کد خبر: ۲۹۲۳۳۲
تعداد نظرات: ۷۵ نظر
تاریخ انتشار:
با آرایش های غلیظ و صدایی بلندتر از همیشه؛

گروه "تکخوانی زنان" تبرئه شد/ زنانی که کار خود را کردند و تبرئه شدند!

حرکت عجیب درخشانی در مورد گروه تکخوانی بدون محابای خانم‌ها و پخش این قطعات از شبکه‌های ماهواره‌ای، با اعتراض رسانه‌ها و مردم و واکنش دستگاه قضا مواجه شد. این گروه از سوی دادگاه عمومی و انقلاب مورد بازخواست قرار گرفتند. اما امروز بر اساس خبر خبرگزاری فارس تمام اعضای گروه تبرئه شدند.

به گزارش بولتن نیوز به نقل از مشرق، یکی از پدیده‌های عجیبی که سه دهه بعد از انقلاب فعالیتش بصورت خزنده شروع شد تلاش برای عادی سازی تکخوانی زنان بود.
 

شاید اولین تلاش ها انتشار و برگزاری قطعاتی با همخوانی زنها کنار مردان بود. آرام آرام میزان صدای زنان در این قبیل آثار بالاتر رفت و به جایی رسید که حتی گاهی صدای مرد فقط به‌عنوان یک زیرصدا برای توجیه خوانندگی زنان بود.
 

گروه موسیقی گروه "تکخوانی زنان" تبرئه شد/ زنانی که کار خود را کردند و تبرئه شدند!


اما یکی دو سال اخیر اتفاق عجیبی افتاد. گروهی به نام ماه بانو به سرپرستی "مجید درخشانی" تمام احتیاط‌‌ها را کنار گذاشت و به‌صورت منسجم شروع به ضبط و توزیع آثاری با تکخوانی کامل خانم‌ها کرد.
 

گروه ماه بانو مرکب از چند خانم و یکی دو مرد بود. خانم‌هایی با آرایش‌های تند و غلیظ و با لباس‌های رنگارنگ و طراحی صحنه‌ای که می‌توانست به لحاظ بصری مخاطب را جلب کند.
 

صدا هم عموما تکخوانی و گاهی در بعضی قطعات همخوانی دو خانم و گروه بود. بعضی قطعات هم کاملا ریتمیک بود و یا به‌صورتی بود که می‎شد با آنها ضرب گرفت.
 

 


 

اما این پایان ماجرا نبود. گروه که می‌دید اعتراضی رسمی به‌وجود نیامده است قدم تند کرد. در زمانی که سخنرانی و مصاحبه یا حتی تبلیغ در شبکه‌های ماهواره‌ای و معاند ممنوع بود یکباره چند قطعه تصویری باکیفیت از این گروه و تکخوانی خواننده‌های  زن آن در بسیاری از شبکه‌ها پخش شد.

 

پخش شدن بی محابای این قطعات از شبکه‌های ماهواره‌ای و با کیفیت اچ.دی هم درستی این شائبه را بسیار کمرنگ می‌کرد که احتمالا فیلم‌ها بدون اجازه گروه بوده یا به بیرون درز کرده و ...که اساسا اغلب این شبکه‌ها هیچگاه بدون اجازه مسوول قانونی گروه اقدام به پخش این قطعات و درگیر شدن با قانون را نمی‌کنند.
 

این حرکت عجیب درخشانی که به‌نوعی اعتراض به عدم اجازه تکخوانی زنان هم تلقی می‌شد، در نهایت با اعتراض رسانه‌ها و مردم موجب واکنش دستگاه قضا شد. این گروه از سوی دادگاه عمومی و انقلاب مورد بازخواست قرار گرفتند. اما امروز بر اساس خبر خبرگزاری فارس تمام اعضای گروه تبرئه شدند.
 

 


 

 

بر اساس این خبر مجید درخشانی که سرپرستی گروه «ماه» را بر عهده دارد، از سوی دادسرای عمومی و انقلاب تبرئه شد.

 

همچنین برای اعضای این گروه از جمله مهدیه محمدخانی، شاهو عندلیبی، کوشان یغمایی، جمشید اصغرزاده، نسیم اربابی، شیوا احمدی، سحر کمالوند، سارا مهرافشا و زهرا رنج‌پور قرار منع تعقیب صادر شده و اتهامات وارده به این گروه رفع شده است.
 

بر همین اساس مجید درخشانی در کنسرت گروه «سروآزاد» به سرپرستی سید علی مصطفوی و خوانندگی مجتبی عسگری حضور خواهد داشت. این کنسرت در تاریخ پنج‌شنبه 2 مهر ماه در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود.
 

لازم به ذکر است طبق اعلام  بعضی رسانه‌ها، چندی پیش گروه "ماه بانو" در لندن کنسرتی با تک خوانی خانم‌ها و به پاسداشت زنان خواننده پیش از انقلاب و در سالروز روز جهانی زن برگزار کرد و بعد از آن اعضای به صورت گروهی "کشف حجاب" کردند و تصویرشان در شبکه‌های اجتماعی پخش شد.


شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۷۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
43
33
به شما چه ربطی داره، بولتن. مردم دوست دارن این شکلی باشن
مدیر پایگاه يعني ما مثل همه آحاد مردم حق انتقاد به موضوعي رانداريم !!!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
مسحوران غرب دوست دارند!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
مگر از دستورات دینی خبرنداری
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
انسانهایی که از اصل حقیقت فاصله دارند و شناخت واقعی ندارند چنین اعمالی از آنها سرمی زند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
این آحاد که میگی یعنی چه؟؟؟
مدیر پایگاه يعني افراد .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
آوازه خواندن زنان مشکلی نداره!
وحید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
اول خوانندگی زن و بعد چیز های دیگه، سقوط انسان تدریجیه، در کشور ما گروهی خواهان دینند و ایستادگی میکنند و گروهی مخالف دینند و تلاش میکنند و گروه وسط که هم گرایشات دینی دارند هم گرایشات غربی که تعدادشون بیشتره خیلی از کارهایی که به اسم اسلام در کشور انجام میشه و کاملا غیر اسلامیه باعث میشه به همچین کارهایی مشروعیت داده بشه کسانی هم که باید جلو این چیزها رو بگیرند اصلا باشن یا نباشن زیاد فرقی نمیکنه من نمیدونم اینهمه مسلمون اینهمه عالم این همه مدعی کیه که ندونه این کارها موجب خشم خدا ست چرا تبرئه شدن چرا اجازه فعالیت دارن ، با این بر خورد مسئولین اوضاع بد تر هم میشه ارشاد که داره فرهنگ غربی رو ترویج میکنه فقط اسمش اسلامیه صدا و سیما هم همینطور کسی نیست بگه به اینا که بچه های ما دارن با این فرهنگ بزرگ میشن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
به شما چه ربطی داره ناشناس مردم هم دوست دارن به این شکل اعتراض کنن ازادیه دیگه. یا فقط ازادی برای شما خوبه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
ایکاش تکخوانی خصوصی هم داشته باشن. اونجوری بهتره. هنرشون هم بهتر جلوه نمایی میکنه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
28
30
شهدا شرمنده ایم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
بدبختا چیکار کردن، مگه استغفرا الله اعلام جنگ با خدا کردن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
همه چیز را با بی سیاستی به شهدا ربط ندهید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
يه كم وقت بذاريد وصيتنامه شهدا رو بخونيد ببينيد رعايت حجاب و حفظ شان زنان مورد درخواست شهدا هست يا نه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
در آنروز شهدا از رشوه ها و اختلاسهای آتی خبر نداشتند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
اگر شهدا نبودن و مقاومت نمی کردن الان مردهای ایرانی رو سر میبریدن و زن های ایرانی رو برای جهاد می بردن
بعضی از مردم لیاقت زندگی در کشور امن و پاک ایران رو ندارن
منتشر کن
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
21
26
به عنوان پاسداشت ارزش بانوان در روز جهانی زن، "کشف حجاب "و "آوازخوانی" می کنند!؟
واقعا تعریف و تلقی شان از "ارزش" و "آزادی "چیست؟
مسلما این ها نماینده ی خانم های اصیل و نجیب ایرانی نیستند،ولی شاید بتوانند کپی و رونوشت دست چندم الگوهای غربی خود باشند!
امید که به اصل خود بازگردند!
پاسخ ها
ناشناس
| Portugal |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
اتفاقا هم نجیب اند هم ایرانی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
وقتی وزیر ارشاد که خود روحانی زاده است برای این بی حیائی ها تلاش می کند ما چه بگوئیم اقای روئحانی باید پاسخگو باشد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
آوازه خواني زنان در طول دو قرن اخير (از زمان قاجار) همواره مربوط به زنان از طبقات خاص و عملي هنجار شكنانه بوده است اين عمل نزد ايراني و فرهنگ اصيل ايراني-اسلامي عملي نكوهيده و ناپسند بوده و هيچ ارزش و جايگاهي جهت زن ايجاد نمي نمايد
زهرا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
بله قدمت اصالت این سبک زندگی در ایران از دوران پهلوی تجاوز نمی کنه و کاملا تقلید از غرب می باشد!
راجع به کشف حجاب هم که ایرانیان همیشه پوشیده بوده اند و مصداقا پوشش چادر قدمتش به قبل از اسلام می رسه اما منحصرا رنگ مشکی نداشته و از رنگ های روشن استفاده می شده!
در زمان رضاخان فارغ از سیاست و فکر شوم پشت چنین حرکتی احتمالا با عقل خود فکر می کرده اگر به لحاظ تیپ و ظاهر شبیه غربی ها شویم وادادگی های اقتصادی و سیاسی و مدیریت ناکارآمدشان جبران شده و به خیال خود مترقی و پیشرفته می شویم!
فکر می کنم اینروزها هم خیلی ها هستند که فکر می کنند اگر این حجاب از بانوان ایرانی جدا شود صبح فردایش ناگهان ما تبدیل به یک کشور صنعتی و پیشرفته می شویم...حداقل به لحاظ پوشش، لابد این هم پیشرفت بزرگیست دیگر!
فقط می توانم بگویم متأسفم برای این دیدگاه!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
8
14
می بخشی آقای بولتن سوار این مردم منتقدی که می گین, چند درصد جامعه را تشکیل می دهند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
آرش.مشهد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
سلام.1% و همان يك در صديها راس كارند.همه مصائب بشر از افراط و تفريط شروع ميشه و البته راي اكثريت به روحاني هم نشان داد كه خواسته اكثريت غالب مردم چيه اما همه هم طبق ارسال بولتن نيوز حق اظهار نظر دارن و حتي اگر فقط نظر 1نفر باشه و توهين به عقائد و آراء درست نيست.رسالت هيچ بشري هم نيست كه ديگران رو به زور بسمت بهشت ببرد.چون ديگه اون بهشت نيست و زندان است.حق نگهدار شما
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
9
18
حتی به لحاظ مقایسه اگر بخواهیم خود را با زنان بزرگ ایرانی قبل از اسلام مقایسه کنیم که با هنجارشکنی هایی از این دست چگونه برخورد کرده اند به ملکه وشی برمیخوریم همسر خشایارشاه که به دلیل عدم اجرای فرمان شاه؛ که بدون پوشش مناسب در بزم شرکت کند از مقام خود برکنار شد!
یعنی عملا با کشف حجاب مخالفت کرده!
بی حجابی در ایران هیچ اصالت و قدمتی مگر در زمان رضاخان آنهم به جبر ندارد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
خشايار هم با تزوير مردخاي با استر يهودي ازدواج كرد. هر جا كه نگاه ميكني رد پاي ييهود را ميبيني
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
13
13
دست مریزاد بسیار کار زیبایی کردند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
21
18
خدا تا ابد رضا شاه رو لعنت كنه كه قبح اين عمل زشت و ناپسند را از بين برد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
رضا شاه يه آدم بي سواد و زبون نفهمي بود كه فكر ميكرد اگه مردم كلاه پهلوي بذارن و زنان آواز بخونن كشورشون صنعتي ميشه. آخه احمق با اين ادا اطوارها كه نميتوني متمدن و صنعتي بشي
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
رضاشاه ملعون به ملت خودش که میرسید میرغضب بود و با زور چادر از روی زن شریف ایرانی برداشت اما وقتی به خارجی ها می رسید موش میشد مردک تحمل یک چادر رو نداشت اما به ترکیه کوههای مهم ارارات رو پیشکش کرد و به افغانستان قسمتهایی از شرق ایران و به عراق شط العرب رو پسر نکبتش هم بحرین رو از ایران جدا کرد. ملعونها اشدا بینهم بودند و رحماء علی الاجنبی ها .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
18
7
در حالى كه قشر زنان با مشكلات بسيارى دست و پنجه نرم مى كنند، واقعا پرداختن به مشتى عياش و رقاص و دهل به دست و نقاره زن، نمى دانم كدام درد از دردهاى زنان مظلوم ايرانى را درمان مى كند جز نمك زدن به زخم اين قشر زحمت كش، شايد براى اراذل و اوباش و عياشها مى خوانند مؤمنين و مؤمنات كه گوش نمى دهند، شنونده خاص خودشونم حمايتشون ميكنه، گناهشم به دوش من و شما نيست كه خود را الكى بدرانيم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
چه منطقي است برادر عزيز . ما بيخيال باشيم و بگيم اونها دارند تو كشتي كه همه سوار هستند زير پاي خودشون رو سوراخ مي كنند و به ما هم ربطي نداره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
منظور بى تفاوتى در مقابل گناه نيست ، خوب برخورد با مفسدين وظيفه عمومى و طرح مسائل شرعى براى ادمهاى شهوت ران كه در پى راه اندازى مجالس عيش و نوش و لهو و لعب و پارتى مختلط هستند كارى بيفايده است چون كسى كه خوابه ميشه بيدارش كرد ولى كسى كه خودشو به خواب زده و لجاجت، ميكنه، هرگز، اينام كه ميگن بهشت زوركى نيست ما دوست داريم بريم جهنم، خوب ديگه جايى براى امر به معروف نمى گذارند؟!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
خيال ميكنند اگه اين مسائل نباشه از دنيا عقب افتادن ميخوان كم نيارن، كاش تو پيشرفت صنعتى و اقتصادى اين عزم جدى رو داشتن!
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
8
14
اینم از سیاستهای فرهنگی وزارت ارشاد دولت یازدهم بقول یکی از دوستان وزارت ارشاد جایی است که انقلاب اسلامی بهش نرسیده
پاسخ ها
علیرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
دوست عزیز من طرفدار احمدی نژاد نبوده ونیستم ولی طرفدار قانون هستم نباید هنجارشکنی اتفاق بیفته خانمها میتونن تکخوانی وخوانندگی کنن ولی در بین خودشون نه اینکه همراه با آقایون باشه این اسمش هنجارشکنی و بی اعتنایی به قانونه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
17
12
لیاقت شما همون احمدی نژاده که هر روز تمام افکار و آرمانهاتون رو خراب كنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
احمدي ن‍ژاد آخر شما رو دق مرگ ميكنه والله
مواظب خودتون باشيد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
احمدی نژاد دوستت داریم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
تا چشمتون کور بشه
آرمان ما رقاصی و عیاشی نیست
آرمان ما انقلاب ماست که شماها لیاقتش رو ندارید
منتشر کن لطفا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
ای ناشناس بی..
ناشناس
|
-
|
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
13
5
بدبختن مردان ضعیفی که زنان رو دستمایه خلاء های دوران کودکیشون میکنن. حرمت زن ایرانی رو به این ادا و اطوار نشکید
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
15
10
میخوام در جواب که از شهدا شرمنده شدند بگم :::: خون شهدا به خوندن خانمها و حجابشون حساسه ؟؟؟
به اختلاس و دزدی و تجاوز حساس نیست ؟؟؟
به کتک زدن یه دختر بیست ساله حساس نیست؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
باز زدين جاده خاكي
تا كم مياريد پاي اختلاس رو وسط ميكشيد عامل اختلاس رو كه دار زدند با بقيه عوامل هم دارند برخورد ميكنند اصلاً كي گفته كه با اختلاس موافقيم. الان بحث در مورد هنجار شكني و ترويج اباهه گري و تساهل و تسامح است كه سردمدار اين جريان فكري يه روز در زمان دولت اصلاحات (عطالله مهاجراني ) داعيه آن را داشت و الان در پر قوي انگيسي ها لم داده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
هم اختلاس هم فساد هم دروغ هم افترا براى جامعه مضره ولى نميشه يكى داره ميفته تو چاه بقيه تماشاش كنند اينا گول خوردن فردام كه پير شدن همشون گمراهى رو تقصير اون يكى ميدونند الان به قول شاعر، جوانى و خوشگلى و سادگى تا اينارو دارن نمى فهمند، بعدها ميفهمن كه ديره!
hosin
|
United States
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
8
3
فکر کنم اینارو تو سایتهای..... دیدم
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
10
8
برادر کدوم اعدام
کدوم مجازات

چرا اعتقاد دارید که فهمیده های دنیا خودتونید و باید بقیه با اعتقادات و راهنمایی شما حتی به زور هم که شده به بهشت ارشاد بشوند؟؟؟؟؟
بابا بخدا نمیخوایم
کیو باید ببینیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
هادي خان اگه همه رو هم اعدام كنند تو راضي نمي شي مشكلت چيز ديگه ايست تو با اصل اش مشكل داري كسي هم وادارت نمي كنه به بهشت بري ما رو با خودت به جهنم نبر بهشت پيشكش ات
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
چيو نمى خوايد! بهشتو، يعنى بعد مرگ مستقيم جهنم رهسپاريد، خوب جالب بود در نوع خودش!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
هادى يا رضاخان دوم لطف كن فقط در مورد مسائل جنسيت خودت نظر بده و توى كار خانم ها دخالت نكن، خانم ها خودشون مصلحت خودشون رو تشخيص ميدن شما بازاري انقدر جوش زنها و ازادى اونا رو نزن كه انگار دارى جوش خودتو ميزنى، خانم ها دايه دلسوز تر از مادر نمى خوان لطفى بكن گرگ اين گله نشو!
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
6
17
جناب هادی شما چی رو نمی خواهید!؟
حجاب خانم ها رو؟
آیا خواستن یا نخواستنش در صلاحیت شماست که اظهار نظر می کنید؟
ما چه کسی رو باید ببینیم که از افکار پوسیده ی امثال شما به او پناه ببریم؟
وجود حجاب چه آسیبی به شما می زند که اینطور فریاد تظلم خواهی سرداده اید؟
دنیا برعکس شده!
این ما هستیم که باید از جهنمی که امثال شما فراهم کرده اید راه بهشتمان را به سختی پیدا کنیم و شما شاکی هستید!؟
کسی نمی خواهد شما را به زور به بهشت ببرد ، می خواهیم از جهنم شدن جامعه جلوگیری کنیم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
خانم زهرا اين عده هدفشان چيز ديگري است اين ها هدفشان ترويج فساد و بي بندو باري در بين جوانان مي باشد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
زهرا خانم وجود حجاب به کسی آسیب نمی رسونه ولی عده ای هستند که به هر دلیلی این حجاب رو دوست ندارند!
در ضمن حجاب قیاس بین خوب و بد نیست! لزوما کسی که حجاب دارد خوب نیست و کسی که بد حجاب است بد نیست!
آرش.مشهد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
زهرا خانم با كمال احترام با نظر شما مخالفم.چون شما حق تصميم گيري در مورد خودتون رو داريد و برعكس كاملا هم در حجابتون البته در حدي كه مانع از تشخيص هويتتون نشه مجاز هستيد=زدن پوشيه يا نقاب البته از نظر منطق و دموكراسي.همانگونه كه كشف عورت و لخت بودن در ملاعام ممنوع است در تمام كشورها.ضمنا يادتون نرود كه خواست اكثريت جامعه همسو با نظر شما نيست و راي قاطع به وعده ها و خط فكري روحاني نشان دهنده اين حقيقت است و نيز همين آمار رسمي تعداد بسيار بالاي بدحجابها=ضمنا چطور ممنوعيت حجاب در فرانسه يا تركيه غير قانوني و غير انساني است اما حجاب كامل اجباري در ايران قانوني!!!..و البته هيچ طيف فكري و اعتقادي چه اكثريت و چه اقليت نبايد نظر و خواستش ناديده گرفته بشه.حجاب شما حق شماست اما نميتونيد از ديگران هم توقع تبعيت ناخواسته و بالاجبار داشته باشيد.حالا يكنفر علاقه داره آلبوم اين گروه رو ميخره و گوش ميده و يكنفر ديگه توي خونه ميشينه و تسبيح ميزنه و الهي العفو سر ميده و احتمالا براي گناهاني كه خودش ميدونه چقدر كبيره بوده.بهرحال رمز بقاء=اعتدال است.افراط و تفريط هر دو مايه مصيبت و هلاك است(حديث بخونيد).حق نگهدار شما.
شرمندتونیم شهدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
5
11
حیف جوونهای ک رفتن تا.....سیصد هزار تا شهید دادیم تا این وضعیت پیش نیاد ولی چن تا خس و خاشاک ببین چ کارای ک نمیکنن,...
پاسخ ها
آرش.مشهد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
همين كه به مخالف نظر خودتون توهين ميكنيد نشاندهنده شخصيت والاي شماست.اونوقت انتظار غالب شدن تفكرتون از نظر منطق رو هم حتما داريد.واقعا هم بايد شرمنده شهدا باشيد.چون خون شهداي يك ملت رو در راه مقاصد خودتون مصادره كردين و چماقش كردين توي سر همون ملت.برو برادر.برو استغفار كن.والا ناپسند است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
3
12
هر کاری دلتون می خواد بکنید هر جور دوست دارید رفتار کنید بدونید که اون طرف باید جوابگو باشید
پاسخ ها
آرش.مشهد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
نه افراط و نه تفريط.فقط اعتدال.اگه بجاي اين همه افراطي گري و توسل به زور-اعتماد سازي و فرهنگ سازي ميكرديم الان چنين وضعيتي در جامعه از نظر حجاب نبود.و جالب هم هست كه هنوز بر همان عهد استوار هستن بعضيها و قبول ندارن كه اشتباه بوده توسل به زور براي القاء تفكر و نظر.
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
2
13
جناب آرش،
درسته که این سخنان جذاب و زیبایند ولی بنده یاد گرفته ام برای هیچ سخنی تا زمانی که به حسن نیت فرد راجع به موضوع مربوطه پی نبرم سوت و کف و هورا نکشم!در ثانی یاد بگیرید سخنان را مصادره به مطلوب نکنید،مخصوصا سخنان یک رییس جمهور را!
هر چند به توصیه ی امیرالمومنین"حکمت را بیاموزید اگرچه از زبان منافق باشد."
پس سخنان را می شنوم!
اما توجه شما رو جلب می کنم به این جمع بندی به تحریر جناب آقای یامین پور!
"
آیت الله جوادی آملی:
"'عدل' از با فضیلت ترین فضایل و 'اعتدال' از پست ترین رذایل است. عدل یعنی قرار دادن هرچیزی سرجایش ولی اعتدال یعنی عرضه و تقاضا مبتنی بر اهواء مردم"
در روایات داریم از نشانه های آخر الزمان این است که برخی کارگزاران برای محبوب بودن و جلب نظر برخی از مردم بخشی از دین را حذف می کنند و تساهل و تسامح در دین را پی می گیرند. بیان حضرت آیت الله جوادی آملی ناظر بر این معناست.
اما 'تعادل' به معنای دوری از افراط و تفریط و آنچنان که مد نظر قرآن است در مفهوم "حنیف" آمده که نشانه ی حضرت ابراهیم (ع) است: "مله ابراهیم حنیفا" و این خصوصیت اسلام هم هست که فرمود اسلام همان ادامه آیین ابراهیم است. حالا برای درک معنای درست و قرآنی 'تعادل' یا همان "حنیف" باید رفتار حضرت ابراهیم را تحلیل کرد. مثلا اقدام ایشان در شکستن بتها و نشانه های طاغوت! رهبر معظم هم اولین مصداق اعتدال را امر به معروف و نهی از منکر و مقاتله با کفار عنوان کردند.
پ ن: البته رییس جمهور محترم طبعاً همان معنای قرآنی مدنظرشان بوده. غرض تبیین یک مفهوم رایج سیاسی بر اساس قرآن بود."

حال در بحث حجاب هم با توجه به مفاهیم، نتیجه گیری بفرمایید!
با احترام
پاسخ ها
آرش.مشهد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
سلام.اولا شما پاسخ سوال من رو نداديد=آيا شما يا هر مسلمان ديگه كه براي مسافرت ميريد فرانسه-دولت فرانسه ميتونه از پوشش اسلامي شما جلوگيري كنه و به زور شما رو كشف حجاب كنه؟.آخه ميدونيد مشكل كار چيه=يه روز به زور چادر از سر زنها برميدارن و يه روز ميخوان به زور چادر سر زنها كنن.كه در هردو هم مردم زير بار زور نميرن.حالا اون كار چون مخالف ميل و نظر شماست=بسيار كار زشت و قبيحي است اما اينكار چون موافق نظر شماست=كاري بسيار ملكوتي و الهي.همونجور كه در مورد افراد همينجور برخورد ميكنيد.زهرا خانم-ضمنا اعتدال رو چه به عدل-گواينكه مشكل فعلا هر دوتاست اما يعني نه طالب ريختن خون و نه تسليم كامل=كاري كه امام علي با مخالفان و دشمنانش انجام ميداد.از جمله در جنگ با عايشه(جمل)يا خوارج(نهروان).پس از ديدگاه شما حضرت علي هم اشتباه ميكرد كه با دشمنانش مدارا و اعتدال ميكرد؟.معني عدل هم يعني خليفه مسلمين باشي و در برابر يك يهودي توي محكمه شكست بخوري.غير از اينه؟.برعكس نظر شما حتي پيغمبر خدا هم به نظر آحاد مردم احترام ميگذاشت و نظر اكثريت رو بكار ميبست.شما پس مخالف راي اكثريت غالب هستيد=مخالف بزرگترين قائده انساني.ضمنا حكم خدا حجاب است و نه حجاب تفسير به راي يا منفعت.بعد هم كجاي دين خدا اومده كه شما مامور كنترل حجاب و نماز و روزه هستيد.بنده موافق بدحجابي يا بهتر بگم وضعيت موجود پوشش در كشور نيستم اما بعضی روش هارا هم قبول ندارم.چون ميبينيد كه جواب نداده.بنظر شما بهتر نيست=اعتمادسازي(بين حكومت و مردم) و در مرحله بعد فرهنگ سازي بجاي اين اعمال و خشونتها انجام ميشد يا بشه...
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
3
13
اعتقاد دارید اکثر جامعه اینطور می خواهد و به انتخاب رییس جمهور استناد می کنید؟ در قرآن هم صفات جالبی به اکثریت داده شده است مثل اکثرهم لایشعرون…اکثرهم لایعلمون … لا یعقلون و…
چیزی که جوامع بهش نیاز داشته و دارن عدالت هست نه اعتدال، آنهم وقتی معیار سنجش این اعتدال را مشخص نام نبرده اید!واقعا معیار شما چیست،با کدام معیار ما جز افراط یا تفریط کنندگان طبقه بندی شدیم!؟
اگر قرآن و دین خدا سنجه ی شماست که حکم دین و قرآن واضح است و اگر سنجه ی شما دلبخواه بشر است که میل به عصیان و گرایش به بدی ها و منیت ها در نفس اماره نهادینه است!
به تعبیر امیرالمومنین علیه السلام عدالت یعنی هر چیزی در جای خود قرار بگیرد!
اسلام دین فطرت است و میل به پوشش در نهاد بشر می باشد که در زن و مرد این پوشش متفاوت است و خانم ها به دلایل متعددی باید پوشیده تر باشند،که اصلی ترین آن احترام به خود و دیگر بانوان است!
عدالت اجتماعی ایجاب می کنه که زنان و مردان به لحاظ اخلاقی پوشش مناسب اتخاذ کرده و اختلاط نداشته باشن و حضرت امیر بر اساس نگاهشان به عدالت قریب به مضمون فرمودند :"من بیت المال را بازمی گردانم ولو کابین زنانتان کرده باشید."
حال این عدالت حتما همه جانبه بوده است!
برخی آقایون سعی دارن نگاه ابزاریشون به بانوان رو در سایه ی داعیه داری حمایت از آزادی در نوع پوشش و این قبیل ظواهر پنهان کنند و شاید خود هم دلیل رفتارشون رو نمی دونن!اما این خیلی شرم آوره !
من به عنوان یک خانم حق و وظیفه دارم تلاش کنم جامعه برام امن باشه و این حق رو هیچ کسی با هیچ سفسطه و بازی با کلمات نمی تونه ازم دریغ کنه و از وظیفه ام باز داره!
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
2
11
راجع به سوالتون باید بگم که این اتفاق عملا افتاده نه در کشور خودشان بلکه در کشور خودمان و در زمان رضاخان که مرعوب و مسحور غرب بود این اتفاق حادث شد و حجاب به زور کنار گذاشته شد و امروزه هم با اختصاص بودجه های کلان سعی در ترویج فرهنگ و در واقع بی فرهنگی برهنگی خود دارند که البته موفق هم بودند چرا که شیوه ی مناسبی در جهت تقابل با موج به راه افتاده و تبلیغات سوء علیه حجاب و عفاف اتخاذ نشد که با برخوردهای سلبی (که کاملا برنامه ریزی شده و در راستای اهداف منفعت طلبانه برخی که اتفاقا این روزها عده ایشان دم از طرفداری اعتدال هم می زنندو در زمان خود پوشش خانم ها رو مانتوهایی با چند رنگ تیره انتخاب کرده بودند طراحی شده بود که صدای اعتراض شهید طالقانی را هم درآورد) و من اطمینان دارم و با توجه به شناختم،اگر لزوم حجاب به درستی تبیین شود دختران سرزمین من به خاطر پاکی فطرتشان آنرا خواهند پذیرفت چه اینکه دختران با پوشش مناسب به وفور یافت می شوند!
دو اینکه در کشورهای یاد شده ادعای آزادی بیان و عقیده وجود دارد مثلا و با وجود تمام مدعا ما شاهد قتل خانم محجبه در محضر دادگاه شدیم که ملقب شد به شهید حجاب!پوشیدگی در فطرت بشر است و دستور به عدم رعایت آن در تضاد با فطرت انسانیست که در کشورهای غربی بر خلاف ادعا عملا اجرا هم می شود!فکر می کنم همین فرانسه بود که سال گذشته قانون منع پوشیدن شلوار برای خانم ها رو لغو کرد…پس قانون حفظ پوشش برای آن ها هم بوده و هنوز هم تا حدودی هست!
سه اینکه حفظ حجاب چیزی فراتر از حتی رعایت قانون است و ریشه در احترام و حرمت نهادن به حقوق خود و دیگران دارد!
شما یا خانم های بد حجاب چرا باید شاکی باشند وقتی من و همفکرانم با پوشش مناسب و رعایت عفاف به زندگی و نهاد و بنیان خانواده شان احترام می گذاریم!
چه بسیارترند دختران محجبه با قد و هیکل متناسب تر و چهره ای بهتر که با حفظ پوشش خود از زندگی همین دست بانوان با پوشش نامناسب و همسران …صیانت می کنند ،ولی این حق در رابطه با آن ها رعایت نمی شود!
همچنانکه در کشور خودمان برای یک دختر محجبه و عفیف که اهل اختلاط نیست سختگیری زیادی برای استخدام و کار وجود دارد!
چهار اینکه باز حرف ها را مصادره به مطلوب ،برداشت کردید،که چون در صدد رفع و رجوع خود نیستم پاسخی هم نمی دهم همچنان که حرف" بی حساب" جواب ندارد!
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
2
10
این و فراموش کردم بگم ، حوادث تاریخی رو نمیشه تحریف کرد!مثل برخورد حضرت با خوارج و…!
درست نیست حرف در دهان دیگران بزاریم!
و اینکه آیا این علامت مساوی جدیدا وارد آیین نگارش ما شده!؟
پاسخ ها
آرش.مشهد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
هميشه = به معناي مساوي يا جواب معادله يا نتيجه گيري يك مطلب بوده.ضمنا بولتن گرامي ارسال من رو كامل منتشر نكرد(البته مختار است).وگرنه دلايل ناامني جامعه براي خانمها رو نوشته بودم.خيلي از دلايلي هم كه نميشه گفت نگفته بود.در مورد برخورد با حجاب يا بي حجابي=هر دو اگه از يك حدي فراتر بره.افراط است.بهرحال بحث من و شما اينجا هيچ فايده اي نداره.دادگاه هم كه گروه ماه بانو به سرپرستی "مجید درخشانی" رو تبرئه كرده.بنده هم حرف لازم رو زدم...گواينكه نصفش سانسور شد.از دست اين بولتن نيوز.طبق معمول.حق نگهدار شما
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
2
0
حالا اینها تکخوانی خصوصی هم دارند؟
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
1
11
یکی از وظایف حکومت اجرای عدالت است و در همین راستا باید شرایط را برای جاری شدن آن فراهم کند!
شاید کسی دوست داشته باشد سوار بر اتومبیل آخرین سیستمش با آخرین سرعت براند و حرکات خطر آفرین هم انجام دهد آیا به صرف اینکه پول داده و هزینه کرده می تواند طبق دلخواهش و بی توجه به سایرین رانندگی کند؟
قانون هم دقیقا برای همین وضع شده تا با کنترل سرعت و رانندگی از بروز حادثه برای خود شخص و سایرین خودداری کند و این قانون گذاری ها هیچ ربطی با استبداد و زور و اجبار ندارد و تنها بازدارنده است.حجاب هم همین طور!
شاید بگویید قیاس مع الفارق است ولی در سایر موارد هم همینطور است مثل قوانین مقابله با پولشویی...شخص می تواند ادعا کند چرا درآمدش حسابرسی می شود و این مغایر آزادی اجتماعی و اقتصادی و...است ولی قوانین حکم بازدارندگی دارند حتی اگر موافق میل ما نباشد.
مشکل ما اینست که چون قانون حجاب ریشه در احکام دین دارد کسانی در تلاشند آن را امری شخصی و حق الله صرف جلوه داده و با جملاتی نظیر بهشت زوری و این دست سخنان به چالش بکشندش، در حالی که اینطور نیست و حجاب وظیفه ی عمومی و حق الناس است و تنها مختص خانم ها هم نیست!و آقایان هم وظایف خود را دارند مثل حفظ چشم و... که البته بیشتر از خانم ها قصور می کنند وگرنه اوضاع پوشش بسیار بهتر بود!
پاسخ ها
آرش.مشهد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
بازم جواب شما اينه=اگه قرار بود جواب بده.توي اين سال ها جواب داده بود...اگه جواب داده اون اعمال و تندرويها بگيد-جواب نداده ديگه كه هنوز مشكل بدحجابي داريم....با يك قسمت از نظر شما موافقم=ملت ما مخصوصا دختران و بانوان-بسيار باهوش و منطقي هستن.اگه از اول بجاي اينجور اعمال.اعتماد سازي و فرهنگ سازي كرده بودن الان چنين وضعي نبود.در مورد قوانين مثلا راهنمايي و رانندگي هم همينطور.لازم به توضيح نميبينم-فقط برويد و تحقيق كنيد در مورد وضعيت رعايت قوانين و دلايل آن در كشورهاي مختلف-حتي عوامل بازدارنده جرائم....يك اصل كلي تحقيق=محقق بايد بيطرف باشه-تا به حقيقت برسه.اگه هستيد-بسم الله.طبق معمول.حق نگهدار شما
غلامرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
0
4
عادی سازی ناهنجارها و از بین بردن قبح امور قبیح سر آغاز نگون بختی ملتها بوده است.
البته ما از این سرآغاز مدتهاست با بی مسئولیتی خود گذشته و در نیمه راهیم.
پایتخت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
11
2
به نظر من دختران و زنانی که در ایران زندگی میکنند 4 دسته اند:
دسته اول اونایی هستند که از اینکه دیگران آنها را با هوس ببینند ارضاء میشوند و بخاطر همین موضوع سعی میکنند توجه های شهوت انگیز رو به خودشان جلب کنند.
دسته دوم اونایی هستند که دوست دارند آزاد و راحت باشند و برایشان فرقی نمیکند که کسی به آنها توجه کند یا نه.
دسته سوم اونایی هستند که بر اساس اعتقادات یا عرف خانواده و جامعه نوع پوشششان رو انتخاب میکنند.
دسته چهارم اونایی هستند که دوست دارند دیده شوند ولی میدونند که هر کاری هم که بکنند باز هم نمیتونند توجه کسی رو به خودشون جلب کنند و واسه ضایع نشدن دسته اول را مورد انتقاد قرار داده و خودشان رو جزو دسته چهارم به بقیه القا میکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
پایتخت| | ۱۸:۲۱ - به نظر من دختران و زنانی که در ایران زندگی میکنند 4 دسته اند:....

از این تفسیم بندی پوچ تر نمیشه پیدا کرد .شما مگه جامعه شناسی که اینطور قاطع تقسیم بندی میکنی .ضمنا شرم و حیا و هم خوب است .من نمیدانم تربیت تو کاربر پایتخت چگونه است که بهیچ عنوان رعایت نزاکت و ادب در مقابل بانوانی که بولتن را مطالعه میکنند نمیکنی .حداقل ایرانی باش و عرف فرهنگ اصیل ایرانی که همانا نزاکت در جمع بانوان است را رعایت کن.
ضمنا آمار و ارقام ودسته بندی های شما را ما میشناسیم و با "تجربه که دروغ !!!نمیگه !! " پیگیری میکنیم .
کاربر پایتخت مثال زده :
1- امنیت در کره شمالی 100 درصد است.!!!
واقعا مانند بچه های ابتدائی
2- آمار مرگ و میر بر اثر تصادف در کره شمالی در حد صفر است!!!؟؟؟؟. دروغ و غلو بالاتر از این نمیشود
3- حقه بازی، دروغ، سوءاستفاده از دین، دزدی و اختلاس در کره شمالی معنا ندارد.!!!!؟؟؟؟
واقعا بچه ای کاربر پایتخت مثل همیشه .البته تا دیروز همین حرفها را در مورد اروپا میزدی حالا به کره هم سرایت کرد.
4- قدرتهای جهانی واقعاً از کره شمالی میترسند!!!،...شما دستگاه ترس سنج داری یا دعواهای زرگری و سیاسی را نمیفهمی ؟......7- آنجا میشه زندگی کرد و از زندگی لذت برد.
پس موندی ایران برای چی .قبلا که عاشق اروپا بودی و حالا شیدای کره ! البته کره با کره تفاوت دارد ها.
لذا تقسیم بندی زنان و دختران ایرانی شما هم از همین قماش تقسیم بندی اروپا و کره است .
به امید روزیکه برای همیشه به کره (ماه ) رفته و آنجا زندگی کنید و لذت ببرید. فقط زنان کره را تقسیم نکنید آنها صاحب دارند.
پایتخت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
9
2
ببخشید ... خودشان رو جزو دسته سوم به بقیه القا میکنند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
1
8
حال ادمو دو چيز بهم ميزنه، مرداى بى غيرت و زنهاى شهوت ران، همون رقاص هاى مد روز غربى و شرقى رو كسى ادم نمى دونه اينا كه اون وسط شلغم هم نيستن فقط جامعه رو به گند مىكشن بعدم ميگن اهل هنرن و هنرمند بقيه منتقدن چون كوته نظرن، عجب وردى مى خونه اين جادوگر شيطانى!
پایتخت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
8
1
وقتی نظری میدهم و مطلبی رو بازگو میکنم تماماً بر اساس تجربه شخصی خودم است و حداقل از نظر خودم حقیقت محض است ولی خدا رو شاهد میگیرم که تنها قصدم گفتن حقیقت و کشف مشکلات پایه ای ایران و جهان است تا راه چاره ای برای آن پیدا شود.
همه ی نظرات رو خوندم و فکر میکنم بهترین و منطقی ترین آنها مربوط به نظرات دوستم "آرش.مشهد" میباشد.
در دسته بندی ای که عنوان کردم هیچ غرض خاصی نداشتم و این دسته بندی میتواند مورد قبول همه نباشد ولی با توجه به برخوردهایی که من داشته ام این دسته بندی رو میتوان تا حدودی درست دانست و البته میدانم که نمیتوان آن را به همه ی ایرانیان تعمیم داد و بیشتر منظورم کسانی بود که در ایران زندگی میکنند.
به تجربه فهمیده ام که بیشتر هیاهوها و داد و فریادها از سوی دسته ی چهارم نشات میگیرد و به قولی کاسه ی داغتر از آش هستند و سعی میکنند خودشان رو جزو دسته ی سوم نشان دهند و بیشترین حملات رو متوجه دسته ی اول و دوم میکنند. و البته باز هم تاکید میکنم که این دسته بندی نمیتواند صددرصد درست باشد و آنرا به همه تعمیم داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
اقا چرا راه دور مى رى، چرا فلسفه بافى مى كنيد هم شما هم اون يكى، درد شما يك چيزه حذف دين، حجاب و حيا و بسط گسترش تفكرات غير دينى شما لائيك ها عادت داريد با زبان چرب و نرم و ظاهرا معقول به جنگ فرامين الهى بريد هر چى هم بد مى بينيد بازم فايده نداره و هواها و هوس ها نمى گذارد درست بفهميد، در ضمن انقدر با پنبه سر دين رو نبريد لايه زيرين حرفهاى شما دنباله همون پروسه دين زدايى و دين گريزى و حيا زدايى از مردمه كه گويا بد جورى درگيرتون كرده، حجاب بايد باشه چون حجاب حياى زنه و شما رضاخانها هم مغلطه نفرماييد مردم نادان نيستند خوب و بد را شما يادشان بدهيد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
تو هم تجربياتت رو براى خودت نگهدار، ارش هم دنبال بد حجابى مى گرده از جملات خوش اب و رنگ استفاده ميكنه،هر كس دينش رو حفظ كرد سودش رو خودش ميبره هر كس هم بى دينى رو پيشه كرد دودش به چشم خودش ميره حق نداريد افكار مردم رو تخطئه كنيد، حق نداريد اخلاق اين جامعه رو خراب كنيد و فساد و بى حيايى غرب رو تبليغ كنيد، ايران يه جامعه اخلاق گرا،مذهبى و متمدنه و با فرهنگهاى مادى نمى توانيد به جنگ معنويت برويد.
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
0
7
ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺳﻮﻯ ﺁﻧﻬﺎ (ﻛﻪ ﺍﺯ ﺟﻬﺎﺩ ﺗﺨﻠﻒ ﻛﺮﺩﻧﺪ) ﺑﺎﺯﮔﺮﺩﻳﺪ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﻋﺬﺭ ﺧﻮﺍﻫﻰ ﻣﻰ ﻛﻨﻨﺪ، ﺑﮕﻮ ﻋﺬﺭ ﺧﻮﺍﻫﻰ ﻣﻜﻨﻴﺪ، ﻣﺎ ﻫﺮﮔﺰ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﻧﺨﻮﺍﻫﻴﻢ ﺁﻭﺭﺩ ﭼﺮﺍ ﻛﻪ ﺧﺪﺍ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺍﺧﺒﺎﺭﺗﺎﻥ ﺁﮔﺎﻩ ﺳﺎﺧﺘﻪ، ﻭ ﺧﺪﺍ ﻭ ﺭﺳﻮﻟﺶ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﻣﻰ ﺑﻴﻨﻨﺪ، ﺳﭙﺲ ﺑﻪ ﺳﻮﻯ ﻛﺴﻰ ﻛﻪ ﺁﮔﺎﻩ ﺍﺯ ﭘﻨﻬﺎﻥ ﻭ ﺁﺷﻜﺎﺭ ﺍﺳﺖ ﺑﺎﺯ ﻣﻰ ﮔﺮﺩﻳﺪ ﻭ ﺍﻭ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﺍﻧﺠﺎم ﻣﻰ ﺩﺍﺩﻳﺪ ﺁﮔﺎﻩ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ (ﻭ ﺟﺰﺍ ﻣﻴﺪﻫﺪ).(سوره توبه آیه 94)

خدا وقتی بخواد بنده ای رو ذلیل کنه اول حیا رو ازش می گیره !
همچنانکه حضرت امام صادق (علیه السّلام) در توحید مفضل چنین فرموده اند: مفضل، اینک دقت کن در صفتی که خداوند آن را به آدمیان اختصاص داده و حیوانات از آن بی بهره اند، آن خوی پر ارج و بزرگ، آن خلق ارزنده و عظیم، شرم و حیا است.
ما اینجا جمع نشدیم نتیجه گیری های سطحی ، مغرضانه و کینه ورزانه از تجربیاتمون در معاشرت ها رو به اشتراک بزاریم!
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
0
2
منظورم حضرت حوا بود که هوا نوشتم:(
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین