کد خبر: ۲۳۵۹۹۲
تعداد نظرات: ۹۸ نظر
تاریخ انتشار:

آیا حصر سران فتنه بدون محاکمه غیرقانونی است؟

سایت‌ها و روزنامه‌های پر شمار طرفدار فتنه، همگام با رسانه‌های بیگانه سؤالی را در سطح جامعه پمپاژ می‌کنند؛ سؤال این است: آیا «حصر» سران فتنه، «مجازات بدون محاکمه» نیست؟ و آیا بر اساس قانون می‌توان بدون محاکمه کسی را مجازات کرد؟
آیا حصر سران فتنه بدون محاکمه غیرقانونی است؟
گروه سیاسی - علی مرندی*، سایت‌ها و روزنامه‌های پر شمار طرفدار فتنه، همگام با رسانه‌های بیگانه سؤالی را در سطح جامعه پمپاژ می‌کنند؛ سؤال این است: آیا «حصر» سران فتنه، «مجازات بدون محاکمه» نیست؟ و آیا بر اساس قانون می‌توان بدون محاکمه کسی را مجازات کرد؟

به گزارش بولتن نیوز، در این زمینه گفتنی‌ها بسیار است اما در این نوشتار سعی گردیده به اختصار به مهم‌ترین وجوه این سؤال پاسخ داده شود:

1-    دوستداران امام (ره) و کسانی که خود را به عنوان خط امام و یاران امام معرفی می‌کنند بهتر می‌دانند که «جرم مشهود» - آن هم در عصر رسانه و ارتباطات و عصری که می‌توان دفاعیات و سخنان مجرمین را در سایت‌ها، رسانه‌ها و بیانیه‌هایشان دید و شنید- چه جایگاهی در هندسه فکری امام خمینی (ره) دارد؛ چرا که امام (ره) می‌فرمایند: «اعتقاد ما این است که مجرم محاکمه ندارد.»
 بر همین اساس امام (ره) اعتقاد داشتند با توجه به این که جرم سران جنایتکار رژیم پهلوی مشهود است برای مجازات ایشان نیازی به محاکمه نیست ایشان می‌فرمودند:
«اصلًا معنا ندارد محاكمه مجرم؛ محاكمه مجرم يك امرى است كه مخالف با حقوق بشر است. حقوق بشر اقتضا مى‏كند كه ما آنها را همان روز اول كشته باشيم براى اينكه مجرمند، و معلوم است كه اينها مجرم هستند. آنكه بايد براى او وكيل گرفت، آنكه بايد به ادعاى او گوش كرد، او متهم است نه مجرم. اينها متهم نيستند، اينها مجرم هستند.»  
صحیفه امام، جلد 6، صفحه 460


2-    از طرف دیگر مسئله این است که آیا هر گونه محدودیتی مجازات تلقی می‌گردد؟ مثلاً آیا ایستادن در پشت چراغ قرمز و یا ممنوعیت عبور مرور ماشین‌ها در طرح ترافیک را می‌توان مجازات نامید؟
این محدودیت‌ها هر چند برایِ فرد محدودشده ممنوعیت‌هایی را در پی دارد و وی را از منافعی محروم می‌کند اما به هیچ عنوان مجازات تلقی نمی‌گردند؛ در سیستم اجرائی این اقدامات اقداماتی «تأمینی» تلقی می‌گردند که به جهت «تأمین منفعتی برای جامعه» وضع می‌گردند.

3-    حال سؤال اینجاست که محدودیت ایجادشده برای سران فتنه از نوع محدودیت تأمینی است یا از نوع محدودیت جزایی؟
حصر سران فتنه مطابق با اصل 176 قانون اساسی برای حفظ امنیت ملی صورت گرفته است. دستورات شورای عالی امنیت ملی بر اساس هیچ نوع برداشتی از قانون نمی‌تواند «مجازات» تلقی گردد چرا که اساساً منشأ صدور مجازات، قوه قضائیه است و نه شورای عالی امنیت ملی و احکام این شورا اقدامی تأمینی در جهت حفظ امنیت ملی تلقی می‌گردد.

آیا حصر سران فتنه بدون محاکمه غیرقانونی است؟

4-    مسئله بعدی این است که اساساً حصر سران فتنه نیز مرتبط با فتنه 88 نیست تا گفته شود به دلیل مجازات ایشان این حصر صورت گرفته است؛ چرا که این حصر یک سال بعد از پایان فتنه 88 اتفاق افتاده است. دلیل این حصر نیز آن بوده است که ایشان قصد ایجاد فتنه‌ای جدید را داشتند و قضایای 25 بهمن 89 را راه‌اندازی کردند و برنامه داشتند تا جریان بیداری اسلامی را منحرف کنند و قضایایی مشابه آنچه در سوریه اتفاق افتاد را به وجود آورند و بیداری اسلامی را به چالش بکشند. به همین دلیل نیز شورای عالی امنیت ملی دستور به حصر ایشان داد.

5-    از طرف دیگر همان مسائلی که آن روز امنیت ملی را به مخاطره می انداخته امروز نیز پا برجاست چرا که فتنه گران تنها به دنبال بهانه‌ای برای آشوب بودند؛ هنگامی به بهانه تقلب دست به آشوب زدند و بعد از آن نیز به بهانه‌های مختلف در روز قدس، 13 آبان، 16 آذر و ... این مسائل را ادامه دادند؛ تا این که در هنگامه بیداری اسلامی با دعوت دوباره سران فتنه باز این مسائل به بهانه بهار عربی شروع شد و قرار شده بود که هر هفته سه شنبه‌ها نیز ادامه یابد.

 
سؤال این است آیا می‌توان کشور را هر روز معطل عده‌ای نمود تا هر دفعه به بهانه‌ای آرامش کشور را به هم بریزند؟ آزاد بودن سران فتنه به آیا حصر سران فتنه بدون محاکمه غیرقانونی است؟معنای ادامه وضع امنیتی سال 88 در کشور است آیا رواست که با عدم محدودیت برای چند نفر خاص این اوضاع برای کشور فراهم گردد؟ و برای کسب‌وکار زندگی و امنیت مردم مشکل پیش بیاید؟

6-    از طرف دیگر با توجه به کشته شدن مشکوک ندا آقا سلطان، برادرزاده موسوی و برخی دیگر از جان‌باختگان فتنه 88 و با توجه به این که این مسائل می‌توانست سبب بروز شکاف اجتماعی در کشور شود و نزاع و اختلاف را هر لحظه بیشتر نماید.
به همین دلیل حفظ امنیت و جان سران فتنه از اهمیتی فوق‌العاده برخوردار بود چرا که این مسئله می‌توانست برای کشور موضوع جدید امنیتی ایجاد کند و برای جریان فتنه نیز مظلوم‌نمایی کند.
افزایش احتمال سوءقصد به سران فتنه با توجه به این که حالا مرگشان بیشتر از زنده آن‌ها به کار فتنه گران می‌آمد سبب شده بود تیم حفاظتی هشدارهایی را نسبت به حفظ امنیت ایشان بدهند به همین دلیل حصر سران فتنه می‌توانست اقدامی امنیتی در جهت حفظ جان ایشان باشد و خطرات را نیز کم کند.

این سؤال که با پیگیری‌های بسیار زیاد جناب آقای دکتر مطهری در رسانه‌ها پر رنگ شده البته پاسخ‌های دیگری نیز دارند که در این مقال نمی‌گنجد در این نوشتار سعی گردیده بدون توجه به بیانات آقای مطهری فقط به قانونی بودن حصر اشاره شود اما ان شاء الله در فرصت مناسب پاسخی مفصل به ایشان داده خواهد شد تا معلوم شود سخنان آقای مطهری تا چه اندازه با سخنان خودشان در تناقض است و تا چه اندازه با مبانی فقهی شیعه، قانون اساسی و سخنان شهید مطهری فاصله دارد.

* دانشجوی رشته معارف اسلامی و علوم سیاسی دانشگاه امام صادق(ع)

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۹۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۵
بهلول
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
42
30
حرف حساب.جواب ندارد.
احسنت به این برادرارجمند.که مستدل به دیدگاه قائدعظیم الشان.جرم فتنه کنندگان رابه اثبات رساندند.هرچنددولیدراصلی فعلادرپس پرده هستند.امت بهوش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
23
22
قانون باید برای همه یکسان باشه.

اگر کسی (موسوی) مجرمه باید مثل بقیه زندانی بشه نه اینکه کنار زنش تو خونه خودش بخوره و بخوابه. اگر هم مجرم نیست باید آزاد باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
شما نظرات بالا را خواندید !! این حصر برای نظام و کشور نفع بیشتری دارد تا محاکمه فعلی انها چرا که در ابتدا تمامی کسانی که میل به رفع حصر دارند از مجموعه کسانی هستند که میل بع بر هم زدن اارمش جامعه دارند چرا که مشخصا در صورت محاکمه حکم انها قطعا خیانت و در صورت ازادی هم قطعا توسط تیم های ترور کشته خواهند شد و در هر دو صورت اینان که میل به بر هم زدن ارامش جامعه دارند از این کشته ها پیراهن عثمان خواهند ساخت !!! در رفع حصر چه خاصیتی است که همزمان اصلاح طلبان با شرکای انها در فتنه 88 در غرب و صهیونیزم خواهانان هستند !!!!
مهران
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
در اجرای عدالت بحث نفع کشور و نظام مطرح نیست مگه میشه حقوق انسانها رو ضایع کرد و گفت به نفع کشور و نظام است؟ همین استدلال رو ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
فردا اگر دادگاه صالحه حکم داد انرا رد نمیکنید ؟! نمیگویئئ باید توسط دادگاه لاحه این حکم تائید شود ؟! نمیگویئد باید امضای شورای امنیت سازمان ملل پای ان باشد ؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
اقای مهران حقوق انسانها در فتنه 88 ضایع شد و رای مردم د ران فتنه به سخره گرفته شد و خون بیگناهان زمین ریخت !! حال فقط شما این دو نفر را انسان و حق انسانیت میدانید ؟!؟
milad
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
nدر صورت اجرای حکم قضایی نتیجه کامل معلومه.این دقیقا چیزی بود که امریکایی ها میخواستن در اون زمان.تا از این فتنه گران قهرمان بسازن و هر سال در سالگردشون دوباره باهنه اختشاش پیدا کنند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
ناشناس عزیز، ابتدا نامه دادگاه لاهه را درست بنویس. بعد درباره نحوه اعتراض به حکم و صلاحیت دادگاه اظهارنظر کن
مهران
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
آقای ناشناس شما برو ببین کی حقوق انسان ها رو ضایع کرد کی رای مردم رو به سخره گرفت کی خون مردم رو به زمین ریخت همون ها رو محاکمه کن.
اصلا ما میگیم موسوی و کروبی این کارها رو کردند خوب پس باید محاکمه بشن دیگه، چرا محاکمه شون نمی کنید در یک دادگاه علنی که همه مردم بفهمند اینها چه آدمهای بدی هستند؟!!!!
ناشناس 14:07 اینکه رای دادگاه چی باشه و کدوم دادگاه صالحه هست این یه بحث دیگه ایه شما فعلا قدم اول محاکمه رو بردارید اگر مگر ها رو کنار بذارید و بهانه تراشی نکنید.
f
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
میدونم بولتون منتشر نمیکنه ولی سوالم اینه چرا موسوی تحت حصر است؟مگه چه کار کرده؟
ali
|
United States
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
18
32
حصر هر انسانی بدون محاکمه و بدون دفاع قانونی و بدون اثبات جرم از سوی دادگاه صالحه چه عنواني دارد ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
فردا اگر دادگاه صالحه حکم داد انرا رد نمیکنید ؟! نمیگویئئ باید توسط دادگاه لاحه این حکم تائید شود ؟! نمیگویئد باید امضای شورای امنیت سازمان ملل پای ان باشد ؟!
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
اگر خوب متن رو خونده باشید می فهمید حصر این عده به خاطر امنیت ملی ایران بوده و بس
و این ها هر انسانی نیستند
کسانی هستند که امنیت ملی رو به خطر انداخته اند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
در رفع حصر چه خاصیتی است که همزمان اصلاح طلبان با شرکای انها در فتنه 88 در غرب و صهیونیزم خواهانان هستند !!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
آقا رضا با همه کسانی که امنیت ملی را به خطر میندازن چنین کاری میکنن؟ منظور حصر تو خونه خودش کنار زنش و ...
احمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
حصر موسوی و کروبی باعث جری شدن خاطیان میشه.
پس من هم فردا امنیت ملی رو به خطر میندازم مملکت رو به آشوب میکشونم و به جای اعدام باید در کنار و زن و بچه خودم در حصر باشم و دولت برامون محافظ بذاره و خرج زندگیمون رو بده چون قانون باید برای همه یکی باشه باید برخوردی که با این دو نفر شده با من هم بشه.
چرا اون دو جوون قمه کش و زور گیر اعدام شدند اونها هم به جرم اقدام علیه امنیت ملی و ایجاد رعب و وحشت اعدام شدند چرا حصر نشدند؟!!!
کورد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
ایکاش سارندگان 9دی همین امروز اجازه میدادند که مردم آزادانه دریک تجمع آرام نظر خود را درباره موسوی وکروبی بیان میکردند وهمان راملاک حکم قضایی قرار میدادند .
دوستدار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
21
28
یک طرفه به قاضی نرو
اینها از خدمتگزاران ملتند شما نمی پسندید ببینید مشکلتان کجاست
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
خدمتگذار؟؟؟؟ملت؟؟؟؟
بروباباجون بدجور خودتو زدی به اون جا!!
مشکل ما یه مشت خیانتکار بی غیرت از خدا بی خبره که دین و خاک و ناموسشونو با نمیدونم چی!!! معامله میکنند و سعی کردند خودشونو با ریختن خون مردم بالا ببرند! -بهتره خودتو جزو این گروه قرار ندی عزیز دل بابات اگر بفهمی برات بهتره.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
یک طرفه به قاضی نرو
شما نمی پسندید ببینید مشکلتان کجاست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
خسته نباشی اهل کجایی مطمئن باشیم ایرانی هستی یا ...........
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
اين نماينده مجلس نفرمودند چطوري پله هاي ترقي رو چند تايي طي نمودند، جالبه كه مملكت ما قحط الرجال هستش كه اين آقايون شدن مفسر مسايل سياسي. اي داد و بيداد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
سينه چاكان روسيه تحويل بگيريد!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
روسها قابل اعتماد نیستند همواره به منافع ملی ما چشمداشت داشته اند . متاسفانه چندین دهه است حاکمان ایران تخم مرغ های خود را در سبد چین و روسیه می چینند .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
وقیح تر از روسیه نداریم!!
جان فدای موسوی و کورورش کبیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
با این جمله"به درک تازه ای از تحریم ها و فشارها دست پیدا کرده اند و بر همین اساس به جمع مخالفان تحریم علیه کشورها پیوسته اند." اصلا موافق نیستم. روسیه کفتار صفت است هر لحظه که منافعش ایجاب کنه و در حاشیه امنیت قرار بگیره یار غربیها می شه و مارو زیر بار تحریم له می کنه ( بال به بال روسیه دادن پرواز کبوترو بازه)
سرباز کوروش کبیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
بذر پاش:
" الان اگر دادگاه تشکیل شود، حکم آن معلوم است..."

بله این رویه شما حضرات است که همیشه برای مخالفانتان از پیش حکم را صادر می کنید.
پیشمرگه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
حکم چپاولگران بیت المال و مفسدان اقتصادی چی؟ اونا در قانون امثال حضرتعالی مشخص نیست؟
دشمن داعش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
این شگرد کیهان بدجوری طرفدار داره که منتقدین داخلی را با برچسب به امریکا و اسراییل بچسبانند
از اوناش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
14
17
آقاجون شما با این حرفات داری امام رو هم خراب میکنی!
اگه به قاعده شما باشه که هر کسی رو شما مجرم تشخیص بدی باید بره بالای دار!
چون متهم نیست ، مجرمه!
اگه من فردا تو خیابون جلوی چشم پلیس و قاضی و مردم چند نفر رو بکشم، شما همونجا طناب دار رو می اندازی گردنم؟
یا میبری منو کحاکمه میکنی؟
توجیه تا چه حد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
اتفاقا همزمان نتانیاهو - اوباما - نخست وزیر انگلیس و رئیس جمهور فرانسه و حتی یک انگلی مثل مسعود رجوی هم نظر شما را دارد !!!
احمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
خب پس اوباما و نتانیاهو و نخست وزیر انگلیس و رئیس جمهور فرانسه و انگلی مثل رجوی هم دارن حرف حساب میزنند.
مگه اونا قسم خوردند هیچ وقت حرف حساب نزنند؟!!!
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
ببین با همین نطقت ثابت کردی که واقعا " ازوناشی"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! از اون بداش!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
انها قسمخوردن حرف حساب را به نفع منافع خودشان بزنن نه به نفع ما !! از طذفی قسم خوردن که نگذارن نظام اسلامی په بگیره و برای همین برایشان موسوی و کروبی اهمیت پیدا کرده !!!!!!
احمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
ناشناس 14:04 حرف حساب چیزیه که درش منطق و عدالت باشه اگه نفع این و اون یا این طرف و اون طرف بخواد مطرح باشه که دیگه حرف حساب نیست.
اونا اگه میخواستن نذارن حکومت اسلامی پا بگیره همون 36 سال پیش .......الله اکبر.
کاظمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
13
14
اقا بهلول مطمئن باشید این دو لیدر اصلی بلاخره دیر یا زود دمشان در تله گیر خواهد کرد زیرا انقلاب اسلامی با لطف و اراده الهی تاکنون لیدر های شیطان صفت بزرگی را زیر چرخ های خود له کرده است .

















بسیار قدری را
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
15
15
اینها اگر در گذشته خدمتگذار بوده اند اکنون بهانه تقلب در انتخابات کشور را به اشوب کشیدند و مشکل ما با اینها این است که خود را پیرو رهبر می دانند ولیکن بر خلاف فرمایشات ایشان عمل می کنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
انصافا امام مظلوم بود :
- موسوی را با نام نخست وزیر امام
- بنی صدر را با نام رئیس جمهور امام
- هاشمی را با نام معتمد امام
من نگران هستم که ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
مشکل اینجاست که بزرگی ایران و حکومت آن را در یک یا چند نفر میبینیم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
موسوی بصیرت داشت چون از از اختلاس ها اگاه بود زودتر از ما و ما ملت روستایی از اینکه به موسوی رای ندادیم و تحت تاثیر حرفهای هاله نور قرار گرفتیم پشیمانیم
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
12
10
موسوی بوسیله هاشمی مفتون شد...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
13
14
قران درس زندگیه پس کجای قران نوشته کسی را بدونه محاکمه مجرم اعلام کنند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
شما بگو کجای قرآن نوشته حتما باید با محاکمه کسی رو مجرم اعلام کنند؟
مهرداد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
عقل سلیم میگه بدون محاکمه نمیشه کسی رو مجرم اعلام کرد و رسول خدا فرمود دین همون عقل سلیم است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
وقتی قرآن قرآن می کنند باید همینجوری جوابشون رو داد.اگر بحث عقل سلیم باشه که دیگه مشکلی نیست.
ضمنا قرآن می فرماید: الفتنه اشد من القتل. بعضی وقت ها اینقدر وقوع جرم مشخصه که صدور حکم دادگاه فقط برای اجراست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
8
11
اکبر گنجی را که حتما میشناسید !! فعال اصلاح طلب ، شکاک در اصل مهدویت ، مبارز همراه گوگوش و صدها سند افتخار دیگر برای عزیزان اصلاح طلب !! ایشان هم حصر این دو موجود را غیر قانونی دانستند !!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
چه اکبر گنجی و چه هر شخص دیگری، اگر حرف حق زد از او باید بذیرفت!
جهت اطلاع شما، آقای اکبر گنجی ظهرها ناهار میل میکنند و هنوز نفس هم میکشند. بنابراین طبق بی منطقی شما باید از محرمات را هم کنار گذاشت!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
ظرها فقط میخواهی پاسخی به طرف داده باشید !! نتانیاهود هم همین کار را میکند و صدها جرثومه دیگر !! از طرفی شما حرف حق را بشناس و بعد طرف را با ان بسنج !! گنجی با گوگوش چه حرف حقی در قبال نظام اسلامی دارد ؟!
س ا م
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
17
19
پاسداشت حماسه 9 دی
9 دی ، پاسداشت یوم الله دیگری در تاریخ انقلاب اسلامی
9 دی ، روز سربلندی اسلام و شکست شیاطین
9 دی ، روز اثبات پیوند امام و امت
9 دی ، روز سروز و شادی مستضعفان جهان پس از هفت ماه دلهره و اضطراب
9 دی ، روز یأس و ناامیدی مستکبران و دیو سیرتان خارجی
9 دی ، روز شکست جبهه کفر، نفاق و تزویر داخلی
9 دی ، روز اوج بصیرت مردمی ، خداجو و ولایت محور
9 دی ، روز سرافکندگی خواص خائن و ساکت
9 دی ، روز عبور ملت خداجو ، از خواص بی بصیرت
9 دی ، روز سربلندی جمهوری اسلامی پس از هفت ماه سکوت نجیبانه در مقابل دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی
9 دی ، روز آزاد شدن بغض های مردمی متدین در مقابل هرمله های زمان
9 دی ، روز اثبات سخن خمینی کبیر (ره) «که محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است»
9 دی ، روز اثبات دوباره جایگاه ولایت فقیه در تداوم انقلاب اسلامی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
2
7
واقعا
بهلول 2
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
7
17
نخوندم ولي از دانشگاهش معلومه چي مي خواد بگه !!! بابا حضرت علي هم تو دادگاه با مرد نصراني حاضر شد.70 ميليون هم بگن . بايد دادگاهي بشن
ahmad
|
Canada
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
11
10
دست نویسنده درد نکند!قیاس مع الفارغ زدند.امام در مورد سران رژیم پهلوی اون مطالب را گفتند بااین استدلال نویسنده میخواهد قضاوت امام را هم زیر سئوال ببرد.خیانت اون مزدوران پهلوی برای همه مردم ایران روشن بود.اما ادعای خیانت درمورد این دونه تنها برای بخش مهمی از مردم ایران ونه برای بخشی سران این مملکت روشن نیست.
خداوند به همه سعه صدر بدهد.
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
خودت میفهمی چی میگی؟ کلید و بزن روشن میشه!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
اگر کسی جنایت به این بزرگی این افراد را هنوز نتوانسته بفهمد ، با محاکمه نیز نخواهد فهمید . کسی که وابسته به این ها باشد به علت وابستگی است که خودش را به نفهمی می زند ، وگرنه با آن جنایات روز عاشورا و بی حرمتی هایی که صورت گرفت برای انسان عاقل جایی برای "روشن نبودن "نمی گذارد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
حتما بخش مهمی از مردم اون 13 میلیون هستن بقیه ملتم از نظر شما یعنی کشک.....؟؟!!
نوبخت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
10
5
بنظرم حصر حالاچه قانونی چه غیرقانونی امروزموضوعیتش ر ابا رویکار امدن دولت اعتدال که نشانی دیگر از بصیرت وپیام مردم(فارغ از تحلیل عملکر دولت یازدهم)بودازدست داده است وباید بجای دامن زدن به اختلافات که افت اتحاد ملیست بایافتن راهی مرضی الطرفین مسیر اتحاد ملی را تقویت نمود.بنظرم رویکرد جدید رسانه ملی در این زمینه در استانه 9دی در همین راستا ارزیابی میشود که امیدوارم که واقعا هم اینگونه باشد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
شما برو بی بی سیت رو تماشا کن...راضی تر میشی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
اونوقت اگه رفع حصر شدن دوباره موسوی جو گیر شد و خواست مردم بریزن تو خیابون ازش تقدیر کنن و دوباره خواست بیانیه صادر کنه و بعضی یارانش سی دی پخش کردن اونم از نوع مونتاژی و شبنامه پخش کردن چی دوباره کشور به مرز جنگ داخلی نمی رسه دوباره غربیها بول نمی گیرن برای تحریم و اعمال فشار بیشتر درضمن همونطور که در نظر شما مستتر بود عملکرد دولت 11 چندان خوب نبوده و اگه باز تظاهرات راه بیفته اینبار تنها تظاهرات منحصر به اون عده ای که وفادار موندن به موسوی (برفرض همه اون 13 میلیونی که بهش رای دادن )نمیشه مخالفان روحانی هم اینبار ممکنه بریزن تو خیابون کسانیکه از رایشون پشیمون شدن هم ممکنه بریزن تو خیابون و بازم فرصتی میشه برای سوء استفاده غربیها و آخرش ناپیداست مخصوصا با وضع فعلی منطقه
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
6
10
باید دردادگاه محاکمه شوند وگرنه حصر خانگی چه معنی دارد
سيد محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
4
7
* در اوائل حوادث بعد از انتخابات ۸۸ اولین کاری که شد، تردیدافکنی در کار مسئولین رسمی کشور بود؛ در کار شورای نگهبان، در کار وزارت کشور. این تردیدافکنی‌ها خیلی مضر است؛ دشمن این را میخواهد. سخنراتي رهبري در ۱۳۸۸/۰۹/۰۴
حال كساني كه دنبال رفع حصر به بهانه محاكمه هستند مطمين باشيد از همين الان كه نظر شوراي امنيت كشور ﺭﺍ به بهانه دادگاه قبول نميكنند ، فردا هم نظر دادگاه ﺭﺍ به بهانه هاي متعدد قبول نخواهند كرد !! سابقه ضد انقلاب مشخص و سابقه إصلاح طلبان هم هميشه نامردي و جر زني است !!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
7
3
قانون همان چیزی است که عده ای تشخیص می دهند نه قانون اساسی و دیگر قانونهای مدنی و نوشته شده توسط حقوقدانان و در مورد حصر زیاد خودتان را ناراحت نکنید چرا که خود آنها از این وضع راضیند و اینکه از آنها یک آه بشنوید را در خواب هم نمی تواند ببینید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
البته منظور ایشان ختم الله علی قلوبهم است !!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
9
10
کسی را به خاطر اعمالی که انجام نداده است مجازات نمی کنند !
اعمال آنها در سال 88 اگر مورد محاسبه قرار بگیرد حصر برای آنها کافی نیست ، تمام خسارت هایی که به اموال مردم، و بیت المال زده اند و آبرویی که از نظام برده و 8 ماه تعطیلی و نیمه تعطیلی بخشی از کشور و نیروهای دولتی و غیر دولتی را که با آشوب هایشان به هدر داده و افرادی را که کشته اند و یا به کشتن داده اند و یا مجروح کرده اند نیز باید مورد بررسی قرار بگیرد. آنها باید خدا را شکر کنند که محصور هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
احسنت
مهرداد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
عزیز جان اگر برای این چیزها بشه کسی رو اعدام کرد تمام...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
13
16
اون عکس آخری اصلأ برازنده سید عزیز ما نیست. سید محمد خاتمی انسانی وارسته و دوست داشتنی و از خاندانی متقی و متدین است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
وارسته بودن به ظاهر نیست . اعمال و رفتار و وزرای ایشان و ترویج اباحه گری ایشان ،غیر از ظاهر ایشان است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
سید عزیز شما در فتنه عامل بود و با تشدید شرایط با ترس از میرحسین دوری کرد و راه عافیت گرفت ، در اواخر کار موسوی نه از او حمایت کرد و نه او را از راه منصرف کرد و با کژدار رفتار کردن سعی کرد مسیر عافیت را برود !! سخنان فائزه د رمورد این سید عزیز خود را بشنوید فکر کنم راحت تر قبول کنید !!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
سید عزیز شما بود که روز انتخابات هنوز به عصر نرسیده تبریک گفت به موسوی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
خاتمی عزیز دوستت داریم.
مرده شور
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
خاتمی عزیز دوستت دارم.
کارو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
4
2
دست بالا همیشه محقه
بقیه که مخالفشان باشند تا حد بسیار کم
محکومند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
4
6
قاضی حکم را متناسب با جرم میدهد ولی این ترتیبات برای شورای امنیت ملی کشور وجوذ دارد که در بررسی یک موضوع متناسب با وضعیت داخلی و جهانی کشور تصمیم بگیرد که مثلا یک مجرم و یا مجموعه تا تعیین وضعیت در محدودیت قرار گیرد و این محدودیت میتواند علل امنیتی و یا تامینی و یا برررسی مسیله برای امنیت کشور داشته باشد.
دوستانی که به این حکم شورای امنیت ایراد میگیرند برای یک بار به حکم شورای امنیت سازمان ملل برای تحریم ایراد گرفته اند ؟! که چرا برای تحریم یک کشور از دیوان بین المللی لاهه حکم نمیگرند و کشوری را تحریم و یا گروهی را تروریست و یا تروریستی را از محدوده جرم خارج میکنند ؟!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
11
8
اینها خاصه سید ارجمند خاتمی بزرگ عجب مطرودین پر جذبه ای هستند؟!نمیدانم اگر این سید نمیبود انتخابات ایران با چند میلیون ادم انجام می شد ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
تهدید نکن تو هم نباشی انتخابات انجام میشه. رای اصلاح طلبان ثابت است چه با خاتمی چه بی خاتمی
این احمدی نژاده که آرای خاموش را داره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
4
4
مجید نامجو، یکی از این فعالیت های خرابکارانه عناصر فتنه را طراحی برای ایجاد خاموشی های گسترده در سراسر کشور برشمرد.

به گفته وی، طبق نقشه از پیش اعلام شده آنها، قرار بود که دستگاه‌های با مصرف بالا را در یک ساعت معین به شبکه برق سراسری متصل کنند تا شبکه برق دچار افت فشار و درنهایت قطعی گسترده شود.

وزیر نیرو در دولت دهم، ادامه داد، خوشبختانه با اقدامات پیشگیرانه این توطئه شوم آنها خنثی شد وتوانستیم کشور را ایمن نگه داریم.
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
9
11
دادگاه برگزار کنید ببینیم دقیقا چه فتنه ای رخ داده !!
منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
10
6
ببینید اونا چی برا گفتن دارن.
8 سال شما هر چی خواستین گفتین حالا اونا بزار حرف بزنن.
یا اینگه چیزایی میدونن که به قول شما به نفع نیس؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
آره ببینیم چی برای گفتن دارن حرفهای زن موسوی موسوی آذرباییجانی میشه بچه آذرباییجان داماد لرستانم هست چون تو لرستان و آذرباییجان رای نیاورده پس تقلب شده دوباره کشور رو به اغتشاش بکشونید زبون 5 به علاوه 1 دراز که هست درازتر بشه
yoni
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
6
4
در خبر "همه همسران روسا جمهور" که در همین سایت منتشر شده خاطره ای از شهید بهشتی عنوان شده است که مجرم دانستن بنی صدر را منوط به محاکمه ایشان در دادگاه صالحه میدانند ، به نظر من هم باید سران فتنه محاکمه شوند و تمام جزئیات دادگاه به صورت مستقیم پخش شود.
...... آقای بهشتی بر سر من فریاد کشیدند و گفتند که شنیده ام که شما همسر بنی صدر را دستگیر کرده اید، ما با بنی صدر اختلافاتی داریم و اگر خطاهایی هم کرده باشد هنوز به خطاهای او یک دادگاه صالح رسیدگی نکرده است، اما حتی اگر آن دادگاه صالح رسیدگی کند و بنی صدر را مجرم بداند هم هیچ کس در ایران حق جسارت و تعرض به حقوق همسر ایشان را ندارد. ایشان فرمودند که مگر قرار است ما دوباره مناسبات ساواک را اینجا بازسازی کنیم؟!»
متن خبر در آدرس زیر:
http://www.bultannews.com/fa/news/236143/همه-همسران-رؤسای-جمهور-ایرانعکس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
تو نمیدونی یا خودت و میزنی به اون راه حصر برای جلوگیری از تشویق به تظاهرات خیابونی از طرف موسوی بود تقریبا از خرداد تا دی ماه هر مناسبی پیش میومد یه عده میریختن تو خیابون که از همه بدترش روز قدس و عاشورا بود تو اون شرایط فقط باید سر و صداها میخوابید مخصوصا که غربیها با همراهی بعضی از ایرانیان دولت وقت رو به رسمیت نمی شناختن و با سوء استفاده از دعواهای داخلی دنبال حربه تحریم بود درثانی زن بنی صدر کاره ای نبود ولی زن موسوی خودش عامل تحریک موسوی بود بعضی از اصلاح طلبا معتقدن اگر موسوی سال 88 تبریک می گفت وانقدر جنجال به پا نمیکرد و 92 کاندید میشد رای میاورد ولی بیشتر تحت تاثیر زنش بود و میخواست تا آخر بره
yoni
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
ناشناس عزیز منظور بنده این بود که ایشان قبل از هر کاری باید محاکمه شوند!!!
ایا این تفکر از نظر عقلی مشکلی دارد!!!
در زمان قبل از انقلاب پدران ما هم تظاهرات می کردند، شلوغ میکردند ،شعار می نوشتند و لاستیک اتش می زد و .....
خوب اینها رو باید وطن فروش خواند!!
گل سرخی در دادگاه شاهنشاهی محاکمه شد سپس به اعدام محکوم شد!!
من طرفدار نظام شاهنشاهی نیستم ولی با نظری که با عقل قابل هضم باشد موافقم!
مدیر پایگاه البته نظام مقدس جمهوری اسلامی قابل مقایسه با رژیم ستم شاهی نیست .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
yoni جان کسی منکر محاکمه نبوده و نیست باید محاکمه میشدن تا اینطوری نشه که از این به بعد هرکی 20 سال دور بود از سیاست و اسمی ازش نبود و کاندید شد و نتونست اکثریت آراء رو به دست بیاره فرمان تمرد صادر کنه منتها در شرایط وقت که حتی زمزمه های تحریم شنیده میشد بهترین راه فقط حصر بود جامعه به لطف موسوی و زنش انقدر ملتهب بود که برگزاری دادگاه کار رو خرابتر میکرد در ضمن زمان شاه مردم خواستار نابودی کل نظام شاهنشاهی بودن ولی در 88 بعضی طرفداران موسوی به دلایل مضحک موسوی و زنش (دامادلرستان و بچه آذرباییجان ) فقط بخاطر رای نیاوردن موسوی ریخته بودن تو خیابون این دو تا اصلا با هم قابله مقایسه نیست حتی برفرض که انتخابات رو دوباره برگزار میکردن بازم موسوی رای نمیاورد می گفت تقلب شده موسوی بعد از 20 سال اومده بود حتی روان نمی تونست حرف بزنه یه عده فقط به احمدی نژاد رای دادن که موسوی رای نیاره چون با سیاست بازگشت به گذشته مخالف بودن با دستبند سبز پخش کردن و کوبیدن رییس جمهور وقت با سی دی و روزنامه که نمیشه حائز اکثریت آراء شد موسوی نزدیک 2 دهه از سیاست دور مونده بود بخاطر همین تجمعات سبز به نظرش اکثریت میومد در صورتیکه بسیاری از مردم با سکوت از کنار جمعیت سبز میگذشتن و حساب آراء اونا رو نکرده بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
4
7
شمر سرباز جانباز حضرت علی علیه السلام در جنگ صفین بودولی سرانجام قاتل فرزند حضرت شدو آن عاقبت شوم را برای خود رقم زد و روز تاسوعا پیغام جنگ با امام حسین علیه السلام را به عمرسعد رساند و اورا بر این جنایت تشویق کرد،آب بر روی خاندان و بچه های اهل بیت ع بست و بدترین جنایات را در عاشورا مرتکب شد،بعدها به دست مختار کشته شد.

همه دعا کنیم عاقبت به خیر شویم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
جناب ناشناس ، از کجا معلوم این افراد مشابه رفقای شما نباشند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
جناب ناشناس دوم،مثل روز روشن است که رفقای شما مشابه که نه،خود خود این افرادند!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
عاقلان دانند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
9
9
متاسفانه بعد از رحلت امام(ره) یه عده توهم فتنه دارند یعنی هر حرکتی از هر جنبنده ای یک فتنه محسوب می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
و متاسفانه از سال 84 بعضی توهم تقلب در انتخابات دارن و هروقت کاندید مورد نظرشون رای نیارن فکر میکنن تقلب شده و در غیراینصورت نخیر تقلب نشده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
هرج و مرج و آتش زدن اتوبوسها و تخریب خودروهای شخصی و اموال عمومی،نابود کردن خودپردازها و عابربانکها و حمله به موتورسواران و بانوان محجبه وووو هر حرکتی است؟؟؟؟؟!!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
2
5
دادگاهی کردن این اشخاص که جکمش معلوم است، آخرین بهره برداری از این عناصر است برای بر هم زدن آرامش کشور.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
0
2
از سخنان مقام معظم رهبری :
من در همین فتنه‌ى 88 به بعضى دوستان قرائن و شواهد را نشان دادم؛ حداقل از ده سال، پانزده سال قبل از آن، برنامه‌ریزى وجود داشت. از بعد از رحلت امام برنامه‌ریزى وجود داشت؛ اثر آن برنامه‌ریزى در سال 78 ظاهر شد؛ مسائل کوى دانشگاه و آن قضایائى که اغلب یادتان هست، بعضى هم شاید درست یادشان نباشد. قضایائى که سال گذشته پیش آمد، یک تجدید حیاتى بود براى آن برنامه‌ریزى‌ها.( ۱۳۸۹/۰۸/۰۴)
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
0
1
عبرت بگیرید ای صاحبان بصیرت ، بخشی از سخنان یک عنصر بدنام ضدانقلاب در خارج در وقایع سال 88 :
عليرضا نوري زاده از عناصر اپوزسيون در گفتگو با راديو فردا گفت: آقاي موسوي و کروبي اگر در وجودشان ذره‌اي وفاداري به آرمان‌هايي که اعلام کرده‌اند باشد، نبايد عقب نشيني کنند. اين جا ديگر حق شخصي نيست و به قول معروف حق الناس است. آقاي موسوي و کروبي و رضايي حق ندارند از اين حق بگذرند. اگر آنها و خاتمي اين شايستگي را داشته باشند که اين حرکت را رهبري کنند، جنبش زيبايي که بدون خونريزي و خشونت آغاز شده ، سرنوشت ايران را تغير مي‌دهد !!!!!
این عمار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
0
1
ایول داداش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
0
0
نبود احزاب مردم را در تحلیل اتفاقات سر گردان میکند همانقدر که برای احکام دین روحانیت مرجع شناخته شدند برای سیاست احزاب مرجع میباشند اگر مردم با دیدگاها احزاب و اساسنامه ان اشنا باشند قطعا نظر احزاب برایش مهم خواهد بود واحزاب هم قطعا برای اعتلای کشور برنامه دا رند ومسولینی را برای پستهای مهم معرفی میکنند که کار امد باشه نه یکی یه شب با چند تا حرف ساده لوحانه یا بگم نگم تو دل مردم جا باز کنه دنبال مقصر نباشیم راه حل ارایه بدیم نظر من قانون احزاب کمرنگ میباشه باید بهش بها داد اگر ناقصه کارشناسان اصلاح کنند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
0
0
من طرفدار افکار و عقاید اقایان موسوی وکروبی در جریان انتخابات سال 88 نیستم ولی اعتقاد دارم به جرم هر متهمی باید در دادگاه صالح رسیدگی و امکان دفاع فراهم شود تا بهانه ای بزای دشمنان فراهم نشود.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
0
0
شما خیلی دروغگویید برید بند32تا37 قانون اساسی رو بخونید!
مسعود تراز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
0
0
هرکس الفبای انقلاب وسیاست بداند جرم موسوی و کروبی نتیجه آنرا میداند آقایان شانس تاریخی دارند که رهبر انقلاب پشتیبان آنان است که هنوز درحصر خانگییند کی گفته در انقلاب وجدان واخلاق وقانون وجود دارد آنان که مدعی موسوی وکروبی باید محاکمه شوند دارای اهداف سیاسی اند وآقای موسوی دردوره نخست وزیری شما چه تعداد افراد بودند که توبه کردند که حتی مسلمان هم از نظر شما نبودند چرا شما وآقای کروبی توبه نمیکنید مرگ برای همسایه خوبه اگر به انقلاب اعتقاد دارید فداکاری کنید اگر جه ازنظر جانی درامانیدتوبه کمترین فداکاری که برای بقای انقلاب انجام میدهید وکشور را ازیک معضل مزمن سیاسی رها میکنید نترسید چیزی از شخصیتان کم نمیشود
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین