کد خبر: ۷۸۱۵۷
تعداد نظرات: ۵۱ نظر
تاریخ انتشار:

درامد73هزارمیلیاردی ازهدفمندی درسال90!

براساس محاسبه صورت گرفته توسط مرکز پژوهشهای مجلس با فرض قیمت فراورده های نفتی بر اساس 90 درصد قیمت فوب خلیج فارس، قیمت گاز طبیعی بر اساس 75 درصد قیمت بین المللی و قیمت دلار 1150 تومان طی سال 90 دولت می توانسته از محل افزایش قیمت حاملهای انرژی که بر اساس قانون هدفمندسازی یارانه ها صورت گرفته است معادل 73.6 هزار میلیارد تومان افزایش درآمد داشته باشد.

به گزارش بولتن نیوز، براساس محاسبه صورت گرفته توسط مرکز پژوهشهای مجلس با فرض قیمت فراورده های نفتی بر اساس 90 درصد قیمت فوب خلیج فارس، قیمت گاز طبیعی بر اساس 75 درصد قیمت بین المللی و قیمت دلار 1150 تومان  طی سال 90 دولت می توانسته از محل افزایش قیمت حاملهای انرژی که بر اساس قانون هدفمندسازی یارانه ها صورت گرفته است معادل 73.6 هزار میلیارد تومان افزایش درآمد داشته باشد. توضیح اینکه این گزارش تنها یک براورد است که توسط مرکز پژوهشهای مجلس انجام شده و تنها ارزش مطالعاتی و تحقیقاتی دارد و به هیچ وجه درامدهای واقعی حاصل از هدفمندی یارانه ها را منعکس نمی کند.

این افزایش درآمد در حالی براورد شده است که کل اعتبار پیش بینی شده برای هدفمندسازی یارانه ها در بودجه سال 90 معادل 54 هزار میلیارد تومان بوده است، اما برآورد مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی نشان می دهد در صورت تحقق فروض فوق درآمد دولت از محل افزایش قیمت حاملهای انرژی می توانست در سال 90 حدود 19.6 هزار میلیارد تومان بیش از رقم پیش بینی شده در بودجه این سال باشد.




بر اساس براورد فوق افزایش درآمد حاصل از بنزین در این دوره معادل 16.4 هزار میلیارد تومان، گازوئیل31.1 هزار میلیارد تومان،نفت سفید 4هزار میلیارد تومان، نفت کوره 9 هزار میلیارد تومان، گاز مایع 2.4 هزار میلیارد تومان، گاط طبیعی 9.6 هزار میلیارد تومان به دست آمده است.

در این گزارش در تشریح نتایج حاصل از افزایش قیمت حاملهای انرژی و اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها آمده است:

براساس اطلاعات شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی و شرکت ملی گاز ایران در طول یک سال بعد از اجرای قانون هدفمندسازی یرانه ها مصرف نفت سفید 17.5 درصدکاهش،نفت گاز1.9 درصد کاهش،بنزین 5.3 درصد کاهش،گاز مایع 13.3 درصد کاهش ، نفت کوره 4.4 درصد افزایش و مصرف گاز طبیعی تقریبا تغییری نکرده است.

متن گزارش مرکز پژوهشهای مجلس بدون تغییر:

یکی از مهمترین موارد مبهم در قانون هدفمند کردن یارانه ها میزان درامد حاصل از اجرای آن است. این مبلغ در لایحه بودجه سال 1390 معادل 640 هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده بود که کارشناسان مختلفی نسبت به این مبلغ تردید داشتند به طوری که بر اساس گزارش شماره 10641 مرکز پژوهشهای مجلس برای سال 1390 کل مابه التفاوت درآمد حاصل از تغییر قیمت حامل های انرژی معادل 256 هزار میلیارد ریال براورد شده بود.

با توجه به اینکه در لایحه بودجه 1391 درآمد ناشی از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه آورده نشده است و همچنین بر اساس لایحه بودجه سال 1391 نسبت به تصمیمات دولت در خصوص منابع تامین درامد قانون هدفمن کردن یارانه اطلاعلا کافی وجود ندارد. به ناچار برای ارائه تصویری از درامد حاصل از اجرای قانون بر اساس حداقل قیمت پیش بینی شده در قانون(قیمتها بعد از اجرای کامل قانون) و قیمتهای قبل از قانون هدفمندی یارانه ها تخمینی از این درآمد به عمل «مده است. یک بار دیگر باید اشاره کرد که درآمد واقعی از اجرای این قانون از محل فروش فراورده ها نیست و مبلغ درامدی که در این گزارش ارائه شده است صرفا انعکاسی از درامد حاصل از فروش نفت خام و خوراک پالایشگاه ها و فروش گاز طبیعی است.

بدین منظور قیمت فراورده های نفتی بر اساس 90 درصد قیمت فوب خلیج فارس، قیمت گاز طبیعی بر اساس 75 درصد قیمت بین المللی و قیمت دلار 1150 تومان استفاده شده است. کل درآمد از ضرب مصرف حاملهای انرژی در سال 90 در مابه التفاوت قیمت حاملها بر اساس قانون منهای قیمت این حاملها قبل از اجرای قانون به دست آمده است.

بر اساس این براورد ماحصل درامد ناشی از تغییر قیمت حاملهای انرژی روزانه معادل 201.5 میلیارد تومان تخمین زده می شود که بر این اساس در کل سال مبلغ 73646 میلیارد درآمد کسب می شود.

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۵۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۱
SaEeD&G
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۲
6
39
این مهم نیست چه قدر در آمد داشتیم
مهم اینه که کجا خرج شده در این موارد فقط باید بگیم الله العلم!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۲
یک سوال منطقی دارم از نویسنده نظر.
یک سوال هم از کسانی که مثبت داده اند.
و اما سوال از نظر دهنده:
آیا عموم مردم باید به صورت تخصصی و با آگاهی کامل بر جزئیات، نحوه خرج کردن درآمد حاصل از هدفمندی یارانه ها را بدانند؟! اگر بله، پس مسئولین و مسئولیت یعنی چه؟
اگر نه، یعنی لازم و البته ممکن نیست تمام مردم، جزئیات یک کار تخصصی در حیطه اقتصاد را بدانند، پس چگونه بدون علم داشتن بر قضیه افتراء می بندی؟
ساده بگویم، بر اساس چه سند و مدرکی، از پشت کامپیوتر بر انحراف در مصرف درآمدها آگاه شدی؟ آیا کشور متخصصین و مسئولینی ندارد؟!
سوال دوم از مثبت دهندگان:
لطفاً به سوال اول پاسخ دهید.
محمدرضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۲
آقا محمدی که ژست روشنفکری گرفتی مبلغی که تو خبر اومده ینی 7هزارو سیصد میلیارد تومن انقدر هست که آدمای معمولی هم تاثیرش رو حس کنن
حداقل تو شغل و کسب و کار خودشون شاهد پیشرفت باشن
اما تو سالی که گذشت بیشتر شاهد تعدیل نیرو و تعطیلی و رکود بودم حداقل تو شغل خودم
از بقیه هم که خبر دارم اوضاع بهتری ندارن
شما در مورد گرونی نظرت چیه
نکنه اونم ماها نمیفمیم و فقط مسئولین ازین چیزا سر در نمیارن
راستی تو محل شما الان مرغ کیلو چنده؟؟!!!
SaEeD&G
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۲
ببین منو من جناب محمد
80 درصد پاسخمو آقای محمد رضا گل داد بقیه اش هم این میشه که نخیر ما نبای از همه چی بدونیم چون نمیگذارن بدونیم و ژست دور زدن تحریم ها رو میگیرن که بیشتر به ضرر مملکت و من هم که جزیی از مملکت هستم هم میرسه و من هم در آخر مطلبم گفتم الله العلم یعنی اگه خوب خرج کردن مرسی و اگه مثل پول های ما تو اختلاس بزرگ از بین رفت نمیبخشم...؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۲
منظورت الله اعلم بود؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۲
حالا کی گفت این مهمه
شما هم واسه خودت میبری و میدوزی؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۲
میخواستم منفی بدم
حواسم نبود مثبت دادم
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۲
من با محمد موافقم
مشکل ما اینه که خودمون رو در هر زمینه ای متخصص میدونیم
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۲
چرا مهم نیست؟

