کد خبر: ۱۷۴۱۸۴
تعداد نظرات: ۱۱۲ نظر
تاریخ انتشار:

جلادان چچن را بیشتر بشناسید + تصاویر

عامل بعدی معروفیت چچن، تیمور لنگ و جوهر سارنایف 26 و 19 ساله متولد چچن بودند که به عنوان مظنونان بمب گذاری بوستون و در جریان تیراندازی نیروهای پلیس آمریکا در منطقه واترتاون کشته و زخمی شدند.
محمدسجاد محمدیون: «چچن» کشوری که اسمش این روزها در اخبار خاورمیانه و آمریکا خیلی شنیده می شود؛ شاید اسم "عمر چچنی" و "مسلم چچنی" این روزها از خودِ چچن معروف تر باشد!

به گزارش بولتن نیوز، اولی که سرکرده معروف "داعش" (دولت اسلامی عراق و شام) وابسته به القاعده بود که به ضربه گلوله نیروهای واحدهای حمایت از ملت کرد به هلاکت رسید.



و دومی مشهور به "ابو ولید" خشن ترین جنگجوی "جبهه النصره" تحت شبکه القاعده که سر 378 نفر سوری رو شخصا بریده بود! عملیات سربریدن طرفداران نظام سوریه در سراسر مناطق تحت کنترل شورشیان به مسلم واگذار می شده! و گاهی این مسلم چچنی دهها کیلومتر سفر می کرده تا سر یک شهروند نگون بخت سوری را که به دست شورشیان افتاده از تن جدا کنه!


پس از مدتی از ارسال 90 زن چچنی برای «جهاد نکاح» در سوریه رییس جمهور چچن مجبور به موضع گیری رسمی درباره بحران سوریه شد



چچنی ها که از قدیم الایام اسطوره شجاعت، انتقام، خشونت (و به طور خاص یکی از پر افتخار ترین جنگجوها در مبارزه با فاشیسم در جبهه شوروری و فرانسه بالاخص در جنگ لنینگراد) و در یک کلمه "مرد جنگ" بودند این بار به گفته «رمضان قدیراف» رییس جمهور چچن شجاعتشان در جنگ با فریب تحریک شده بود!

("اکثر کسانی که به جنگ علیه نظام سوریه رفته اند به وسیله سایت‏های اینترنتی شستشوی مغزی شده اند. به آنها وعده بهشت می دهند و با فریب دادن آنان، دلیری و شجاعتشان به جنگ تحریک می کنند")

رییس جمهور چچن همچنین گفته بود: "آنها با فریب جوانان ساده لوح چچنی به خواسته های کثیفشان می رسند و وقتی هم که آنها حقیقت را می‏فهمند و قصد بازگشت دارند برای برگشتن آنها به کشورشان شرایط را فراهم نمی کنند .... در سوریه چیزی به نام جنگ مقدس وجود ندارد. جنگ واقع شده در سوریه هیچ مفهومی ندارد"

عامل بعدی معروفیت چچن، تیمور لنگ و جوهر سارنایف 26 و 19 ساله متولد چچن بودند که به عنوان مظنونان بمب گذاری بوستون و در جریان تیراندازی نیروهای پلیس آمریکا در منطقه واترتاون کشته و زخمی شدند. جوهر سارنایف 19 ساله که برادر تیمور لنگ است، توانست از جریان این تیراندازی فرار کند اما پس از 24 ساعت جستجوی خانه به خانه در این منطقه در حالی که در شرایط بد جسمانی به سر می برد و زخمی شده بود، بازداشت شد.

طبق ادعای FBI وی در زمان بازداشت مواد منفجره به بدن خود بسته بود!

رمضان قدیرف در واکنش به این مساله در بیانیه خود به زبان روسی گفت: "آنها در آمریکا بزرگ شده‌اند و تمایلات و رفتارها و عقاید آنها در آمریکا شکل گرفته است. لازم است که ریشه‌های این عمل شیطانی را در آمریکا پیدا کرد."


برچسب ها: چچن ، جلاد ، تروریست

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۱۱۲
در انتظار بررسی: ۷
غیر قابل انتشار: ۹۰
احسان
|
Germany
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
16
170
این احمق خون آشام غیر از آنچه که وهابیت به ذهن کثیف او ریخته از اسلام چه میداند
پاسخ ها
بختیاری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
درود بر برادران کرد که چنین سگ های کثیفی را به درک واصل کردند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
باید عرض کنم گه عمر چچنی زنده است عزیزان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
4
51
بایستی ریشه یابی کرد که چگونه افکار یک انسان ساخته میشود که وی خود را حق مطلق می پندارد و حاضر می شود بدون هیچگونه شکی در صحت افکار خود به جنگ در کشوری دیگر برود و سر ببرد. با بحث در باره این موضوع مبایست با زمینه های بوجود آمدن این افکار چلوگیری کرد و الا این فرد کشته میشود و جایش کسان دیگری می آیند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
5
36
به این ترتیب باید گفت دولتمردان ما چقدر با بصیرت بودند که در درگیریهای روسیها و چچنی ها سیاست بی طرفی را در پیش گرفته بودند. حمایت ایران در آنزمان از آنها به منزله حمایت مسلم از این سمبل تروریسم جهانی بود.
پاسخ ها
بهنام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
بیشتر این داعشی ها فلسطینی هایی هستن که سوریه سی چهل ساله بهشون پناه داده بود و براشون شهرک ساخته بود و ...تعداد انگشت شماری از داعشی ها از چچن و کشور های اروپایی و افریقایی هستند. بعدشم ما الان سی و اندی ساله از فلسطینی هایی حمایت می کنیم که بعضیاشون وقت جنگ ایران و عراق با عراق بودن وقتی که صدام رو اعدام کردن سه روز عزای عمومی اعلام کردن ..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
18
47
اينها سزاوار بودند كه در جنگ با روسيه نابود مي شدند ما چقدر دلسوزي در حق اين جاهلان خوارج مي كرديم
alikanaany
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
9
33
به نام خدا
با سلام چچن البته یک کشور مستقل نیست و بخشی از منطقه قفقاز روسیه محسوب می شود که گویا تشابه فرهنگی با ما ایرانیها نیز دارند که متاسفانه کم کاری و عدم فعالیت فرهنگی مناسب و کافی دستگاه دیپلوماسی ما بعد از فروپاشی شوروی در این ناحیه و دیگر نواحی استقلال یافته مسلمان نشین آن موجبات نفوذ روزافزون وهابیت در آنها گردیده!
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
تاتارها ومغولها وایغورها وترکیه ای ها حتی افاغنه وترکیه هیچ قرابتی با ما ایرانیان ندارند..واز ازل تا ابد افتخاراتشان حمله به دیگر اقوام وهتاکی ومصادره فرهنگ وتاریخ انها بوده است ...کجا ما با این وحشی ها قرابت فرهنگی داریم
ایرانی اصیل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
هی به اصطلاح ایرانی چرا توهین به ترکها می کنی چچنی ها ار نژاد ترکها نیستند همین ترکها بودند (شاه عباس ونادر شاه افشار )که از تمامیت ارضی ایران دفاع کردند وقلمرو ایران را افزایش دادند ودر جریان مشروطه قیام کردند (ستارخان وباقرخان)ودر جنگ تحمیلی از کیان ایران دفاع کردند وسردارانی چون شهید باکری خونشان راتقدیم دفاع از ایران کردند چرا توهین می کنی؟
کامی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
من یه فارسم با ایرانی ااصیل موافقم و به نادر شاه افتخار میکنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
جناب اقای ایرانی اصیل کجا اقای ایرانی توهین به ترکها کرده اگر با دقت بخوانی این طور واکنش نشان نمیدهی ایشون گفته ترکیه ای ها نه ترکها
ایرانی اولی
| United States of America |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
من به ترکیه ای ها گفتم تو که نام ایرانی اصیل را روی خودت گذاشته ای... چرا به تو برخورد ..هرچی بگی تبلیغات پانترکیستی تمام قبایل تاتار ومغول و قرقیز وایغور وچچن و...را شامل میشود واین ادعای خودشان است من که نگفتم ..در ضمن من در باره ترکیه صحبت کردم که سیاست رسمی اش حمایت از تمامی نوادگان تموچین(بقول خودشان گرگ زاده های باعرضه)است (بخصوص وبخصوص چچن های وحشی و قرقیز های مغول زاده که امروز هم از مرز ترکیه وارد سوریه میشوند).کجا به هموطنان عزیز تر از جانم اذریهای ایران توهین کرده ام..بس کن این اراجیف را انگار که کشور ترکیه مقدس است ..چه تقدسی؟ چه توهینی؟ .چه اشی ؟چه کشکی ...؟؟یاشاسین ایرانیم والسلام
بختیاری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
نزاد وحشی هون و مقول و فامیل های وابسته هیچ سنخیتی با ایرانی نژادها ندارند. کاش انهایی که زیر تاخت چنگیز و تیمور زبانشان را فراموش کردند به اصل خویش برگردند.
علي
| Kazakhstan |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
ستارخان و باكري اذري زبان بودن دوست عزيز در ايران فقط يك مليون ترك هست كه من به اونها هم احترام ميزارم وايراني هستن اما اغلب ما داريم ضربه ميخوريم از سياست انگليس ..
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
جناب علی از کجا فهمیدی که باکری و ستارخان اذری بوده اند؟؟؟؟؟؟؟؟باهشون هم رزم بودی ؟این تفکر انکار و یک جانبه گری امثال شما چیه ؟هر کی خوبه آذریه ؟ بااین افکارتون منتقد افراطی گری و خشونت هستی؟
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
جناب آقای حسین لطفا یکم اطلاعات عمومی تون رو افزایش بدین .
باکری و ستارخان و باقر خان و .... آذری هستن.خوب و بد بین همه هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
47
25
توجه کردید روحانیون ریش بلند که میذارن صورتشون فوق العاده نورانی میشه ولی صورت اینا با ریش بلند وحشتناک تر میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
مزخرف گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
البته به ریش بلند نیست. بخاطر رفتار و طرز زندگیشون(سلوک).وقتی آدم آروم باشه چهره زیباتر هست تا وقتی مثل حیوون رفتار کنه! طبیعی
ارسلان یوسفی فتیده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
6
12
سلام از این دست به اصطلاع مسلمان خون آشام از صدر اسلام تا به الان بوده و هست و بعد ما هم خواهند بود مانند شمر و یزید لعنت الله که خلیفه ناخلف زمان خویش بود و با اولاد حضرت علی ع و اهل بیت آن حضرت حق که خودم و خانوادم فداشون بشیم انشا...اون عمل دردمنشانه رو انجام دادن سر امام حسین عزیز ما و اولاد پاک و اصحاب مضلومشان را از سر جدا کردنند.این خون آشامان هم از سلف کثیف همان یزیدیان هستند که بر دولت ما واجب هست که که این عمل کثیف شان را در مجامع بین المللی محکوم کنند
مراد
|
United States of America
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
5
15
با این تیپ و قیافه باید میرفت دنبال بازیگری.ولی حیف که آدمکش شد.
مختار ثقفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
6
10
اینها فقط قیافه هاشون رو ترسناک میکنن وگرنه کشتن رو از روی ترس انجام میدن به نظرم اینها باید ریشهاشون رو با تیغ بزنن بعد بیان قزوین .
مژگان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
7
7
آقای ایرانی اصیل فکر میکنم منظور آقای ایرانی ترک های ایران ویا آذری ها نیست ایشون گفتند ترکیه ای ها، وگرنه همه می دانیم هموطنان آذری همیشه وهمیشه باعث افتخارو سربلندی ایران بودند و هستند .ایران بدون آذری بی معناست .
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
2
16
لعنت خدا بر محمد بن عبدالوهاب...
چچن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۳
5
6
اقایی که می گی صفویه قلمرو ایران رو افزایش دادن ،در زمان قاجار باعث کاهش قلمرو و عقب ماندگی کشور ایران شدن ....
معصومه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
4
9
واقعاخجالت آوره این مقاله راجع به وحشیهای چچن نوشته شده اونوقت ایرانیها افتادن به جون هم .جناب ایرانی الاصل بهتره بجای این همه تعصب ورزی بری یه خورده مطالعه کنی تابفهمی ترک زبانهای ایران فقط زبانشان ترکیست وهیچ قرابتی بااین قوم وحشی وبی تمدن ندارن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
11
7
ستار خان و باقرخان ترک نیستند آذری اند از نظر نژاد و مذهب و زبان
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
1
2
سلام
كاش ميشد ادم هر حرفي رو كه ميزد اول مطالعه ميكرد اونم نه اينهمه كتابهاي مزخرفي كه هركسي به سليقه خودش نوشته. بيشتر تاريخ دستكاري شده و منابع موثق بسيار به سختي ميشه پيدا كرد اونم نه براي ما بلكه براي تاريخ شناسان بيطرف و بي تعصب خبره. از همه شما خواهش ميكنم بدون اگاهي درمورد هيچ مسئله اي بحث نفرمائيد. اگر تونستيد از يه تاريخ شناس بي تعصف سوال بفرمائيد كه ايا زبان تركي يا اذري زماني در ايران وجود داشته است يا نه؟
محمد محسنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
0
8
قیافه اینها به جن میماند تا به انسان ادم که از این کارها نمیکند
رحيم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
1
10
از قيافش آدم كشي ميباره لعنت به وهابيت و مركز توليدش عربستان
احمد از قوچان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
16
7
باید بگم که نادرشاه نیز کاملا کرد است و از خطه درگز می باشد . لطفا با دلیل منطقی همیشه نظر بدهید با تشکر.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
موافقم
پیمان
| United States of America |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
آخه نادرشاه چه ربطی به کرد ها داره؟ نادرشاه افشار از ایل افشار در کنار رود ارس بود.
ترک اصل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
نادر شاه تو درگز بدنیا اومده
نه ترکه نه کرد
اون یه لره
چنانکه همه تواریخ هم نوشتن
آتیلا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
9
10
نادر شاه ترکه و از نژاد فارسهای نژادپرست هندی نیست. اقای لری که گفتی ترکهای ایران اصالتاً فارسن برو بیشتر مطالعه کن یاد بگیر
آراز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
12
9
ما ترمیم و افتخار میکنیم که با ترکیه ایها و اویغورها و قفقازیها و خونها و دیگر نژادهای ترک، همنژادیم و به آن میبالیم...
علی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
6
8
.... ترکیه داره مجروحین اونا که به دست دلاوران کرد که همنژادان ملت ایرانند مجروح شده اند را مداوا میکنه و اگر ترکیه نباشه اونا تا به حال توسط غیورمردان کرد به درک واصل شده بودند . راستی کردها که همان مادها هستند در پیشگوییهای تاریخ گفته شده که با ایران متحد میشن و ترکیه افتخارافرین شما را تسخیر و تا یونان را به قلورو مدیا و پرشیا اضافه میکنن . پس دروود بر اتحاد کردستان (مدیا) و پرشیا(ایران)
امیر
|
Iraq
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
6
1
من که ایرانیم وطرفدارداعش نیستم وکلی هم ازشون بدم میاد ولی بایداینو بگم که جناب اقای سقفی کسی ازروی ترس نمیتونه هزاران ادموبکشه تاحالاتوتاریخ نبوده که یکی ترسوباشه وکلی ادموببره بعدشم اینکه روسیه بااین همه سلاح نتونست دولت چچن رواشغال کنه بایه میلیون جمعیتش اگه اینکاروباقزوین میکردن دوروزه اشغالش کرده بودن
پاسخ ها
سیا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
برو بابا قزوین خیلی هم خوبه
saeednm
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
سر بریدن و آدم کشتن ربطی به ترس نداره خود توهم اگه دو نفرو بکشی سومی برات آسونتره .کشتن چند تا زن و بچه رشادت نیست. همین وهابی ها که وقتی دیدن تو حلب هوا پسه 150 نفراز افراد خودشون خوشون درحال فرار کشتن این فقط یه نمونشه.کلا اینا مرد حمام زنونن.درضمن اشغال خاک چچنی های وحشی جیزی جز درد سر برای روسیه نداشتوگر نه واسه روسیه کار ی روزه س
هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
3
6
از این بحث ترک و لر و فارس و کرد بازی خسته نشدین؟
همه ما در درجه اول انسان و در درجه دوم ایرانی و هم وطنیم. با افتخار هم مسلمانیم. با هم متحدیم.
این نژادپرستی و دعواهای نژادی را هم بیگانگان برای ما طراحی کرده اند، ایا تعقل نمی کنید و به این حرف های بی محتوا دامن می زنید؟
بومین
|
Germany
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
2
8
گرامیترین شما در نزد خدا متقی ترین شماست(قرآن)
و امام حسین ع میفرماید اگر درین دنیا دین و ایمان مدارید آزاد مرد باشید.
آقایان نزاد پرست
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۹
2
3
چچنی ها را هیچ کس گول نزده. اینهاهمه وهابی هستند. روسیه برای اینکه از شرشون خلاص بشه اونا رو تسلیح می کنه می فرسته برای طالبان و القاعده و داعش. مرگ بر وهابی از هر نژادی که باشن.
بابک جمشید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
24
9
به نام خدا:دوستان سلام بعنوان یه پژوهشگر تاریخ و تاریخ دان به اطلاع کلیه جنابان عالی می رسانم که نه صفویان و نه افشاریان ترک نبوده اند (صفویه از کردان سنجار و افشاریان هم از کوچنشینان فارس شمال خراسان)یه دلیل مهم از هزاران دلیل هم اینکه در هیچ تاریخی اشاره ای به زبان آوردن حتی یک واژه ی ترکی از سوی پادشاهان این دو سلسله نشده. پس بیاید بازیچه ی دست استعمار نشویم و به ایرانی بودن خود افتخار کنیم.همانگونه که افتخار آفرینی کشتی گیری از بندر گواتر در سطح جهانی مرا شاد میکند دلیل نمی شود من بلوچ باشم ولی چون ایرانی بوده باعث افتخار کشورمان می شود. مرگ بر استعمار پاینده باد ایران
پاسخ ها
اولدوز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
بابک میفهمی چی میگی صفویان که تمام قد ترک اصیل بودند
میرزائی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
متاسفم که الان هم مطالعه ندارید تا بفهمید که شمال خراسان نیز ترک است و صفویان که از اردبیل ومشگین شهر هستند وجدشان در مشگین شهر مقبره دارد کجای اردبیل فارس بوده که صفویان فارس باشند
مورخ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
اون نظر که میگه صفویان کرد بوده اند اصلا سندیت نداره
درست تحقیق کنید
در همه تواریخاومده که فارسی صحبت کردن برا شاهان صفوی سخت بوده
و همیشه تمایل داشته اند که مثل مجالس خصوصی ترکی صحبت کنن
سینا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
در برخی تواریخ حتی اومده که صفویان که حکومت مغول رو در ایران برچیدن
خودشون یکی از اقوام ترک مغول بوده اند که طی جنگ های متوالی برا حمایت از ارتش چنگیز خان به ایران مهاجرت کرده اند
ولی این کرد بودنشونو تو از کجا اووردی
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
2
15
بله درسته منم باشما هم عقیده ام (بابک جمشید ) با این وصف ساسانیان یا اشکانیان هم مریخی بودند
شما باید نوبل می گرفتید
پاسخ ها
بابک جمشید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
به نام خدا:نه دوست گرامی اشتباه نکن ساسانیان از نوادگان اردشیر بابکان و پارس (آریایی)بودند و همچنین اشکانیان نیز از تیره ی پارتی آریایی بودند و از همین آب و خاک و نه از مریخ و نه از مغلوستان و شک نکن که تاریخ 650سال گذشته ی ما را انگلیسیان نوشته اند تا میان اقوام ایرانی تفرقه اندازی کنند.ضمنا بیشتر مطالعه کنیدـباسپاس
تبریزلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
10
4
یاشاسین ایرانیم
بابک جمشید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
7
6
به نام خدا:دوستان سلام 1)صفویان تمام قد کرد و آریایی بوده اند.2)اشکانیان و ساسانیان اجداد ما می باشند و بطور قطع و یقین مریخی نبوده اند. زیرا ما مانند سایر نژادهای بشری دارای دو گوش و دو پا و دو چشم می باشیم.3)بیشتر مطالعه کنید تا بازیچه ی دست استعمار نشوید. با سپاس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
چه استعماریییییییییییی؟؟؟؟ اقای بیییییییییسوااااااد.پانفارسسسسسسسسیییییییسم درجه ییییییک.اسم خودشم تازه گذاشته پزوهشگر تاریخ
ایرانلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
6
2
بابا اصلا به ما چه فلانی فارسه یا ترک ویا غیره به اندازه یک نخود تعقل کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
اخه داداش من اینکه صفویان ترک بودن دیگه تعقل نداره که
چچن ستان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
2
10
چچن ها مردم باشرافتی هستند نباید با دو تا از ارازل یک ملت رو بدنام کرد.
ساسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
8
1
هرجا جنگ هست محاله چچنی اونجا نباشه.اینا اصلا حالشون خوب نیست.از وقتی که در جنگ جهانی دوم مجبورشون کردن در اصل تبعید شدن به سیبری وبعد از چندین سال اجازه بازگشت بهشون داده شد عقده ای شدن.کشوری که جمعیت روستاییش 4 برابر جمعیت شهریشه دیگه خودتون حساب کنین!!
مژگان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
1
2
جدا خجالت آوره بابا ول کنید افشاریان صفویان یا هرکدومشون هر کجای ااهل هر کجای ایران بودند چه فرقی میکنه اییییییییییرانییی بودند تماااااام چرا بازیچه سیاست های دولت های استعمار ی می شید ؟ امثال آقای اراز هم بزارید با افکارشون خوش باشند. یعنی توکشور ترکیه برای امثال ایشون جایی نیست بفرمایید خوش اومدید
افغانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
4
1
شماها که معلوم هست همتون سوسول هستین...
به خودتون فشار نیارین خوابتون می پره
مدیر پایگاه منظور این کاربر محترم مشخص نیست ، کی سوسول است ؟و این چه ربطی به موضوع دارد ؟
افغانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
2
0
بلی نظر من معلوم است ولی شما خودتون را زدین کوچه علی چپ شما بولتین اصل منظور مرا حذف فرع را منتشر کردین منظور من این است که خیلی ها بخاطر پول خیلی کارها میکنند. الان بعضی از افغانیا بخاطر پول. به جنگ میرن
مدیر پایگاه بله قسمتی از سخن شما که حاوی اتهام است را حذف کرده ایم و ما هیچ اتهامی را منتشر نمی کنیم .
افغانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
1
0
اتهام نیست ....
مدیر پایگاه بیشتر گفتن که اتهامی را ثابت نمی کند .این حرف شما باید مستند باشد یا یک منبع موثق آن را تایید کند .
ata
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
0
8
با سلام
نظر هیچ کدومتون رو حساب و کتاب و مطالعه نیست .
1 - همه ترک زبان های دنیا از یک نژادن فقط در طول تاریخ به دین و مذهب های مختلفی گرویده اند.
2 - در بین همه مذاهب افرادی پیدا میشن که در اثر دلایل متعدد افراطی میشن . این در مورد شیعیان هم صحت داره . .
3- تاریخ زبان ترکی در ماوراء النهر و فلات ایران به دوره سومری ها و عیلامی ها برمیگرده . بعد ها فارسها هخامنشیان به قسمت های مرکزی ایران پیشروی کردند . یادتون نره که سومرها و عیلامیان رو ترکان اولیه به حساب میارن .
.....
فغانیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
0
3
من نوشته های اتا را کاملأ قبول دارم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
0
4
این چه فرهنگی است. ایرانیها همش به دیگران توهین می کنند
معراج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۶
1
1
اصل سر فقر و پول دارهای از خدا بی خبر راستش را بخواهید من یک دوست چچنی داشتم شجاع مهربان ساده دل بی نهایت خدا ترس و با معرفت ترین ادمی که تا حالا اشنا شدم اما مسعله این است که فداکارند و بی نهایت اتفاقا به دیگران به خصوص به مظلومان عشق می ورزند و احتمالا اگر قوی ترین ترسناک ترین چیز نیز روربه رویشان قرار بگیرد اما فکر کنند حق مظلومی در خطر است همه توانشان را برای نجات او می کنند حقیقت این است که کینه ایند و اگر دست دوستی باهاشان بدی تا پای جان سر ان می ایستند و اگر بخواهم بگویم بزرگترین خیانت را ابعضي اهل تسنن به این مردم کرده اند و البته غزنویان که به تمام غیر عرب خیانت کردند چون انها انان را مسلمان کرده اند و ساده دلی انها به حدی است که احتمالا برای نجات مسلمانان دست به هرکاری خواهند زد راستش من به خاطر دوستم هم که شده پیگیر مساعل داعش هستم اما باز می گویم بزرگترین گناه را اینان نمی کنند بلکه اخوندهای سلفی و ثروتمدان بی رحم عرب می کنند
التای نیوز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
0
0
جنگ در سوریه یک طرف شیعیان هزاره تاجیک افغانی های یک طرف چچنیهای چواش ترک
بس سوریها کجاست
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
2
2
زنده باد ایران و ایرانی باهرزبان ونژاد
سجاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
0
4
من همه نظراتو خوندم
واقعا خندم گرفت واسه اینکه تو یک کشور متحد با انواع قوم تو نظرات همه به هم دیگه میپرن و جالب اینجاست مطلب اصلی میره حاشیه هرکسی قومشو بر دیگری برتر میدونه واقعه خجالت اوره به خدا جمش کنید این‌کارای ما رو مسخره میکنند ایرانی که تو هشت سال جنگ ذره ای از خاکش هم به دشمن نداد از همه ی اقوام جونشونو دادن تا خاک پاک ایران و پرچم پر عظمت ما پا برجا بمونه..
کم حرفای تفرقه امیز بزنید به خدا این هدف دشمنه الان که عراق تو وضع بدیه به خاطر همون تفرقه هست هموطن عزیز اگر اطرافمونو تروریستها گرفتند عراق افغانستان پاکستان همش به خاطر بی عقلی تفرقه نژاد پرستی هست

خدایا این اتحاد ما را از ما نگیر که تفرقه ارزوی دشمن و هدف اصلی است وجب به وجب خاک این مملکت با خون شهیدان پا برجاست به خاطر شهدا که پاسخگویشان هستیم این حرفارو تموم کنید

یاشاسین ایرانیم
عــــلــــی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
1
1
سلام من نمیخوام نظری در رابطه با بحثتون بدم
ولی نتونستم حرفم نگم منم ایرانیم و به این افتخار میکنم
ولی چیزیذکه هست اینه آخه قربونتون ماکه این همه از نظر فرهنگ و دانش و انسانیت وشعور سرامدبی مانند بقیه فرهنگها هستیمچرا اینقدر راحت بازیچه دشمن میشیم که با یک جمله مسیر بحث ما رو به فوش و توهین اونم به خودمونتغیر میدن جون هرکی که دوستش دارین عاقل باشین واز روی احساس با مسایل برخورد نکنید واقعن واسه خودمون زشته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
1
1
واقعا زشته
هم تحریف تاریخ هم این نژاد پرستی
همه ایرانی هستیم همین کافیه لر و کرد و فارس و ترک و ...فرقی ندارن
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
5
0
آذریها وفارسها هشیارباشین ماهممون ایرانی هستیم وهم آیین مواظب باشین بیخود به جون هم نیوفتین یکی دشمن مشترک ما هست بااسم فارس ویاترک به سایرین توهین میکنه تایه ملت شرافتمند رو ازهم جدا کنه ولی کور خوندن دشمنان ما زنده باد ایران.یاشاسین ایرانیم. سرافراز بوی ایران گیانم وفدات لبیک یا حسین .عزیزان نادرشاه کردبوده کردکرمانج شیعه نه ترک ونه لر وافشاریان هم گروهی ازکردهای شیعه کرمانج هستند.که به چندین تیره تقسیم میشوندوعده ای ازاینها ساکن درجنوب آذربایجان غربی وبیشترشون همراه با نادر یابه زبان خودشون ندربه خراسان رفتند.البته عده دیگری ازاینها دراستانهای آشرقی واردبیل ساکن بودند که الان دیگر به زبان آذری صحبت میکنند.وزندیان هم لک بودند نه لروخلاصه هرکه بودندبرای ایران تلاش کردند.فارس وترک ولروگیلک ومازنی وکرمانشاهی زبانان وایلامیان همه هموطن وهم آیینند.درود برهمشون زنده باد ایران وکور باد دشمن داخلی وخارجی.
رسول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
0
6
ببینید من عرض کنم که شما پان فارسیست ها هدف ازاینکه به ما بگید اذری نه ترکی چیه ؟
پس چرامی گید ترک خر ولی الان یه چیز دیگه می گید ؟
چراتوجنگ قره باغ به ارمنی ها کمک کردید نه به اذربایجان که شیعه است >
هزاران شاهد و عمل ازشماهای نژادپرست نشون می ده که شما این هدف رو دارید:
1- می خواهید بین ترک ها تلقین کنید که اذری هستند این طوری انهارو از بقیه جداکنیدحیوان قاتل هم طعمشو اول ازبقیه جدامی کنه بعد ترتیب کارشو میده
2-ازاسلام براتبلیغات شوونیستیتون استفاده می کنید کدام اسلام می گه به دشمن اسلامی اونم شیعه مجانی اسلحه و مهمات و اب برق گاز وغذای مجانی بدی الان به خواننده ها می گم که یه بار کافیه به مرز ارمنستان باایران برندمی فهمند راس می گم یادروغ
3-چراهیچ کدام ازمسوولین کشور هیچ گاه جنایت های ارمنی هاوروس هارو تو اذربایجان وخوجالی و شهرهای قره باغ محکوم نکردند
4-یه زمانی انسان های این مملکتو توجنگ پژاک به کشتن دادید چرا الان دوباره به اونها اسلحه میدید مگه اونا دینشون وعقیدشون عوض شده همین شماها ازپ ک ک حمایت می کنید
5-یه سوال دارم چراحکومت این همه از زبان ترکی واهمه داره یه زبان شناس نباشی یه ادم ساده هم به راحتی می تونه بفهمه باید حداقل 50% ساختار زبان ها ازهم جداباشه تا اون هارو ازهم جداکنند ماساختارمون عین همه لهجه هس فرق می کنه اونم بعد مسافت رو درنظر بگیری یه چیز طبیعیه
5-اذربایجان یعنی مکان ومحل اتش اسم مکانه نه زبان مث اینکه بگی زبان اصفهانی شیرازی پس ماهم به اونا می گیم شما پارس نیستسد زبان اصفهانی یا شیرازی هستسد
عمر
|
Afghanistan
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
1
2
دوستان عزیز شما رو چه به چچنی ترکی یا غیره من اهل سنتم مذهب وهابیت رو هم قبول ندارم رفتار داعش را همچنین ولی این باعث نمیشود که هر جاه انسان وهابی را دیدم محاکمه کنم هرکی به دین خود اگر شما در ایران دست بالا را دارید ما در40کم بیش کشور دست بالا را داریم از شما مردم با فرهنگ این طایفه پرستی بعیده با همه سازگار باشیم بهترین زندگی کنیم
پاسخ ها
طالب علم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
برادر مگر نمیدانی وحدت یعنی چه تو با این سخنت چند نفر را تحریک کردی ،از مذاهب مختلف که بر علیه هم باشند از شما خواهشندم چنین حرفی نزنید برادر وقتی ازشما میپرسند تو بر چه دینی هستی تو چه میگویی آیا میگویی من سنی هستم یا شیعه خیر میگویی من مسلمانم و بر دین مبین اسلام هستم. انشاالله به سخنان بنده گوش فرا دهبد.
ابو ولید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
5
0
اسلام علیکم برجماعت داشتین در مورد منو فعالیتهام میخوندین چی شد یه دفعه پریدین به هم ؟اون یارو که بهم گفت قیافم مثل جنه خیلی بانمک بود دارمش اون یارو دیگه که گفت چچنیها مرذم باشرافتی هستند درود برشرفش ماهم همینو میگیم کی باور میکنه در مورد ریش بلندمم بگم مده فقط باهم دعوا نکنید بده
نوید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
0
2
سلام،من در نزدیکی مرز شوروی سابق زندگی میکنم!میگن که نسل ما هم به چشم آبی ها بر مي گردد .!تو فکر این بودم که گذشته های ما چه کارها که نکردن،خوذمم آهل سنتم ولی کلا اخلاق و رفتارمون با تصور از این نوشته های ک دیدم فرق داره!اسم شهرمون عنبرانه،تو استان اردبیل اگ خواستین بیاین خودتون میفهمید!خدا نگهدار
پاسخ ها
میرزا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
نوید سلام در پناه رسول الله و مولی علی پیروز باشی و سالم انشا الله
درست می فرمایید اینها همه افراد بزه کار و ساده اندیش و بی سواد وبدون تربیت خانوادگی دیینی هستند که از هر کشوری میتوانند باشند ....خدا را شکر که مردم ایران همه و از هر ایینی و مسلکی پاک نهاد هستند ...ممنون
duman
|
United States of America
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
5
2
درود بذ مردان مبارز چچن! از پس روس های و ایران چنین مردانی بر میان! درود بر شرفشون
مدیر پایگاه آنها نه تنها با شرف بيگانه اند بلكه هرگز توان رويارويي با سلحشوران ايراني را ندارند كه اگر داشتند به تروريسم روي نمي آوردند .البته ايران كاري با چچن ندارد ولي داعشيان تروريسم را دشمن مي دارد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
0
3
کسایی که اطلاعات کافی ندارن لطفا نظر ندن ترکها همیشه و همیشه باعث سربلندی ایران شدن و خواهند شد حیف که اینجا نمیشه ولی توصیه میکنم بریم تاریخ رو مطالعه بفرمایین
افشین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
2
1
برادران اذری عزیزم این رو بدانید که شما اذریها اریایی اصیل می باشیددر یک کلام ایرانی اصیل.متاسفانه روز گاری ایران مورد تهاجم قفقاز همین چچنی و قفقازی قرار میگرد که در همین حمله قفقازها هزاران زن می برند ودست به کشتار مردم ایران میزنند که الان داعش کثیف این کار رو انجام میدهند.بعد ازحمله قفقاز زبان قفقازی وارد قسمتی از ایران که همان اذربایجان است می شود و ...
حامد ضد عرب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
1
4
چچنیا در جنگ با روسیه خوبن چون با روسا میجنگن ولی در جنگ با سوریه بدن چون با اعراب میجنگن!!
احمدی
|
United States of America
|
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۷
0
0
خب حالا دلیل سخت گیری روسیه روی چچن رو می دونید چچنی ها واقعا شجاع و احساساتی هستند و البته خشن مثل حمله به مدرسه کودکان و این موضوع اونها رو تبدبل به گزینه مناسبی برای دخالت و دردسر سازی امریکا در قفقاز کرده تا مرز های روسیه رو نا امن بدون اینکه خود امریکا و غرب از دماغشون خون بیاد بازیچه رسمی عربستان و امریکا
وحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
1
1
س. نظرات بعضی از دوستان واقعا خنده داره. اینکه ترکای ایران آذرین اینکه صفویان و افشاریان کرد بودن اینکه ترکای ایران با مغولها اومدن اینکه ترکیه از تروریستها حمایت میکنه... اسماعیل صفوی قبل از اینکه شاه باشه یه شاعر ترک بود با تخلص ختایی با منظومه معروف عاشیق قریب وشاه صنم..خواهش میکنم بدون سندو ممطالعه اظهار نظر نفرمایین. در مورد چچن هم باید عرض کنم تو قتل عام مسلمانان بوسنی کوزوو چچن قره باغ خوجالی اوستیا کریمه و امثالهم این آخوندای روس مذهب کجا بودن که برا بشار اسد دیکتاتور دایه مهربانتر از مادر شدن.مگه اوناممسلمان نبودن ؟ غیر اینه که مردم عزیز آریایی دربند افکار یه مشت آخوند منافع طلب روس مذهب شدن ؟ تورو خدا برین تحقیق کنین ببینین اصلا چرا داعش به وجود آمد!چرا روسیه تو اولین بمبارانش مستقیم مناطق ترکمن نشین سوریه رو هدف قرار داد؟ ؟ ولی بنازم اردوغان پاشا رو..درود بر ایران و یاشاسین ایران ودونیا ترکلری
بهادر
|
United States of America
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
1
0
دوستان ،ترک ، کرد، لر ،ترکمن،بلوچ، ‌پارس،عرب ، جمع همه ی اینها = ایران هر کدوم کم شه دیگه ایران ، ایران نیست.درود بر همه ی شما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
0
0
سلام بر دانشمندان بیکار
کانال خصوصی آذربایجان از پدر یکی از چچن های که در سوریه می جنگید سوال کرد چرا پسر رفته سوریه.
گفت دو سال دنبال کار رفت اما پیدا نکرد. بعد دفعه خبرش از سوریه امد . میگفت از طریق مسجد رفته.
بیاید فقط آدم باشیم.
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
2
0
آقایان وخانمها.لطفا تا آخر بخونید که موجب سوتفاهم نشید.من خودم (کردم) این دیگه لجبازی نداره برید تو اینترنت جستجو کنید. ببینید قلمرو ایران عزیز تو چه دوره ای همه ای دنیارو گرفته. وکدوم قومیت بوده. البته متذکر بشم که ننگین ترین دوره ای تاریخ ایران دوره قاچار بوده .توهر دوره ای پیروزی بوده شکستم بوده من خودم استاد دانشگاه هستم و مورخم.تو هر دوره ای که شکست خوردیم . دشمن از همین حیله قومیت استفاده کرده وبرخی ساده لوح بهش تن دادن .پس به امید ایرانی متحد.
الپ ارسلان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
0
1
درورد بر ترکان پر افتخار شما ای ترکان همیشه پیروز با حرف هایه این ترسوهایی که ناموسه خود را دو دستی تقدیم عربان کردن ناراحت نشید این خاصیت انهاست که وقتی میبینن خطری اونارو تحدید نمیکنه بلبل زبانی میکنن اما وقتی احساس میکنن که قومی می اید تا جانشان را بگیرد ناموسشان را پیش کش میکنن در طول تاریخ بر ایران تسلط داشتن این ترکان بودن به خاطر ایران با عربا با روسا وبا دولت مسیحی جنگیدن خود عربا که مفاخر خودشون از جنگجویان ترک تمجید میکنن ترکان به خاطر وطنشون از جونشون میگذرن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
0
0
ای مردم ایران ترکیه و ارمنستان و آذربایجان و بحرین و افغانستان و پاکستان و قزاقستان جزو امپراطوری ایران بود که تجزیه شد توسط شاهان بی عرضه و اعراب
ابوعمر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
0
0
کشور های تورک زبان فرقی نمیکند چه مذهبی داشته باشند
همه با هم برادر هستن .
ما تورک ها امپراطوری های داشته ایم که جهانیان در برابر ما زانو زده اند .
دوستان که میگویید که فلانی تورک نبود و اذری زبان بود نگو میخندن بهت .
ماه و ستاره نماد یک تورک است .
رهبر انقلاب تورک زبان است .
یاشاسین تورک دنیاسی
فاتح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
0
0
باسلام بهتر یکم درمورد تاریخ مطالعه کنید صفویان ترک بودن نادرشاه افشار ازترکمنهای افغانستان بوده بروید وتاریخ رو بدون تاسف بخونید خودم فارس هستم درضم روسها خودشون 12ملیون ترکمن ازبک تاجیک فارس رو درآسیای مرکزی قتل عام کردن چچنی ها برن انتقام خودشون ازروسها بگیرن مردم مظلوم سوریه وعراق باهاشون چیکار کردن اونای که درداعش عضو هستن ازهرنژادی باشن آلت دست استکبار جهانی هستند مرگ بر استکبار جهانی
مجتبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۰
0
0
دوستان عزیزی که همیشه کلمه بی ریشه آذری رو برای ترکهای ایران به کار میبرند و ادعا هم میکنند که خیلی مطالعه کردن و بقیه بی سواد هستن
بگن که ریشه کلمه آذری از کجا اومده و ما کجای دنیا زبانی به نام آذری داریم؟شما که کوچکترین آشنایی با زبان ترکی ندارید و نمیدانید زبان ترکهای ایران و آذربایجان دقیقا یک زبان و یک گویش است و زبان ترکهای ترکیه هم دقیقا همان است با گویشی متفاوت،فراموش کردید که روزی آذربایجان قسمتی از ایران بود و خیلی از خانواده ها به خاطر تقسیم بندی های سیاسی تو دو کشور مختلف قرار گرفتند
شما درمورد کلمه آذری پیشینه ای قدیمی تر از اون مقاله کذایی ۷۰ صفحه ای کسروی بیارید که به دستور شاه در راستای سیاست های یکدست سازی نژادی و ترس از تجزیه کشور نوشت بیارید،مقاله ای که اصل و ریشه میلیون ها نفر از مردم ایران رو تحریف کرد،
پس خواهشا شما به ما نگید ترک هستیم یا آذری و هویت اقوام رو زیر سوال نبرید
ما تاریخ رو خوندیم و خوب میدونیم به چه زبانی داریم صحبت میکنیم
گرچه من اعتقاد دارم هر فرد برای هویت دهی ۳ تا مشخصه داره که مستقل از هم هستن
ملیت، دین،نژاد
بین اینها از همشون کمتر به نژاد میشه افتخار و اتکا کرد چرا که در طول تاریخ نژادها باهم قاطی شدن
من افتخار میکنم یک ترک مسلمان ایرانی هستم
پس خواهشا ایرانی بودن رو معادل فارس و آریایی قرار ندهید،همشون از اول تو ایران نبودن و در طول تاریخ مهاجرت کردن از جمله خود آریایی ها
ضمن احترام به تمام نژادها و اقوام ایرانی
علی
|
Netherlands
|
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۲
0
0
وحشی خودتونید
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
0
0
سلام ایل قاجار اصالت قفقازی دارند ایرانی نیستند
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
0
0
ترک و رومی و عرب گر عاشق اند،هم زبان اوست این بانگ صواب....

فرقی نداره.فقط باید همه بر سر انسانیت و درستی که یکی از مصداقای مهمش دین اسلام هست پیمان اتحاد ببندیم. اینجاهم شخص مورد انتقاد نیست.گرچه سوابق اجتماعی و خانوادگی بسیار مهمه تو تربیت این افراد و بیشتر مشکلات از کمبود هست،اما در کل مشکل اصلی این تفکراته.اگر این چچنی رو با شستشوی مغزی قانع کردن که فلان کار ناشایست رو بکن،متاسفانه اقوام مختلف با فرهنگ و تمدن قدیمی رو هم شستشوی مغزی دادن که فلان قوم بده.هر موقع نیاز شد از این شکاف به نفع خودشون و توسعه استعمارشون استفاده میکنن
یعقوب سیفی
|
United States of America
|
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
0
0
ایران افتخار ماست سربلندی همه ماست کاش روزی می رسید همه بخشهای از دست رفته به خودمون بر می گشت چچن اینگوش داغستان گرجستان آذربایجان همه مال ایران بودن خدا لعنت کند انگل ایران یعنی انگلستان و روسیه که همیشه به جان ایرانیان افتادن که کجا میرن و چیکار میکنن هموطنان دلیر و شجاع بیشتر از همیشه مواظب دسیسه شیاطین باشید با هر زبان و دین و مذهبی همه ایرانی هستیم ایران وطنم خاکش کفنم یاشاسین باش اوجا ایرانیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۳
0
0
سلام
اول از همه کسی که خودش را انسان بنامد نباید دنبال دین و نژاد باشد اما متاسفانه در هر جا به خاطر حق کشی هایی که میشود خیلی چیزا مجبورا به زبان میاد برا مثال چرا کردا یا ترکا دنبال استقلالشونن؟
ولی کسایی که راجب تورکها صحبت میکنند اول بیان ببینن خودشون کی هستن بعد نظر بدن..عزیزان تورکها جمعیتشون بی شمار است فعلا اون جاهایی که مشخصه تورک هستنداز شمال شرق چین شروع شده تا غرب اروپا در یک نوار مرزی..و در جواب کسایی که میگن آذری زبان های ایران میتونم بگم تنها شماها نیستید کل دنیا از ترکا میترسند و بایدم از این حرفا بزنید هر کی چیزیو کم داشته باشه در مقابل طرفش معلوم که بد و بیرا میگه
به قول ما ترکها از جایی که کاروانی عبور میکند سگ کارش واق واق کردنه
سید امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
0
0
سلام به همه
متاسفانه یه حربه دشمن همین تحریک هستش ترک یا لر یا فارس یا کرد یا بلوچ و ... رو رو در روی هم قرار میدن و از یکی برای دیگری جک میسازن یا یکی رو کند ذهن و دیگری رو باهوش جلوه میدن دوستان ما همه ایرانی هستیم نباید سر یه حرف که معلوم نیست کدام طراح سیاسی به فضای مجازی یا فضای عادی زندگی مردم روانه کرده واکنش بدیم .اگه اینطوری بود چرا هر کجای ایران یه بلای طبیعی رخ میده کل اهل ایران متحد میشن واز جیبشون خرج میکنن و یا از نان شب خودشون میزنن میفرستن برای اونها و یا حتی از کار و زندگیشون میزنن میرن کمک و امداد رسانی.
اون وقت نه میگن اینها کرد هستن یا لر هستن یا فارس یا ترک و یا غیره و هدفشون فقط کمک و نجات مردم هستش.ان شا الله روز به روز به فکر پیشرفت باشیم نه اینکه یه تعداد حرفهای احساسی و تحریک آمیز دشمن رو اساس قرار بدیم و به جان هم بیفتیم که دقیقا خواسته دشمن هستش.
سربلند باشید.

پاسخ:
ممنون و تاکید می کنیم سیاست انگلیس خبیث و یاران آنها و همه دشمنان قسم خورده ایران و اسلام عزیز سیاست تفرقه بیانداز و حکومت کن است این سیاست همیشه مستکبران جهان از ایام قدیم تا بحال است و تک تک مردم ایران باید بدانند دشمنان قسم خورده ایران که در حکومتهای گذشته بیشترین جنایات را در حق کشور عزیزمان ایران انجام دادند یک هزارم درصد نیر دلشان برای هیچ قومیتی و هیچ اقلیت مذهبی نمی سوزد و تنها برای اینکه بتوانند به یکپارچگی و اتحاد مردم در ایران ضربه بزنند از انواع مسائل تفرقه افکنانه از زبان نیروهای خود و مردم جاهل و نادان استفاده می کنند که می بایست همه هوشیاری خود را در این زمینه حفظ و تلاش کنند در دام سناریوی دشمن نیفتند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
0
0
کردار زشتشان در چشنمشان آراسته شده شده و به آن افتخار می کنند این گروه زیانکارترین مردمند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
0
0
آری چهره شان بس شیطانی ست
آتیلا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
0
0
اون بالا یکی نوشته نادرشاه افشار کورده
یامهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
0
0
چقدر کریه المنظر
چجوری میشه یه انسان رو جوری شستشوی ذهنی کرد که مثله ربات آدم کش امه رو سر ببره...الله و اعلم
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
0
0
اگر تاریخ رابخوانید نادر شاه متولد ابیورد یاهمان درگز امروزی در شمال خراسان نزدیک مرز ترکمنستان بوده که این شهر هم ترک دارد هم کرد ولی ایل افشار که ساکن این شهر واطراف ان هستند به زمان کردی کرمانجی صحبت میکنند
سیاوش کهربا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
0
0
ایل افشار از ایلهای قزاق کوچیده به ایران تمام ترکها از یک نژادند ولی این دلیل بر برتری یا دسترس نمیباشد تاریخ گواه عقلای بودن ملتها در زمان است در راستای پیشرفت تمدنها بسیار دچار دستخوش شدند لطفا در جهان امروز و افکار روز بحث نمایید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
0
0
درود بر برادران کرد که این ها رو میکشن و من چون خدم هم کرد هستم خیلی افتخار میکنم
آذری نه تورک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
0
0
سلام برادران عزیز فارس ما با شما مشکلی نداریم ولی خواهشا کلمه آذری زبان رو استفاده نکنید ما یا تاریخ جعلی احمد کسروی از زمان رضا شاه تا الان که یه سیاست اشتباه آذری و فارس را انداختن رو داریم تا همیشه بین ما مشکلی پیش بیاد شما فارسید ما میگیم فارس نه اینکه بگیم فارس زبان عرب لحجه چون میدونید طبق زبان شناسی فارسی لحجه 32 عربی به حساب میاد. ما تورکیم از اول هم طبق تاریخ معتبر دنیا و اشخاص مهم تاریخ نگار تورک بودیم تا الان کسیم به زور مارو تورک زبان نکرده از زمان سومری ها که اقوام ما بودن تورکیم تا الان لطفا ندونسته حرفی نزنید خطاب به دوستان فارس زبان
شهاب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
0
0
دوستان عزیز ما امروزه در یک کشور متمدن زندگی میکنیم و آرزوی هر کشوری است که شناسنامه ی کشور مارو داشته باشه فرقی نمیکنه کی ترکه کی لره کی کرده یا... مهم وطن هست که برای همه ی ما مهم هست و حاضریم جونمون رو در راهش فدا کنیم(همانند جنگ تحمیلی که برادران افغانی،ارمنی و... که در کشورمون زندگی میکردند به جنگ رفتند و حماسه های بزرگی خلق کردند)هر قومی در حد خودش به وطن عزیزمان خدمت کرده از آریوبرزن و رئیس علی دلواری تا نادرشاه افشار و...خیلی دیگر از دلیرمردان میهن عزیزمان.ایران در طول تاریخ شاهد سیر بزرگی از فراز و نشیب بوده و توانسته در طول تاریخ افرادهای مختلفی از قوم های مختلف از تاتاری ها گرفته تا مغول ها رو در فرهنگ بسیار متمدن خود غرق کند و این حرف ها در شان یه ایرانی نیست که بخواهیم بین قومیت ها اختلاف بندازیم و خدایی نکرده بگوییم فلان قوم از فلان قوم بهتر یا کمتر هست همه ی ما برادریم درست هست که امروزه افرادی از هرقومی با حضور در کنار افراد جاهل تاریخ قوم خود را خدشه دار میکند و این اصلا شایسته یک ایرانی نیست که یک یا چند نفر رو نماینده ی یک قوم بکنیم. باید خون ما خط مرزهایمان باشد و همانند پیشینیان ما بدون هیچ باکی از دشمن دست به دست هم بدهیم وهمانند جنگ تحمیلی ترک ،لر ،عرب ،کرد ،بلوچ و... در کنار هم باشیم و از وطن عزیزمان دفاع کنیم.
پاینده باد وطن پرست
تویسرکان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
0
0
اقا بیخودی ترکهارو به اینا ربط ندین اصا ربطی نداره مهم خود ادمه چه ربطی به نژاد داره
آدين
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
0
0
بله ابو عمر الشيشاني زنده است واقعا بد به حال مردم سوريه!
arash
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
0
0
نادر شاه کرمانج نیست ترک هست من خودم بچه خراسان شمالی ام شهر شیروان و از ایل افشار هستم و تورک هستم یکی نوشته بود نادرشاه لر هستش درگز اصلا لر نداره فقط کرد و تورک هستن که نادرشاه تورک بوده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
0
0
ای بسا هندو و تورک همزبان
ای بسا دو تورک چون بیگانگان

تفکر امثال مولانا که میگفتن همدلی از همزبانی خوشتر است کجا و تفکرات بسیاری از مردم قرن ۲۱ کجا؟
رسول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۱
0
0
همه ایرانیان گرفتند خروش تو گفتی که دریا برآمد به جوش؟در جنگ ایران و عراق التماس تفکر از همه نژادهای ایران عزیز لر و کرد ترک و فارس ‌ بختیاری
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین