کد خبر: ۱۰۹۹۳۹
تعداد نظرات: ۱۱۲ نظر
تاریخ انتشار:
اُمل‌ها بخوانند!

تعريف جديد از زن محجبه: چادر بعلاوه هفت قلم آرايش منهاي حيا/ قورباغه‌اي هستيم در ديگ جوشان تلويزيون!

گروه فرهنگي، محمدرضا شهبازي: نقد و تحليل محتوايي يا فرمي فيلم‌ها و سريال‌ها تلويزيون و سينما به حمد الله به اندازه كافي مسئول و كارشناس دارد و همه هم در انجام رسالت نقادي خود پا به ركاب و قلم به دست هستند. كاري واجب كه البته اين روزها جاي خالي يك نوع نقد ديگر هم كنار اينها ديده مي‌شود: نقد اُملانه!

به گزارش رجانيوز، بالاخره اين روزها آنقدر سرگرم دقت در ميزانسن، حركت دوربين، شخصيت‌پردازي و از اين دست مسائل تكنيكي شديم كه حواسمان به خيلي چيزها نيست. يا اينكه از فرط توجه به خيلي چيزها، كم‌كم افتاديم به دام كشف نمادهاي فراماسوني و تحليل اينكه چرا بازيگر مرد با دست راست ليوان را برداشت و بعد با دست چپ گذاشت روي ميز و اين يعني پايان عهد ليبراليسم و روي آوري دوباره ملت‌ها به ناسيوناليسم و... از اين خزعبلات!

اما اين وسط بعضي جزئيات بديهي دين و اخلاق فراموش شده است. ديگر حواسمان نيست كه در فلان سريال، برادر شوهر بدون در زدن و ياالله گفتن سرش را مي‌اندازد پايين و مي‌آيد در خانه برادرش كه از قضا زن داداشش آنجا تنهاست. از اين دست موارد در فيلم‌ها و سريال‌هاي اين روزها كم نيست اما به لطف مسئولين سينما و تلويزيوني و البته پا دادن منتقدين حتي حزب‌اللهي، حرف زدن از اين موارد ته امل‌بازي است!

يكي از اين گيرهاي املانه را اين روزها مي‌توان به سريال «راستش رو بگو» داد؛ سريالي كه اتفاقا قرار است به موضوعي بپردازد كه جايش خالي بوده‌ است و اگر زياد هم حرف بزنيم هيچ بعيد نيست روابط عمومي سيما اطلاعيه بدهد و پيام‌هاي مثبت اين سريال را در چهار محور و هفده بند و 32 راستا تبيين كند.

اما اگر حتي چنين اطلاعيه‌اي هم بيرون بيايد بعيد است در آن اشاره‌اي شده باشد به تصويري كه اين سريال از حجاب برتر و زن محجبه ارائه مي‌دهد. به خانم‌هاي چادري اين سريال البته به چشم خواهر برادري نگاهي بياندازيد! چادرشان بيشتر نقش شنل زورو را بازي مي‌كند و با يك كش به سرشان بند است و عملا هيچ جاي بدن آنها را نمي‌پوشاند و تازه زير چادر هم مي‌توان كفش بدون جوراب و شلوار برمودا پوشيد و چادر را داد كنار تا همچين مشتي به چشم بيايد!. روابط همين خانم‌هاي محجبه با پسران و مردان نامحرم همراه با صميميت و بگو بخند و پشت چشم نازك كردن است(كساني كه سريال را دنبال كرده‌اند صحنه نماز عيد فطر در مصلي را بياد بياورند). آرايششان هم كه ماشاءالله دارد از جعبه جادو شُرّه مي‌كند بيرون.

چادر بعلاوه هفت قلم آرايش، و حجابِ بدون حيا چيزي است كه اين سريال مانند بسياري از برنامه‌هاي صدا و سيما دارد ترويج مي‌كند. حجاب قرار بوده است جلوي بروز و جلوه زيبايي‌هاي زن را پيش نامحرم بگيرد، چادر قرار بوده است ظرافت‌هاي بدن بانوان را بپوشاند و همه اينها قرار بوده است حيا را در بانوي مسلمان ملكه كند. بالاخره تنزل چادر از يك حجاب برتر به نوعي تيپ و لباس، كاري است كه ظاهرا در اولويت برنامه‌سازي دوستان است.

اينها را براي چه مي‌گوييم؟ براي اينكه آقاي ضرغامي بخواند و متنبه شود و بخشنامه كند كه آقا باتوجه به تحريم‌ها كمتر از اين لوازم آرايشي خارجي در پشت صحنه سريال‌ها استفاده كنيد؟ طبيعتا خير؛ كسي كه در زيرمجموعه‌اش بيت المال مسلمين را خرج ساخت فيلم كثيفي كرده‌اند كه در يكي از صحنه‌هايش عكسي از امام خميني(ره) نصب شده است كه دارد از سر مباركشان آتش بلند مي‌شود(باور كنيد اين بخشي از فيلم «يك خانواده محترم» است) كجا وقت دارد به اين امل‌بازي‌ها فكر كند و حواسش به چادر و آرايش بازيگرها باشد!

براي اين مي‌نويسيم كه آقا دارابي كه معاون سيما هستند و طبيعتا وقتشان بازتر است بخوانند و دستوري بدهند؟ اين هم طبيعتا خير؛ ايشان بيشتر هم و غمّشان به اين است كه خداي نكرده تا وقتي سفره صدا و سيما پهن است كسي از بچه‌هاي شهرري بي‌كار نماند و جلوي زن و بچه شرمنده نشود؛ مخصوصا اگر طرف سابقه مديريت موفق يك كبابي را هم در كارنامه داشته باشد!

براي اين مي‌نويسيم كه فيلم‌سازها بخوانند و دست از اين بي‌حيا نشان دادن زنها بردارند؟ طبيعتا اين هم خير. كساني كه غالبا در خانواده خود خبري از چادر و حجاب و مقنعه سف و سخت نيست همينكه چادر را تن كسي مثل زن نزول‌خور سريال ثريا نمي‌كنند بايد دورشان چرخيد!

اين‌ها را براي خودمان مي‌نويسيم. براي خودمان كه مثل قورباغه افتاده‌ايم وسط ديگ صدا و سيما و سينما و داريم آرام آرام قل‌قل مي‌كنيم و حواسمان هم نيست. حواسمان نيست كه حساسيت‌هايمان دارد كم مي‌شود. البته تقصير هم نداريم ها! وقتي افتضاحي مثل «يك خانواده محترم» با مشاركت سيما فيلم ساخته مي‌شود ديگر چه وقت و انرژي و حالي مي‌ماند كه گير بدهيم به چادر افشان و آرايش غليظ و رفتار بي در و پيكر شخصيت زن «راستش را بگو» با مردان نامحرم؟!

اصلا همه بدبختي از همينجا شروع شد، از وقتي كه واژه «اجنبي» رساله‌هاي عمليه را تبديل كرديم به نامحرم، به غريبه. اصلا واژه «اجنبي» يكجوري مي‌زد در دهان بي‌حيايي زن‌ها و بي‌غيرتي مردها كه دو دور مي‌چرخيدند اما نامحرم و غريبه خيلي باكلاس است، خيلي...

جمع كنيم اين بساط را و امل بودنمان را به رخ نكشيم. اما بخاطر خدا حواسمان را جمع كنيم. يادمان نرود در همين كشور امام خميني(ره) سر آن قضيه مصاحبه و سريال اوشين چه برخوردي كرد؛ يادمان نرود كه همين امام درباره آن سريالي كه در تيتراژش نام گريمور زن نيامده بود چه حساسيتي نشان داد. حواسمان به همين چيزهاي ريز و جزئي نبوده است كه حالا جرئت مي‌كنند در سيما فيلم تلويزيون، فيلمي بسازند و عكس امام را كه دارد از سرش آتش بلند مي‌شود نشان دهند!


شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

انتشار یافته: ۱۱۲
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۳۹
ناشناس
|
Australia
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
121
95
امثال شما همون ماريه تي وي مصر بدردتون ميخوره كه حتي مجري زن اولش ميگه "براي مردان حرام است نگاه كردن به اين برنامه". هرچي بيشتر مراعات شما ها رو ميكنن بيشتر دور ور مي دارين . فقط شما ها كه تو اين مملكت زندگي نميكنين نكنه همه جارو خريدين و ما نمي دونيم. ما هم بي حيايي دوست نداريم ولي خودمون و ديگران رو زجر كش نمي كنيم ."اعتدال" لطفا.
پاسخ ها
داریوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
دوست عزیز شما داری تفریط و کم کاری میکنی!
اتفاقا این چیزی که بولتن داره میگه عین اعتدال هست! منتها چون این مسائل مطرح شده در جامعه به یه امر عادی تبدیل شده تذکرشون زیاده روی نامیده میشه.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
فکر کنم توهم یکی از اونایی هستی که میگن دلت باید پاک باشه...
زن امروز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
من حالم بهم خورد وقتی ارایش و ادا اطوار لعیا زنگنه رو انهم تو نقش یک استاد دانشگاه دیدم باور کنید داشتم خفه میشدم 12 ساله تو دانشگاه دارم درس میخونم دکتری دارم کی استادای زن دانشگاه اینجوری واسه دانشجوی پسرشون قر می زیزن جمع کنین بساطتون رو همون دونگ یی ببینیم به خدا بهتره حداقل اونا مال یک فرهنگ دیگن ادم زورش نمیاد
احمد ا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
دوست ناشناس متوجه نشدی،

وقتی زنی با تابلوی حجاب است و هفت قلم آرایش دارد این صحبت از یک انحراف عمیق است،
عمل خلاف به تابلو یعنی بدبین کردن مردم به حجاب، یعنی حرکتی مرموزانه و زیرکانه برا از رده خارج کردن حجاب، یعنی لگد مال کرن مفهوم حجاب

البته برای عفاف حجاب لازم است ولی کافی نیست،

ای کاش تلویزیون ضرغامی به سمت عفاف میرفت ولی امان از دست مدیران شیطون
پلاک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
تشبیه چادر در تلویزیون الان ما شده شنل زوورو.
واقعا اینطوریه..
هر موقع اومدن تو تلوزیون یه باحجاب چادری نشون بدن خراب کردن.
مدل آرایش خانمهای بازیگر مثل نوعروسان بود و بسیار آزار دهنده..
مجید مازندران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
درود بر خانم زن امروز

دقیقا من هم در دانشگاه مازندران استادی داشتم که بر خلاف خانم زنگنه در این فیلم چادری توام با حیا و نجابت به معنای واقعی بر سر داشت

ما نفهمیدیم این خانم زنگنه استاد علی مولاست یا ...

راستی چه اسم قشنگی هم داره یارو ، تاحالا بهش فکر کردین ؟؟؟

علی مولا !!!!!!!!!!
مجید مازندران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
در پاسخ به ناشناس هم بگم از بس در این رفتار زشت غرق شدی به فرموده کاملا صحیح داریوش عزیز ، این قضیه برات به چشم نمیاد چون برات عادی شده و این یعنی همون هدفی که دشمن در سر میپروراند و ظاهرا در مورد شما موفق شد!!!!

در ضمن در مورد برنامه ماریه تی وی مصر !!! من نمیدونم این برنامه چیه و محتواش در چه موضوعیه ولی انگار از حرفات پیداست چون این شبکه مال مصره و حالا بعضی حرفاش رعایت حدود اسلامه بنابراین برنامه مزخرفیه و از نظر تو لابد برنامه های با کلاس انگلیس و فرانسه خیلی توپ هستن !!!!

آره ؟؟؟؟

متاسفم
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
49
62
بولتن جان :شما که از دست همه شاکی هستی اصلا اعصاب نداری!
پاسخ ها
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
با سلام خدمت دوست عزیزمون
شما اعتدال را در چه جایی به کار میبرید؟
آیا به حضرت زینب(س) نگاه کرده ا یم که در کربلا چه طوفانی به پا می کند؟ آیا نگاه کرده ایم که ببینیم امام حسین (ع) و حضرت ابالفظل(ع) ایشان را موقع راه رفتن در وسط خود قرار میدادند... اینها حکایت از چه دارد؟ درسته اعتدال خیلی خوبه، اما عفاف و پاکدامنی مگه حد داره که ما براش اعتدال قائل باشیم.(اعتدال را میشه در خرید لوازم خانه، پوشاک و ... به کار برد وخیلی هم به جا است.)
حجت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
42
81
گل گفتي بولتن.خدا آخر و عاقبت ما رو با اين صدا و سيما به خير كنه.
پاسخ ها
عطرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
حقا دعای به جاییه.متاسفانه بدون بررسی بدون دانش و سواد لازم به موضوعات مختلف می پردازن و فیلم میسازن طوری که آسیب های فرهنگی و اجتماعی بیشتر رو با خود به دنبال داره
مرتضي.ام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
نخير سركار خانم عطرين. بنده ابدا باور ندارم بدون بررسي، بدون دانش و سواد لازم فيلم مي‌سازند. كاملا پيدا است كاملا با برنامه و حساب شده كار مي‌كنند. امكان ندارد اين همه اتفاق منفي، همگي عينا عين هم و در يك راستا و براي نهادينه كردن يك تفكر، آن هم براي اين مدت مديد بي‌افتد. محال است اتفاقي باشد. چرا از اين اتفاق‌ها يكبار برعكسش نمي‌افتد؟!

شما زنگ بزنيد سروش سيما بگوييد ساختمان پزشكان مي‌خواهم. گوشي را نگذاشته زنگ منزلتان را خواهند زد. اما زنگ بزنيد و بگوييد فلان قسمت روايت فتح را مي‌خواهم، بهمان قسمت اين شب‌ها را مي‌خواهم ببينيد چه مي‌گويند!
احمد ا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
برادر مرتضی متاسفانه این شرکت سروش دارای چنان قدرت مافیایی است که هیچکس رو یارای مقابله با ان نیست،

کنسرسیومی متشکل از شرکت سروش و کانون بازنشستگان صدا و سیما بر تمام قسمت های حساس سازمان چمبره زده اند،

متاسفانه اینها چون بر بخش بازرگانی مسلط هستند بر تمام بخش ها تاثیر گذارند،


متاسفانه تروجیم مصرف گرایی در پیام های بازرگانی، انتخاب موضع سریال ها و .. بخشی از خیانت به ارزش های انقلاب است

امیدوارم رسانه ای جرات کند و با کسب اطلاعات از این بروکراسی تا دیر نشده جلوی این قدرت ها را بگیرد
عطریاس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
29
58
خیلی عالی بود....وسطاش نمی دونستم بخندم یا گریه کنم!
همه اش حقیقت محض
ای والله! خدا به قلمت برکت بده!
حتما دوستان می گن: ای بابا کی گوش میده!
ولی ما کوتاه نمیایم از فریاد زدن...
عطریاس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
11
28
خیلی عالی بود....وسطاش نمی دونستم بخندم یا گریه کنم!
همه اش حقیقت محض
ای والله! خدا به قلمت برکت بده!
حتما دوستان می گن: ای بابا کی گوش میده!
ولی ما کوتاه نمیایم از فریاد زدن...
داریوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
18
37
بولتن حرفات حقه.
البته به گفته آقای قرائتی خانواده ها نباید مانع از آرایش حلال دختران بشن ولی این موضوعی که مطرح کردی کاملا درسته. اینا میخوان چادر رو با بدون حیا ترویج بدن و به التقاطی بین دین اسلام و لیبرالیسم ایجاد کنن.
باور کنید اندیشه فراماسونری در صداسیما نفوذ کرده.
پاسخ ها
نازنین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
ارایش حلال دیگه چه صیغه ایه؟ارایش زن و دختر جلوی مرد نامحرم حرامه چه تو خونه باشه چه بیرون خونه.
عطرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
بی حیایی کجای فیلمه این بنده خدا ها که واسه اینکه از این گیرها بشون ندین با پرخاش و تند خویی حرف میزنن(از نظر من کاملا غلطه متین و موقر و آرام صحبت کردن با عشوه ریختن و ناز فروختن زمین تا آُسمون فرق داره) وقتی این همه لباس زیر چادر تنشونه چرا باید چادر بگیرن حجابشون درسته شما دارری سخت گیری بیمورد میکنی . کجای اندام این خانم های محترم پیدای؟؟؟ شما احتمالا دچار محدب بینی هستی .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
17
35
چه عجب یکی از این کثافت کاریهای صدا و سیما چیزی گفت اوجش ستایش بود شما فکرشو کن به یه زن دهه شصت با اون آرایش افتضاح غلیظ چطور نگاه میشد؟؟ و حالا ازش قهرمان یه داستان چرت رو ساختند و هیچکی ککش هم نگزید
پاسخ ها
یه نفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
آی گفتی ! وقتی بازیگر نقش ستایش بعد فیلم با لباس های عجیب و قریبی که هیچ شباهتی با چادر و حجاب او در فیلم در جشنواره ها و مراسم های تشکر از اهالی رسانه شرکت میکرد میخواستم سرمو بکوبم به دیوار ! اه !
پلاک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
نمیدونم صدا و سیما چرا داره اینطور آگاهانه اشتباه می کنه.ارتباط راحتی که بین گروه جوانمردان!پسر و دختر تو فیلم و خیلی فیلمهای دیگه هست داره می کشتمون..
می خوان بگن حیا دیگه رفته و باید مثل غربیا با هم ارتباط داشته باشیم.
به ما چه ربط که ته این داستان دو نفر هم بهم برسن!!باید اینطوری راحت با هم ارتباط داشته باشن؟؟!
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
30
17
ول کن تو هم اصلا هم وضع حجابشون بد نیست حالا کلاه پهلوی رو بگی اره ولی خدایی این اینجوری نیست فیلمش هم عالیه من تموم قسمتاش رو دیدم بازیگراشم مخصوصا نیوشا ضیغمی عالین
پاسخ ها
ایرانی مسلمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
اخی- نیوشا ضیغمی هم میدونست بیاد تو تلویزیون طرفدار پیدامیکنه واسه همین مثل بقیه امد تا مشهور بشه چون تو سینما چیزی نشد امد تا از نبردبان صداوسیما مثل بقیه بازیگرا استفاده کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
وااا خوب نمی شه سر یه زن چادر بندازی یا بش پانچ وشال بپوشونی و بگی زن نامسلمان بی حجابی بود که آمد و با خود بی حجابی آورد .فیلم نگاه کنید و اصل مطلب رو بگیرید نه اینکه دلمشغول شال و کلاه شوید . البته که باید حواسمون باشه تا به دین ما ضربه نزنن ولی خوب هم نیست که از طرف دیگه ی بام بیافتیم
مرتضي.ام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
يادش بخير! يكبار در برنامه گزارش خبري شبكه ٢ كه حجت الاسلام نقويان ﴿كه خداوند حفظشان كند و روز به روز بر ايمان و دانش‌شان بي‌افزايد﴾ مهمان آن بودند، آقاي ضرغامي ﴿بولتن جان، جان من چون اسم اين موجود را بردم پيام بنده را سانسور نكن. بد كه نگفتم ازش!﴾ تلفني وارد بحث شدند و از برنامه‌ريزي‌ها و قدرقدرتي خود در ترويج حجاب و به خصوص چادر افاضاتي فرمودند و پشت هم براي خود نوشابه باز كردند.

هنوز آقاي ضرغامي گوشي را نگذاشته بودند كه جناب نقويان ﴿حفظه الله﴾ هوشمندانه و با مهارت تمام ميدان را از آقاي حيدري گرفته و حسابي ايشان را شستند و روي بند آويزان كردند. چنان كيف كردم كه تا صبح گويي اكس زده باشم!
احمد ا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
خیلی مضحک است،
گاهی آرایش بازیگرهای چنان زننده است که مجبور میشوند تصویر را سیاه سفید کنند،


در همین سریال دزد و پلیس یک جا مجبور شدند کله مرجانه گلچین را مات کنند چون به دلیل نازکی روسری گوش و موهایش مشخص بود،

واقعا چه کسی پاسخگوی خیانت به خون شهداست؟

گیرم مدتی بر صندلی مدیریت تکیه زدید یا این خیانت چه میکنید؟

البته باید ریشه های باند زده بشه، اگر مدیر هم عوض بشه و باز هم ان باند باشه چیزی عوض نمیشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
22
31
بخدا حرف دل منو زدی بولتن اینا والله قسم حجاب نیست تیپه حجاب فقط چادر به سر کردن نیست حجاب باید ویژگیهای زیر را از نظر اسلام داشته باشه:
1- تمام بدن را با ید بپوشاند به جز صورت و کف دست
2- جذاب و بدن نما نباشد رنگ هم در جذابیت تاثیر داره
3- زن نباید بدون اجازه شوهر از خانه خارج شود
4- زن نباید با نامحرم مکالمه کند مگر در مواقع ضروری چه برسه فیلم بازی کنه و بگو بخندم بکنه

در آخر همه اینها گرچه رعایتش سخته ولی باعث آرامش روحی و جسمی افراد و جامعه است
پاسخ ها
زن ذلیل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
یادت رفت اضافه کنی
5_ نفس هم نکشد مگربااجازه شوهران قدرقدرتی مثل حضرتعالی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
1-بپوشاندتا مچ دست(احکام جدید صادر می کنی!!!؟(مگه اینا برهنه هستن که اگه چادر باز باشه گناه بشه خداوند فرمود زیبا یی خود را آشکار مکنید جز آن مقدار که پیداس یعنی چی بشر؟؟؟ یعنی خود به خود تفاوت پیکر زن از مرد امری بدیهی است حتی با چادر حالا شما که اینقدر حساس و ضعیفی چشماتو درویش کن و فیلم هم نگاه نکن)
2 شما که به رنگ قهوه ای و مشکی و... اینا هم میگی جذاب !!! ببخشید که خدا زیباست و زیبایی را دوست دارد و زیبای جزو نعمات دلپذیر خداوند است که به هر آدمی هم نمیده الحمدلله.زیبایی رخ و پیکر که واضحه زیبایی در رفتار یعنی آرامش و احترام و خوش سخن بودن و صد البته نگاه پاک بی غرض و مرض (می دونی به چی میگن نگاه پاک ؟؟؟ فکر کردی اون که به زن پوشیده در برقع نگاه می کنه نگاهش پاکه نه نه جان دل خواهر اگه تو همین اوضاع و احوال حاضر که نیاز به توضیح نداره زنی یا دختری رو دیدی و ذهنت مه آلود نشد و تهمت و افترا بش نبستی اگه تونستی به سلامت از کنارش بگذری و به چشم خواهرت ببینیش و براش طلب آمرزش کنی اونوقت نگاهت پاکه.
3 موافقم
4 اگه حکم شما بود که باید در دنیا رو می بستن.
پیرو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
نا شناس دوم :
1) نگاهی به رساله بندازید. حکم شرعی است و درست گفته اند.
2) این بنده خدا کجا گفته رنگ های مشکی و قهوه ای ؟ ؟ ؟
3) این که درست است.
4) فکر نمی کنم اگر شرایط شرعی رعایت شود مشکلی داشته باشد . حالا چه ضروری باشد چه غیر ضروری و منظور این دوستمون از ضروری چی باشد ؟ مثلا اگر من از ایشون سوال بپرسم آیا اگر اقتضای فرهنگ سازی ایجاب کند که فیلمی ساخته شود و زن هم در آن نقش ایفا کند چه پاسخی خواهند داشت ؟ دوست عزیز خواستید جواب بدهید این نکته را در نظر بگیرید که شما کلا فیلم بازی کردن را با این جمله تان رد کردید : "چه برسه فیلم بازی کنه" .
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
12
18
به نظرم ما فیلم هایی تو سینما داریم که این جلوشون با حیاترین بوده ! خیلی هم حجابشون بد نیست ، تقریبا خانوم هایی که در این سریال بازی میکنند همگی چادری هستند ، آرایش دارند اما زننده نیست .

به نظرم فیلم موفقی بوده تا اینجای کار .
پاسخ ها
نازنین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
اره واقعا یکی از مصادیق همین نوشته ای اینقدر حساسیتت کم شده که به این ارایشهای غلیظ میگی زننده نیست!
ایرانی مسلمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
اولا که این رسانه مردمی هست یعنی هر رده سنی برنامه ها یش را می بیند -ما کی گفتیم سینما بی نقصه-دوم اینکه سینما مخاطب خودش رو داره بنابراین اصولا فیلماش ازاد تره
چکش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
14
19
نه اینکه از این نوع خانمها در متن جامعه کم داریم! چندی پیش در مطب یک پزشک خانمی را همراه با شوهرش دیدم که گویا به عروسی آمده بود. متناقض با آن آرایش دقیق و غلیظ ، آه و ناله های چندش آورش بود و متناقض با هر دو مورد چادری بود که بر سر داشت. به نظر من با خانمهای چادری (بی حیا) باید شدید تر از آنهایی که نماد و ادعای زن محجبهء مسلمان را ندارند برخورد کرد.
پاسخ ها
سو لماز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
یعنی منظورتون اینه که
بقول داود(سریال دزد و پلیس): بسه بسه بسه دیگه از این جلوتر نرویم
و بعد همینطور عقب عقب بیایم و عقب عقب بیایم و عقب بیایم و بعد از اینطرف پشت بوم با کله سقوط کنیم پائین،درسته ؟؟؟؟؟
چکش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
خیر . من کلمهء برخورد شدید (تر) رو به کار بردم.
افراد بی حجاب برخورد خاص خود را میطلبند. حال برخورد (شدید) یا تنبیه یا فرهنگ سازی یا تشویق یا ....

اما چادر نماد زن مومن به عمل و مسلمان است. کسانی که این نماد را با خود دارند ولی بر عکس آن رفتار میکنند یا رنگ و لعاب بی حجابی را هم با آن همراه دارند بیشتر از بی حجابان چهرهء زن مسلمان را خدشه دار میکنند.
پیرو
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
"چادر نماد زن مومن به عمل و مسلمان است...."
بسیار دقیق و حساب شده ... .
می خواستم همین حرف ها رو بزنم که دیدم این جا گفته شده ... .
پلاک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
کسی که چادر سر می کنه باید ارزش اون رو هم نگه داره نه اینکه خانمی که چادر پوشیده اونم انگار اصلا اتو ندیده!! پاهاش رو رو هم بندازه!!
مشکل صدا و سیمای ما و قصه چادر همینه.بلد نیستن..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
11
20
اضافه کنید به اینها تماس های فیزیکی داخل فیلم نامه ها که جدیدا با کلاه شرعی مد شده که اضافه شده به برخورد های فیزیکی حین عبور مکرر بازیگران زن و مرد در صحنه هایی که نه حذف یا تکرار می شود . و بد حجابی حتی در فیلم های فیلم سازان ارزشی و مدعی مانند آقای ده نمکی عزیزمان و همچنین مشخصا در فیلم "یک حبه قند" که در DVD دیدیم که لابد تمام بازیگران زن و شوهر و خواهر برادر و .... هستند؟؟!
پاسخ ها
مبينا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
ممنون ناشناس حرف دل منوزدي
مرتضي.ام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
بهتر است منتظر ماند تا آينده، ارزشي بودن يا نبودن آقاي ده‌نمكي را مشخص كند. بنده سالها است ترجيح مي‌‌دهم هيچگونه نظر مثبت يا منفي در مورد ايشان ندهم و هركس هم در مورد او از بنده سوال كرده است، او را به آينده حواله كرده‌ام.
هالو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
5
7
بولتن عزیز
خوب نوشتی و حرف دل ما رو خوب گفتی
اما من میگم یه قدم عمیقتر رو هم ببین .
تو این ماجرا صدا و سیما ویترین ماجراست . کل جامعه ما داره معنویت دهه های گذشته اش رو از دست میده مثل درختی که از داخل می پوسه ولی ظاهرش نشون نمیده تا یه روز ناگهان یه تندباد بندازتش
حالا من یه سوال دارم
اگه یه کشوری را دشمن بگیره اول باید از کی بازخواست کرد ؟
مرزبانان دین و ایمان و معنویت جامعه ما کیا هستند ؟
طی سالها و دهه هایی که گذشت چه کارهای ایجابی از این مرزبانان بروز کرده ؟ چقدر زحمت کشیده اند ؟ چقدر عرق ریخته اند ؟
خدا میفرماید کید شیطان ضعیف است ولی جاییکه مومنین حرکت کنند
اگه مومنین یه گروهشان بخوابند و یه گروهشان مشغول کاسبی و دعوا باشند اونم از نوع حیدری نعمتی خوب معلوم است که کشور را دشمن میگیرد
خوشمزه اش اینجاست که همونهایی که کم فروشی و کم کاری میکنند همیشه هم از مردم طلبکارند که چرا مردم پشت سر ما صف نمی کشند و عبور میکنند
خوب عزیز من اگه تو کم کاری کنی و خوراک سالم برای مردم تهیه نکنی مردم که گرسنه نمی مانند میروند خوراک ناسالم از مغازه شیطان می خرند بعدش هم مریض میشوند آخرسر هم دلهاشان می میرد
اونوقت تو باید هم تو این دنیا حرص بخوری هم تو اون دنیا جواب خدا رو بدی
این روند کل جامعه ماست . صدا و سیما هم ویترین این جامعه است حالا یه کم غلیظتر یا رقیقتر
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
3
17
با بند بند حرفاتون موافقم ای کاش مسئولین صدا و سیما مخصوصا اقای ضرغامی از خواب بیدار بشن!
پاسخ ها
مرتضي.ام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
ايشان خواب نيستند كه بيدار شوند.
محمودی
|
Netherlands
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
13
11
واقعا مشکل مملکت ما اینه!!!!
ما باید به مسائل اساسی مملکت فکر کنیم!!!!
پاسخ ها
مرتضي.ام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
برو اخوي خدا روزيتو جاي ديگه‌اي بده! مسخره‌اش را در آورده‌ايد شما و امثال شما. مسائل اساسي مملكت چيست؟ هرچه مصيبت داريم از گور آدم‌هاي همين طايفه و با همين تفكر ليبراليستي و هرهري مذهب بلند مي‌شود . آدم‌هاي بي‌دين بي‌ريشه‌اي كه جاهاي حساس را اشغال كرده‌اند و تكان نمي‌خورند فرزندان همين طايفه هستند.

فقط نوارتان همين يك كلام را دارد و طوطي‌وار و بدون تفكر دايم تكرار مي‌كنيد.

شما عرضه داري تشريف ببر به مسائل اساسي مملكت فكركن. مگر كسي جلويتان را گرفته است؟ بگذار ما اينجاها را درست كنيم تا ببيني جاهاي ديگر چگونه درست خواهد شد.
مجید مازندران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
برادر مرتضی عزیزم

فکر کنم منظور جناب محمودی چیز دیگه ای بود !!!

سیاسی حرف زد بنده خدا ، کنایه ای داشت به مصاحبه دکتر در برنامه شبکه دو قبل از انتخابات ریاست جمهوری دولت نهم

متلک انداخت مسخره کنه

البته واقعا بهترین جواب برای حتی این منظورش هم باز فرمایش شماست که زیبا گفتی :

" برو اخوي خدا روزيتو جاي ديگه‌اي بده! مسخره‌اش را در آورده‌ايد شما و امثال شما. "
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
5
7
روش جدیدی است در صدا سیما با انداختن چادر هر گونه آرایش جایز میشود. ای میشه دوره ضرغامی تموم شده که تلویزیون از ویرونی خارج بشه.نه برنامه سرگمی داریم نه نه تفریحی نه موزیک های زیبای داخلی . حالا هم دست گل جدید.کی میشه دوره ضرغامی تموم بشه.
ناشناس
|
Germany
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
6
12
به نظر من حیا خیلی مهمتر از حجاب است و مهمترین معیار درانتخاب همسر را حیا میدونیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
حیا و حجاب لازم و ملزوم همند.مگه میشه یکی پا لخت بیاد بیرون و ما بگیم وای چقدر با حیاست!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
کسی که حیا داشته باشه بد نمیگرده
دادگو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
6
11
به نام خدای مهربان
نویسنده متن رو نمیشناسم ولی خدمتش عرض سلام و ادب دارم و از صمیم قلب ازش ممنونم.
واقعا تو این وضعیت اسفبار فرهنگی کشور و سیاست های یکی به نعل و یکی به میخ مدیران (ببخشید مسئولین!!) فرهنگی، کسی بتونه حرفی از حیا و متانت اونم در مورد سریال های تلویزیونی بزنه جرأت میخواد. بنده خدا برا همینم همون اون تهمت ها رو بجون خریده (اُمل ها بخوانند!)!
.... خدا رحمت کنه شهید آوینی رو و توفیق بده به سیدمهدی شجاعی ... اولین کسایی که به هنجارشکنی های فائزه هاشمی(چادر+شلوار جین+توصیه به دوچرخه سواری و ...) اعتراض کردن!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
9
12
شما را به خدا ول كنيد ! آخر اين چه آفت و بيماري است كه به جان رسانه هاي ما افتاده ...؟

هر كدام ساز خود را ميزنند و اميال و اهداف خاص خود را ( نه مردم و نظام را ) دنبال ميكنند !!

آقايان ...خانمها ... بولتن جان ....والله به خدا به پير به پيغمبر ...اين سايت محترم و وزيني كه شما به خبر و تحليلش استناد كرده و آنرا پوشش داده ايد .... با وجوديكه محاسن فراواني دارد ...يك عيب اساسي دارد و ۀآن اينكه ...خيلي جناحي عمل ميكند .... هيچكس را قبول ندارد ..به هيچ نظر و ديدگاهي اهميت نميدهد ..حتي اگر بر حق باشد ...الا نظرات و آراء دوستان و همفكران خودشان ..... !

من نميخواهم بگويم رسانه ملي اشكال ندارد ... اصلأ اينگونه نيست ..خيلي هم اشكال دارد .... اما برادران رجا نيوز از زمانيكه مسئولين رسانه ملي آقاي دكتر يامين پور را از برنامه - ديروز ، امروز ، فردا - كنار گذاشتند ..به صدا و سيما اعلان جنگ داده است ... !! خيلي مختصر و مفيد !

اما : در طول چند سال رياست ضرغامي و تيم همكارانش بر رسانه ملي به جرأت ميتوان گفت مجموعه - راستش را بگو -كاري كم نظير و فوق العاده است ... از حق هرگز نبايد گذشت .. !

اين مجموعه اساسي ترين معضلات اعتقادي ...اخلاقي ... اجتماعي و سياسي جامعه ( دروغگوئي و ريا كاري ) و نوع رفتارهاي غلط و غير اخلاقي و غير اسلامي و مناسبات نادرست رايج در جامعه را دستمايه و هدف خود قرار داده و بايد گفت چقدر جاي اين توليد اين نوع كارها در تلويزيون خالي بو و چقدر زودتر از اينها ميبايست - راستش را بگو ساخته ميشد !

خيلي كم توجهي و تنگ نظري ميخواهد كه يك رسانه نكات مثبت فراوان يك مجموعه تلويزيوني را نبيند و چهار پيچ ، گير بدهد به اين موضوع كه چرا دختران چادر در اين مجموعه چنين هستند و چنان ... ؟!!

آقايان مدعي صادقانه پاسخ دهند كه آيا ما چنين افراد چادري در جامعه نداريم ... در كوچه و خيابان و ادارات و دانشگاهها .... نداريم ...؟!

تازه تا اينجاي كار هم به خوبي نشان داده شده كه بيشتر شخصيت هاي چادري اين مجموعه افرادي هستند داراي مشكلات روحي و رواني و نا متعادل و حتي رياكار و دروغگو و بدلي ... چادري غير اصلي و بدلي ... كه پوششان به هيچ وجه از سر صداقت و اعتقاد نيست و هدفشان از پوشش دست يابي به اميال خودشان است ....اصولا اين كاراكتر ها فاقد اصالت اعتقادي و سلامت رفتاري و رواني هستند ... آيا ما در جامعه خود از اين نمونه افراد نداريم ... كه چادر هم داشته باشند .... چادر پوشيدن آزمون و گزينش دارد ....؟

البته ما همگي اميد واريم چادر- پوشش انتخابي و از روي آگاهي براي خانمهاي محترم جامعه ما باشد و همه عزيزان نسبت به اين پوشش هدفمند و با عرضش داراي تعهدات لازم و كافي باشند !

در پايان بازهم عرض ميكنم پس از سالها شاهد نمايش يك مجموعه قابل اعتناء و درخور توجه از رسانه ملي هستيم .... شما را به خدا با منفي نگري و مخالفتهاي جهت دار و سياسي تمركز فكري و اعصاب مردم را به هم نريزيد و اجازه بدهيد مردم با آرامش مجموعه را تا آخر ببينند ... اولأ خود مردم بهترين داوران براي قضاوت در اين مورد هستند و ثانيأ در پايان مجموعه بهتر به تحليل و تفسير هاي شما رسانه هاي مختلف ، توجه خواهند كرد ....
احمد ا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
3
12
آقای ضرغامی یکبار عنوان کردند عده ای میگویند با دیدن این بازیگران با حجاب تحریک میشوند، خوب انها منحرف هستند،

یعنی در رسانه ام القری اسلام، یک تحلیل گر نیست که بداند عفاف با حجاب فرق دارد؟

وای بر ما، به کجا میرویم؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
8
4
خودمونیم چه حوصله ای دارین این سریالها ی ملال اوررونگاه میکنیدسریال فقط داوودززززی ی ی ی ودونگی خودمونوعشق است وبس
وحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
7
5
مشکل حجاب در کشور ما مربوط به باور خانمها نسبت به حجاب است. اکثر خانمهایی که حجاب خوبی ندارند، خودشان به این باور ندارند که حجاب آنها کار بدی است با اینکه اینوع پوشش رفتار ناشایست اجتماعی است.
این به دلیل اموزشهایی است که به نسل جدید داده شده است. دختران ما در مدارس یاد گرفته و میگیرند که داشتن حجاب یک دستور حکومتی است و اجباری است. بر اساس این باور دختران ما سعی میکنند حجاب را در حدی رعایت کنند که گیر حکومتی نداشته و خودشان نسبت به پوشش خودشان احساس بی حیایی نداشته باشند.
در صورتیکه اگر ما حجاب را به عنوان کاری اختیاری و به عنوان وظیفه ای دینی در باور دختران جا می انداختیم، وضعمان خیلی بهتر بود.
پاسخ ها
پلاک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
درست..اما در نظر داشته باشید این موارد که زیاد شدمیشه الگو و همانطوری که الان می بینیم شبهه میندازن چادریا از همه بدترن!!
ایرانی مسلمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
بهتر بود حقیقت را می گفتی وان اینکه بر خلاف یک یا دو دهه پیش پدر ومادرها خیلی چیزها به بچه ها میدهند اما کمتر به فرهنگ وادب اسلامی فرزندانشان اهمیت میدهندبچه ها هم حق دارند حجب و حیا را که نمی شود از ماهواره یاد گرفت درعوض بی حجابی ومد گرایی تا دلت بخواد
اکبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
9
3
درجواب این جمله بس که:شاعرمردمی میگوید که فکرنان باش که خربزه آب آست !! ولی چند جمله اضافه کنم که چطور با خرید و وارد کردن ماشینهای لوکس با پول مردم بدبخت اونم تو کشوری که ادعای مسلمانی اونهم از نوع شیعه بودن را بر دوش آنهم بسختی یدک میکشیم .مسئله حجاب در اولویت آخر میباشد .البته این حرفها همش گمراه کردن فکر مردم هست.این آقا که این متن رو نوشته بره میان مردم آمار بگیر ببینه جند نفر مشکل اصلیشان حجاب است یا نان شب آن موقع در مورد این موضوع اضحارنظرکنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
6
7
با تشکر از وارد کنندگان لوازم آرایش با دلار دولتی
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
4
9
بولتن جان دسستت درد نکنه از اینکه به این مساله حساس ومهم به این ظرافت پرداختی. امید واریم باز هم هر چه بیشتر سایتهای ارزشی به این مسائل بپردازند تادر جامعه سر وصدا کنند ومسئولین از این سروصدا احساس خطر نموده وفکری به حال این وضع بکنند (از جمله وضعیت بد حجابی)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
6
10
تلوزیون شیطان مجسم است.سال 86 ماهواره مو جمع کردم.از سال 90 هم دیگه تلوزیون نگاه نمیکنم.نگاه کردن به تلوزیون حتی سریال های مذهبی هم بخاطر حضور بازیگران فاسد تاثیر منفی داره.
حالا هر کی دوست داره بیاد بهم بگه امل ،عقب مونده ،متحجر برام اهمیت نداره.
پاسخ ها
مرتضي.ام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
كاملا با شما موافقم. خدا را شكر ما هيچ وقت ماهواره نداشته‌ايم. اما از بعد از روي كار آمدن آقاي ضرغامي، كم كم روز به روز بيشتر از تلويزيون فاصله گرفتم تا اين كه الان ديگر هيچ فيلم و سريال تلويزيون را نمي‌بينم، مگر كارگردان يا تهيه كننده آن را بشناسم و بدانم ارزش ديدن دارد و وقت و اعصابم را به هدر نمي‌‌دهد.
ریحانه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
متحجر ... این چه وضعشه!!
حسن
|
-
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
5
5
با سلام و عرض ادب
تحلیل خوبی بود. اما از حق نگذریم فیلنامه و کارگردانی خوبی دارد . به گزینه مردم شناسی در زندگی شهری بخوبی پرداخته است . به دوستان پیشنهاد می کنم بجای القای تفکر نقد غیر منصفانه ، در جهت تولید محتواهایی که از این مجموعه بهتر و اثرگذارتر باشند حرکت کنند . اکنون جامعه ما نیاز به اراده هایی دارد برای مقابله با هزاران هجمه در حال تولید و ارسال توسط مکاتب الهادی .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
مکتب الهادی نه و الحادی درسته
ایرانی مسلمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
ولی خیلی وقتها این سریالها که به اسم ازادی اندیشه ساخته مشه ضررش به اعتقادات اسلامی بیشتره-درضمن این ازادی فرهنگی ادم رو یاد درهای باز اقتصادی میندازه دشمنان ماحالا که نتونستن درهای باز اقتصادی وسیاسی را اجرا کنند رفتن سراغ درهای باز فرهنگی
عطرین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
6
4
بولتن محترم سلام
حساسیت و نگرانی شما به جا و درست است اما ای کاش این متن را برای مدیران و مسئولان سیما می فرستادید واز گروهی کارشناس و خبره هم یاری می گرفتید دلیلم برای این حرف اینست که گاهی باید برخی مسائل را بدون سر و صدا حل کرد چون فکر می کنم وقتی مطالبی ریز بینانه از این دست در سطح عموم عنوان می شود حساسیت برخی زیاد شده به جای فیلم دیدن دنبال این ریزه کاریها میگردند (ناخوداگاه) جدی میگم عوام بشدت تحت تاثیر نقطعه ای و نکته ای هرچند ریز هستن تا با اون حواسشون رو تحریک کنن به خدای عز وجل حرفی که میزنم و هشداری که میدهم کاملا جنبه ی روانشناسانه دارد و هیچ نیت پلیدی در سرم نیست . این کار شما معطوف کردن حواس مردم به مسائلی خاص است و موجب ایجاد بدگمانی بین مردم نسبت به همه ی زنان و دختران است خواهش میکنم با مطالعه وحساسیت بیشتر مطالبتان را بر روی سایت بگذارید . امیدوارم واضح گفته باشم و مطلقا قصد اهانت به هیچ فردی را ندارم .متشکرم.
پاسخ ها
مرتضي.ام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
آن يك منفي را بنده دادم چون به جرأت مي‌گويم همّتي در صدا و سيما براي اصلاح روند موجود نيست چرا كه اين روند، برنامه‌ريزي شده و عامدانه است. فوق‌العاده موزيانه و فكورانه لجن به خورد مردم مي‌دهند.

بنده آنچه شما توصيه فرموديد را هم در زمان آقاي لاريجاني و هم در زمان آقاي ضرغامي عملا به اجرا گذاشته‌ام و به جرأت مي‌گويم سيماي آقاي ضرغامي مريض است و قصدش ترويج اين مريض به جامعه است ﴿البته تمام سخنان بنده به عملكرد فرهنگي صدا و سيما بر مي‌گردد و نه عملكرد سياسي آن كه در بخش سياسي، عملكردش عالي است. جاي تعجب هم ندارد!﴾.
پیرو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
جناب مرتضی ام .
از اول این نظرات تا به اینجا همین یک حرف را تکرار می کنید : "این ها عامدانه است" . بسیار خوب قبول ولی سوال :
چرا اگر مسئولین مربوطه در بخش فرهنگی این قدرت را دارند که "عامدانه" لجن به خورد مردم بدهند در بخش سیاسی این کار را نمی کنند ؟
به نظر من اگر مشکلاتی هست که هست بدون قصد و غرض است و تمام قدرت فعلی رسانه ی ما فعلا همین قدر است... .
انتظار نداشته باشید هر ماه سریالی مثل مختارنامه یا حضرت یوسف (ع) یا ... برایتان بسازند ... . گاهی اوقات هم باید سریال های بی محتوا و بی کیفیت صدا و سیما را تحمل کنید ... . البته نه این که نقد نکنید ولی نقد منصفانه کنید ... . این که شما نامه ای برای صدا و سیما فرستاده اید و تذکراتی داده اید دلیلی بر این نمی شود که اولا نظرات شما را نادیده گرفته باشند و دوما شما فکر کنید پس حالا که تذکرات من اثر نکرد پس حتما دستی در این کار است و این ها همه اش عامدانه است ... .
کمی دقیق تر و با وسعت دید بیشتری به قضیه نگاه کنید ...
عطرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
سلام
بنابراین باید همت مضاعف صرف کرد و برای خواسته ی برحق جهاد کرد .اما رسانه وظیفه اش حفظ احترام و امنیت در جامعه و ممانعت از بروز و ظهور بداخلاقی و نفرت در عین آگاه سازی و خبر رسانی است . برای مثال بهتر بود نقاط قوت و مسائل مهمی که در این مجموعه مطرح شده در ابتدا مطرح و تاکید می شد تا حواس بیننده وکنجکاوی او برای پیگیری به سمت مثبت هدایت شود و در انتها هم به عنوان گوشزد و هشدار مسائل مذکور یادآوری میشد طوری که ذهن مخاطب با این خشونت مجروح نشود و عوامل هوشمند با کمک موافقان و دوستان توجه به این نکات رادر سیما پیگیر می شد. خداوکیلی اینطوری بهتر نبود.
مرتضي.ام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
جناب پيرو عزيز
پاسخ شما بسيار ساده است: اولا رئيس معاونت سياسي آقاي ضرغامي، آقاي ضرغامي نيست! در ثاني بسياري از مسئولين ما متاسفانه درد فرهنگ ندارند، چون مملكت را لجن هم بگيرد، آسيبي به منافع آنها و جناحشان وارد نمي‌آيد. اما خدا نكند سرسوزني خطاي سياسي در سيما رخ دهد و اسب آقايان بگويند يابو. خواهيد ديد چگونه از فرد خاطي سوسيس و كالباس درست مي‌كنند!

واقعا در اين صدا و سيمايي كه به قول شما قصد و غرضي در كارش نيست، چرا تاكنون يكبار نشده است مثلا در خنده بازار بيايد آقاي x يا y مشهور سياسي را به سخره بگيرد؟ اما مقدس اردبيلي را به سخره مي‌گيرند كه هيچ، مثل كوه هم پشت طرف مي‌ايستند و دهانش را هم پر از سكه مي‌كنند؟ اتفاقي است؟!

شيطنت‌ها و مفسده پراكني‌هاي سيما ربطي به امكانات داشتن يا نداشتن ندارد. مثلا اين كه از وقتي آقاي ضرغامي آمده است ﴿دقيقا از پس از آمدن ايشان﴾ هيچ كس جواب سلام ديگري را در فيلم‌ها نمي‌دهد و حتي در يكي از قسمت‌هاي سريال‌هاي ديني‼‼ ماه مبارك رمضان ديدم امام جماعت مسجد نيز با سر جواب سلام طرف را داد‼ اين امكانات مي‌خواهد؟ اين كه آقايان چادر سر هر بي‌سر و پايي مي‌كنند و بعد كه قرار است خانم مذكور تارزان شود، چادرش را گوله مي‌كند و در كيفش مي‌چپاند تا در ظاهر دست و بالش باز شود و دنبال دزد كند و در عمل هنرمندانه وارد ضمير بيننده كند كه چادر، دست و پا گير است و به درد كارهاي اجتماعي نمي‌خورد اين امكانات مي‌خواهد؟ اين كه علناً بگويد دختربازي قباحت ندارد، يك نياز است كه خانواده‌ها هم بايد آن را بپذيرند اين امكانات مي‌خواهد؟

شما يك نگاه ساده به توليدات خارجي بي‌اندازيد تا ببينيد چگونه از همان ظرف موجودشان بهترين استفاده را مي‌كنند. نمونه‌اش همين ايكيوسان! چرا وقتي كل اين كارتون حول تبليغ بودا و بودايي گري مي‌گردد به هيچ كدام ما بر نمي‌خورد؟ چرا وقتي قضاوت مشهور حضرت علي ﴿عليه‌السلام﴾ در مورد آن دو زنی كه مدعي مادري يك فرزند بودند را به اسم ايكيوسان به خورد كودكان ما مي‌دهد به كسي بر نمي‌خورد؟ اصلا چرا ايكيوسان در اين كارتون بايد يك روحاني بودايي باشد؟ چرا آدم معمولي نيست؟

بنده به ژاپني‌ها خرده نمي‌گيرم كه این‌گونه هوشمندانه تفكر، فرهنگ، دين و باورهاي خود را تبليغ مي‌كنند، مي‌گويم خاك بر سر آن مسئولي كه وقتي انيميشن كارتوني يا عروسكي ايراني مي‌سازد، آنقدر به دين خود بي‌اعتقاد است كه حتما بايد موي بافته شده عروسك يا كاراكترش از جلو و عقب و زير و روي روسري يك وجبي دختران آن بيرون باشد تا دختركان بي‌گناه ما، مغز و روح در حال شكل گيريشان از همان ابتدا با بي‌حجابي شكل بگيرد.

مي‌گويم خاك بر سر آن مسئول فرهنگي كه بدون رقص و آواز و چرت و پرت خواني، عرضه ساخت برنامه براي كودكان ندارد.

مي‌گويم خاك بر سر آن مسئول فرهنگي كه کاری كرده است اگر اكنون بخواهيم كارتوني مثل ايكيوسان بسازيم و كاراكتر اصلي آن را يك بچه مذهبي قرار دهيم نمي‌شود، پذيرفتني نيست. مي‌شود تبليغ آشكار دين و مخالف سخن روانشناسان، اين خدايان جديد بشر!

به نظر شما رفع این‌ها امكانات مي‌خواهد يا باور قلبي؟ بودجه حضرت يوسف ﴿عليه‌السلام﴾ مي‌خواهد يا تدين مسئولين؟ نه برادرم. ربطي به امكانات ندارد. سيماي آقاي لاريجاني ثابت نمود مي‌توان از همين ظرفيت در جهت اعتلا استفاده نمود. چگونه بود آقاي لاريجاني توانستند فحش‌ها و حرف‌هاي ركيك را از فيلم‌ها حذف كنند، اما آقاي ضرغامي در باز پخش تمام آنها نه تنها فحش‌ها را به جاي اول بازگرداندند، بلكه در توليدات جديد بعضا كلماتي رد و بدل مي‌شود كه تا بناگوش آدم سرخ مي‌شود!

در زمان آقاي لاريجاني گاهي سخني در فيلمي گفته مي‌شد كه وقتي بنده به عنوان يك مخاطب عادي، با دليل به روابط عمومي تذكر مي‌دادم، در بازپخش آن مي‌ديدم آن تكه ديگر نيست. اما همين "جواب سلام واجب است، چرا در فيلم‌ها هیچ کس جواب سلام ديگري را نمي‌دهد" را از ابتدايي كه ايشان آمده است به هر روش كه بگوييد به ايشان گفته‌ام، ولي صد رحمت به يس!

شهيد مطهري سخن جالبي دارند كه مي‌گويند اگر به يك بچه مسلمان كتاب لنين بدهي تدريس كند، خروجي آن دين و خدا خواهد بود و اگر به يك بي‌اعتقاد به دين، قرآن براي ندريس بدهيد، خروجي آن فساد و بي‌ديني خواهد بود و متاسفانه سپردن كار به دست بچه مسلمان‌ها اولويت صدا و سيماي آقاي ضرغامي نيست، وگرنه فرد ارزشمند، متقي، با ايمان، كاربلد و امتحان پس داده‌اي همچون جناب بحراني كه تحصيلات دانشگاهي انيميشن در همان اروپايي كه آقايان تا اسمش را مي‌شنوند آب از لب و دهانشان آويزان مي‌شود دارد، اكنون نمي‌بايست برود و با هزينه خود و چند بچه حزب اللهي ديگر كار مستند كند. شك ندارم مستند ايشان نيز مستندي خواهد بود ديدني كه از دقيقه دقيقه آن بوي خدا بيرون خواهد زند. فقط خدا كند تا آن زمان آقاي ضرغامي ديگر نباشند تا حداقل اين مستند امكان پخش از سيما در ساعتي مناسب ﴿و نه بوق سگ و وقتي همه خوابند﴾ را بيابد.

این‌ها بچه‌گانه‌ترين شيطنت‌هاي دوران ايشان است و شيطنت‌هايي در حد ساختمان پزشكان و نرگس و ستايش و غيره را اگر بخواهم بگويم كه مثنوي هزار تن مقوا مي‌شود.

نه برادرم. تمام بدبختي بنده اين است كه نمي‌توانم ساده‌انگاري كنم. ای کاش مي‌توانستم ساختمان پزشكان را ببينم و به جاي آنكه خون گريه كنم، لبانم تا بناگوش باز شود و از خنده اشكم جاري شود. اي كاش مي‌توانستم تلاش‌هاي منسجم و برنامه‌ريزي شده‌اي كه در جهت پاره كردن پرده حيا و عفاف بر روي كودكان در سيما در حال انجام است را نبينم. اي كاش مي‌توانستم لگد مال كردن غيرت مردان و عفاف زنان در سيما را نبينم. اي كاش مي‌توانستم خيلي چيزها را نبينم.

به خدا قسم وقتي اين شيطنت‌ها را مي‌بينم و مي‌بينم آقايان با برنامه، چگونه دل مولاي غايبمان ﴿عج الله تعالي فرجه الشريف﴾ را آتش مي‌زنند و پول و وقت مسلمانان را به جاي هزينه نمودن در جاي صحيح، براي ترويج فساد و خوشنود كردن دل غربي‌ها و نهادينه كردن تفكر شيطان به كار مي‌برند، چنان در خودم مي‌شكنم كه از خداوند صد بار آرزوي مرگ مي‌كنم.

جناب پيرو عزيز. به جاي اين كه از خداوند وسعت ديد برايم بخواهيد تا بيش از پيش بسورم، يا مرگم را از او بخواهيد تا نباشم كه ببينم، يا وسعت ديدي آن چنان نازل كه نتوانم ببينم.
مدیر پایگاه برادر عزیزم آقا مرتضی از خداوند متعال میخواهم مردانی از جنس شما که نگاهتان عمیق و دردتان عمیقتر است را در این سرزمین فزونی دهد و برای شما سلامتی و طول عمر با عزت خواستاریم 
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
برای اجابت دعای بولتن:

الهــــــــــی آ میــــــــــن
پیرو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
جناب مرتضی . ام :
چطور می شود که وقتی بخش فرهنگی مشکل دارد مسئول آن آقای ضرغامی است ولی وقتی بخش سیاسی خوب کار می کند گویی آن را از صدا و سیما جدا کرده و عملکرد آن را به طور مجزا مورد تحسین قرار می دهید. رییس معاونت سیاسی آقای ضرغامی آقای ضرغامی نیست ولی زیر نظر چه کسی فعالیت می کند ؟؟؟؟؟؟

بنده کی گفتم که این مشکلات ناشی از عدم وجود امکانات است ؟ لطف کنید بگویید تا خودم هم ببینم... .

تمام حرف هایی که زدید را من قبول دارم این ها مشکلات است ولی وقتی می گویم وسعت دید داشته باشید می گویید چرا...
می خواهند مردم را بخندانند بلد نیستند می زنند عقاید آن ها را خراب می کنند... . می خواهند برنامه ی کودک بسازنند نمی توانند با برنامه های ماهواره رقابت کنند و با استناد به این دلیل که می خواهیم گرایش به سمت ماهواره را کم کنیم (که کاملا حرف غلطی است ) بچه هایمان را به سمت رقص و ساز و آواز می کشانند... .
و در سریال ها نیز داستان ها و فیلم نامه هایی ضعیف و بی محتوا به خورد مردم می دهند ... . من این ها را می گویم نه امکانات دوست عزیز . قدرت به نظر من این چیزهاست. اگر در این چیزها قوی شدیم صداو سیمای قدرتمندی خواهیم داشت. چگونه از قدرت برداشت "امکانات" کردید؟؟؟ شما از فیلم مختارنامه "بودجه ی " آن را برداشت کردید ولی منظور بنده محتوای آن است نه بودجه ِ آن دوست عزیز... .


این ها مشکلات است اما چرا خوبی ها را نمی بینید و آن چنان بخش فرهنگی صدا و سیما را آماج حملات خودتان قرار داده اید که گویی فقط شما هستید که درد دین دارید ... .
بنده باز هم می گویم این را قبول ندارم که این ها عامدانه است.
ضمنا مراقب حرف هایتان باشید. بوی غیبت می دهد ... . و اگر این گونه نباشد که شما می گویید("مسئولیت همه ی تقصیرها به عهده ی آقای ضرغامی است") خدای نکرده بوی تهمت ... .
یک نکته هم به بولتن عزیز : آرزوی سلامتی و طول عمر کردن برای بازدید کنندگان و نظردهنگان هیچ اشکالی ندارد ولی وقتی کسی را تایید می کنید قضیه فرق می کند و نوع نگاه ها به آن نظر عوض می شود... چون همه شما را به عنوان یک رسانه ی ارزشی می شناسند تایید ها و تکذیب های شما نیز تاثیر گذار است .. . مراقب باشید.
مدیر پایگاه دوست عزیز خداوند شما را هم در پناه خودش حفظ کند واقعیتش من از بحثهای این شکلی بسیار لذت می برم و نظرات شما را هم قبول  دارم از دید بنده هم کلیت صدا و سیما می بایست تایید شود و اعتقاد دارم مافیای خاصی درون سیما فعالیت می کند که بعضا فعالیتهایشان بشدت پیچیده و خطرناک است که اجازه فعالیت اساسی به نیروهای ارزشی نمی دهد و اگر هم بدهند کاری می کنند که فعالیت آنها اثرگذار نباشد نمونه هایی از آن را آقا مرتضی عزیز گفتند اما در خصوص شخص آقای ضرغامی بنده ایشان را قبول دارم و معتقدم ایشان خالی از اشکال نیستند اما زحمات زیادی هم کشیده اند
مرتضي.ام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
برادر بولتن عزيز. ان‌شاءالله خداوند قلبي لبريز از يقين، مسيري همه نور و در راه حق، تلاشي آكنده از خلوص، نسلي پرتو گرفته از انوار الهي، ايماني راسخ و رجوعي با قلب مطمئنه ارزانيتان نمايد. آمين.

دعا كن دلم بوي باران بگيرد
و اين درد جانسوز درمان بگيرد
دعا كن دلم رنگ آيينه گردد
و تنهايي از عشق پايان بگيرد...
احمد ا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
درود بر برادر مرتضی و اینکه قدرت تحلیل بسیار عالی و شایسته یک بچه مومن را دارند،

به دلیل آشنایی با سازمان من چیزهایی به چش خود دیده ام که اگر ضرغامی بداند قایمت خود را بر باد داده است،

فعلا نمیشود اما در آینده اسنادی را برای بولتن میفرستم که پرده از گوشه ای از فساد برداشته شود،

در بخش بازرگانی سازمان پولهایی رد و بدل میشود که با شنیدن آن مخ انسان سوت میکشد و اگر نظارتی بر آن نباشد چنان مافیایی تشکیل می شود که ارزش های اسلامی نزد آنها فقط ریش و نماز جماعتی است که برای ظاهر سازی و ماندن در پست انجام میشود،


برادر مرتضی این تحلیل های شما برای آنها خنده دار است، مطمئنا ان مدیر با خواندن این مطلب میگویدبا خود می خندند چه رسد عمل کند،

کسی که شکم اش از پول حرام پر شد نور ایمان در ان جایی ندارد،

یکی از مدیران مراکز استان ها را ضرغامی عوض کرد، اخبار استان هم خبر تودیع و معارفه ان را پخش کرد ولی فردای ان روز با لابی ان مدیر ماند و عوض نشد،
جالب است این مدیر پارسال بازنشسته شد ولی به دلیل دوستی که با شرکت سروش داشت یکسال دیگر مدیریت اش تمدید شد،
این شخص با همکاری شهرداری قدرت بسیار زیادی در شهر دارد،

این شرکت سروش چنان قدرت دارد که پارسال مدیر وقت بخش بازرگانی را که پیام های استانی را به بخض خصوص واگذار کرده بود برکنار کرد و با کمک مدیر جدید ابتدا قانون را طوری تغییر دادند که شرکتی جز سروش نتواند در مزایده شرکت کند ولی وقتی دیدند که یک سری امدند در مزایده تقلب کردند، بازرسی سازمان ان مطایده رو باطل کرد،
جالب است در مزایده بعدی با سفره آرایی قانون را دور زدند و با نام کانون بازنشستگان صدا و سیما برنده مزایده شدند،


اکنون سروش میگوید چه سریالی ساخته شود که بیشتر اگهی جذب کند، تا بعدا بتواند سی دی ان را هم بفروشد،
حتی سروش چک های خود به سزمان را هم پاس نمیکند و خدا میداند چه چیزهایی می شود

البته روزی در آتش این پولهای حرام میسوزند
سربازی در مسیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
2
9
صدایی که به جایی نرسد فریاد من است !
صدا و سیما و سینما از این چیزا زیاد دارن .
از نظر من مشکل اصلی اینجاست که نقش یک زن چادری را به کسی میدهند که خارج از فیلم بدترین لباس ها را می پوشاند . و این یعنی از بین رفتن ارزش چادر .
البته چادر واقعی منظورم هست . وگرنه چیز های زیادی است که نامش چادر است ولی با بی چادری تفاوتی ندارد .
محمد حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
12
5
خدایی فیلمش خیلی قشنگه بازیگراشم مخصوصا نیوشا ضیغمی عالیه
آتنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
11
3
نظرا رو نخوندم نمیدونم جو چطوره
البته جو گیر هم نمیشم
فقط به نظرم خیلی یه جانبه حرف زدین
ارایش و بی حیایی کجاش اونوقت
دارین تند میرین
شبنم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
3
9
ای ول دمتون گرم
حرف دل منو زدید
رابطه بانامحرم واقعا که خیلی توچشمه
اومدن شهید چمران رو ....
واقعا که متاسفم برای تولیدکنندگان این سریال
پریا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
3
7
بولتن عزیز به حرام بزرگی که در این سریال بود اشاره ای نکردی . روزه سکوت در اسلام حرام است .
پاسخ ها
نرگس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
تا اونجایی که من خبر دارم ساکت بودن خیلی هم خوب است چیزی که حرام است آن است که برای احکام روزه بدعت گذاری شود و بگویند اگر روزه بودی و حرف زدی روزه ات باطل است .این بدعت گذاری است که حرام است نه ساکت ماندن
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
2
6
مطلب شما را خواندم به نکته خوبی اشاره کردین حق با شما ست یک بام و دو هوا نمی شود دیگر حجاب این روزها برای بودن حریم نیست برای بودن در خیلی از عرصه هاست چادر مهر تایید خیلی از مسوولین رسانه ملی شده که فقط در بازیگر ها خلاصه نمی شود اسمشان رویشان هست بازیگر مجبورند در هر نقشی لباس آن نقش را بپوشند و بازی کنند و با اعتبار خیلی چیزها از طریق این جعبه جادویی بازی کنند
خب مورد تایید مدیرانند !!!!!(با تمسخر)
ولی ایکاش سری به مجریان رسانه هم می زدید به خصوص نسل سوم ما که نفهمیدیم شما بگویید شاید توجیه شویم چادر ، روسری های رنگی ، شال گردن آنهم با رنگ جیغ ، ست شده با رنگ کوله پشتی و رنگ رژلب ، شلوار جین پاره داخل بوت زمستانی خب مهم نیست چادر انداخته بر سرش راستی چیزی در مورد چادر تنگ آ - ن شنیده اید البته انتظار بیش از این نمی رود ما که با چشمان خود دیدیم و بین خانواده ها هم کم نشنیده ایم از این بی احترامی به چادر توسط این مجری جنجالی کاش ببینند آقای دکتر دارابی که آتیششان در این مورد خیلی تند است
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
3
6
ترویج فرقه جوانمردیه را به این متن اضافه کنید! معلوم نیست که آیا عرفان های انحرافی به صدا و سیما هم نفوذ پیدا کرده اند یا یک اشتباه سهوی بوده که باعث شده چنین فیلم تبلیغاتی برای آنها ساخته شود
پاسخ ها
مبينا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
ميشه بيشتر توضيح بدين ؟اين ديگه چه فرقه ايه؟
سناتور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
3
7
در مبانی اسلام و اخلاق بشریت عفاف و حیا یکی از زیباترین صفات یک انسان بشمار میرود تقویت و ترویج این شاخصه مهم در جامعه نیازمند ترفندهایی است که متاسفانه تا کنون ذهن برتری برای اشاعه آن در ایران متولد نشده است.به راستی چگونه است که غربی ها برای ترویج یک فرهنگ، به صورت نامحسوس و استادانه و با صرف کلیه امکاناتشان وارد می شوند اما ما ایرانیان برای ترویج یک مسئله به صورت قهری عمل کرده و یکباره سر اصل مطلب میرویم و نتیجه عکس میگیریم نمونه آن برخوردهای غیر فرهنگی در زمینه حجاب که نوع رفتار ها باعث امحای عفاف در جامعه و نشر فرهنگ ضد اسلامی شده و میشود.برای نشر عفاف و حجاب راه دیگری باید پیمود تا همه چیزمان را دشمن به باد ندهد.
پیشنهادات:
1- بجای برخورد های ظاهری از جنس گشت ارشاد میتوان باترویج روحیه عشق و قداست آن در سطح جامعه افکار را از بند ظاهرگرایی آزاد نمود.
2- زیبایی از آن خداوند است و آفرینش اوست که زیباست.من گاهی دلم میگیرد از وضع پوشش و آرایش زنان این دیار که چگونه زیبایی را تلف میکنند ،تا جایی که با خود میگوویم چرا در غرب لوازم آرایش جز کالاهای کم کاربرد است وحتی ای کاش پوشش و آرایش بی تکلف و متعارف مردمان سایر ملل پیشرفته و متمدن در زندگی روزمره شان برای ما الگو باشد که حتی این هم نیست.

3-عفاف در جامعه خانوادگی ایران موج میزند و زنده است نیاز به آشکار سازی دارد که ما مردمی عفیف هستیم و برای بیمار دلان در اینجا جایی نیست.

4-زنان و دختران،مردان و پسران در هر سن و سالی فاخر لباس بپوشند و این باید از خود خانواده ها آغاز گردد و جوری باشد که لباس ساده فاخر و نشاط برانگیز باشد و الهام از سنن و فرهنگ داشته باشد .چه ایرادی وارد است مثلاً اگر دختری روسری کردی یا لری بپوشد
لباس های غربی و طراحی آنها حتی برای سلامت اندام و بدن نیز مضر است حال شما لباس های گذشته را ببینید که چگونه با طبیعت و سلامتی انسان سازگاری دارد.

5- بسیاری از بد حجابان یا بر روی دنده لج قرار دارند یا از جایی خط میگیرند در هر دو صورت اگر مردم و خانواده ها وارد عمل شوند و ارزش ها بازبینی و بازیابی گردد مسلماً وضع حجاب و عفاف بهبود خواهد یافت اما اگر قرار باشد گشت ارشادی برخورد شود به تبع اثر خوبی بر نمای کشور مان نخواهد گذاشت
6-مردان هم وظایفی دارند مثلاً اگر زن بد حجابی در جامعه ظاهر شد مردان نباید عفاف را نادیده بگیرند و عنان از کف بدهند جالب است همان مردان برای ازدواج بدنبال دختران عفیف میگردند.

بهر حال روزگار سنگین میگذرد از بسیاری دردها
مریم69
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
4
10
منم وقتی ارایش هاشونو دیدم تعجب کردم صورت بازیگران زنش خیلی ارایش داره مخصوصا خانوم زنگنه.
جغد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
5
5
خانه از پاي بست ويران است
خواجه در بند نقش ايوان است
محسن
|
Iraq
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
2
8
با سلام خدمت همه عزیزانی که نظر داده اند و با احترام به نظرات شما باید عرض کنم سالها از شروع انقلاب گذشته است و در این سالها تحولات و پستی و بلندیهای زیادی را پشت سر گذاشتیم . امروز خیلی از ما یادمان رفته راستی هدف اصلی مان از انقلاب چه بوده است. آیا نان و ارزاق و ... کم بود؟ آیا تفریحات و سر گرمی ها کم بود؟ درهای کامجویی از دنیا بررویمان بسته بود؟ نه رفیق، نه عزیز برادر انقلاب کردیم ، شهید دادیم ، سختی کشیدیم و.... چرا که اخلاق مرده بود ، بی بندو باری بیداد می کرد اگر تصاویر اینجوری می خواستیم که بهتر و قشنگترش بود. گوگوش بود، مرجان و سپسیده و... تا خواهرانمان و مادرمانمان و ناموسمان از آنها کپی برداری کنند. گرچه سریال واقعا محتوای اخلاقی و جالبی داشت که انسان را در برابر رفتار خود و دورغهایی که به خود و دیگران وا می داشت ولی بهتر بود رنگ ولعاب هنرمندان محترم را کمرنگ تر می کردند و در رفتار استاد زن با شاگرد ی از جنس مخالف بیشتر دقت می کردند گرچه بعد معلوم شد علاقه خواهر و برادری است . ولی آنچه مسلم است اساتید زن از شخصیت های والایی برخوردارند که اکثر ما در دانشگاهها رفتار متین آها را مشاهده کرده ایم غرض اینکه می شد با دقت نظر بیشتر این سریال با دستما یه زیبا و اخلاقیش این همه حرف و حدیث را بدنبال نداشته باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
5
11
به عنوان خانمی که با عشق و معرفت چادر به سر می کنم فردای قیامت شکایت این دجّالها را که با رنگ و ریا و گام به گام زشتی گناه را می ریزند به خدا و رسول الله و ائمه اطهار خواهم کرد.
پاسخ ها
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
کاش منفی دهنده ها با منطق مخالفت خودشان را ابراز کننند و الکی منفی ندهند چرا که بنده واقعا و از صمیم قلبم، با عشق حجاب دارم و از تروریستهای فرهنگی که چادر را تخطئه می کنند شدیدا گله مندم و نفرت دارم.
شکیلا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
4
7
تمام نظرات را یک به یک خواندم ولی اصل مطلب این است باورکنید این خانمها بدون ارایش خیلی زشتند چند وقت پیش عکسی از نیوشا ضیغمی دیدم که اصلا باورم نشد کاش فقط یکبار خانمهای هنرپیشه بدون ارایش در انظارعمومی ظاهر میشدند بعد متوجه میشدید کسی انهارا نمیشناسد برای همین هفت قلم ارایش میکنندتا جلب توجه کنند واکثرا بعدازازدواج تازه اقای داماد متوجه حماقتش میشود وطلاق تاحالا فکرکردیدچرااینقدرطلاقهای هنری زیاد است؟
پاسخ ها
مرتضي.ام
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
زيارتتون قبول باشه خواهرم. دعا براي بنده كه فراموشتان نشد؟
م سادات موسوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
برادر مرتضی سلام علیکم
لطفا نظر شکیلا خانم را در مطلب آمار افزایش زنان مطلّقه شاغل در نهادهای دولتی بخوانید.
109312
مرتضي.ام
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
عليك سلام سركار خانم سادات موسوي
ممنونم كه فرموديد. حتما خواهم خواند.

راستش عنوان آن خبر از آن عناويني بود كه جرأت نكرده بودم بدون توسري بزرگان واردش شوم. :) به خودم گفتم از آنهايي است كه حتما چيزهايي در آن گفته‌اند كه بنده مجبور مي‌شوم باز چيزي بگويم و بعد دوباره چيزي مي‌شود كه نبايد آن چيز بشود :D :LOL: خلاصه اين كه گوش خود را پيچاندم كه مگه فضولي ببيني اون تو چه خبره؟ و چشمانمان را گرفتيم و گفتيم خر ما از كره‌گي دم نداشت و گذشتيم! :LOL:
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
با سلام خدمت شما به نظر من درست نیست اینجوری نظر بدیم که این بازیگر زشته و این خوشگله حالا اگه تو مجلس زنانه این بحث مطرح بشه اشکال نداره ولی اینجورجاها جای این حرفا نیست
مدیر پایگاه با شما کاملا موافقیم کاربران عزیز مراعات بفرمایند
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
5
6
فکر کنم آرایش برای اینه که طرف خوشگل بشه حالا هرچی آرایش بیشتر باشه حتما زشت تر بوده مگه نه
ببخشیدشون شما
پيام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
1
6
هر چه كه از دل برآيد لاجرم بر دل نشيند...
خانماي بازيگري كه در زندگي عاديشون حجاب ندارن و اهميتي نميدن واقعا چادر به تنشون كنين خنده دار ميشن.واقعا مسائل ديني دغدغه چه درصدي از هنرمندان ماست؟؟؟چند نفرشون اهميت ميدن؟؟؟اگه قرار باشه آزاد باشن چه جور رفتار ميكنن...خب همين باعث ميشه كه اثر ساخته شون اثر در قلب مردم نميزاره...حجابشون هم تا اين حد تصنعي و مضحك ميشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
5
3
سریال رو نمیبینین الکی حرف نزنید بابا خواهرشه لعیا زنگنه خواهر ناتنیه علی مولا هستش
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
به هر حال باید تا برای علی مولایی روشن نشده که خواهرشه نباید اینقد صمیمی باشن
شکیلا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
0
7
سلام خدمت برادر مومنم مرتضی.ام که غیرت وتعصب دینی وولایتمداریت موجب فخرومباهات همه دلسوختگان ازجفای یاران عهدشکن است دردت به جان من ایدکه غمت راخریدارم امافریادکن فریاد که دراین بحران فسادفرهنگی سیاسی جامعه نیازبه فریاد روشنگرانه داردضمنا خیلی دعایتان کردم (رجوع به کدخبر109312)یقین بدانیدحاجات قلبیتان به حول وقوه الهی اجابت میشوند
مهشید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
4
4
کاش پوشش و ارایش همه زنان ایرانی تو خیابون مثل زنهای این سریالها بود در این دوره که شبکه های خارجی ماهواره با اینهمه ابتذال با زرق و برق و تصاویر جذاب خانواده ها رو جذب کردن و پشت ظاهر فریبنده فرهنگ کثیف خودشونو به اذهان تزریق میکنن باید محصولات فرهنگی خودمون با رعایت زیبا شناسی و با رعایت حدود شرعی بتونه مخاطب رو جذب کنه وبا سیاست و تدبیر انچه صحیح هست رو غیر مستقیم به جوانان یاد بده. در این غوغای تبلیغات و تسخیر ذهن ها بوسیله زرق و برق که دشمنان مشغولش هستند چه کسی میشینه پای فیلمی که بازیگراش یه کرم گریم نداشته باشن صورتهای مثل میت رو نگاه کنه چرا فکر میکنید همه ملت باید عقیدشون مثل شما باشه همیشه بیشترین جمعیت جوامع رو ادمهای معمولی و نا اگاه تشکیل میدن که باید با تدبیر اونها رو به سمتی که صحیحه برد با سیاست.
نرگس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
1
6
خلاصه این که دوستان
خاکریز صدا و سیما داره سوراخ میشه باید حواسمان را جمع کنیم و نزاریم این گلوگاه مهم بدست دشمنان داخلی بیافتد و سقوط کند
محمد حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
2
3
ولی سریالش خیلی قشنگه ولی به دور ازاین چیزا بازیگرای مشهور سینما هم توش بازی کردن
مینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
7
3
اون چیزی که ما از آرایش و حجاب توی این فیلم میبینیم از خیلی از مواردی که توی جامعه میبینیم بهتره و مشکلی نداره،پس کاملا انتقاد بی موردیه
شکیلا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
1
5
محمداقا سلام ازتذکر بجا ومنطقی شما سپاسگزارم متاسفانه تحت تاثیر دعوای چندماه پیش زوج جوانی که درارتباط با جراحی پلاستیک خانم باالگوبرداری از همین هنرپیشگان بوددچاراین خبط شدم وازاین بابت از همه معذرت میخواهم
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
6
1
خدایی به موضوع فیلم نمیشه انتقاد کرد بازیگراشم زیاد بدحجاب نیستنا؟
سانا
|
Netherlands
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
1
4
راستش منم موافقم. منم کارشناسی ارشد می‌خونم و تا حالا ندیدم یک استاد زن اوم جوون با یک دانشجوی پسر اینطور رفتار کنه! تازه اگرم بخواد فکک نم حراست دانشگاه بهشون گیر بده!از بس که از حجاباشون تو این فیلم اعصابم خورد شد، همون اوایل دیگه نگاش نکردم. از بس که همهشون پر از ناز و عشوه بودن.زورروو رو خیلی خوب اومدید
آتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
0
5
در بیشتر سریالها در خانواده های بدبخت و بیچاره و فقیر و کم در آمد و مشکل دار ، خانم ها چادری هستند اما خانم های مرفه همگی بی چادر ، یه چند باری به این مساله اعتراض شد و حالا خواستند یه استاد دانشگاه و یه خبرنگار و یه دانشجوی فعال را چادری نشان دهند اما متاسفانه همان چیزی که در جامعه می بینیم همین است .اکثر دوستان چادری من آرایش غلیظ دارند .همکاران و اساتید چادری هم صد برابر بیشتر آرایش دارند به غیر از اساتید رشته های معارف و علوم قرآنی که یا آرایش ندارند یا کمی دارند.(خودم چادری هستم و دانشجوی دکترا و مدرس دانشگاه)
واقعیت جامعه این است که خیلی ها فلسفه حجاب و مهم تر از آن چادر را نمی دانند.
این وظیفه رسانه است که به تبیین فلسفه حجاب بپردازد اما یادمان نرود ما هم ساکت نشستیم و نگاه کردیم وگرنه این وضع پیش نمی آمد.
الهام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
0
3
احسنت مثلا همين سريال ستايش يك دختر خانم چادري با نهايت آرايش آنقدر رژگونه زده كه ديگرصورت جا نداره بعدم كه با نامحرم قرار بگذار تو بستني فروشي و... يا همين سريال سرزمين كهن گويا بي حجابي ديگر مسا له ندارد يا اون يكي كلاه پهلوي آموزش كامل بي حجابي و عشوه و روابط با نا محرم!ويا سريالهاي بسيار ديگر خانم هاي مجري كه با چادر و بي چادر آنقدر آرايش كردند كه خدا بده بركت هيچ به اسم آموزش قران روخواني با صداي زنانه هم گويا ديگر حرام نيست!!!!!
خدا به همه ما رحم كند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
0
0
سلام علیکم
نظر شما

آخرین اخبار

پربازدید ها

پربحث ترین عناوین