که توقعاتش مثل تو باشه هم پیدا میشه
کار کار کار
عزیزای من که همش دارین از ازدواج و زندگی خوبتون میگین ایشالا همیشه خوشبخت باشین اما به نظرشما ما دل نداریم؟ من 20 سالمه دانشجو ام عاشق یه دخترم اونم دوسم داره و از این نظرا هیچ مشکلی نداریم اما کار ! به هردری هم زدم که کار پیدا کنم اما کو؟ نمیگم نیست بله تعمیرکاری بازار یابی پشتیبان شدن و غیره و غیره هست اما حقوقش چقده؟ بعدشم خوباش مگه گیر آدم میاد اونم بدون مدرک و بدون پایان خدمت تا بخوای اینارم بگیری شدی 26 ساله ینی من .... ای خدا چی بگم نمیدونم توقع من بالاس؟ ................................
نمیگم وضع خونوادمون خوب نیست اتفاقا خوبه خوبه ولی واقعا غرور آدم اجازه میده تا نمیدونم چند سال دیگه که یه شغلی گیر میاره دستش تو جیب باباش باشه؟
باسلام من دختری 28ساله هستم حدود 4ماه پیش خواستگاری داشتم که. خیلی خیلی همدیگرو پسندیده بودیم وطبق نظروانتخاب خود پسر وخانواده ی پسر برای ازدواج تایید شده بودیم وهیچ مشکلی نداشتیم تا اینکه بعد از سه ماه برای بله برون خانواده ها باهم صحبت کردند من وخود آقا پسر خخیلی راضی و خوشحال. بودیم تا اینکه یه دفعه بی دلیل خانواده ی پسر بهانه. آوردن در صورتیکه هیچ مشکل. بزرگی نبود خود. آقا پسر خیلی ناراحت بود چون خیلی مایل بود که این وصلت انجامبشه ما همدیگرو خیلی دوست داشتیم ولی این وسط به خاطرخودخواهی خانواده ی پسر این وصلت انجام نشد ممیخوام بدونم اگر هنوز پسر توو فکر. من باشه گناه این. کار گردن کیه. چرا بعضی خانوادها به خاطر خودخواهی خودشون دل دوتاجووون رو زیر پا میذارن
سلام بچه ها
چقد خوب با هم دوستین
اگر بر خدا ایمان دارید خوب توکل واقعی کنید شنا کردن بر خلاف رودخانه نشانه مرد بودنه نه همراه رودخانه چرا که اونای که دارن خوب وضعشون معلومه میگن بر خدا توکل کردیم و خوشبختیم و اونایم که ندارن میکن نمیتونی غیر ممکن وجود نداره مگر اینکه خودت بهانه بیار ی و نخای اگر تنگ دست تنگدستی بر خدا توکل کن اگر متوسطی برای رضای خدا قدم بر دار و نترس
امیر المومنین فرموند:ترس دشمن اسنان است
من یک بار ازدواج کردم 20 سام بود نه کار داشتم نه پول و خدا همه چی بهم داد هم کار داد هم شغل با موقعیت عالی و متاسفانه همسرم بعد از 4 سال از من طلاق گرفت و پدر و مادرم دیگه برای من نرفتند خواستگاری (چون همسرم دختر خاله مامانم بود و مامانم میگفت این دختر من برات گرفتم) من الان دو سال مجردم و مریض شدم و از کارم استعفا دادم نمی دونم چکار کنم ؟ دیگه دل و دماغ کار کردن ندارم و نمی دونم شاید اعتماد و توکل به خدا رو از دست دادم .
مشکل ایمان پسرا نیست مشکل اینه که هیچ دختری با پسر فقیر ازدواج نمیکنه دخترا دنبال پسرهای پولداران ما فقیرا رو هم هیشکی نمیخاد مجبوریم خودمونا کنترل کنیم تا فروکش کنه
سلام
خیلی خوب بود.
همیشه و در همه ی امور زندگیتون موفق باشید.
همش خوب بود. ولی 34 عالی بود.
شب بيدارى روا نيست، مگر در سه مورد:۱-تلاوت قرآن.۲-تحصيل علم.۳-بردن عروس به خانه داماد.
سلام. با خوندن این نظرات جوگیر و احساساتی نشین. پس مغزو خدا واسه چی داده؟؟ ازدواج ساده درست ولی قرار نیست اسباب بازی بگیرین. زن گرفتن فرق داره. هزینه میخواد. سرمایه اولیه اصلا مهم نیست. فقط و فقط و فقط کار مهمه. آقا پسرا اگه کارو حقوق دارین ازدواج کنید. دخترا توروخدا تو این دوروزمونه آشغال به پسرای پاک و خوش اخلاق و لی ساده قناعت کنید. پدرومادرا که اصلا ولش کن. خرشون از پل گذشته 30سال پیش تو ارزونی ازدواج کردن به ماکه رسید زن بی زن.
سلام
من 25 سالمه و خدا رو شكر 2 ساله تو يه شركت خصوصي مرتبط با رشته تحصيليم مشغول كارم، سرمايه اوليه رو هم از سرمايه گذاري تو بورس و بقيه بازارها به دست آوردم شكر خدا، سربازيم هم تقريبا رديفه و انشاله كنكور دكترا هم ميدم امسال، ولي نميدونم چرا هنوزم مرددم براي ازدواج، خونوادم هم جدي نميگرن شرايطو و چون از من دورن نميدنن چه شرايط سختي دارم، شرايط سختيه مجردي تو تهران زندگي كردن و شرايط گناه داشتن، كار و حقوق و همه چي رو از جانب خود خدا ميدونم، دوست دارم با اعتماد قلبي به خدا برم به سمت ازدواج ، برام دعا كنيد...
پاسخ ها
ناشناس
||
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
سلام -ازدواج کردی بلاخره یا نه
اگر ازدواج نکرده باشی از تنبلیته یا دروغ گفتی
زهرا
||
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
امیدوارم خدا کمکت کنهک ب خواستتون برسید
زهرا
||
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
راستی یعنی چی همه چي رو از جانب خود خدا ميدونم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
||
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
سلام -ازدواج کردی بلاخره یا نه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آدم بی دینی نیستم
حرفای شما رو هم یه طوری قبول دارم
اما شاید مثل کسی باشه که بیستو سه سال داشته باشه و راضی به گناه نامحرم نباشه .. کسی هم از وضعش خبر نداشته باشه شدید هم عاشق یکی باشه
خدا اگه اون بالایی دستمو بگیر
سلام ماکه خواستگار نداریم چی کارکنیم ؟چراهمیشه باید حق زندگی برای متاهل ها باشه ؟اصلا چرا قانون صیغه رو بری دخترها مرسوم نمیکنند ؟چرا توی ایران مثل کشورهای اروپایی ازسن 18سالگی ازادی تصمیم گیری نیست.؟چرا بعضی ها نفسشون از جای گرم در میاد ؟چرا ما بدبختها رو درک نمی کنند آیا این عدالته؟؟
سلام مطالب خوبی رو خوندم ،همگی به ی نوعی بیان کننده مشکلات بودن،من خودم دو ماهی میشه نامزد کردم،به امید خدا 12 اردیبهشت ک مصادف با روز تولدمه و ولادت حضرت علی روز عقدمون هستش ما تصمیم گرفتیم عقد و ازدواج رو یکی بکنیم و هزینه ها رو به حداقل برسونیم و با کمک خدا هر چه روزتد بریم سر خونه زندگی مون،باور کنید خدا مشکلات و طوری حل گرده ک خودمم باورم نمیشد بقیه شم به امید خدا حل میشه اما دوستان خوب ک خانواده ها چشم و هم چشمی رو کنار بزارن و برای جوانان سخت نگیرن،جوونام توقعاتشونو بیارن پایین،پسرا زحمت بکشید کار کنید درآمدتونم پس انداز کنید،تا میتونید تو دل مادر خانم آینده تون جا باز کنید بقیه مشکلاتتون حل میشه ان شاءالله،در پایان آرزوی خوشبختی برای همه ی جوونامون دارم،مؤید باشید و به خدا توکل کنید و تلاشتونو مضاعف کنید
ای بابا ,الان دختر قانع پیدا نمیشه که بخوای ازدواج کنی, بنده به فرمایشات حدیث اعتقاد دارم, با فقر نداری میخوام ازدواج کنم الان تو زمونه دختری پیدا میشه بیاید, یه چیزی میگید, ولی آهای اونای که مسئول دیر ازدواج کردن امسال بنده شودید یا کاری از دستون میاومد انجام ندادید اگه حقی تو گردنتو باشه انجام نداديد, اون دنیا میدونم چیکارتون کنم , به امید اون روز،
سلام به همگی
یه بار در 24 سالگی می خواستم ازدواج فامیلی کنم. از اون جواب رد شندیم بعد با همکلاسی ام خواستم ازدواج کنم اونم طلب کار بود (ببخشید آ) حالا هم وضع فقیرانه مانع ازدواج می شه. یه مدت کار داشتم ولی حالا هیچ امیدی به ازدواج ندارم مگر خدا خودش کمک کنه!
اقا من ازدواج میخام ولی هرچی به امام رضا(ع) میگم خبری نیست که نیست.حالا میخام میلاد جوادالائمه برم حرم سفت تر بخام شاید فرجی شد شما هم برام دعا کنید.یاعلی
سلام،من ۶ماهه که عقد کردم ولی نمیدونم چرا از روزی کهذعقد کردم اوضاع کار همسرم بهم ریخته باورتون نمیشه خیلی حس بدی دارم احساس میکنم قدمم برکت زندگی همسرمو برده قبلا خیلی خوب کار میکرد ولی الان چند روز میشه حتی یه مشتری هم نداره نمیدونم چیکار کنم
سلام
مطالب خوبی بود
ولی دوستان توجه کنید تا کار ندارید و سربازی نرفتین ازدواج نکنین که خدا صب به صب پول زیر بالشتتون نمیذاره ها
خدا به کار برکت میده و زمینه پیشرفت فراهم میکنه اگر ی جاهایی کم میاری یا زیاد از حدت بهت میرسه داری با مال و منال امتحان میشی تو سختی و نداری سراغ مال حرام نباید رفت تو دارایی هم غرور نباید ادمو بگیره و انفاق یادش نره
یاعلی
من مجردم خیلی خواستگار داشتم اما هر سری ک خواستگار برام میاد ب امید اینکه یکی دیگه بیاد ک شرایطش از قیه بهتر باشه بهشون جواب منفی میدم نمیدونم چرا خیلی هم از ازدواج میترسم نمیدونم چرا برام چشم پاکی و ایمان طرف مقابل خیییلی برام مهمه خیلی خیلی زیاد فقط از خدا میخام همچین ادمی نسیبم کنه نمیگم اون خواستگارام این شرایط رو نداشتن من اون موقع یا قصد ازدواج نداشتم یا از این ک اون ادم نتونه خوشبختم کنه میترسیدم یکی از خواستگارام شرایط خیلی خوبی داشت ولی افسوس ک از دستش دادم الان قصد ازدواج دارم و ب خدا همش میگم کسی ک این دفه امد کسی باشه ک تو واسم انتخاب کرده باشی هر کس امد فک میکنم تو اون رو واسم فرستادی توکلم رو به تو میکنم دلم میخاد کسی ک قراره شریک زندگیم بشه رو خدا واسم انتخاب کنه چون همیشه ب این موتقدم ک محاله ممکنه خدا چیزی رو واسه ما انتخاب کنه یل چیزی رو برای ما بخاد ک به صلاحموتن نباشه . به نظرم مهم ترین چیز تو زندگی ایمانه طرفه و این ک اون ادم برات ی نردبان باشه ک ب خدا برسی برام خیلی دعا کنید دوستان ک به این خواستم برسم .التماس دعا
من مجردم خیلی خواستگار داشتم اما هر سری ک خواستگار برام میاد ب امید اینکه یکی دیگه بیاد ک شرایطش از قیه بهتر باشه بهشون جواب منفی میدم نمیدونم چرا خیلی هم از ازدواج میترسم نمیدونم چرا برام چشم پاکی و ایمان طرف مقابل خیییلی برام مهمه خیلی خیلی زیاد فقط از خدا میخام همچین ادمی نسیبم کنه نمیگم اون خواستگارام این شرایط رو نداشتن من اون موقع یا قصد ازدواج نداشتم یا از این ک اون ادم نتونه خوشبختم کنه میترسیدم یکی از خواستگارام شرایط خیلی خوبی داشت ولی افسوس ک از دستش دادم الان قصد ازدواج دارم و ب خدا همش میگم کسی ک این دفه امد کسی باشه ک تو واسم انتخاب کرده باشی هر کس امد فک میکنم تو اون رو واسم فرستادی توکلم رو به تو میکنم دلم میخاد کسی ک قراره شریک زندگیم بشه رو خدا واسم انتخاب کنه چون همیشه ب این موتقدم ک محاله ممکنه خدا چیزی رو واسه ما انتخاب کنه یل چیزی رو برای ما بخاد ک به صلاحموتن نباشه . به نظرم مهم ترین چیز تو زندگی ایمانه طرفه و این ک اون ادم برات ی نردبان باشه ک ب خدا برسی برام خیلی دعا کنید دوستان ک به این خواستم برسم .التماس دعا
سلام
دختری رو میخوام که با شرایط عجیبی عاشقش شدم و شرایط طوری که نمی تونم ببینمش و این ماجرا اذیتم میکنه خانواده منم چون میگن دقیق ندیدیش قابل اعتماد نیست این ازدواج و بیخیال شی بهتره و الانم سکوت کردن فقط
انقدر استخاره گرفتم نذر کردم اما هیچی به هیچی چیکار کنم نمیدونم
شما بگید چیکار کنم دوستش دارم استخاره ها هم بد میاد بین خدا و اون دختر گیر کردم
و ترس از بد بودن این ازدواج انقدر بهم فشار آورده که به دختر طفل معصوم تهمت میزنم و بد و بیراه میگم !
سلام به تمام جوان های عزیز خواستم بگم مراقب باشین
من از روزی که ازدواج کردم تمام درها بروم بسته شد با اینکه هم در شرکت نفت هم کارای کامپیوتری
انجام میدم به یچ جا نمیرسم و به زور از پس اجاره خونه 50 متری بر میام کل ماه رو بزور شکممونو سیر می کیم
بعد دیدم میگن بچه بیاد روزی زیاد یشه با اجازتون از 5 ماه پیش من همسرم دو ایی گشنگی رو تحمل میکردیم
الان با وجود بچه سه تایی فقط پول پوشک وشیر خشک افزوده شد به شوخی گفتم ولی نمیونید شرمده زن و بچه شدن یعنی چه
از خجالت روتون نشه خونه برینو تا صبح از شرمندگی سر به دیوار بزنید تازه وقتی ازدواج کردین سنگ انداختن
جلوی پاتون جوری که ارزو کنید ای کاش از مادر زاده نمیشدید حاظرم هر جایی و با هر کسی صحبت کنم اگر پدر پولدار و پشتوانه مالی ندارید به هیچ وجه ازدواج نکنید و چند نفر دیگه رو بد بخت نکنید . از ما گفن بود
سلام من مشکل همه رو درک میکنم خودم الان 23 سالمه دانشجو هستم یه کار با حقوق خیلی کم هم دارم . از نظر چهره هم به گفته ی دیگران زیبا هستم اما یک بار مامانم برام رفت خواستگاری دختره و مادره خیلی راضی بودن اما پدره بخاطر بی پولیم گفت نه و روی حرفشم موند بقیه ی خانواده هام همین افکارو دارن پس مقصر خانواده ی دختره نه ما پسرها وگرنه هر پسری مثل من پاک موندن و ازدواج کردن رو ترجیح میده.
دیدم هیچ خانم ازدواج کرده ایی اینجا نظر نداده گفتم نظرم رو بگم . همه این احادیث درست اما قبول کنید یه حداقل هایی باید وجود داشته باشه و بعد هم شماها که نمیخواید عروسی خوب بگیرید و مهریه پایین میدید و اینا لطف کنید به مادرتون و خودتون یاد آوری کنید جهیزیه وظیفه زن نیست لطفشه دندون اسب پیشکشی هم که نمیشمرن چطور اونجا مارک و نوع جهیزیه بررسی میشه و توقع میشه
بعد هم الان آقایونی که میبینم اکثرا دنبال دختری هستن که خانواده دار و کارمند یا خانواده پولدار داشته باشه این دخترا خواستگار زیاد دارن اما دخترایی که وضعیت خانواده شون خوب نیست تک و توک اونم بیشترشون مشکل اخلاقی دارن
حالا دونفر نیان بگن نه ما اینجور نیستیم چون تو فضای مجازی اکثرا میشن پیغمبر زاده و پاک و روشنفکر
سلام من شغل دارم پول نقد 60 میلیون دارم تازه خونه هم دارم هیچ قسط هم ندارم به پدر ومادرم گفتم برین خاستگاری فلان دختر واسم اونا بهم گفتن تو هنوز کوچیک هستی تا دوسال منو پیچوندن حالا دختره ازدواج کرد حالا مشکل از منه یا خانواده خدا کسی هست درد دلمو بشنوه
علیک سلام بنظرم شما که اوضات اینجوریه اگه سنت بیشتر از 20 ساله دلتو به دریا بزن از این به بعد عاشق که شدی خودت برو خاستگاری اونوقت خانوادت هم متوجه میشن که بچه نیستی. موفق باشی
خدا خواست ازدواج نکردی قدر خانواده و بدون تمام پسانداز ت میرفت پای مهریه یک سری به دادگاه خانواده بزن برو صیقه کن علاف دادگاهها نشی دین باید به روز باشه عهد بوق خانهدار بودن مهر کمکشون بود آبرودار بودن الان همه سر کار میرن این قانونها جواب نداره
سلام تشکر از احادیثه زیبا و دلنشینی که گذاشتین امیدوارم ازشون عبرت بگیریمو بهشون عمل کنیم در ضمن در کنار این احادیث احساس میکنم جای این حدیث واقعا خالیه
خداوند ب جبرییل میفرماین که ب رسول الله ص برسونن که دختران باکره ب منزله ی میوه ی روی درختن
زمانیکه میوه ی درخت برسه و چیده نشه افتاب میزنه فاسدو ترشیده میشه و باد میندازش
دوشیزگانم اگه برسن ب اون چیزیکه زنان میرسن دوایی ندارن جز شوهر کردن وگرنه از فساد در امان نمیمونن چون بشرن
و رسول الله بالای منبر رفتن و ب مردم خبر دادن
من دو ساله با توکل به این كه نبايد از ترس فقر از ازدواج دوری كرد ازدواج کردم. ولی هر روز همه درها به رومون بسته شد.من و شوهرم هر دو اهل دین و نماز و روزه هستیم.اما چرااااا؟؟؟؟؟؟؟؟
من کار با درآمد مناسب دارم با نون حلال.قیافه و تحصیلات هم دارم.سربازی هم رفتم.اخلاقم خیلی خوبه.چند جا رفتم خواستگاری گفتن شغلت کلاس نداره.تازه همشون هم کفو خانواده ما بودن.حالا می ترسم جایی برم خواستگاری.شاید دلشون یک داماد دروغگو و پولدار ميخواست.
سلام ب همه:آیا کسی ک چند سال پیش(4-5) پیش ب اجبار پدر و مادر دختر مورد علاقه آنها را باهاش ازدواج کرده و حالا خود پسر عاشق یک نفر دیگر شده و دوس دارد با دختر مورد علاقش ازدواج کنه تکلیفش چیست؟؟خواهشا راهنمایی
اینقدرسخت شده ازدواج که اصلاامکان عاشق شدن ورسیدن بهم نیست.
کسی ک تمام وجودمه بخاطراختلاف نژادی ازم گرفتنش ونابودم کردن
عمل به این احادیث تازمان ظهورممکن نیست.
نمیدونم چرامامسلمونافقط یک نژادراخوب ومسلمون میدونیم وبقیه برایمان اهمیتی نداره درصورتی اسلام تنهادین که مخالف نژادگرایی است
باسلام به همه دوستای خوبم
من همین الان با این سایت آشنا شدم و همه پیامهارو خوندم
من دختری هستم که خواستگار خوب زیاد دارم. اما متاسفانه با یک نفر قرار ازدواج گذاشتم که از نظر تحصیلات و سطح علمی خیلی خوبه اما شغل درخور شخصیت و تحصیلاتش نتونسته پیدا کنه و از نظر مالی مشکل داره، متاسفانه پدرشم هم بخاطر رکود بازار نمیتونه کمکش کنه
حالا همه اینا به کنار، من جدیدا متوجه شدم که خیلی عصبیه، ما همکلاس هستیم، تا حالا دوبار پیش اومده که من و جلو دیگران تخریب کرده و رفتار بدی باهام داشته. رو همین حساب هم، من خیلی الان نگرانم و باهاش اتمام حجت کردم که اگه یک بار دیگه این رفتار و ازت ببینم به این ارتباط ادامه نمیدم.
من از نظر مالی رفاه نسبی دارم و برام سخته که با کسی ازدواج کنم که اوضاع مالی خوبی نداره، اما طبق شناختی که از این آقا دارم، حس میکنم که آینده روشنی میتونه داشته باشه.
از وقتی هم که به زندگی من راه پیدا کرده خواستگارهای با موقعیت های عالی بیشتر از قبل برام پیش میاد (استاد دانشگاهی که هیئت علمی هست، کسی که کارخونه داره و یه خونه ویلایی 450 متری تو بهترین نقطه شهرمون داره و..)
نمیدونم خدا داره امتحانم میکنه با این موقعیتها، یا اینکه من دارم اشتباه میکنم و بدون فکر به اونا جواب رد میدم
به هر ترتیب من میخوام که به تعهدم پایبند باشم ولی نمیدونم واقعا زندگیمون با حساسیتهای بیش از حد این آقا سرانجامی خواهد داشت یا نه.
میترسم که پیش مشاور هم برم. میترسم که چیزی خلاف میل باطنیم بگه و اوضاع ذهنیم بدتر از اینی که هست بشه
درمورد سایتتون هم یک پیشنهاد دارم
چه اشکالی داره که اعضایی که تمایل به ازدواج دارن، اینجا باب آشنایی باشه براشون و اسباب ازدواج براشون فراهم بشه؟ نه مثل سایتهای همسر یابی هاااا، اما میتونین تو این امر خیر قدمی بردارین.
برای همه دوستای گلم آرزوی سعادت و خوشبختی دارم. میبخشید که پرحرفی کردم
سلام.به همه اونایی ک پیاممو میخونن.اول به دوست بالا خواهرمون مینا .در مورد این حرفتون حتما یکیو انتخاب کنین که کاملا بهتون بخوره.هم اخلاق هم سطح مالی حالا اگه چند پله از شما پایین تره اشکال نداره ولی نباید تفاوت ها خیلی زیاد باشه چون اون موقع اگه زندگی شروع بشه هر دو طرف عذاب میکشن.بعدم به هیچ کس هیچ قولی ندید حرف یه عمر زندگیه شوخی نداره با کسی.........طرفتونو ببینید از نظر دین و ایمان .واخلاق خوب باشه بعد برید در مورد بقیه موارد فکر کنید....یا حق..
برم سراغ حرف خودم من ۲۴سالمه وضع اقتصادیمم داغون.بی کار...ولی توکل به خدا....هر وقت بهش توکل کردم مشکلات بزرگ برام راحت حل میشه ولی شرمندشم ک خیلی وقتا از یادم میره به جای فکر کردن به خودش به مشکلام فکر میکنم اونم مشکلامو حل نمیکنه تا دوباره به خودش برگردم دوستان دعا کنید برام منم برای شما دعا میکنم......
سلام
ج یلدا . خواستگارت تحقیق کن خوبه یاعلی معطل نکن.
مثال نوح وپسرش.مالک اشتر به امیر المومنین در جنگی گفت من ازشما بیشتر دشمن را کشتم مولا گفت مالک من نگاه به طرف میکردام اگر از نسلش یک محب یا شیعه خود را میدیدام نمیکشتم.
پدر دشمن سر سخت علی ع پسر محب مولا بود.
تاریخ نگاه کن
سلام.24 سالمه دانشجوی ارشدم سربازی رفتم . چند روز پیشم استخدام آموزش و پرورش شدم. قیافمم خوبه اهل نماز و خدا هم هستم، اما از یه همکلاسی رسما خواستگاری کردم دیشب بهم جواب رد داده میگه اخلاق و روحیاتمون با هم سازگار نیست... منکه همه شرایط رو دارم از خدا دختر خوب میخاستم که پیدا شد اما اونم جواب رد میده دیگه منه جوان به کجا باید برم؟
پاسخ ها
زهرا
||
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
نگران نباش
لیل
||
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
حتما کسی پیدا میشه که تورو بخاد . واسه کسی تب کن که واست تب کنه . ای کاش پسرا این حرفمو درک میکردن و با گفتن دوست دارم به اونا نمیذاشتن و برن ولی وقتی میگی نه ارزش واسم نداری همش میان دنبالت
سلام دوستان. الان28ساله ام خیلی زیبا و فوق لیسانس ودرامد از راه خیاطی دارم. همیشه هم ایمان و نجابتم رو حفظ کردم.خانواده مومن و سرشناسی دارم.. اما دریغ از 1مورد نسبتا خوب. از سن11سالگی خواستگار پشت هم داشتم اما فقط2-3تاشون نجیب بودن ک یکیشون قدش10-15سانتی ازم کوتاه تر بود و گران فروشی هم میکرد. اون یکی هم که 5سال به پاش نشستم باوجود گرفتن دکتری کل خانواده اش به نون شب محتاج ان. کارشون به جایی رسیده که با وجود سالم و باایمان بودن و 3تا بچه بالای لیسانس ساکن حلبی اباد شدن. تازه 3سالی هم هست که خودش با دکتری حتی خرج یومیه اش در نمی اد. (پدر هم نداره و مادرش هم واقعا از نظر اخلاق مشکلات جدی داره اصلا هیچ رفتار انسانی ندارن متاسفانه چه برسه به1خانم مسلمان).......؟؟؟؟؟؟؟؟؟تکلیف چیه؟ نه مورد خوب هست نه مجرد بودن خوبه. فکر نکنم کسی اندازه من از صبرو نماز کمک گرفته باشه اما مثل این که بعضی از ما جوون های این مملکت به خاطر پاکدامن موندن یا دزدی نکردن باید ارزوهامون و به گور ببریم!!!!!!!!!!! تنها نبودن-عاشق شدن-پدرومادر شدن.......یا به قول دوستی هجرت کنیم شاید توی بلاد کفر مسلمون یا اسلام پیدا بشه
پاسخ ها
بهروز
||
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
نمیدونم والله چی بگم طناز خانوم...دقیقا دخترای خوب میمونن اونوقت اونایی که دوس پسر دارن مخ پسره رو میزنن و شوهر میکنن.... امیدوارم به زودی یه فرد مناسب براتون پیدا شه یاعلی
سلام.اصلا به پای کسی نشستن معنی نمیده.
ازدواج اصلا چیزی نیست که این جوری بشه باهاش برخورد کرد.
باید دختر و پسر آزاد باشن تو تصمیم گیری.
من ۲۵سالمه. ویه دختری رو چند ساله میخواستم ولی چون شرایط کارو تحصیلم مشخص نیست مطرح نکردم.چون درست نمیدونستم یکی رو منتظر بزارم تا حالا ببینیم چی میشه..
هفته پیش هم یه خواستگار خیلی خوب گیرش اومد و دو ماه دیگه عقدشونه
الان.میفهمم که کارم خیلی درست بوده چیزی نگفتم...
حالا هم تلاشم رو واسه درس و پیدا کردن یه کار خوب ادامه میدم.توکل به خدا
من عاشق يه پسري هستم كمكم كنيد پسره عاليه با اخلاق شاغل خوش تيپ وقيافه ولي بابام ميگه باباش نزول ميده به هيچ عنوان راضي نميشه من با دل خودم چيكار كنم من مي خوام با پسره زندگي كنم چيكار با باباش دارم دلم خيلي شكسته كي من وبابام به توافق ميرسيم
پسری 28 ساله هستم.سرم تو لاک خودم ودختری هم تو زندگیم نیست.12 میلیون تومان هم پول دارم.کار هم دارم ولی به صورت قراردادی ووقتی پروژه تمام بشه دوباره بیکار میشم.دوست دارم ازدواج کنم ولی یه عده منو میترسونن که ممکن از نظر مالی به فقر بیافتم .جه کار کنم؟؟؟
من یه دخترم. برام جالبه اینکه اون ویژگی که خیلی پسرا دنبالشن (قناعت) من دارم و دنبال کسی هستم که با اخلاق و در حد خودم (فوق لیسانس) یا لیسانس تحصیل کرده باشه و یه شغل لازم برا زندگی هم داشته باشه اما دستم تا حالا به همچین آدمی نرسیده، از طرفی هم زیاد میشنوم کسانی که معیارای منو دارنو دنبال شخص نوعی (مث من) هستن !!!!!!!!!!!!
اما پسرا هم دختر خوب به سختی پیدا میکنن.... فک میکردم این فقط مشکل دختراس.
در ضمن باید اضافه کنم، آهای اونایی که میگید مشکل از دختراس که سطح توقعشون بالاس و این حرفا..... من فک میکنم مشکل تا حد زیادی برمیگرده به خانواده ها. من به نظر دیگران خیلی دختر خوبی هستم، اما چون خونمون اونطور که خانواده ی خواستگار میخواست مجلل نبود!! خانواده پسر دیگه جلو نیومدن... با اینکه خونمون حدی از آراستگی رو داشت و اونا میدونستن که خودم دختر خوبی هستم، پس بنظر من مشکل اغلب اوقات از سختگیری ها و توقعات بی جای خانواده هاست، گاهی خانواده ی دختر و گاهی پسر.
و البته توقات فقط از طرف خانواده ی دختر یا دختر نیس.... طرف پسر هم خانه پدری آنچنانی میخوان و جهیزیه آنچنانی!! و اگه در اون حد نباشه گاهی منتش تا آخر عمر بالا سر دختر میمونه... اینارم بگید لطفا.
سلام من یه خواستگار داشتم ک خیلی خوب بود ولی خودم کاری کردم ک بره یعنی خیلی بهش دروغ میگفتم و خیلی هم بلند پرواز بودم اون موقع من 16 سالم بود الان 24 سالمه . الان ک بزرگ تر شدم فهمیدم ک ادم به هر کسی دروغ بگه به شریک زندگیش نمیتونه دروغ بگه بعد از 9 ماه ک از رفتنش گذشت واقعا عاشقش شدم چون خیلی پسر با ایمان و خوبی بود . سال 91 رفتم مشهد اونجا یادم افتاد ک هر کسی سفر اولش باشه هر چی از امام رضا بخواد بهش میده منم اون رو از اقا خواستم گفتم من پشیمونم از رفتارام الان میفهمم ک ادم به هر کسی دروغ بگه به شریک زندگیش نمیتونه دروغ بگه . نشد دیگه و اون 3بعدش ازدواج کرد . نمیدونم اون روزی من نبوده چون میگن ادم نباید بابت از دست دادن روزیش خودش رو اذیت کنه البته من خودمم میدونم ک رفتارم اشتباه بود . بعد از اون از خدا خواستم ک یه نفر بهتر و با ایمان تر از اون رو نصیبم کنه گفتم اگه این کار رو بکنی سعی میکنم همه مسائل اسلام رو رعایت کنم . ک هنوزم کسی رو قسمتم نکرده اما انقدر ایمان من رو قوی کرده ک همه اش حس میکنم اون ادم ک قراره قسمتم بشه خیلی ادم با ایمانی هست امیدوارم خدا کسی رو قسمتم کنه ک در کنار اون ادم و با اون ادم خدا رو به معنای واقعیش در ک کنم
برام دعا کنید دوستان
سلام
امیر هستم ۳۴ ساله ساکن نارمک تهران به همراه فرزند هفت سالم
زندگی میکنم
اگر خانمی با شرایط بالا مشکل ندارند و تصمیم برای زندگی
و ازدواج دایمی در شرایط کاملا شرعی و عرفی تمایل دارند
لطفا ..
سلام, واسه ازدواج کردن هیچ شک و تردیدی نکنید خداوند رحمان ورحیم است کسی ک حتی ب فکر ازدواج هست رزق وروزیشو خدای متعال میرسونه واگر خداوند قرار باشه ب هر کسی ک ازدواج میکنه ثروت بده خب همه ازدواج میکردن و پولدار میشدن,بگذارید ب مصلحت خدا اگه از صابرین باشین و مؤمن باشید خداوند را سپاسگذاری کنید از بهشتیانی خواهید بود ک خداوند لطف و کرمشان را بسیار بیشتر از انهایی ک داشتن در دنیا عنایت خواهد کرد.خواهرانووبرادرای عزیزم ازدواج کنین و پاک زندگی کنین.خداوند بامؤمنین است.
وقتی شوهرم اومد خواستگاری نه خونه داشت نه ماشین نه پول نه خانواده درست حسابی پدرم ادم با ایمانیه وقتی دید پسر کاری و با ایمانیه همه چی و اسون گرفت گفت چون به منم موقع ازدواج سخت نگرفتن منم سخت نمیگیرم . حالا بعد 17 سال زندگی شوهرم تو سرم میکوبه میگه حتما عیب و ایرادی داشتی که به منی که هیچی نداشتم اینقد راحت زن دادن . منم یه دختر افتاب مهتاب ندیده 20 ساله بودم . واگذارش کردم به خدا. منظورم اینه که بستگی به شعور و جنبه طرف مقابل هم داره.
پاسخ ها
زهرا
||
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
اره راست میگی عزیزم
زهره
||
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
توی اقوام ما هم خیلی اتفاق افتاده این افراد قدر نشناس .
سلام
با توجه به حدیث مربوط به امام صادق)ع( که جوان نباید از فقر بترسه من با همین امید رفتم جلو نمیگم پسر پیغمبرم ولی حلال و حروم سرم میشه خانواده دختر و خود دختر قبول کردن اما چون کار ندارم تا اخر ماه رمضان فرصت دادن یه شغل مناسب پیدا کنم اما شما بگید تو یه کشور صنعتی وقتی برا یه مهندس مکانیک کار نیست من چکار کنم .اگه کار مناسب پییدا نکنم مجبورم به عنوان کار گر ساده جای مشغول بشم و میدونم اونوقت جواب دختر مورد نظرم نه
والا الان هرکی دختر دم بخت داره میگه اول دین و ایمان پسر برام مهمه اما وقتی یه جوان متدین میره جلو به دلیل نداشتن کار ردش میکنن
سلام
با توجه به حدیث مربوط به امام صادق)ع( که جوان نباید از فقر بترسه من با همین امید رفتم جلو نمیگم پسر پیغمبرم ولی حلال و حروم سرم میشه خانواده دختر و خود دختر قبول کردن اما چون کار ندارم تا اخر ماه رمضان فرصت دادن یه شغل مناسب پیدا کنم اما شما بگید تو یه کشور صنعتی وقتی برا یه مهندس مکانیک کار نیست من چکار کنم .اگه کار مناسب پییدا نکنم مجبورم به عنوان کار گر ساده جای مشغول بشم و میدونم اونوقت جواب دختر مورد نظرم نه
والا الان هرکی دختر دم بخت داره میگه اول دین و ایمان پسر برام مهمه اما وقتی یه جوان متدین میره جلو به دلیل نداشتن کار ردش میکنن
سلام به همه
یخورده ماهم اینجا درد دل کنیم
من 33سالمه و معلم هستم دخترا شکر اسباب زندگی هم دست پا شکسته دارم و ی ماشین هم دارم
والا هرجا می رم اگر بگم ندارم و حقوقم کمه فرداش جوابشون منفی
اگر بگم دارم و دخترا شکر می رسه میبینم فردای خواستگاری توقع طبق طبق دختره زنگ میزنه خونه جدا میخواد و ....
اگر بگم دارم ولی متوسط هست و باید حسابگرانه پیش برم بهم میگن خسیس
خلاصه هردم ازین باغ بری میرسد
نمیدونم والا چطوری بگم بهشون که جواب خانواده دخترا منفی نشه
به اندازه موی سرم رفتم خواستگاری
تا یادم نرفته بگم ی دسته دیگه دخترا هستن اول می ری خواستگاری میگن مااا دنباله ی آدم با ایمانیم فردا زنگ میزنه میگه ببخشید چون دنیا گرونه اینا و پسر شما درآمدش پاینه شرمنده ایم
دسته دیگه دخترا وقتی می ری خواستگاری اگر عرب باشن میگن همه چی با پسره دختر لخت پتی میاد معنی نداره هم دختر بدیم هم کمک کنیم تا وصلت جور بشه بعد از شیر مرغ تا جون آدمی زاد میندازن گردن پسر
اگر مثلا اصفهانی باشه همه چی نیاره تمام کمال بعد کلی منت می زارم سرت که خاک برسرت همه چی بابام داده
اگر کرد باشه تا بفهمن کرد نیستی اصلا رات نمیدن برس خونشون
و.......
خدا وکیلی همه این کیسا که گفتم رو رفتم تجربه کردما از خودم در نمیارم
هااااااا ی تیپ خانواده ها هستن خب همه چیشون خوبه اما دحترشون پکیج کردن میگن خوبه حرف نداره
بعد وقتی می ری خواستگاری دختره خانوادش میگن پسر حق نداره قبل ازدواج دخترا ببینه ای بابا پس من پسر چطور بفهمم دختره مناسبی هست یا نیست
سلام.۸۰٪مشکل ازدواج برمیگرده بخانوادها.درسته خانواده باید نگران فرزندش باشه.اما نباید به انتخاب درست فرزند یا تقاضای درست فرزندشون دست رد نشون بدهند.مشکل از خانوادهاست که سختگیری میکنن............
چند وقت پیش یه خاستگار داشتم که اونم اولش بیکار بیکار بود مثل پسرای این سایت حرف میزد زد توی سازمانی استخدام رسمی شد دیگه خدا رو هم از یاد برد منم که براش ایده آل نبودم الان از دیگران میشنوم هر روز خاستگاری یه نفر میره و شرایط خوبشو میگه و بعد دختره رو رد میکنه مثل عقده ای ها (خیلی از این موارد برای خودم و دوستانم اتفاق افتاده که میرن جلسه آشنایی چه حرفی بزنن چه نزنن پسره فرداش دیگه زنگم نمیزنه تشکر کنه که وقت گذاشتی اومدی چه برسه به) . دخترا دیگه نمیدونن چیکار کنن فوق لیسانس باشی میگن ما از خودمون بالاتر نمیخایم دیپلمه باشی میگن بیسوادی ما زن تحصیلکرده میخایم خانه دار باشی شاغل میخان شاغل باشی میگن خانه دار میخان (پسرا دنبال زنی با اسب سفید هستن که بیاد دنبالشون).
سلام. دوستان بنظرتون بایدچکارکنم منم بیکاربی شغلم درحال حاضرولی حتی کارگری هم انجام هرچه به خانواده میگم زن میخام میگن ماهیچی نداریم توهم بیکاری و....نمیخامم بی احترامی کنم به خانوادم وجنگ دعوا را بندازم اما من امیدم بخداست وهرچی میگم خداکمک میکنه خانوادم قبول نمیکنن اعصابم داغون چکارکنم چرا هیشکی کمکم نمیکنه چراکسی درکم نمیکنه.@@@@@@@@@@@_
در ضمن اینم بگم لیسانس مهندسی ریاضیات دارم واحتمالاپاییز باز میرم دانشگاه واسه ارشد ولی دولتی قراربخونم الانم کم وبیش کار کارگری انجام میدم ولی خب چرا دولت بفکرمانیست چراخانواده چرا پولدار بجای حج رفتن یه کمکی توازدواج مانمیکنن یعنی حتمابرم گناهکنم خسته شدم ازتنهایی27سالمه لطفاهمه کمک هم کنیم
راستش ازدواج خوبه
ولی من چندین بار قصد ازدواج کردم به دلیل اینکه تو سنم که 30 ساله پول ندارم بهم ندادن.
دیگه پشیمون شدم از ازدواج و تصمیم گرفتم به کشورم خدمت کنم.
الان دکتری برق دارم
منظورم اینه ازدواج مال همه نیست .
اگر توانشو نداری
شاید خواست خداست و رسالت تو در برابر بقیه مردم کشورت چیز دیگه ایه .
شاید بهتره سخت نگیریم
منظورم از خوب داشتن ایمان وقناعت و اخلاق و خانواده خوب هست
ولی متاسفانه تو جامعه کسی کارخیر انجام نمیده و موردهای خوب و ب هم معرفی نمیکنه یا میترسه یا حسودی میکنه
من با توکل بر خدا رفتم و ملاکم ایمان بود اما گیر بد آدمهایی افتادم چرا به هم دیگه تعارف خواهرم برادرم میگید ، کدوم خواهر برادر ، چرا نمیرید آمار 82 درصدی طلاق رو نگاه کنید ، کی گفته دختر خوب پیدا میشه ؟ غلط اضافی ، پیغمبر فرمود زمانی میرسد که نباید ازدواج کنید ، حلت العزوبه ، مجرد بمانید زیرا زنان شما دین شما را میگیرند به وسیله ی توقعات زیاد ، این قسمت از حدیث حلت العزوبه رو در ترک افطار جامع احادیث سرچ کنید بعد بدید یه طلبه براتون ترجمه کنه.
فقط پول پول پول پول داشته باشی ده تا زن میتونی بگیری.
من 25 سالمه هیچ وقت ازدواج نمیکنم هیچ وقت و هرگز چون پول ندارم. پول داشتم قطعا ازدواج میکنم. چون آدم بدون پول وقتی ازدواج میکنه یه آدم دیگه رو هم بدبخت میکنه. پس پول نباشه ازدواج هم نباشه.
پوووووول همه کاره است
واوووو فکر میکردم فقط من مشکل ازدواج دارم اما انگار همه دارن ..من یه دوستی دارم سی سالشه خیلی خوشگله شاغلم هست ولی هر کی میاد براش فقط دوستی میخواد ازدواج نمیخواد پولدارا ازدواج نمیخوان فقیرا هم میخوان از این پول بگیرن خلاصه که درد ما نه پولداریه نه بی پولی اصلا انگار درد یه چیز دیگست...
کی گفته دخترا توقشون بالاس اتفاقا برعکس این پسران که توقعشون بالاس... دنبال یه دختره خوب و نجیب و زیبا و شاغل و پولدار میگردن که هیچی هم نخاد و خرج خونه زندگی رو هم بده ماشین و خونه ام داشته باشه....خوب گناه ما بیچاره ها چیه که رفتیم درس خوندیم حالا کار گیر نمیاد که شوهر کنیم....همه واستادن میگن فقط زن کارمند
اگه دختر وپسر هم دیگه رو از صمیم قلب بخوان دنیا وهمه ی لذت هاش تو چشمشون خیلی کوچیک میشه.حاضر میشن با حداقلا باهم زندگی کنند اینو میگم چون اعتقاد قلبی دارم اصل ازدواج خوب بودن طرفین وعلاقه دو طرفه هست نه پول و جهاز ومهریه انچنانی وتشریفات.
سلام،
شما که میگید ازدواج کنید همه رزق و روزی بعد از ازدواج میاد،الان من و خواهر برادرهام حاصل همچین ازدواجی اونم اون زمان که یکی کار میکرد بقیه میخوردن هستیم،تازه اونم جفتشون از اول سر کار میرفتن و تحصیلات داشتن! بعد سی سال سر اوضاع بد مالی طلاق گرفتن،ماهم قربانی این ازدواج نه خواستگار راه میدیم نه کسی رو خواستگاری میکنیم! حدیث که آه عرض کنم قرآنم بزارید جلوم این حرف تو مغزم نمیره
سلام
احاديث قشنگي بود
همه فكر مي كنن پسرا قصد ازدواج ندارن نه اين طور نيست سطح توقع ها خيييييليييي بالاست
مثلاًخودم با وجود اينكه بعد ٤سال خانوادمو با هزار مشكل راضي كردم كه برن برام جلو با وجودي كه خانواده گفتن كمكت مي كنيم هم از نظر مسكن و هم از نظر مالي تا اينكه درست تمام بشه و بري سربازي و سركار باز تا الان كسي قبول نكرده جالب اينجاست همه ي اين أفراد هم از خانواده هاي مذهبي ما هستند بعد همين افراد ميگن فساد تو جامعه زياد شده
سلام دوستان سن ازدواج مناسب 17 18 و 19 سال میباشد هم خدا میگه هم رهبر میگه هم قرآن میگه این که ایمان ها پایینه برا همینه وقتی آأم عذب دخترا رو میبینه ایمانش پایین میاد و دیر ازدواج میکنه و ..............
سلام.
ما همو انتخاب کردیم شناخت کامل داریم ولی خانواده پسر راضی نمیشن میگن قیافه دختر خوب نیست و از خانوادش خوشمون نمیاد. در صورتیکه خانم هم خوشگله هم سر سفره خانواده بزرگ شده استاد دانشگاست و تحصیلاتش از پسر بالاتره. خانوادش چون نمیخوان دلایل غیر منطقی میارن. 2 سال تفاوت سنی داریم میگن دو سال کمه باید پنج سال کوچکتر از پسرمون باشه.مشاوره ام رفتیم تایید کرد همه چیو ولی اصلا نرفتن که حرفایه مشاورو بشنون.
باسلام وعرض ادب.من یه جوان ۲۵ساله با مدرک تحصیلی فوق لیسانس اما بی پول که قصد ازدواج دارم ولی بعضی از افراد کوتاه فکر ومادی گرا با ازدواج من مخالفا چون پول ندارم ودر واقع انها فکر میکنند چون بی پولم حق زندگی ندارم .دلم خیلی گرفته خدایا
سلام من تازه ازدواج کردم با همسرم و خانوادشم هیچ مشکلی ندارم و اتفاقا اونا خیلی منو دوست دارن ولی پدرم همش بیکاری همسرمو میزنه تو سرمون و میگه طلاق بگیری راحت تری البته مشکل کارش هم به امید خدا به زودی حل میشه. کاش خانواده ها میفهمیدن که وقتی دختر و پسر با هم خوشبختن نباید بی دلیل تو زندگیشون دخالت کرد.
سلام منم ی ساله نامزد کردم 4 ماهه عقد کردم
اولش میترسیدم بدون کار برم خاسگاری با اصرار خانواده رفتم. همه میگفتن خدا درست میکنه. خدا خودش قول داده که برا ادم بیکار درست میکنه، نترس خدا باهاته برو
منم پا پیش گذاشتم به امید خدا....
خلاصه بگم دختر خانم خوبی بود پسندیدمش اهل نماز و خدا بود
ولی الان حدود یک ساله هرچی به این در و اون در میزنم از کار خبری نیست!!!!
چن وقته دیگه مجلس عروسیمه چیکار کنم؟؟؟؟؟
حتی پیگیر چند کار شدم که همش به در بسته خوردم. استخدامی هم که نیس چون پارتی ندارم.
پس اون خدایی که قول داده الان کجاست که به قولش وفا کنه!!!!؟؟؟؟؟؟
خدا خودش شاهده همه کار کردم برا این که ی شغلی دست و پا کنم ولی انگار یکی جلو همشو گرفته.
اون خدایی که قول داده الان کجااااااااااااااااااست؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سلام منم ی ساله نامزد کردم 4 ماهه عقد کردم
اولش میترسیدم بدون کار برم خاسگاری با اصرار خانواده رفتم. همه میگفتن خدا درست میکنه. خدا خودش قول داده که برا ادم بیکار درست میکنه، نترس خدا باهاته برو
منم پا پیش گذاشتم به امید خدا....
خلاصه بگم دختر خانم خوبی بود پسندیدمش اهل نماز و خدا بود
ولی الان حدود یک ساله هرچی به این در و اون در میزنم از کار خبری نیست!!!!
چن وقته دیگه مجلس عروسیمه چیکار کنم؟؟؟؟؟
حتی پیگیر چند کار شدم که همش به در بسته خوردم. استخدامی هم که نیس چون پارتی ندارم.
پس اون خدایی که قول داده الان کجاست که به قولش وفا کنه!!!!؟؟؟؟؟؟
خدا خودش شاهده همه کار کردم برا این که ی شغلی دست و پا کنم ولی انگار یکی جلو همشو گرفته.
اون خدایی که قول داده الان کجااااااااااااااااااست؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سلام.من 27سالمه.یک ساله که ازدواج کردم.وقتی مجرد بودم خیلی مشکل داشتم.از تنهایی گرفته تا سرزنشهایه اطرافیان..همیشه از خدامیخواستم اگه صلاح اونه ازدواج کنم اگه خداصلاح نمیدونه نباشه بهتره!
خداروهزارمرتبه شکر.خدایکی فرستاد واسه خاستگاریم از همه لحاظ عالیه.اما من قبل از اینکه جواب بدم فقط از ایمانش پرسیدم.وقتی شنیدم اهل نمازوقرآنه دیگه به هیچی فکر نکردمو ازدواج کردیم.الان خداروشکر خیلی خوشبختیم
سلام
من 19 سالمه و یه دختر خانمی توی زندگیه من هست که خیلی همدیگه رو دوست داریم.مامان اون خانم و مامان من با ازدواجمون مسئله ای ندارن،اما پدرامون یه مقدار مخالفت میکنن.مشکل اصلی من پدرمه ک میگه 1) سنت کمه و 2) درآمد کافی نداری و مهم تر از همه این ک میگه باید الان فقط حواست متمرکز باشه روی درس و دانشگاهت.راستی من دندان پزشکی میخونم و ترم 1 هستم.الان بلاتکلیف موندم...در مورد شغل هم زبان انگلیسی تدریس میکنم و یه درامد نسبتا مناسب برای اوایل زندگی دارم...اما نمیدونم پدرم رو چطوری متقاعد کنم!
توروخدا یکم راهنماییم کنید...:'(
دقیقا با اون خانومی که گفتن توقعاته پسرا بالاست موافقم.دختر زیبا باشه پاک باشه کارمند باشه خانوادش پولدار باشن تازشم مادر اقا داماد باید دارایی ها و اموال و وسایل خونه دخترو ورانداز کنه اخرشم هزار جور بهونه دربیاره.اونوقت خود پسر نه شغل بدردی داره دست به همه کارم زده اخلاق هم ک چه عرض کنم دختر بیچاره معیاراشو میاره زیر خط فقر که ازدواج کنه اونوقت خانواده پسر ناز و قر میدن
کاش پدرای عروسها بجای صف اول نماز جماعت بیان ۴ تا حدیث بخونن...خدا اخر عاقبت مارو بخیر کنه با این غیرت پدرااااا...عقد کردیم هنوز نذاشته با خانمم کنارهم باشیم...بدبختیه بخدا
پاسخ ها
باران
||
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
کی گفته درس با ازدواج جور د نمیاد .کلی ادم تو این دنیا بودن با اینکه همسراشون تحصیل دانشگاهی نداشتن اما مشوقشون شدن و ادامه تحصیل دادن خانوماشون وبه درجه ی بالایی رسیدن .....بنظرم همه چی به خود ادم بستگی داره ودید بازی که موقع انتخاب همسر داری ...
سلام.من بیس سالمه موندم ازدواج کنم یا نه.بخدا بعضی وختا بدجور ازدواج ب سرم میزنه ولی الان دانشجوی ترم یک عربی هستم بابام خیلی برام زحمت کشیده من تو سالای تحصیلیم تو بدترین شرایط گیرکردم حالا نمیدونم چیکارکنم میگن درس با ازدواج جور درنمیاد حالا چیکارکنم؟؟؟؟
حرفای مثبت ائمه راجع ب ازدواج کردن دل ادمو گرم میکنه.... من خواسگار داشتم ولی اصلا خوب نبودن..تازه این اخریه ،هنوز بهش جواب نداده بودیم توفامیل گفته بود من نامزدشم کارش خیلی زشت بود... اینا بکنار،،،بابامو خیلی دوس دارم تنها دلخوشیم تو زندگی بود تا اینکه دو شب پیش سر مسائلی کم اهمیت، برای اولین بار تو عمرم انچنان به من توپید ک نگو کلی حرف بارم کرد ...خیلی دلم شکست سه شبه باهاش حرف نمیزنم تو اتاقمم دوس ندارم ببینمش ... فک میکنم زیادی شدم ، فک میکنم الان نباید تو خونش میبودم ،،الان از خدا خواستم یکیو بفرسه باش ازدواج کنم برم ازینجا ،، دلم خیلی شکسته برام دعا میکنین؟؟؟ خواهش میکنم :(
شیرینی زندگی به همین گرمی وسردی هاست خواهشا بردباری به خرج دهید و تصمیم صحیح بگیرید
سلام.چند ساله که به یه پسرعلاقمندشدم اونم بهم علاقه داره ولی وضع مالی خوبی نداره مدام ازمن میخواد برم دنبال زندگیم با کس دیگه.خودش معتقده عر چی تلاش کرده ب دربسته خورده ودیگه کلا ناامیده .من واقعا نمیتونم ترکش کنم.اونم شایدزبانی راضی بشه دوباره تلاش کنه ولی در عمل و دلی چیزی از ش نمیبینم.من باید چیکار کنم
با سلام، به همه عزیزانی که قصد ازدواج دارند و یا ازدواج کرده اند و یا قصد ازدواج ندارند توصیه میکنم که سخنرانی های «خانواده و ازدواج موفق» «استاد حورایی» رو حتما دنبال کنید، مطمئن باشید خیلی مفیده و جواب خیلی از مشکلات و سؤالاتتون رو میگیرید و تأثیر زیادی در انگیزه و راهنمایی شما برای ازواج دارد، امیدوارم برای همه مفید واقع بشه، یا علی
منکه بدبخت شدم.از وقتی ازدواج کردم همش بد بیاری و سختی.هیچ برکتی در کار نیست.اصلا ازدواج نکنین.به همسر خوب و بد هم ربطی نداره.همسرم خیلی خوبه ولی من قبل ازدواج هم خیلی خوشبخت بودم هم دست به هرچی میزدم طلا میشد
ازدواج با آدم فقیر یعنی بد بخت کردن خودت
آدم باید چشماشو باز کنه با یه پول دار ازدواج کنه
عشق و اینا هم کشکه
قیافه هم مهم نیست
فقط پول مهمه
من با یه پسر همدانی ازدواج کردم . الان ماشین بی ام دبلیو داره
شوهر بی پول مفت نمی ارزه
تمام این که میگن ازدواج کنید خداوند هزینه اش و میده دروغ به عقلتون رجوع کنید من 10 تا از دوروبریامو میشناسم که ازدواج کردن و بدبخت شدن و دارن همش زیر بار بدهی پد شون در میاد یه حدیث دیگه هم هست که میگه بچه به دنیا بیارید خدا هزینه اش و میده به عقلتون رجوع کنید میشه بگید اون پدر و مادر های افریفایی که بچه به دنیا میارن اونوقت بچه اشون از گرسنگی خوراک کفتارها مشن چین اونوقت پس چرا طعام اونا داده نمیشه حتما میخوان بگن حکمتی توشه اره خوب معلومه همینو میگن چون جوابی براش ندارن
جالبه بدونید داداشم دختره تو آمریکا بود میگف هیچچی نمیخوام فقط شوهرم با ایمان و اخلاق باشه!
بعد اونوخ این داداشه پشمک ما میگه از قیافش خوشم نیومد!
ویجدانی با این داداش باید چیکار کرد؟
الکی یه مورد خوبو از دست داد که هیچ! میخواستم من برم خواستگاریش اونم زد بفنا داد دیگه رومون نمیشه:) بجون خودش
خدایی انتظارات رفته بالا چه دختر چه پسر!
شرایط تو ایران سخته ولی میشه یکاریش کرد، فن و حرفه بلد باشید کارم گیر میاد، طاقچه بالا نذارید واس همدیگه، زندگی همینجوریش سخته، سختترش نکنید، یکیو پیدا کنید که باهاش بقیه این مسیرو برید البته قبلش هدفتونو مشخص کنید قراره برید کجا؟
بعضیا هدفشون پوله و دنیاس، بعضیام میخوان این دنیا رو خوب برن که برسن به اون دنیا!
رفتید خواستگاری یا براتون خواستگار اومد بهش بگید داری کجا میری؟ دیدید هم مقصدید خوشبخت میشید در غیر اینصورت مجرد بمونید بهتره!
من الان 28 ساله هستم به نظر من ازدواج هم مثل خیلی از چیزای دیگه مال من نیست ..... البته خدا نعمت خدادادی به اسم عقل به انسان داده .... هر چیزی خدا بخواد همونه .... من قبلا در مورد ازدواج فکرای خوب میکردم و به ازدواج علاقه داشتم ولی الان که با واقعیت مواجه شدم میبینم که اصلا من با این وضعیت مالی شاید تا پایان عمر مجرد بمونم و بمیرم ... سرکار میرم . اهل دود نیستم . اهل پس انداز هستم . ولی شرایط طوری هست که به زور خرج خودم رو درمیارم . پس بهتره برای خودم و اطرافیانم استرس و مشکل و حرص و جوش زیاد نکنم و یه نفر دیگه رو هم بدبخت کنم . هر چند که بساز باشه ....بالاخره خدا خودش از شرایط من بهتر از خودم خبر داره . زندگی که فقط ازدواج نیست .
ن من ایمان ندارم ..
حالا توکل کردم و میخوام ایمان بیارم
توقعمم بالا نیس ما خانوادمون فرهنگیه و یه دختر هم دانشگاهیم هس پدرش کارگره وضشونم خوب نیس بازم فایده ندارن نمیدن
منم کار میکنم و قراره یه جا هم ثابتم برم چن وخ دیگه کار سربازیمم نصفش اوکی هست دارم یه سال دیگه هم لیسانس میگیرم ...
حدیث های بالا همش درسته در صورتی که هر دو طرف و خونواده ها و مردم پایبند بهش باشن.
من هر چی فکر میکنم .با این بی پولی و دانشجویی و بی کاری. حالا حالا ها کسی راضی به ازدواج با من نمیشهحالا هر چی من بخوام نترسم و توکل داشته باشم .بعدم اگه طرف هم راضی باشه بعد یه مدت حتما حتما جا میزنه با این شرایط.
2 ساله با پسری رابطه دارم و عاشق هم هستیم ولی بخاطر فقیر و ندار بودنش پدر و مادرم دلمو خالی میکنند ک من با این پسر بدبخت میشم اخه وضع مالی خودمون خیلی خوبه پسر هم ن سربازی رفته ن کار داره ن خونه ن ماشین ن هیچی .. برای من هم خاستگارای زیادی هس و اگر من ازدواج کنم اون پسر داغون میشه حالا من نمیدونم باید چیکار کنم با کی ازدواج کنم با فقیر بودنش چیکار کنم و هر شبم شده گریه تو رو خدا شما بگین چیکار کنم خسته شدم
دخترم مطمئنا پدر و مادر بیش از هر کس دیگر دنبال خوشبختی فرندشان هستند و مسئله دیگر عشق در فضای حقیقی همه آن چیزی که برای یک زندگی لازم است نیست نمی خواهم بگویم چون مثلا چون فقیر است ایراد دارد اما وقتی زندگی حتی با اصرار شما برقرار شود باید شرایط زندگی فراهم باشد عشق باید آنقدر باید عمیق باشد که در طول زندگی مشکلات باعث نشود فاصله ایجاد شود چه بسا خیلی از عشقهایی که در این زمانه اکثریت به هوس آلوه است با همه مخالفت والدین به ازدواج منتهی شده است اما بعد از مدتی عشق که ریشه در هوس داشته فروکش کرده و مشکلات باعث اختلافات و حتی منتهی به جدایی شده است و چه بسا دخترانی که بعد از این بازهم پدران و مادران را متهم کردند که خوب من نفهم و کور بودم شما نمی گذاشتید اما هرگز درک نمی کنند در آن لحظات چه فشارهایی بر پدر و مادر آمد تا رضایت به ازدواج دادند
نصیحت ما این است به موضوع ازدواج و آینده عمیق تر فکر کنید
باسلام
من و دختری عاشق هم شدیم و پس از آشنایی با هم ازدواج کردیم
خانمم خیلی ادعای عاشقی و دوست داشتن داشت
دوران عقدمون به خوبی گذشت
دوساله عقدیم
همسرم کم کم بنای ناسازگاری و بهانه گیری پیدا کرد و الان که شده میگه نمیخواهمت و بدو بیراه به من میگه و طلاق و مهریه شو میخواد
نمیدونم چکار کنم
با وجود خیلی بی احترامی هایی که به من و خانواده م کرده ولی من هنوز دوستش دارم و خاطره هایی که با اون دارم نمیتونم فراموش کنم
ولی اون تبدیل به یک حیوان بی احساس شده
من از دخنر جماعت متنفر شدم و با اینکه خیلی مذهبی ام گاهی کفر میگم
لطفا راهنماییم کنید چکار کنم
پسر عزیزم زندگی از این فراز و نشیبها زیاد داره و متاسفانه از این موضوعی که شما تعریف می کنید برای خیلی های دیگر هم اتفاق افتاده است و اینهم بر می گردد به دور شدن از ارزشهای دینی، اعتقادی، خدا و مراودات با افرادی که بخاطر رفتارهایشان تاثیر بسیار بدی بر روی شخصیت فرد می گذارند و یا استفاده ناصحیح از فضای مجازی و خیلی موارد دیگر، بنظر می رسد شما برای رسیدن به یک راه حل معقول برای ادامه و ادامه ندادن در زندگی نیازمند به مراجعه به یک مشاور حاذق هستید.
در هر صورت برای رسیدن به یک راه حل ، مشاور باید سخنان هر دو نفر را بشنود با همسرتان صحبت کنید و با هم به دیدار یک مشاور خوب بروید و از ایشان کمک بگیرید شاید شما ایرادی داشته باشید که با رفع این ایراد زندگیتان به مسیر درست برگردد و شاید خانم دچار سوء برداشت شده و با اصلاح این سوء برداشت مشکل حل شود اما هر چه هست باید اول ریشه این اختلاف و این رفتار از طرف همسرتان مشخص شود تا راه حلش هم در بیاد
واقعاً واقعاً متاسفم برای بعضی دختر و پسرها که وارد رابطه غیر متعارف و خلاف شرع میشوند و بعدش همدیگه رو ول میکنند به همین راحتی ....
بیشتر دختران ....
اصلاً خیلی ها تقوا ندارند و کم عقل هستند که خودشونو ناتوان نشان میدهند....
۲۰ ساله هستم دانشجو اصلاً اهل رابطه هم نیستم میخوام ازدواج کنم...الآن کامنت ها را خواندم ترسیدم.... خخخخخخخخ
هر کس از ترس فقر ازدواج نکند نسبت به لطف خداوند بدگمان شده است. چرا که خداوند مىفرمايد: اگر آنان فقير باشند خداوند از فضل و کرم خود بى نيازشان مىکند.
به شرطی که دختر خوبی پیدا کنید
من الان با همین شرایط ازدواج کردم
سخته اما بسیار شیرین
در مورد گزینه دوم اتفاقا" آقای علی اکبری حدود یکماه پیش در برنامه سیمای خانواده توضیح دادند و گفتند مقام معظم رهبری میفرمودند من خیلی فکر کردم اگه کسی به خاطر خدا و به خاطر دینش ازدواج کنه خب حتما خداوند مال و دارایی اون فرد رو تامین میکنه اما چطور جمال شخص مقابل رو در نظر خواهان زیبا جلوه میده؟ تا اینکه به این نتیجه رسیدم خداوند بر دید شخص مسلط میشه و شخص فقط زیبایی می بینه .
ممنون آقا مرتضی عالی بود برادرم عالی بود
در هر حال از لطف شما نيز ممنونم برادرم.
ضمن اگر شما این پاسخ رو هم اضافه نمی فرمودید بازهم از شما دلگیر نمی شدم
من از روزی که ازدواج کردم تمام درها بروم بسته شد با اینکه هم در شرکت نفت هم کارای کامپیوتری
انجام میدم به یچ جا نمیرسم و به زور از پس اجاره خونه 50 متری بر میام کل ماه رو بزور شکممونو سیر می کیم
بعد دیدم میگن بچه بیاد روزی زیاد یشه با اجازتون از 5 ماه پیش من همسرم دو ایی گشنگی رو تحمل میکردیم
الان با وجود بچه سه تایی فقط پول پوشک وشیر خشک افزوده شد به شوخی گفتم ولی نمیونید شرمده زن و بچه شدن یعنی چه
از خجالت روتون نشه خونه برینو تا صبح از شرمندگی سر به دیوار بزنید تازه وقتی ازدواج کردین سنگ انداختن
جلوی پاتون جوری که ارزو کنید ای کاش از مادر زاده نمیشدید ...
جالبه، شما اینجا با هم گفتگو میکنید!
تازه هم دیگه رو هم میشناسید!
عجب انسان ها زود خو میگیرند.
منم تو همین گرونی ازدواج کردم،هیچی ندارم، اما توکلم فقط به خداست.
و البته نظرهامون هم ممکنه با همدیگه متفاوت باشه که برای من یکی تنوع داره و جالبه
ازدواجتون مبارک باشه همه چی هم داری چون اراده داری و خدا رو هم میطلبی. شعار هم نمیدم
اینها رو که نوشتی یاد خودم افتادم ، من هم مثل شما ازدواج کردم با اینکه تقریبا هیچی نداشتیم ( حتی یخچال ، تلویزیون ، کولر ، فرش ....)
( ساده بگم هیچی دیگه )
ولی با کمال پر رویی ازدواج کردیم مراسم خاصی هم نداشتیم
و از اونجایی که از نظر بعضیها یه تختمون کم بود !! (که راست میگن ) ماه عسل بلند شدیم رفتیم یه نقطه مرزی و یه جای بسیار محروم
برای من جالب و عجیب بود چون اونجا به شغل فنی که بلد بودم توی یه شرکت کوچیک نیاز داشتن و ما هم مثل دیوانه ها قبول کردیم و موندیم !!!
بعد با کار و تلاش و توکل به خدا تونستیم آروم آروم رشد کنیم
دانشگاه رفتیم ، دوره گذروندیم ، چند تا اختراع کاربردی ثبت کردیم ، بچه دار شدیم و مهمتر از همه :
تمام این لحظه ها برای ما ماندگار شد و لذت بردیم . الان قدر همه چی رو بهتر میفهمیم
تا الان تقریبا کل ایرانو چرخیدیم و از مردمان خوب این سرزمین درسها یاد گرفتیم
حالا باز هم عازم یه نقطه خیلی محروم هستیم از اینکه به این زودیها نمیتونم به این سایت سر بزنم کمی غمگینم
از همه شما دوستان میخوام که حلالم کنید و دعا کنید تا مفید باشم و برای سربلندی هر چه بیشتر ایران عزیز قدمی بردارم
آقا مرتضی مطلبت ، مثل دلت خیلی قشنگ بود از شما ممنونم و بهترینها رو براتو آرزومندم
دست در دست هم دهیم به مهر
میهن خویش را کنیم آباد
موفق باشید و خدا حافظ همه شما
صلوات
لاالاال الله !!! آقا مرتضی !! چرا داری گریه میکنی روی مین که نمیرم برادر آب بریز پشت سرم دارم میرم
بولتن خداحافظ
بنده شخصا از نوشتهايتان و به ويژه طنز ناب نهفته در آن همواره بسيار لذّت ميبردم.
اميدوارم هم شما و هم خانواده محترمتان در مسيري كه براي جهاد در راه خدا در پيش گرفتهايد همواره موفق باشيد و زندگي شيرين و دلچسبي داشته باشيد كه ايران اسلامي به عزيزاني چون شما شديدا نيازمند است.
اما!! اخوي الان اگه پشت كوه قاف هم برويد اينترنت هست. شما را به خدا براي سرنزدن به سايت بهانه نياوريد. وگرنه از همسر محترمتان خواهم خواست كه داستان "سلام استاد سلمانی" را عملا سرتان پياده نمايند :D
پاينده و موفق باشيد
جناب گوجه سبز عزیز، امیدوارم همیشه سبز و با طراوت باشید، خدا پشت و پناهتان.
مرد یعنی همین
دوستی دارم هم اسم تو اونم تازه عروسی کرده
خواهش ميكنم به من كمك كنيد
يكي از احاديثي كه اينجا بود معنيش اين بود كه پسر بين اون دختري كه خودش ميخاد با دختري كه پدر و مادرش ميخان دختري رو كه خودش ميخاد انتخاب كنه!
أول اين كه چه طوري؟يعني خودش تنهايي بره خواستگاري؟
حالا تنهايي رفت و برفرض اونا بهش دختر دادن!
خوب پدر مادرشو چيكار كنه؟
ممكنه اونا ديگه حتي با اون پسر بدبخت حرف هم نزنن..
تو اين گروني پسر بيچاره تنها چيكار كنه؟
اجازه بديد مشكلمو بگم
برادر من 27سالشه
از نظر من پسر باإيماني هست
الآن داره دكتري ميگيره
چندسالي هست كه بيچاره به مادرم گفته كه براش دنبال زن باشن
پدرم كه با اينكه حوزويه تا الآن ميگفت خونه نداره كار نداره سربازي نرفته و...
مادرم هم دنبال دختري ميگشت كه دهن پركن باشه
به قول خودش كه ميگه پسر من داره دكترا ميگيره زنش نبايد كمتر از دكتر باشه
حتي دنبال يه دختر پزشك رفتن كه 29سالش بود و حجاب كامل هم نداشت
بالأخره
الآن حدود8ماهه كه برادر من از طريق همسر دوستش با خانمي آشنا شده كه از نظر خودش ملاكهايي كه اون ميخاد رو داره
ولي پدرم به دلايل قبلي و يه دليل ديگه كه اون دختر تهرانيه مخالفه(ما شهرستاني هستيم)
مادر هم چون اون دختر تا سال سوم دبيرستان چادري نبوده و بعدأ چادري شده مخالفه
در ضمن هر دو به اين دليل كه برادرم بدون اطلاع دادن به اونا رفته اون دختر رو ديده ناراحتن
البته برادرم أول با تلفن حرفاشو با دختر زده بعد كه ديده ملاكهايي كه اون ميخاد رو داره با خواهرم رفتن و اون دختر رو ديدن!
الآن هم،هم دختر و هم برادرم با اين ازدواج موافقن!
ولي پدر و مادر من هيچ كدوم راضي نميشن كه حتي يه دفعه اون دختر رو ببينن
بابا گير داده به تفاوت فرهنگ
مادرم هم به گفته خودش چون اون دختر تهرانيه كوتاه نمياد
حالا داداش من چيكار كنه
خودش بره خواستگاري؟
من باهاش برم؟
(البته پدرم اجازه رو به من نميده بايد مخفيانه برم)
اين هم بگم دختره گفته مهريه 5تا سكه و سفر حج.
عروسي هم هر چه ساده تر بهتر.
جز موارد نايابه!
أگه بشه به من لطف كنيد و به ايميلم جواب بديد ممنون ميشم
آخه من براي اينترنت محدوديت دارم ولي با گوشي خودم ميتونم ايميلامو چك كنم!
خواهش ميكنم كمكم كنيد
آخه برادرم خيلي تنهاست
من واقعا نميدونم ديگه چيكار بايد انجام بدم!
خواهش ميكنم زود جواب بديد!
ببخشيد به خاطر پرحرفيام
می تونید از مشاوران روانشناس برای حل مشکلتون کمک بگیرید
اونا می تونند به شما بگن چطور با خونوادتون صحبت کنید و اونها رو راضی کنید روشهای زیادی و جود داره که نسبت به افراد مختلف به کار برده میشه البته من خودم کارشناس کامپیوتر هستم ولی به علم روانشناسی علاقه دارم و میدونم که یکسری روشها هست که بشه مشکلتون را حل کنید ان شاءالله
اما به هیچ وجه تسلیم خواسته نابه جای مادرتون نشید این مادرتون نیست که می خواد با اون دختر زندگی کنه معمولا به طور متوسط یک مادر شوهر و عروس هفته ای یکبار همدیگرو می بینند اما زن و شوهر در طول شبانه روز ساعت ها همدیگرو می بینند
در مقابل خواسته هایی که حق شرعی شماست کوتاه نیایید به هیچ وجه به والدینتون سر این موضوع بی احترامی نکنید که همه رو از چشم اون دختر میبینه و کارو خرابتر میکنه ولی اجازه هم ندید به خاطر لج بازی یکی دو نفر زندگی برادرتون تباه بشه
در پناه حق موفق باشید
روانشناس فراموش نشه
بيشترين اهل جهنم انسانهاى بى همسرهستند. ﴿من لا يحضره الفقيه، ج ۳، ص ۲۵۱﴾
واقعا که
به جای اینکه به کسای که ازدواج میکنند کمک هزینه ی بدن به مجرد هذا میدن و به محض ازدواج قطعش میکنند
خلاف سنت رسول اکرمه.
از خدا بترسید که موانع ازدواج را بیشتر میکنید،هر چند ناقابل هم باشه اما یه جور ترویج مجرد بودنه برا خانم ها.
اگه راست میگین به هر خانم مجرد به محض عقد20 میلیون طلا قسطی بدین و کمک هزینه عائله مندی خانم ها را بردارین جای قسطش.
ثواب دنیا و آخرت هم داره و مشکلات ازدواج را کم میکنین
هر خانم مجردی هم بعد 10 سال اشتغال به هر علتی ازدواج نکرد باز از این مزایا بتونه استفاده کنه.
به آقایون مجرد هم همین طور.
لطفا در سایت درج کنید.
.امام صادق میفرمایند ..هرکس بخاطرترس از فقرازدواج نکند به لطف خدا بدگمان شده ...به جوانها بگین میشه ساده اماشاد زندگی کرد ..خونه وماشینی که بعضی ها دنبالش هستن ومیگن تا بدست نیاوردن ازدواج نمیکنن یا بعضی از دخترها شرط ازدواج می کنند شاید روزی همسرشان است وتا ازدواج نکنندبه ان دست نمی یابند
میترسم دیسکم پاره بشه و بکشه به عمل باز
ممنون میشم راهنماییم کنی
ما باید تلاش کنیم برای رسیدن به خواسته هامون
بغلش خواندن قرآن و توکل به خدا و ائمه هم شاید قوت قلبی بشه برای اونی که واقعا ایمان داره وگرنه نمیشه با دیدی طلبکارانه قرآن ختم کرد.
این استفاده ی ابزاری از دین و خداست و دقیقا برای همینه که اهل تسنن عربی مارو مشرک میدونن
موفق باشید.
25سالمه لیسانس با پایان خدمت دارم و در ضمن بیکارم.قیافه هم دارم !اما مشکل اینه که بی پول و فقیرم!
تکلیف من و امثال من با این توقعات دخترا چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟...
عزیزای من که همش دارین از ازدواج و زندگی خوبتون میگین ایشالا همیشه خوشبخت باشین اما به نظرشما ما دل نداریم؟ من 20 سالمه دانشجو ام عاشق یه دخترم اونم دوسم داره و از این نظرا هیچ مشکلی نداریم اما کار ! به هردری هم زدم که کار پیدا کنم اما کو؟ نمیگم نیست بله تعمیرکاری بازار یابی پشتیبان شدن و غیره و غیره هست اما حقوقش چقده؟ بعدشم خوباش مگه گیر آدم میاد اونم بدون مدرک و بدون پایان خدمت تا بخوای اینارم بگیری شدی 26 ساله ینی من .... ای خدا چی بگم نمیدونم توقع من بالاس؟ ................................
نمیگم وضع خونوادمون خوب نیست اتفاقا خوبه خوبه ولی واقعا غرور آدم اجازه میده تا نمیدونم چند سال دیگه که یه شغلی گیر میاره دستش تو جیب باباش باشه؟
چقد خوب با هم دوستین
اگر بر خدا ایمان دارید خوب توکل واقعی کنید شنا کردن بر خلاف رودخانه نشانه مرد بودنه نه همراه رودخانه چرا که اونای که دارن خوب وضعشون معلومه میگن بر خدا توکل کردیم و خوشبختیم و اونایم که ندارن میکن نمیتونی غیر ممکن وجود نداره مگر اینکه خودت بهانه بیار ی و نخای اگر تنگ دست تنگدستی بر خدا توکل کن اگر متوسطی برای رضای خدا قدم بر دار و نترس
امیر المومنین فرموند:ترس دشمن اسنان است
خیلی خوب بود.
همیشه و در همه ی امور زندگیتون موفق باشید.
همش خوب بود. ولی 34 عالی بود.
شب بيدارى روا نيست، مگر در سه مورد:۱-تلاوت قرآن.۲-تحصيل علم.۳-بردن عروس به خانه داماد.
من 25 سالمه و خدا رو شكر 2 ساله تو يه شركت خصوصي مرتبط با رشته تحصيليم مشغول كارم، سرمايه اوليه رو هم از سرمايه گذاري تو بورس و بقيه بازارها به دست آوردم شكر خدا، سربازيم هم تقريبا رديفه و انشاله كنكور دكترا هم ميدم امسال، ولي نميدونم چرا هنوزم مرددم براي ازدواج، خونوادم هم جدي نميگرن شرايطو و چون از من دورن نميدنن چه شرايط سختي دارم، شرايط سختيه مجردي تو تهران زندگي كردن و شرايط گناه داشتن، كار و حقوق و همه چي رو از جانب خود خدا ميدونم، دوست دارم با اعتماد قلبي به خدا برم به سمت ازدواج ، برام دعا كنيد...
اگر ازدواج نکرده باشی از تنبلیته یا دروغ گفتی
حرفای شما رو هم یه طوری قبول دارم
اما شاید مثل کسی باشه که بیستو سه سال داشته باشه و راضی به گناه نامحرم نباشه .. کسی هم از وضعش خبر نداشته باشه شدید هم عاشق یکی باشه
خدا اگه اون بالایی دستمو بگیر
ولی تصمیم گرفتم برای همیشه قید ازدواجو بزنم
چون هیچی ندارم برای نفس هم بهترین کار مدیریت وسرکوب غریزه هست
من دهه 70 هستم ولی ترس از ازدواج ندارم
مشکل پسران ما سربازی ، کار ، تحصیله
همین
البته فقط کار باشه همه چی درست میشه ، ادم کار داشته باشه درس هم میتونه بخونه
یه بار در 24 سالگی می خواستم ازدواج فامیلی کنم. از اون جواب رد شندیم بعد با همکلاسی ام خواستم ازدواج کنم اونم طلب کار بود (ببخشید آ) حالا هم وضع فقیرانه مانع ازدواج می شه. یه مدت کار داشتم ولی حالا هیچ امیدی به ازدواج ندارم مگر خدا خودش کمک کنه!
خوب بود.
مطالب خوبی بود
ولی دوستان توجه کنید تا کار ندارید و سربازی نرفتین ازدواج نکنین که خدا صب به صب پول زیر بالشتتون نمیذاره ها
خدا به کار برکت میده و زمینه پیشرفت فراهم میکنه اگر ی جاهایی کم میاری یا زیاد از حدت بهت میرسه داری با مال و منال امتحان میشی تو سختی و نداری سراغ مال حرام نباید رفت تو دارایی هم غرور نباید ادمو بگیره و انفاق یادش نره
یاعلی
(مطمئن باشید)
دختری رو میخوام که با شرایط عجیبی عاشقش شدم و شرایط طوری که نمی تونم ببینمش و این ماجرا اذیتم میکنه خانواده منم چون میگن دقیق ندیدیش قابل اعتماد نیست این ازدواج و بیخیال شی بهتره و الانم سکوت کردن فقط
انقدر استخاره گرفتم نذر کردم اما هیچی به هیچی چیکار کنم نمیدونم
شما بگید چیکار کنم دوستش دارم استخاره ها هم بد میاد بین خدا و اون دختر گیر کردم
و ترس از بد بودن این ازدواج انقدر بهم فشار آورده که به دختر طفل معصوم تهمت میزنم و بد و بیراه میگم !
من از روزی که ازدواج کردم تمام درها بروم بسته شد با اینکه هم در شرکت نفت هم کارای کامپیوتری
انجام میدم به یچ جا نمیرسم و به زور از پس اجاره خونه 50 متری بر میام کل ماه رو بزور شکممونو سیر می کیم
بعد دیدم میگن بچه بیاد روزی زیاد یشه با اجازتون از 5 ماه پیش من همسرم دو ایی گشنگی رو تحمل میکردیم
الان با وجود بچه سه تایی فقط پول پوشک وشیر خشک افزوده شد به شوخی گفتم ولی نمیونید شرمده زن و بچه شدن یعنی چه
از خجالت روتون نشه خونه برینو تا صبح از شرمندگی سر به دیوار بزنید تازه وقتی ازدواج کردین سنگ انداختن
جلوی پاتون جوری که ارزو کنید ای کاش از مادر زاده نمیشدید حاظرم هر جایی و با هر کسی صحبت کنم اگر پدر پولدار و پشتوانه مالی ندارید به هیچ وجه ازدواج نکنید و چند نفر دیگه رو بد بخت نکنید . از ما گفن بود
بعد هم الان آقایونی که میبینم اکثرا دنبال دختری هستن که خانواده دار و کارمند یا خانواده پولدار داشته باشه این دخترا خواستگار زیاد دارن اما دخترایی که وضعیت خانواده شون خوب نیست تک و توک اونم بیشترشون مشکل اخلاقی دارن
حالا دونفر نیان بگن نه ما اینجور نیستیم چون تو فضای مجازی اکثرا میشن پیغمبر زاده و پاک و روشنفکر
خداوند ب جبرییل میفرماین که ب رسول الله ص برسونن که دختران باکره ب منزله ی میوه ی روی درختن
زمانیکه میوه ی درخت برسه و چیده نشه افتاب میزنه فاسدو ترشیده میشه و باد میندازش
دوشیزگانم اگه برسن ب اون چیزیکه زنان میرسن دوایی ندارن جز شوهر کردن وگرنه از فساد در امان نمیمونن چون بشرن
و رسول الله بالای منبر رفتن و ب مردم خبر دادن
کسی ک تمام وجودمه بخاطراختلاف نژادی ازم گرفتنش ونابودم کردن
عمل به این احادیث تازمان ظهورممکن نیست.
نمیدونم چرامامسلمونافقط یک نژادراخوب ومسلمون میدونیم وبقیه برایمان اهمیتی نداره درصورتی اسلام تنهادین که مخالف نژادگرایی است
اقا ازدواج کنید عالیه بلاخره سنت پیامبره احترام بزارید چرا فقط فکر مادیات هستین کسی که بخاطره مادیات ازدواج کنه معلومه خدا هم کمکش نمیکنه
من همین الان با این سایت آشنا شدم و همه پیامهارو خوندم
من دختری هستم که خواستگار خوب زیاد دارم. اما متاسفانه با یک نفر قرار ازدواج گذاشتم که از نظر تحصیلات و سطح علمی خیلی خوبه اما شغل درخور شخصیت و تحصیلاتش نتونسته پیدا کنه و از نظر مالی مشکل داره، متاسفانه پدرشم هم بخاطر رکود بازار نمیتونه کمکش کنه
حالا همه اینا به کنار، من جدیدا متوجه شدم که خیلی عصبیه، ما همکلاس هستیم، تا حالا دوبار پیش اومده که من و جلو دیگران تخریب کرده و رفتار بدی باهام داشته. رو همین حساب هم، من خیلی الان نگرانم و باهاش اتمام حجت کردم که اگه یک بار دیگه این رفتار و ازت ببینم به این ارتباط ادامه نمیدم.
من از نظر مالی رفاه نسبی دارم و برام سخته که با کسی ازدواج کنم که اوضاع مالی خوبی نداره، اما طبق شناختی که از این آقا دارم، حس میکنم که آینده روشنی میتونه داشته باشه.
از وقتی هم که به زندگی من راه پیدا کرده خواستگارهای با موقعیت های عالی بیشتر از قبل برام پیش میاد (استاد دانشگاهی که هیئت علمی هست، کسی که کارخونه داره و یه خونه ویلایی 450 متری تو بهترین نقطه شهرمون داره و..)
نمیدونم خدا داره امتحانم میکنه با این موقعیتها، یا اینکه من دارم اشتباه میکنم و بدون فکر به اونا جواب رد میدم
به هر ترتیب من میخوام که به تعهدم پایبند باشم ولی نمیدونم واقعا زندگیمون با حساسیتهای بیش از حد این آقا سرانجامی خواهد داشت یا نه.
میترسم که پیش مشاور هم برم. میترسم که چیزی خلاف میل باطنیم بگه و اوضاع ذهنیم بدتر از اینی که هست بشه
درمورد سایتتون هم یک پیشنهاد دارم
چه اشکالی داره که اعضایی که تمایل به ازدواج دارن، اینجا باب آشنایی باشه براشون و اسباب ازدواج براشون فراهم بشه؟ نه مثل سایتهای همسر یابی هاااا، اما میتونین تو این امر خیر قدمی بردارین.
برای همه دوستای گلم آرزوی سعادت و خوشبختی دارم. میبخشید که پرحرفی کردم
برم سراغ حرف خودم من ۲۴سالمه وضع اقتصادیمم داغون.بی کار...ولی توکل به خدا....هر وقت بهش توکل کردم مشکلات بزرگ برام راحت حل میشه ولی شرمندشم ک خیلی وقتا از یادم میره به جای فکر کردن به خودش به مشکلام فکر میکنم اونم مشکلامو حل نمیکنه تا دوباره به خودش برگردم دوستان دعا کنید برام منم برای شما دعا میکنم......
الان استخاره کردم این آیه اومدلَّا خَيْرَ فِي كَثِيرٍ مِّن نَّجْوَاهُمْ إِلَّا مَنْ أَمَرَ بِصَدَقَةٍ أَوْ مَعْرُوفٍ أَوْ إِصْلَاحٍ بَيْنَ النَّاسِ وَمَن يَفْعَلْ ذَٰلِكَ ابْتِغَاءَ مَرْضَاتِ اللَّهِ فَسَوْفَ نُؤْتِيهِ أَجْرًا عَظِيمًا
ﺩﺭ ﺑﺴﻴﺎﺭﻯ ﺍﺯ ﺳﺨﻨﺎﻥ ﺩﺭ ﮔﻮﺷﻰ (ﻭ ﺟﻠﺴﺎﺕ ﻣﺤﺮﻣﺎﻧﻪ) ﺁﻧﻬﺎ ﺧﻴﺮ ﻭ ﺳﻮﺩﻯ ﻧﻴﺴﺖ ﻣﮕﺮ ﻛﺴﻰ ﻛﻪ (ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﻭﺳﻴﻠﻪ) ﺍﻣﺮ ﺑﻪ ﻛﻤﻚ ﺑﻪ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﻳﺎ ﻛﺎﺭ ﻧﻴﻚ ﻳﺎ ﺍﺻﻄﻠﺎﺡ ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻥ ﻣﺮﺩم ﻛﻨﺪ، ﻭ ﻫﺮ ﻛﺲ ﺑﺮﺍﻯ ﺧﺸﻨﻮﺩﻯ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭ ﭼﻨﻴﻦ ﻛﻨﺪ ﭘﺎﺩﺍﺵ ﺑﺰﺭﮔﻰ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺧﻮﺍﻫﻴﻢ ﺩﺍﺩ.(114)
یا حق
ج یلدا . خواستگارت تحقیق کن خوبه یاعلی معطل نکن.
مثال نوح وپسرش.مالک اشتر به امیر المومنین در جنگی گفت من ازشما بیشتر دشمن را کشتم مولا گفت مالک من نگاه به طرف میکردام اگر از نسلش یک محب یا شیعه خود را میدیدام نمیکشتم.
پدر دشمن سر سخت علی ع پسر محب مولا بود.
تاریخ نگاه کن
ازدواج اصلا چیزی نیست که این جوری بشه باهاش برخورد کرد.
باید دختر و پسر آزاد باشن تو تصمیم گیری.
من ۲۵سالمه. ویه دختری رو چند ساله میخواستم ولی چون شرایط کارو تحصیلم مشخص نیست مطرح نکردم.چون درست نمیدونستم یکی رو منتظر بزارم تا حالا ببینیم چی میشه..
هفته پیش هم یه خواستگار خیلی خوب گیرش اومد و دو ماه دیگه عقدشونه
الان.میفهمم که کارم خیلی درست بوده چیزی نگفتم...
حالا هم تلاشم رو واسه درس و پیدا کردن یه کار خوب ادامه میدم.توکل به خدا
ولی فک میکنم خیلی سخته یه دختر خوب پیدا کنم
...
اما پسرا هم دختر خوب به سختی پیدا میکنن.... فک میکردم این فقط مشکل دختراس.
و البته توقات فقط از طرف خانواده ی دختر یا دختر نیس.... طرف پسر هم خانه پدری آنچنانی میخوان و جهیزیه آنچنانی!! و اگه در اون حد نباشه گاهی منتش تا آخر عمر بالا سر دختر میمونه... اینارم بگید لطفا.
برام دعا کنید دوستان
امیر هستم ۳۴ ساله ساکن نارمک تهران به همراه فرزند هفت سالم
زندگی میکنم
اگر خانمی با شرایط بالا مشکل ندارند و تصمیم برای زندگی
و ازدواج دایمی در شرایط کاملا شرعی و عرفی تمایل دارند
لطفا ..
با توجه به حدیث مربوط به امام صادق)ع( که جوان نباید از فقر بترسه من با همین امید رفتم جلو نمیگم پسر پیغمبرم ولی حلال و حروم سرم میشه خانواده دختر و خود دختر قبول کردن اما چون کار ندارم تا اخر ماه رمضان فرصت دادن یه شغل مناسب پیدا کنم اما شما بگید تو یه کشور صنعتی وقتی برا یه مهندس مکانیک کار نیست من چکار کنم .اگه کار مناسب پییدا نکنم مجبورم به عنوان کار گر ساده جای مشغول بشم و میدونم اونوقت جواب دختر مورد نظرم نه
والا الان هرکی دختر دم بخت داره میگه اول دین و ایمان پسر برام مهمه اما وقتی یه جوان متدین میره جلو به دلیل نداشتن کار ردش میکنن
با توجه به حدیث مربوط به امام صادق)ع( که جوان نباید از فقر بترسه من با همین امید رفتم جلو نمیگم پسر پیغمبرم ولی حلال و حروم سرم میشه خانواده دختر و خود دختر قبول کردن اما چون کار ندارم تا اخر ماه رمضان فرصت دادن یه شغل مناسب پیدا کنم اما شما بگید تو یه کشور صنعتی وقتی برا یه مهندس مکانیک کار نیست من چکار کنم .اگه کار مناسب پییدا نکنم مجبورم به عنوان کار گر ساده جای مشغول بشم و میدونم اونوقت جواب دختر مورد نظرم نه
والا الان هرکی دختر دم بخت داره میگه اول دین و ایمان پسر برام مهمه اما وقتی یه جوان متدین میره جلو به دلیل نداشتن کار ردش میکنن
یخورده ماهم اینجا درد دل کنیم
من 33سالمه و معلم هستم دخترا شکر اسباب زندگی هم دست پا شکسته دارم و ی ماشین هم دارم
والا هرجا می رم اگر بگم ندارم و حقوقم کمه فرداش جوابشون منفی
اگر بگم دارم و دخترا شکر می رسه میبینم فردای خواستگاری توقع طبق طبق دختره زنگ میزنه خونه جدا میخواد و ....
اگر بگم دارم ولی متوسط هست و باید حسابگرانه پیش برم بهم میگن خسیس
خلاصه هردم ازین باغ بری میرسد
نمیدونم والا چطوری بگم بهشون که جواب خانواده دخترا منفی نشه
به اندازه موی سرم رفتم خواستگاری
تا یادم نرفته بگم ی دسته دیگه دخترا هستن اول می ری خواستگاری میگن مااا دنباله ی آدم با ایمانیم فردا زنگ میزنه میگه ببخشید چون دنیا گرونه اینا و پسر شما درآمدش پاینه شرمنده ایم
دسته دیگه دخترا وقتی می ری خواستگاری اگر عرب باشن میگن همه چی با پسره دختر لخت پتی میاد معنی نداره هم دختر بدیم هم کمک کنیم تا وصلت جور بشه بعد از شیر مرغ تا جون آدمی زاد میندازن گردن پسر
اگر مثلا اصفهانی باشه همه چی نیاره تمام کمال بعد کلی منت می زارم سرت که خاک برسرت همه چی بابام داده
اگر کرد باشه تا بفهمن کرد نیستی اصلا رات نمیدن برس خونشون
و.......
خدا وکیلی همه این کیسا که گفتم رو رفتم تجربه کردما از خودم در نمیارم
هااااااا ی تیپ خانواده ها هستن خب همه چیشون خوبه اما دحترشون پکیج کردن میگن خوبه حرف نداره
بعد وقتی می ری خواستگاری دختره خانوادش میگن پسر حق نداره قبل ازدواج دخترا ببینه ای بابا پس من پسر چطور بفهمم دختره مناسبی هست یا نیست
چه کلمه اشنایی
علامه حسن زاده روحی فداه: اﯾﻦ ﻧﮑﺘﻪ ﮐﻪ ﻣﯽﮔﻮﯾﻨﺪ ازدواج ﺑﺎﻋﺚ ﮐﺎﻣﻞ ﺷﺪن دﯾﻦ
ﻣﯽﺷﻮد اﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ ﮐﻪ ﯾﮏ راﺣﺘﯽ را ﺑﺮای اﻧﺴﺎن ﻓﺮاﻫﻢ ﻣﯽﮐﻨﺪ ﮐﻪ ﺑﻪ
واﺳﻄﻪ آن اﯾﻤﺎﻧﺶ ﮐﺎﻣﻞ ﺷﻮد ﺑﻠﮑﻪ ازدواج ﺑﺎ درﮔﯿﺮیﻫﺎ و ﺗﮑﺎﻟﯿﻔﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ
ﻫﻤﺮاه دارد اﻧﺴﺎن را درﮔﯿﺮ ﻣﯽﮐﻨﺪ ﭼﻨﺎن ﮐﻪ وی ﻣﻤﮑﻦ اﺳﺖ از امور
ﻣﻌﻨﻮی ﺧﻮد ﺑﺎز ﺑﻤﺎﻧﺪ ﭼﻮن ﺣﻔﻆ اﯾﻤﺎن و ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺧﺪاوﻧﺪ در اﯾﻦ ﺷﺮاﯾﻂ
ﺳﺨﺖﺗﺮ اﺳﺖ ﻟﺬا اﯾﻦ اﯾﻤﺎن ﮐﺎﻣﻞﺗﺮ اﺳﺖ ﭼﺮا ﮐﻪ اﻧﺴﺎن ﻣﺠﺮد اﮔﺮ ﻓﻘﻂ
دﻏﺪﻏﻪ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﺟﻨﺴﯽ را دارد ﯾﮏ ﺷﺨﺺ ﻣﺘﺄﻫﻞ ﻫﺰاران دﻏﺪﻏﻪ دﯾﮕﺮ ﻫﻢ
دارد .
ولی من چندین بار قصد ازدواج کردم به دلیل اینکه تو سنم که 30 ساله پول ندارم بهم ندادن.
دیگه پشیمون شدم از ازدواج و تصمیم گرفتم به کشورم خدمت کنم.
الان دکتری برق دارم
منظورم اینه ازدواج مال همه نیست .
اگر توانشو نداری
شاید خواست خداست و رسالت تو در برابر بقیه مردم کشورت چیز دیگه ایه .
شاید بهتره سخت نگیریم
منظورم از خوب داشتن ایمان وقناعت و اخلاق و خانواده خوب هست
ولی متاسفانه تو جامعه کسی کارخیر انجام نمیده و موردهای خوب و ب هم معرفی نمیکنه یا میترسه یا حسودی میکنه
من 25 سالمه هیچ وقت ازدواج نمیکنم هیچ وقت و هرگز چون پول ندارم. پول داشتم قطعا ازدواج میکنم. چون آدم بدون پول وقتی ازدواج میکنه یه آدم دیگه رو هم بدبخت میکنه. پس پول نباشه ازدواج هم نباشه.
پوووووول همه کاره است
و برای انسان پول دار مکنت است
25 هم رد شدو دیکر هیچ
شما که میگید ازدواج کنید همه رزق و روزی بعد از ازدواج میاد،الان من و خواهر برادرهام حاصل همچین ازدواجی اونم اون زمان که یکی کار میکرد بقیه میخوردن هستیم،تازه اونم جفتشون از اول سر کار میرفتن و تحصیلات داشتن! بعد سی سال سر اوضاع بد مالی طلاق گرفتن،ماهم قربانی این ازدواج نه خواستگار راه میدیم نه کسی رو خواستگاری میکنیم! حدیث که آه عرض کنم قرآنم بزارید جلوم این حرف تو مغزم نمیره
احاديث قشنگي بود
همه فكر مي كنن پسرا قصد ازدواج ندارن نه اين طور نيست سطح توقع ها خيييييليييي بالاست
مثلاًخودم با وجود اينكه بعد ٤سال خانوادمو با هزار مشكل راضي كردم كه برن برام جلو با وجودي كه خانواده گفتن كمكت مي كنيم هم از نظر مسكن و هم از نظر مالي تا اينكه درست تمام بشه و بري سربازي و سركار باز تا الان كسي قبول نكرده جالب اينجاست همه ي اين أفراد هم از خانواده هاي مذهبي ما هستند بعد همين افراد ميگن فساد تو جامعه زياد شده
ما همو انتخاب کردیم شناخت کامل داریم ولی خانواده پسر راضی نمیشن میگن قیافه دختر خوب نیست و از خانوادش خوشمون نمیاد. در صورتیکه خانم هم خوشگله هم سر سفره خانواده بزرگ شده استاد دانشگاست و تحصیلاتش از پسر بالاتره. خانوادش چون نمیخوان دلایل غیر منطقی میارن. 2 سال تفاوت سنی داریم میگن دو سال کمه باید پنج سال کوچکتر از پسرمون باشه.مشاوره ام رفتیم تایید کرد همه چیو ولی اصلا نرفتن که حرفایه مشاورو بشنون.
با عقد نمیشود عروس به خانه داماد بیاد؟
حتما باید عروسی و تشریفات باشه؟
اولش میترسیدم بدون کار برم خاسگاری با اصرار خانواده رفتم. همه میگفتن خدا درست میکنه. خدا خودش قول داده که برا ادم بیکار درست میکنه، نترس خدا باهاته برو
منم پا پیش گذاشتم به امید خدا....
خلاصه بگم دختر خانم خوبی بود پسندیدمش اهل نماز و خدا بود
ولی الان حدود یک ساله هرچی به این در و اون در میزنم از کار خبری نیست!!!!
چن وقته دیگه مجلس عروسیمه چیکار کنم؟؟؟؟؟
حتی پیگیر چند کار شدم که همش به در بسته خوردم. استخدامی هم که نیس چون پارتی ندارم.
پس اون خدایی که قول داده الان کجاست که به قولش وفا کنه!!!!؟؟؟؟؟؟
خدا خودش شاهده همه کار کردم برا این که ی شغلی دست و پا کنم ولی انگار یکی جلو همشو گرفته.
اون خدایی که قول داده الان کجااااااااااااااااااست؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اولش میترسیدم بدون کار برم خاسگاری با اصرار خانواده رفتم. همه میگفتن خدا درست میکنه. خدا خودش قول داده که برا ادم بیکار درست میکنه، نترس خدا باهاته برو
منم پا پیش گذاشتم به امید خدا....
خلاصه بگم دختر خانم خوبی بود پسندیدمش اهل نماز و خدا بود
ولی الان حدود یک ساله هرچی به این در و اون در میزنم از کار خبری نیست!!!!
چن وقته دیگه مجلس عروسیمه چیکار کنم؟؟؟؟؟
حتی پیگیر چند کار شدم که همش به در بسته خوردم. استخدامی هم که نیس چون پارتی ندارم.
پس اون خدایی که قول داده الان کجاست که به قولش وفا کنه!!!!؟؟؟؟؟؟
خدا خودش شاهده همه کار کردم برا این که ی شغلی دست و پا کنم ولی انگار یکی جلو همشو گرفته.
اون خدایی که قول داده الان کجااااااااااااااااااست؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خداروهزارمرتبه شکر.خدایکی فرستاد واسه خاستگاریم از همه لحاظ عالیه.اما من قبل از اینکه جواب بدم فقط از ایمانش پرسیدم.وقتی شنیدم اهل نمازوقرآنه دیگه به هیچی فکر نکردمو ازدواج کردیم.الان خداروشکر خیلی خوشبختیم
من 19 سالمه و یه دختر خانمی توی زندگیه من هست که خیلی همدیگه رو دوست داریم.مامان اون خانم و مامان من با ازدواجمون مسئله ای ندارن،اما پدرامون یه مقدار مخالفت میکنن.مشکل اصلی من پدرمه ک میگه 1) سنت کمه و 2) درآمد کافی نداری و مهم تر از همه این ک میگه باید الان فقط حواست متمرکز باشه روی درس و دانشگاهت.راستی من دندان پزشکی میخونم و ترم 1 هستم.الان بلاتکلیف موندم...در مورد شغل هم زبان انگلیسی تدریس میکنم و یه درامد نسبتا مناسب برای اوایل زندگی دارم...اما نمیدونم پدرم رو چطوری متقاعد کنم!
توروخدا یکم راهنماییم کنید...:'(
آدم باید چشماشو باز کنه با یه پول دار ازدواج کنه
عشق و اینا هم کشکه
قیافه هم مهم نیست
فقط پول مهمه
من با یه پسر همدانی ازدواج کردم . الان ماشین بی ام دبلیو داره
شوهر بی پول مفت نمی ارزه
بعد اونوخ این داداشه پشمک ما میگه از قیافش خوشم نیومد!
ویجدانی با این داداش باید چیکار کرد؟
الکی یه مورد خوبو از دست داد که هیچ! میخواستم من برم خواستگاریش اونم زد بفنا داد دیگه رومون نمیشه:) بجون خودش
خدایی انتظارات رفته بالا چه دختر چه پسر!
شرایط تو ایران سخته ولی میشه یکاریش کرد، فن و حرفه بلد باشید کارم گیر میاد، طاقچه بالا نذارید واس همدیگه، زندگی همینجوریش سخته، سختترش نکنید، یکیو پیدا کنید که باهاش بقیه این مسیرو برید البته قبلش هدفتونو مشخص کنید قراره برید کجا؟
بعضیا هدفشون پوله و دنیاس، بعضیام میخوان این دنیا رو خوب برن که برسن به اون دنیا!
رفتید خواستگاری یا براتون خواستگار اومد بهش بگید داری کجا میری؟ دیدید هم مقصدید خوشبخت میشید در غیر اینصورت مجرد بمونید بهتره!
حالا توکل کردم و میخوام ایمان بیارم
توقعمم بالا نیس ما خانوادمون فرهنگیه و یه دختر هم دانشگاهیم هس پدرش کارگره وضشونم خوب نیس بازم فایده ندارن نمیدن
منم کار میکنم و قراره یه جا هم ثابتم برم چن وخ دیگه کار سربازیمم نصفش اوکی هست دارم یه سال دیگه هم لیسانس میگیرم ...
من هر چی فکر میکنم .با این بی پولی و دانشجویی و بی کاری. حالا حالا ها کسی راضی به ازدواج با من نمیشهحالا هر چی من بخوام نترسم و توکل داشته باشم .بعدم اگه طرف هم راضی باشه بعد یه مدت حتما حتما جا میزنه با این شرایط.
نصیحت ما این است به موضوع ازدواج و آینده عمیق تر فکر کنید
من و دختری عاشق هم شدیم و پس از آشنایی با هم ازدواج کردیم
خانمم خیلی ادعای عاشقی و دوست داشتن داشت
دوران عقدمون به خوبی گذشت
دوساله عقدیم
همسرم کم کم بنای ناسازگاری و بهانه گیری پیدا کرد و الان که شده میگه نمیخواهمت و بدو بیراه به من میگه و طلاق و مهریه شو میخواد
نمیدونم چکار کنم
با وجود خیلی بی احترامی هایی که به من و خانواده م کرده ولی من هنوز دوستش دارم و خاطره هایی که با اون دارم نمیتونم فراموش کنم
ولی اون تبدیل به یک حیوان بی احساس شده
من از دخنر جماعت متنفر شدم و با اینکه خیلی مذهبی ام گاهی کفر میگم
لطفا راهنماییم کنید چکار کنم
در هر صورت برای رسیدن به یک راه حل ، مشاور باید سخنان هر دو نفر را بشنود با همسرتان صحبت کنید و با هم به دیدار یک مشاور خوب بروید و از ایشان کمک بگیرید شاید شما ایرادی داشته باشید که با رفع این ایراد زندگیتان به مسیر درست برگردد و شاید خانم دچار سوء برداشت شده و با اصلاح این سوء برداشت مشکل حل شود اما هر چه هست باید اول ریشه این اختلاف و این رفتار از طرف همسرتان مشخص شود تا راه حلش هم در بیاد
بیشتر دختران ....
اصلاً خیلی ها تقوا ندارند و کم عقل هستند که خودشونو ناتوان نشان میدهند....
۲۰ ساله هستم دانشجو اصلاً اهل رابطه هم نیستم میخوام ازدواج کنم...الآن کامنت ها را خواندم ترسیدم.... خخخخخخخخ