شاید بخاطر اینکه شما از این دولت خوشت نمیاد اینجوری نوشتی

هدفمندی کاری نبود که دولت های قبلی بتونند انجام بدهند
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۲
آقا محمدرضا
خودمونیم
نتونستی جواب محمد رو بدی

زدی تو جاده خاکی
SaEeD&G
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۲
ای بابا اصلا مثبت هام مال شما این مهم نیست برام
شما ها فقط یک رای میدید و میخواید اون ها کارتون رو انجام بدن ولی یک موردی پیش میاد مثل اختلاس سه هزار میلیاردی و اینقدر این رشته سر دراز داره که هنوز هم دنبال مقصراش هستند و شما فقط نظاره گر هستید من نمیگم متخصص هستم و ولی اندازه خودم سرم میشه و وقتی ایران و با کشوری مثل ژاپن که چند سال اونجا بودم (این رو گفتم که بدونید اونجا بودم و دارم میگم به حساب ... نذارین خواهشا) اشکم در میاد به خدا
احمد ا.
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۲
این ضعف دستگاههای نظارتی است،
در بسیاری از کشورهای در رده های بالای حکومت دزدی می شود ولی برای اینکه مردم راضی باشند و ظاهر سازی شود در رده های پایین مثل سازمان ها و ادارات با ارباب رجوع برخورد خوبی می شود و دزدی کم است

در کشور ما بلعکس است

سازمان بازرسی کل کشور و وزارت اطلاعات و قوه قضائیه باید بر تما سازمان ها توسط نیروهای مومن نظارت کنند ، باند های زیاد قدرت و ثروت را منهدم کنند ، مدیرهای فاسد بدون اغماض اخراج شوند،

فقط باید دستگاه های نظارتی بسیار قوی باشند و به ظاهر سازی افراد بسنده نکنند و مصلحت اندیشی رو کنار بگذارند
محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۲
آقاي "SaEEd&G":
اگر ژاپن بودي، حتماً مي‌داني پس از جنگ جهاني دوم و فاجعه هيروشيما و ناكازاكي، ژاپن بسيار مفلس شد.
سپس ژاپني‌ها از طريق پياده‌سازي انديشه‌هاي آقاي "ادواردز دمينگ" و چرخه معروف كيفيت ايشان، راه رشد را طي كردند.
من هم اينارو گفتم كه بدوني اگر ژاپن نرفتم، چندان هم از مسائل بي‌خبر نيستم.
اما ما دو تفاوت با ژاپن داريم:
1- ما راه رشد را بدون كمك هيچ كشوري طي مي‌كنيم. پس مدت زمان رشد براي ما طولاني‌تر خواهد بود. البته رشد ما اصيل بوده و وابسته به هيچ كشوري نيست. ما داريم هزينه استقلالمان را مي‌دهيم كه خيلي هم شيرين است.
2- از پايان جنگ دوم جهاني تاكنون حدود 68 سال ميگذرد و از پايان جنگ تحميلي ايران 22 سال. پس هنوز محلي براي مقايسه ايران و ژاپن نيست.
SaEeD&G
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۲
ولی جناب محمد ما یک چیزی داریم که ژاپن در حسرتش مونده اون هم هست انرژی های فسیلی که بحمدالله فت و فراوان هست ولی داریم هدرش میدیم و مثل این که یادت رفته تا همین چند ساله پیش ما نفت میفروختیم به ژاپن و اونها تبدیل به بنزینش میکردند و چند برابر قیمت به ما میفروختن و به ریش ما ایرانی ها میخندیدن
بولتن خواهشا چاپ کن تا آقا محمد روشن شه
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۲
و جناب SaEeD&G! ژاپن هم يه چيزي داره كه ما در حسرتش مانده‌ايم. آن هم آدم‌هايي است كه وقتي قراره ٨ ساعت كار كنند، عين ٨ ساعت را كار مي‌كنند؛ آن هم به صورت جمعي و گروهي و نه مثل ما انفرادي.

وقتي هم دولتشون به زور مجبورشان مي‌كند كمتر كار كنند و ساعت كارشان را كم مي‌كند، بسياري از آنها از ناراحتي يا خودشان را مي‌كشند، يا سكته مي‌كنند و مي‌ميرند و يا دچار افسردگي مي‌شوند!

صرفه‌جو بودن ژاپني‌ها و تعهدشان به مصرف كالاهاي داخلي هم كه ديگر نياز به توضيح ندارد. در يكي از كتب تاريخي مي‌خواندم كه ژاپن آن اولش كه شروع كرده بود به صنعتي شدن، تمام انبارهاي اين كشور پر از تلويزيون توليدي آنها شده بود، ولي مردم ژاپن براي اينكه بتوانند بيشترين صادرات را داشته باشند، هر ٥٠ نفر يك تلويزيون داشتند و همگي شب‌ها پاي آن تلويزيون جمع مي‌شدند، ولي حاضر نبودند خودشان تلويزيون بخرند تا از صادراتشان كاسته شود.
محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۲
جناب "SaEeD&G"؛ خودكفايي در توليد بنزين در كدام دولت انجام شد؟!
چرا نمي‌پذيري كه در مورد هدفمندي يارانه‌ها تشكيك نادرست وارد كردي؟!!!!!!!
SaEeD&G
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۲
اول جواب آقا مرتضی : آقا مرتضی یک چیزی هم که هست اینه که ایرانی ها عادت کردن به این که از سر و ته کار بزنن تا سریع تر برن خونه ایرانی ها قدر وطن رو نمیدونن وقتی میرن تو غربت اندازه پنجاه تا ژاپنی کار میکنن و در

کل ایرانی ها مصرف گرا هستن و این از دست من خارجه

جواب آقای محمد : آقا محمد یادت نمیاد تو اول های بنزین که خودمون ساخته بودیم رنگ بنزین باید قرمز خوش رنگ باشه اینقدر تو بنزین ها تترااتیل سرب ریخته بودن تا اکتانش بره بالا رنگ بنزین شده بو آبی و من از تعجب دهنم باز مونده بود


یادتون نیست تو همون سال که وارونگی دما رخ داد چند روز به خاطر آلودگی هوای بی سابقه مدرسه ها تعطیل شدند اون هم همه اش به خاطر بنزین های بی کیفیت ایرانی بود که الان یک نمه بهتر شده
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۲
"کل ایرانی ها مصرف گرا هستن"

اخوي همين كل ديدن جزء است كه بنده با آن مشكل دارم. مثلا خود بنده نه مصرف گرا هستم، نه از زير كار در رو و نه مسرف! تا جايي هم كه يادم مي‌آيد، هرجا جنسي معادل ايراني داشته است، از ايراني آن استفاده كرده‌ام ﴿حتي آن زمان كه اجناس ايراني حرفي براي گفتن نداشتند، چه برسد به الان كه جنس ايراني عالي فراوان داريم﴾. جنس خوب مي‌خرم، از آن خوب نگهداري مي‌كنم و تا وقتي هم كه كار كند، از آن استفاده مي‌كنم و اهل مد و مدپرستي هم نيستم كه به خاطر آن الكي چيزي را عوض كنم يا دور بي‌اندازم.

حالا با اين كل بيني شما كه فكر مي‌كنيد نظرتان هم حتما درست است، حتما بنده ايراني نيستم؟!!
SaEeD&G
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۲
آقا مرتضی شما راست میگید من بلا نسبت نگفتم و از شما عذر خواهی میکنم

ولی من از آدم هایی که دیدم خیلی هاشون اون جور که من گفتم بودن

در ضمن ولی با این حال خداییش بعضی از جنس های ایرانی خوبه و من تا اونجایی که راه بده از جنس ایرانی استفاده میکنم
شکروی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۲
6
9
با سلام وقت بخیر
من با اجازه دوستان نظر SaEeD&G جان را کامل کنم.
این مهم هست چه قدر در آمد داشتیم ، این مهم تر است که در ست خرج کنیم.
موفق باشید
شکروی
salamshokravi@ymail.com
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۲
منفی دادم
چون توضیح واضحات بود

ضمنا کسی هم نگفت این خبر خبر خیلی مهمیه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۲
3
7
جالبه تا دیروز می گفتن دولت این همه پول از کجا اورده یارانه میده از بانک مرکزی و کجا و کجا پول درمیاره حالا میگن دولت بالاتر از 54 هزار میلیارد درآمد داشته! جالب با این وجود با توزیع یارانه میان مردم هم مخالفت می کنند
سینا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۲
5
2
ای بابا
من موندم این همه درامد داریم کجاشون میره !!!!!!!!!!!!!!
این همه گرونی و تورم به خاطر همین درآمدهای زیادمونه دیگه

یه دوستی می گفت همیشه به نتیجه نیگاه کن ، نتیجه فعالیت های مسئولین هم که مشهوده دیگه

ای بابا
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۲
2
7
خوب معلمه دیگه دارن جاده میسازن - قطار سریع السیر - مترو - مدرسه - بیمارستان - خانه و ...
پاسخ ها
محمدرضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۲
بله بله
جاده میسازن 30کیلومتر آخرش از سواری 2000 تومن میگیرن و از وانت 5000 تومن از مینی بوس 8000 تومن .....
بیمارستان میسازن که نگو نپرس مجهز آقا مجهز
3000 میلیارد با دوستان میبرن کانادا گردش و تفریح البته در جهت ترویج و رونق صنعت گردشگری
مدیر پایگاه بنظرم شما در بعضی از قسمتهای نظرتان اشتباه می کنید یعنی حق و باطل را با هم قاطی کرده اید و نتیجه ای غیر واقعی گرفته اید در مورد ساخت جاده و گرفتن عوارض ما تا حدودی با شما موافقیم در همین بغل گوش تهران بزرگراهی 15 کیلومتری ساخته اند به سمت پردیس بومهن که از سواریها برای 15 کیلومتر 1500 تومان می گیرند البته این واقعا غیرمنطقی و دور از انصاف است و وزارت راه می بایست جوابگوی این مطلب باشد بالابودن این عوارض باعث شده اکثر خودروها از جاده اصلی عبور و مرور کنند و معمولا فقط در تعطیلات خودروهای زیادی از آنجا عبور می کنند در روزهای غیر تعطیل نیز معمولا فقط خودروهای لوکس از آن استفاده می کنند .
اما در کنار این مطلب حقتان به یک موضوع ناحق اشاره کرده اید اختلاس 3000 میلیاردی یک جنایت بزرگ توسط افرادی پول پرست و قدرت طلب بود که امروز دستگیر و در حال محاکمه هستند بر اساس اطلاع رسانی بعمل آمده تقریبا کل این مبلغ در قالب خرید شرکتها و کاخانجات و ملک و.... هزینه شده است که توسط قوه قضاییه شناسایی و انشاالله به بیت المال مسلمین برگردانده می شود و در خصوص خاوری هم مطمئن باشید ایشان و بقیه عوامل این اختلاص بزرگ به مجازات خواهند رسید.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۲
آقا محمدرضا
شما خودت رو ناراحت نکن
SaEeD&G
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۲
خوب محکد رضا تو خودتو ناراحت نکن این محمده همین جوریه!!!!!!!!!!!
محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۲
جناب "SaEeD&G":
اولاً در كشور مگر فقط يك اسم "محمد" داريم؟!
اين كه نظر داده يك نفر ديگه هست، من يكي ديگه.
2- مي ترسم باقي تحليل‌هايت هم بر اساس همين ظن و گمان باشد.
3- در مورد بالا بودن عوارض بايد خدمت "بولتن جان" عرض كنم از يك سو بله، يعني من هم مسافرت امسال ديدم برخي جاده‌ها-البته فقط برخي- عوارضشان معقول نيست از نظر من مسافر.
همچنين در مورد اشتغال‌زايي به وسيله پارك‌بان‌هاي زوركي در شهرهاي مختلف به خصوص در عيد، مخالفم صد در صد.
اما از سوي ديگر، اگر جاده‌ها توسط بخش خصوصي ساخته شوند آن وقت سرمايه گذار پروژه بايد در مدت زمان معيني به اصل و سود سرمايه خود برسد.
در اين جور مواقع، ميزان اتومبيل‌هاي عبوري از يك جاده در هر سال تخمين زده شده و سپس اصل و سود مطلوب هر طرح سرمايه گذاري به گونه‌اي بر تعداد اتومبيل‌هاي عبوري تقسيم مي‌شود تا ضمن جبران هزينه‌هاي ساليانه، بخش خصوصي نيز از ميدان فرار نكند.
البته اين‌ها كه گفتم كلي بود، يعني در مورد موارد خاص، اطلاعات جداگانه‌اي ندارم.
علی اصغر
|
UNITED STATES
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۳
2
5
دروغ سیزده

به خبری که همینک از دفتر آقای احمدی نژاد منتشر شد توجه فرمائید

دیگر حیف ومیل بیت المال از امسال در فوتبال تمام شد وهر کس بخواهد با این حرکت انقلابی مخالفت کند به شدت برخورد خواهدشد از ۱۴فروردین به بعد میخوام تمام بیت المال را صرف ازدواج و کار جوانان بکنیم و همینطور نظر به استقبال ۲میلیون شغلی که در سال۹۰برای جوانان ایجاد کردیم امسال میخواهیم این رقم را ۲۰میلیون شغل برسانیم و در پایان

منتظر خبرهای خوشی که برایتان امسال در نظر گرفتیم باشید
پاسخ ها
علی اصغر
| UNITED STATES |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۳
بولتن یه چیزی میگم خواهشا جواب بده خودت برای من پرپم امریکا میزنی؟؟چرا جدیدا اینطوری شده؟
مدیر پایگاه دوست عزیز شما چرا؟!!!
مگه ما می توانیم آی پی یک فرد را تغییر بدهیم ؟ شما با آی پی کشور امریکا وارد سایت ما شده اید یا از فیلتر شکن استفاده کردید یا از وی پی ان یا نرم افزارهایی که آی پی فرد را تغییر می دهند.
علی اصغر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۳
شرمنده من موقع های که بخواهم آپلود کنم در سایت مدیا فایر مجبورم از ساکس استفاده کنم که اونم چند وقت بیشتر نیست گرفتم نمیدونستم اینطوری میشه.ما که هرجا اعتراض کردیم وگفتیم حتی وبگردی 20:30هم که ادعا این چیزها را داره بهشون گفتیم پیگیری کنید ببینید برای چی مدیا فایر را الکی الکی فیلتر کردند ولی این همه سایت دانلود فیلمهای غیر اخلاقی به راحتی به کار خود ادامه میدهند جوابی داده نشددیگه ما هم به ناچار مجبور شدیم از این جور امکانات استفاده کنیم
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۳
آقا ی علی اصغر
مراقب اعمالت باش
فردای قیامت بخاطر همین تمسخر و توهین باید جوابگو باشی
فمن بعمل مثقال ذره شر یره
علي اصغر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۳
دوست عزيز جديدا حرف حقيقت شده تمسخر اگر اين تمسخر هست عيبي نداره تو روز قيامت جواب ميدم اما اين حرفها را ميزنيم شايد بعضي از مسئولين يه تكوني به خودشون بدهند
احمد. ا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۳
جانا سحن از زبان ما میگویی،
بولتن جان خواهشا پیگیر این فیلتر های بی قاعده باش، این سایت مدیا فایر که فیلتر شده است بسیاری را حیران کرده است ،
متاسفانه سایت اپلود خوبی که نداریم لاقل جلوی این امکانات خوب را نگیریم
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۳
احمد.ا عزيز زياد ناراحت نباش! قراره ٦ ماه ديگه كلا در اينترنت را گل بگيرند و خلاص! مي‌ريم سماق مي‌مكيم، حالشو مي‌بريم.
احمد ا.
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۳
چطور دوست عزیز؟ نه ان شا الله که شایعه است
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۳
خدمت احمد آقا عرضم كه بنده هم اميدوارم دروغ باشه، ولي متاسفانه معمولا مباحث مربوط به داغانكاري‌ها به ندرت دروغ از آب در مي‌آيد. جهت كسب اطلاعات بيشتر لطفا اين خبر را مطالعه فرماييد:

http://www.bultannews.com/fa/news/78716
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
1
2
منبع ؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
2
7
اسراف در مبان ما ایرانی ها کمتر شد

دم دولت گرم

هیچ یک از دولت های قبلی عرضه این کار رو نداشت
پاسخ ها
SaEeD&G
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
بله بله حتمااااااااااااااااااااااااااااا
بچه کجایی این حرفا رو میزنی بگو تا چند تا جا رو بهت بگم که اندازه یک ایران اسراف میشه!!!!!!
محمدرضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
تو که انقد میفهمی چرا خودت بصورت خودکار صرفه جویی نمیکردی؟؟؟!!!!
SaEeD&G
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
من صرفه جویی میکنم و دارم به ناشناس میگم هنوز خیلی جا ها هست که توش مثل یک ایران داره اسراف میشه
محمدرضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
منظوره من هم همین ناشناس بود
البته از نظراتی که میذاره یواش یواش دارم میشناسمش
SaEeD&G
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
خدا کنهههههههههههه
مرتضي.ام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
جناب SaEeD&G! اين كه جايي هنوز اسراف هست، يعني بايد آن جاها را نيز اصلاح نمود، نه اينكه چون جايي اسراف هست، بايد ساير بخش‌ها را نيز به اسراف تشويق كنيم.

ضمنا براي اينكه آقا محمد رضا به بنده هم تهمت نزنند اين را هم بگويم كه كل خانواده‌ي ما همگي از قبل صرفه‌جو بوده‌اند، تا جايي كه ٣ بار كنتور آب و ٢ بار كنتور گازمان را عوض كردند و گفتند حتما خراب هستند كه اينقدر كم شماره مي‌اندازند! نه اينكه مصرف نكنيم، مصرف مي‌كنيم، ولي درست.

لذا با هدفمندي، صرفا هزينه‌هايمان بالا رفته و تغيير ديگري برايمان به وجود نيامده است!
ولي نمي‌توانم منكر اين باشم كه خيلي افراد به واسطه همين هدفمندي بود كه به صرفه‌جويي روي آورده‌اند.

خلاصه اينكه لطفا حق و باطل را با هم قاطي نكنيد. هدفمندي كار پسنديده‌اي بود و حرف جناب ناشناس كاملا درست است. حال بايد اين روند به ساير بخش‌ها هم كشيده شود تا كلا ريشه اسراف از مملكت رخت بربندد.
من
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
1
4
پس سوبسیدهایی که به سایر اقلام وکالاها پرداخت میشد چی؟
احمد. ا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
0
6
یک کار خوب دولت :
قبلا پولی که مصلا برای پرداخت قبوض برق پرداخت میشد به جیب وزارت نیرو می رفت و این وزارت خونه اون رو به شکل غیر منصانه ای بین کارمندان نیروگاهها تقسیم میکرد و روسا ان را به شکب اضافه کاری و پاداش به کارمندان پرداخت میکردند به طوریکه حقوق یک کارمند این وزارت خانه مصلا از 500 هزار تومان به یک میلیون می رسید ولی خوشبختانه اکنون این پول به دولت میرود و دولت جلوی این ریخت و پاشها را گرفته است

اما گرانی کالای های اساسی رو که همه مردم احساس میکنند باعث فشاد به مردم شده است، گران کردن بنزین به 1000 تومان ظلم است ای کاشی با همین مقدار کشور را مدیریت کنیم و اشتغال ایجاد کنیم
پاسخ ها
امید (اصفهان)
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
شرمنده از احمد اقای عزیز واز نظر خوبی که دادن قصد مسخره کردن یا توهین ندارم و فقط به فرموده حضرت اقا عمل میکنم. منظور احمد اقا از مصلا همون مثلا هس. بازم عذر میخوام ببخشید
احمد ا.
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
خواهش میکنم دوست عزیز، ممنون از تذکر شما
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
2
0
عجب!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
شعبان اوغلو رجب
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین